افتادگی سينه بعد از شيردهی، چرا اتفاق می افتد؟!

متخصصان معتقدند که شیردهی حقیقتاً باعث افتادگی سینه نمی‌شود. در عوض، تورم پستان در دوران شیردهی باعث می‌شود پوست اطراف پستان کشیده شود. “سپس وقتی که سینه دوباره کوچک شد،این پوست شل باعث می‌شود سینه‌ها افتاده به نظر برسند…

چرا بعد از شیردهی دچار افتادگی سینه شدم؟

 تغذیه با شیر مادر ضمانت می‌کند که مادران از حفاظتی طولانی مدت در برابر سرطان سینه برخوردار شوند. “یکی از بهترین هدیه‌هایی که می‌توانید به خود و نوزادتان بدهید این است که تا زمانی که ممکن است،به شیردهی ادامه دهید”. اما برخی از زنان نگران این هستند که تغذیه با شیر مادر باعث افتادگی سینه شود.

افتادگي سينه بعد از شيردهي

متخصصان معتقدند که شیردهی حقیقتاً باعث افتادگی سینه نمی‌شود. در عوض، تورم پستان در دوران شیردهی باعث می‌شود پوست اطراف پستان کشیده شود. “سپس وقتی که سینه دوباره کوچک شد،این پوست شل باعث می‌شود سینه‌ها افتاده به نظر برسند.

در واقع، سال ۲۰۰۷ در مطالعه‌ای که از طرف انجمن جراحان پلاستیک در کنفرانسی ارائه گردید، تغذیه با شیر مادر تبرئه شد. در عوض مجرمان دیگری برای افتادگی سینه مطرح شدند مانند: بزرگ‌تر بودن اندازه سینه بند قبل از بارداری ، تعدد حاملگی، مصرف سیگار (که می‌تواند قابلیت ارتجاعی پوست را تضعیف کند) و سن.

هرچه زمان بیش‌تری سپری می‌شود، غدد سینه کمتر شده و چربی آن افزایش می‌یابد که باعث می‌شود استحکام آن‌ها کمتر شود. یکی دیگر از عوامل، کشش باندهای فیبری در پستان است که به نام کوپر لیگامان‌ها شناخته می‌شود. “آن‌ها بافتی لیفی هستند که پستان‌ها را تا حدودی بالا نگه می‌دارند و در طول زمان کشش آن‌ها، منجر به تضعیفشان می‌شود.

متخصصان سلامت سینه معتقدند که می‌توانید با اقدامات صحیح به کاهش سرعت و یا جلوگیری از تضعیف آن کمک کنید. از آنجا که سینه‌ها فاقد عضله هستند، ورزش راه مناسبی برای افزایش تراکم سینه‌ها نخواهد بود.

با این حال، برخی از پزشکان زنان توصیه می‌کنند، هنگام دویدن و پرش، برای جلوگیری از کشش لیگامان‌ها و حفظ سلامت سینه ها، از سینه بند ورزشی استفاده کنید. “پوشیدن سینه بند تنگ ،تفاوت بزرگی ایجاد نخواهد کرد. اما پوشیدن سینه بند مانع کشیدگی فیبرها هنگام ورزش و تحرک می‌شود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *