انتقال اچ پی وی از مادر به جنین، آیا ممکنه؟!

اگر باردار هستید، عفونت اچ پی وی (HPV) را به جنین یا فرزند متولد نشده خود منتقل نمی کنید.

با این وجود، در هنگام زایمان، اگر به ژنوتیپ های HPV کم خطر و خطرناک HPV آلوده باشید، ممکن است بتوانید ویروس را در کانال زایمان به کودک منتقل کنید، به طور بالقوه منجر به وضعیتی بنام پاپیلوماتوز تنفسی مکرر یا RRP می شود. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است حنجره فرزند شما مبتلا شود. اما این یک اتفاق بسیار نادر است.

در صورت آلوده شدن با ویروس پاپیلومای انسانی از چه چیز دیگری باید آگاه باشم؟
اینکه HPV از نظر جنسی منتقل می شود ، معمولاً از مرد به زن دیگر است و بسته به سن شما می تواند دوره عفونت متفاوت باشد. در زنان جوان تر ، عفونت ممکن است کوتاه مدت و به سرعت پاک شود. اگر در سنین بالاتر به HPV مبتلا شده باشید ، احتمالاً یک عفونت مداوم با ریسک بسیار بالاتر از ابتلا به سرطان است.
بیشتر زنان تنها با یک ژنوتیپ آلوده می شوند ، اما برخی از آنها ژنوتیپ مختلط دارند – یعنی عفونت با بیش از یک ژنوتیپ.
احتمالاً شما باید حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه پس از نتایج اولیه مثبت آزمایش مجددا آزمایش شوید. آزمایش مجدد احتمالاً تا زمانی که ویروس پاکسازی یا ضایعات مشکوک برداشته شود ، ادامه خواهد یافت. یک عفونت HPV پرخطر به معنای درگیری با سیستم مراقبت های بهداشتی برای چندین سال است.

آیا باید به شریک زندگی خود بگویم که من مبتلا به HPV پرخطر هستم؟
بله اگر شریک زندگی شما مرد باشد ، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان آلت قرار دارد ، اما خطر کم است. اگر شریک زندگی شما زن است ، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت و ابتلا به سرطان دهانه رحم قرار دارد. همچنین باید به شریک زندگی خود بگویید که اگر در هر رابطه جنسی دیگری قرار داشته باشند ، ممکن است این افراد در معرض خطر بیشتری از ابتلا به HPV قرار بگیرند.

با این حال ، شما لازم نیست که به همه شرکای گذشته خود بگویید – یعنی بیش از ۱۸ ماه یا دو سال پیش. بیشتر عفونتهای HPV در ۱۲ تا ۱۶ ماه پاک می شوند.همانطور که می گویند، "گذشته یک کشور دیگر است.

اگر شریک زندگی من آزمایش شده و نتایج منفی است ، آیا باید در یک تاریخ بعدی دوباره آزمایش شوند؟
اگر شریک زندگی شما زن است ، آزمایش مجدد ممکن است حدود ۱۸ ماه پس از آزمایش اولیه در نظر گرفته شود – این زمان کافی خواهد بود تا ببینید ویروس پاکسازی شده است یا شریک زندگی شما دوباره آلوده شده است؟

چه درصد از عفونت های پرخطر به سرطان دهانه رحم تبدیل می شود؟
فقط ۲ تا ۴ درصد از عفونت های پرخطر منجر به ضایعات بالینی قابل توجهی می شود. اگر عفونت HPV شما پایدار باشد ، خطر بالاتر است. آزمایش HPV یک آزمایش بی خطر است. اگر آزمایش منفی باشد ، بیش از ۹۵٪ احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم وجود ندارد.

چرا ۱۰ تا ۱۵ سال طول می کشد تا یک عفونت پرخطر به سرطان دهانه رحم تبدیل شود؟
HPV در واقع یک ویروس بسیار ساده است ، اما دارای یک ساختار ژنتیکی قابل توجه است. پروتئین های آن می توانند سلول ها را بدخیم جلوه دهند ، اما برای تضعیف سلولهای دهانه رحم شما – و از آنچه آموخته ایم ، مدت زمان طولانی طول می کشد.

آیا مواردی وجود دارد که بتواند پیشرفت سرطان دهانه رحم را سرعت ببخشد
بله اگر سیستم ایمنی بدن شما به خطر بیفتد – مثلاً اگر مبتلا به لنفوم یا لوسمی هستید. آلوده شدن به HIV یا سایر بیماریهای مقاربتی (STD) نیز عواملی هستند که می توانند منجر به تبدیل سریعتر به سرطان دهانه رحم شوند.
فعال شدن رابطه جنسی در سنین جوانی نیز به نظر می رسد یک عامل خطر زا است – ما نمی دانیم که چرا ؟ اما به نظر می رسد فعالیت جنسی زودرس باعث تغییر سلول ها در دهانه رحم می شود. به نظر می رسد داشتن سایر بیماریهای مقاربتی STD ، به ویژه تبخال یا سفلیس ، مخاط دهانه رحم شما را تغییر می دهد. سیگار کشیدن همچنین خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را تسریع می کند.

آیا مواردی وجود دارد که بتواند سرطان دهانه رحم را کند نماید
ویروسی که به طور طبیعی پاک می شود می تواند این سرعت را کند نماید. همانطور که می تواند ضایعات پیش سرطانی را از بین ببرد.

آیا داشتن عفونت پرخطر پاپیلومای انسانی بر باروری من تأثیر می گذارد؟ یا اگر باردار هستم ، می توانم عفونت را به کودک خود منتقل کنم؟

HPV بر باروری تأثیر نمی گذارد مگر اینکه عفونت دهانه رحم را از سایربیماری های مقاربتی STD تجربه کرده باشید. اگر HPV و سایر STD ها دارید ، می تواند بیماری التهابی لگنی ایجاد کند ، که می تواند روی باروری تأثیر بگذارد. اگر باردار هستید ، عفونت HPV را به فرزند متولد نشده خود منتقل نمی کنید.
با این وجود ، در هنگام زایمان ، اگر به ژنوتیپ های HPV کم خطر و خطرناک HPV آلوده باشید ، ممکن است بتوانید ویروس را در کانال زایمان به کودک منتقل کنید ، به طور بالقوه منجر به وضعیتی بنام پاپیلوماتوز تنفسی مکرر یا RRP می شود. اگر این اتفاق بیفتد ، ممکن است حنجره فرزند شما مبتلا شود. اما این یک اتفاق بسیار نادر است.

ویروس پاک چیست؟
علائم عفونت HPV شما ، از جمله زگیل های تناسلی ، ممکن است در طی دو سال به خودی خود ناپدید شوند – این بدان معنی است که ویروس از بین رفته است. اما حتی اگر ممکن است علائمی از عفونت HPV نداشته باشید ، به این معنی نیست که دیگر ویروس در بدن ندارید. آنتی بادی در بدن شما ممکن است ویروس را سرکوب کند به طوری که هیچ علایمی برای HPV ایجاد نمی کند و در آزمایشات ظاهر نمی شود. اما خود ویروس ممکن است هنوز هم وجود داشته باشد.

منبع خبر : sayarak

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *