آیا عمل وازکتومی در مردان میل جنسی را کاهش می دهد؟!

عمل وازکتومی هیچ تاثیری بر میزان میل جنسی ندارد!

تمامی مردانی که تحت عمل وازکتومی قرار می گیرند میل جنسی، آمیزش و صفات جنسی مردانه (از جمله کلفتی صدا و موی صورت) را بطور طبیعی خواهند داشت و کمترین تغییری در این ویژگی ها ایجاد نخواهد شد.

وازکتومی و کاهش میل جنسی

حتی اندازه ی بیضه ها کوچک نخواهند شد و مقدار مایع منی که در هر انزال خارج می شود تغییر محسوسی نخواهد کرد. تنها تغییری که ایجاد می شود این است که مایع منی این مردان فاقد نطفه (اسپرم) خواهد بود.

نحوه ی عمل وازکتومی: زن و شوهر باید به میل خود تصمیم بگیرند و قبلا در مورد این عمل به توافق کامل برسند. پیش از انجام عمل بهتر است پزشک برای مرد توضیح دهد که نحوه ی عمل به چه ترتیب است و پس از انجام عمل هیچ خللی در اعمال و صفات جنسی ایجاد نخواهد شد.

عمل وازکتومی یک عمل سرپایی است و نیاز به بیهوشی ندارد و فقط در موارد نادری که فرد بسیار مضطرب یا وحشت زده باشد ممکن است لازم باشد که بیهوش گردد. اگر عمل توسط فرد با تجربه ای انجام شود فقط ۱۵ دقیقه طول می کشد. با تزریق دو آمپول بی حسی در دوطرف آلت (بالای پوست بیضه ها)، این قسمت ها بی حس می شوند، سپس دو برش کوچک به طول یک سانتی متر در دو طرف ایجاد می شود و چند میلی متر از مجرای تناسلی را بر می دارند و
دو طرف محل بریدگی را با نخ بخیه محکم گره می زنند.

سپس محل برش دوخته و پانسمان می شود. بهتر است حداکثر تا ۳ ساعت پس از عمل، فرد تحت نظر باشد و از اعمال سنگین بپرهیزد چرا که ممکن است خون ریزی ایجاد شود. در صورت خونریزی، خون در داخل پوست بيضه جمع می شود و آن را متورم می کند. پس از انجام این عمل، اعمال جنسی را می توان از سر گرفت و هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

بعضی مردان، ۱ ساعت بعد از عمل، می توانند مقاربت داشته باشند و برخی دیگر که حساس هستند ممکن است تا ۱ماه از مقاربت پرهیز کنند.

توجه داشته باشید که مقاربت خطر خون ریزی ندارد و می توان از ۳ ساعت بعد از عمل، آن را انجام داد ولی نکته ی مهم این است که تا ۱۲ هفته (سه ماه پس از انجام عمل، مایع منی دارای تعدادی اسپرم است و خطر حاملگی وجود دارد، لذا تا ۱۲ هفته باید از یک روش ضدبارداری دیگر مثل کاندوم با قرص استفاده شود
نکته ی جالب این که برخی از جراحان مجرب با انجام یک برش هر دو مجرای بیضه را می بندند.

به علاوه، ظرف چند سال اخیر روش بسیار جدید و جالبی توسط یک پروفسور چینی به نام پروفسور «لی» ابداع شده است که در آن، بدون ایجاد شکاف واضح و بدون نیاز به بخیه زدن، هر دو مجرای تناسلی از پشت بیضه ها (حد فاصل مقعد و پوست بیضه) بسته می شوند.

این روش بر روی چند میلیون نفر انجام شده و بسیار موفقیت آمیز بوده است و احتمال ترمیم خود به خودی مجرا و حاملگی ناخواسته در این روش کمتر از روش قبلی است. در ایران از جمله تهران و مشهد نیز این روش انجام شده و امید آن می رود که بزودی در سراسر کشور ما قابل انجام باشد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *