آیا سرکه سیب باعث عقب افتادن پریود میشود؟

روش مصرف سرکه سیب برای عقب انداختن پریود چطوریه؟

مصرف سرکه سیب باعث عقب افتادن پریود میشود. یک هفته قبل از اینکه پریود آغاز شود، خوردن روزی سه قاشق مرباخوری، سه بار در هفته می تواند پریود را تا یک هفته عقب بیندازد. البته این موضوع به لحاظ علمی ثابت شده نیست.

آیا سرکه سیب باعث عقب افتادن پریود میشود

عقب انداختن پریود با قرص ضد بارداری چه عوارضی داره؟

قبلا تصور بر این بود که مصرف طولانی مدت داروهای ضد باروری برای به عقب انداختن پریودی، باعث مشکلات فراوانی می شود. خانم ها پیش تر بر این باور بودند به دلیل غیرطبیعی بودن و ناسالم بودن، نباید قاعدگی را عقب انداخت و می تواند مشکلات باروری و سرطان سینه و دهانه رحم را ایجاد کند. به خاطر همین دلایل سنتی است که قرص های جلوگیری از بارداری به صورتی طراحی شده اند که سیکل هورمون های بانوان را تقلید کنند. اما امروزه ما می دانیم که این موضوع صحت ندارد.

اکثر پزشکان معتقدند که به تاخیر انداختن قاعدگی به وسیله قرص های ضد بارداری، کاملا بی خطر است. وقتیکه در حال مصرف قرص های ضد بارداری هستید، دیواره رحمی دوباره بازسازی نمی شود و به همین دلیل است که هر ماه خونریزی ایجاد نمی شود. علاوه بر این یک قاعدگی طبیعی نیز اتفاق نمی افتد و فقط خونریزی را متوقف کرده و آن را نگه داشته اید.

خود داروهای ضد بارداری یک سری عواض دارند، اما مسئله تاخیر در پریودی توسط داروهای ضدبارداری، هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند. بعضی از خانم ها با مصرف قرص های جلوگیری از بارداری، تهوع، نفخ، اضافه وزن، تغییر خلق، لک های پوستی و کاهش میل جنسی را تجربه می کنند.

یکی از عوارضی که با مصرف دو یا سه دوره ای داروهای ضدبارداری ایجاد می شود، لکه بینی و خونریزی بین فواصل پریودی است.

چگونه بدون استفاده از قرص های جلوگیری، قاعدگی خود را عقب بیندازیم؟

روش سنتی عقب انداختن پریود
هیچ یک از روش های طبیعی که در زیر به آن ها اشاره می کنیم برای به تاخیر انداختن قاعدگی یا متوقف کردن قاعدگی، از نظر علمی ثابت شده نیستند.

بسیاری از بانوان از این روش های طبیعی استفاده می کنند و کاملا رضایت دارند. حال اگر شما به استفاده از داروهای شیمیایی جلوگیری تمایل ندارید، می توانید از روش های زیر کمک بگیرید.

سرکه سیب و عقب انداختن قاعدگی
یک هفته قبل از اینکه قاعدگی آغاز شود، خوردن روزی سه قاشق مرباخوری، سه بار در هفته.

بانوان ادعا می کنند که می توانند قاعدگیشان را به مدت یک هفته به تعویق بیندازند.

ژلاتین و عقب انداختن قاعدگی
یک بسته ژلاتین را در یک فنجان آب گرم به خوبی حل کنید و فوری آن را بنوشید. این روش می تواند چند ساعتی قاعدگیتان را به تعویق بیندازد.

لیمو و عقب انداختن قاعدگی
می تواند پریودتان را به تاخیر بیندازد یا خونریزیتان را سبک کند. لیمو را از پهنا به دو نیمه قاچ کنید و آن را بجویید یا بمکید.

عدس پودر شده و عقب انداختن قاعدگی
عدس به عنوان یک روش سنتی برای به عقب انداختن قاعدگی شناخته می شود. ابتدا عدس ها را سرخ کنید تا نرم شوند سپس آن ها را خورد کنید تا تبدیل به پودر شوند. این پودر را به آب جوش اضافه کنید. این نوشیدنی را هر روز صبح، یک هفته قبل از روزی که انتظار دارید پریود شوید، بنوشید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *