آیا شنا کردن باعث جا به جا شدن “آیودی” می شود؟!

سلام آیا شنا به صورت حرفه ای روی آی یودی تاثیر داره؟؟ جا ب جا نمیکنه؟؟؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام خیر تاثیری ندارد هر ۶ ماه باید نخ ای یو دی را کنترل کنید.

نکاتی که باید درباره استفاده از IUD برای جلوگیری از بارداری بدانید :
هنگام استفاده از دستگاه IUD مسی، فرد استفاده کننده باید موارد زیر را در نظر داشته باشد:
خانم باید در هر ماه و پس از پایان یافتن دوره ماهیانه خود، از وجود IUD مسی در داخل رحم خود اطمینان حاصل کنند. در واقع، آن ها باید بررسی کنند که آیا IUD هنوز هم در جای مناسب خود قرار دارد و یا نه.
اگر شما به عنوان یک زن استفاده کننده از IUD مسی از بروز هر گونه نشانه ی غیرمعمول، مانند درد در قسمت پایین شکم و یا درد در هنگام مقاربت جنسی با همسر خود رنج می برید و یا ترشحات مهبلی (واژن) شما غیرعادی شده است، بلافاصله باید به یک دکتر متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.
علاوه بر این موارد، اگر دوره ماهانه شما به عنوان یک خانم جوان با وجود IUD مسی در بدنتان، یک هفته عقب افتاده و یا الگوی خونریزی ماهانه شما غیرمعمول شده باشد، بلافاصله به یک دکتر متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید و برای اطمینان بیشتر، تست حاملگی انجام دهید.
یادتان باشد که نگهداری دستگاه IUD مسی که تاریخ انقضای آن به اتمام رسیده است، توصیه نمی شود، چون استفاده دوباره از آن می تواند باعث بروز عوارض جدی در بدن فرد شده و همچنین، حاملگی های ناخواسته را در بدن او به دنبال داشته باشد.

چه زمانی استفاده از IUD برای خانمها مناسب نیست؟
هنگامی که شما به عنوان یک زن جوان، از IUD مسی به منظور جلوگیری از بارداری خود استفاده می کنید، باید از روش های درست استفاده از آن آگاهی کامل داشته و زمان دقیق استفاده از دستگاه را بدانید. در ادامه این مقاله، چند مورد از شرایطی که فرد استفاده کننده از IUD مسی، باید دستگاه را از بدن خود خارج کند، بیان شده است. مهم ترین این موارد عبارتند از:

• هنگامی که فرد می خواهد باردار شود، باید IUD مسی را از بدن خود خارج کند.
• اگر فرد استفاده کننده از IUD مسی از عفونت لگنی و یا بیماری های التهابی لگن (PID) رنج می برد، باید از پزشکان متخصص زنان و زایمان در مورد استفاده از این دستگاه راهنمایی بخواهد.
• هنگامی که خانم جوانی از خونریزی غیرطبیعی در واژن خود رنج می برند و با معاینه دقیق مهبل (واژن) و انجام آزمایشات گوناگون هنوز علت خونریزی او تشخیص داده نشده است، باید IUD مسی را از بدن خود خارج کند.
• هنگامی که زن استفاده کننده از IUD مسی تحت درمان سرطان گردن رحم قرار گرفته باشد، هم باید از به کار بردن دستگاه IUD منصرف شود. 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *