آیا ریختن اسپرم روی واژن باعث بارداری میشود؟!

ریختن اسپرم روی واژن باعث بارداری میشه؟!!

من و همسرم دانشجو هستیم و ۱ سال هست ازدواج کردیم و پیشگیری ما از طریق کاندوم هست. یک روز بعد از تمام شدن پریودم رابطه داشتم و پریودم ۳۰ روزه هست. اما آنروز جلوگیری ما طبیعی بود. سوالم اینه که آیا ریختن اسپرم روی واژن باعث بارداری میشود؟ چون ما اصلاً الان شرایط بچه دار شدن نداریم…

پاسخ مشاور نی نی نما:

اینکه ریختن اسپرم روی واژن باعث بارداری میشود یا نه بستگی به این دارد که اسپرم وارد واژن شده باشد یا نه. اگر اسپرم وارد واژن شده باشد این احتمال هست. اما به دلیل اینکه در روزهای تخمک گذاری نبوده این احتمال ضعیف است.

آیا ریختن اسپرم روی واژن باعث بارداری میشود

* اوج روزهای باروری روزهاییست که خانم ها احتمال حاملگیشان خیلی بیشتر از روزهای دیگر است. به طور کلی قبل از تخمک گذاری، هنگام تخمک گذاری و بعد از آن اوج روزهاییست که خانم ها در صورت داشتن مقاربت بدون جلوگیری به احتمال خیلی زیاد باردار می شوند.

تخمک گذاری یا آزاد شدن تخم از تخمدان به طور طبیعی اواسط چرخه قاعدگی اتفاق می افتد. برای مثال اگر چرخه قاعدگی خانمی همیشه ۲۸ روز به طول می انجامد تخمدان ها روز ۱۴ این دوره تخمک آزاد می کنند. حالا شما می بایست همیشه دو یا سه روز قبل و بعد از این ۱۴ روز را در نظر بگیرید و در این فاصله مقاربت بدون جلوگیری نداشته باشید. بنابراین خانمی که سیکل ۲۸ روزه دارد می بایست از روز ۱۱ تا ۱۷ چرخه قاعدگی اش مقاربت نداشته باشد. چرخه تخمک گذاری ممکن است کوتاهتر و یا دوام تخم ها زیاد و طولانی تر باشد.

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. سلام من دختری ۱۹ساله هستم ونامزدم ازپشت رابطه جنسی داشتم واسپرم راخالی کردب پشتم وازوقت پریودیم میگذره یک هفته دارم دیونه میشم ایامن باردارشدم

    1. سلام باید از تست بی بی چک استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *