آیا می‌توانم به صورت هم‌زمان به دو بچه‌ام شیر بدهم؟

بله، گرچه این نیاز به تمرین و گذشت زمان دارد اما ممکن است. با این وجود زمانی که شما شیردهی به دوقلوها را آغاز خواهید کرد،‌ در حین کار ممکن است روش‌های ساده‌تری را نیز برای سهولت کار و شیردهی جداگانه به بچه‌ها پیدا کنید به خصوص اگر این دوقلوها اولین زایمان شما هستند.
به صورت معمول، شیردهی به صورت جداگانه ساده‌تر است زیرا شما می‌توانید از هر دو دست‌تان برای گرفتن نوزاد به خوبی استفاده کنید و وقتی نوزاد در جای مناسب قرار گرفت یکی از دست‌های‌تان را رها کنید. اکسی توسین، هورمونی است که وقتی شما در حال شیردهی هستید و تشنه می‌شوید،‌ ترشح می‌شود، بنابراین شما نیاز به نوشیدن جرعه‌ای آب دارید. پس شیردهی جداگانه این امکان را نیز برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید از دست دیگرتان استفاده کنید و خودتان هم آب بنوشید. با این حال، شیردهی به دوقلوها به طور هم‌زمان صرفه جویی در وقت است و به شما زمان بیشتری برای استراحت و خواب بهتر می‌دهد. اگر یکی از نوزادان اشتیاق بیشتری برای شیرخوردن نسبت به دیگری داشت، ممکن است او بهتر از دیگری و با سرعت بیشتری شیر بخورد.
رفلکس در سینه زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های عضلانی در سینه تحریک به فشار شیر از کیسه‌ها می‌شود. این سبب می‌شود نوزاد به راحتی شیر بخورد. از آنجایی که این مسئله به طور هم‌زمان در دو سینه رخ می‌دهد منفعت شما در شیردادن هم‌زمان به دو نوزادتان است. شیردهی در یک زمان به شما این امکان را می‌دهد تا آرامش هر دو نوزاد خود را برآورده کنید و گرسنگی هر دو را رفع کنید؛‌ اما به یاد داشته باشید که هر کدام از نوزادان شما یک نفر هستند و ممکن است یکی از آن‌ها نیاز به خوردن شیر بیشتر داشته باشد.

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *