روش از بین بردن بوی روغن کنجد در غذا

از بین بردن بوی روغن کنجد در غذا ؛ فواید مصرف و طعم دار کردن روغن کنجد

روغن کنجد یکی از مفیدترین و مناسب ترن روغن های موجود در بازار است. خصوصیات منحصر به فرد آن باعث شده که روغن کنجد را «ملکه دانه های روغنی» بنامند. این روغن گیاهی سرشار از مواد مغذی و خواص بی نظیر است و افراد زیادی برای تهیه غذا از آن استفاده می کنند. متاسفانه روغن کنجد دارای عطر و طعمی است که همه افراد آن را دوست ندارند. آیا می دانید چگونه می توان عطر و طعم روغن کنجد را از بین برد؟ آیا روغن های کنجدی که به شکل بی بو در بازار به فروش می رسند، بی خطر محسوب می شوند؟ آیا روشی خانگی برای از بین بردن بوی روغن کنجد در غذا وجود دارد؟ اگر می خواهید پاسح این سوالات را بدانید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

مطالب پیشنهادی: آیا روغن سیاه دانه به کاهش وزن کمک می کند؟

نحوه از بین بردن بوی روغن کنجد

روغن کنجد بدون بو یا پالایش شده چیست؟

روغن کنجد با بو را روغن کنجد بکر نامیده و روغن کنجد بدون بو را روغن تصفیه شده می نامند. روغن کنجد حاوی بو با استفاده از روش کلد پرس یا همان فشار سرد تهیه شده و در فرایند تولید هیچ گونه افزودنی به آن اضافه نمی شود. روغن کنجد بدون بو همان روغن کنجد تصفیه شده است که پس از فرآوری، برخی مواد افزودنی و شیمیایی به آن اضافه شده و بوی کنجد آن گرفته می شود. در نتیجه روغن تصفیه شده فاقد بو است. روغن کنجد بودن بو تقریبا فاقد عطر و طعم خاص است و اشخاصی که بو و طعم روغن کنجد را دوست ندارند، می توانند از روغن کنجد بدون بو استفاده کنند. با این وجود، روغن کنجد بکر دارای خواص بیشتری است و در واقع روغن بی بو با انجام برخی از فرآیندهای شیمیایی عمده خواص خود را از دست داده است. از نظر قیمت نیز روغن کنجد بکر کمی گران تر از روغن کنجد تصفیه شده است.

از بین بردن بوی روغن کنجد در غذا

فواید روغن کنجد

فوایدی که در ادامه ذکر شده اند، برای روغن کنجد بکر است. متاسفانه روغن کنجد تصفیه شده در طول فرآیندهای شیمیایی عمده خاصیت خود را از دست می دهد. بنابراین به افراد توصیه می شود که روغن کنجد بکر مصرف کنند. فواید آن به شرح زیر است:

  • سرشار از آنتی اکسیدان
  • دارای خاصیت ضد سرطان است
  • دارای خاصیت ضد التهابی قوی است
  • برای سلامت قلب مفید است
  • باعث کاهش فشار خون می شود
  • به کنترل قند خون کمک می کند
  • با استرس و افسردگی مبارزه می کند
  • به درمان آرتروز کمک می کند
  • منبعی غنی از داروهای ضد سم است
  • برای بهبود خواب مفید است
  • به بهبود زخم ها و سوختگی ها کمک می کند
  • برای موها مفید است

آیا راهی برای از بین بردن بوی روغن کنجد وجود دارد؟

بله. در ادامه دو روش از بین بردن بو و طعم روغن کنجد را توضیح می دهیم:

۱٫ حرارت دادن زیاد برای از بین بردن بوی روغن کنجد

اگر به عطر و طعم روغن کنجد علاقه ای ندارید، می توانید نوع تصفیه شده آن را تهیه کنید. با این حال اگر می خواهید روغن دارای خواص و فواید روغن کنجد بکر باشد، می توانید روغن کنجد با بو را تهیه کرده و آن را به میزان زیادی حرارت دهید. سعی کنید تا غذا را در حرارت زیاد طبخ کنید. حرارت زیاد می تواند بو و طعم روغن کنجد را از بین ببرد. با این حال، خواص روغن و سایر مواد غذایی در اثر سرخ کردن با حرارت زیاد کاهش پیدا می کند.

حرارت دادن زیاد برای از بین بردن بوی روغن کنجد

۲٫ طعم دار کردن روغن کنجد برای از بین بردن بوی روغن کنجد

برای طعم دار کردن روغن کنجد، می توانید کمی فلفل قرمز، سیر و نمک را با هم ترکیب کرده و به روغن اضافه کنید. به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز درب روغن را بسته و اجازه دهید تا در محیط آشپزخانه باقی بماند. پس از این مدت، روغن کنجد دارای طعم خاصی شده و عطر و بوی روغن بکر از بین می رود.

سخن آخر

روغن کنجد بکر یکی از روغن های گیاهی مفید با فواید سلامتی بسیار است. متاسفانه این روغن دارای بو و طعم خاصی است که همه افراد آن را نمی پسندند. به همین دلیل بسیاری از افراد از روغن کنجد تصفیه شده استفاده می کنند که فاقد بو و طعم است؛ اما این روغن خواص روغن بکر را ندارد. در این مقاله ما سعی کردیم دو روش موثر در از بین بردن بو و طعم روغن کنجد بکر را به شما معرفی کنیم. امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. اگر هر گونه سالی در خصوص از بین بردن بوی روغن کنجد بکر دارید، لطفا در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *