8 فایده داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری که متعجب خواهید شد!

آیا رابطه زناشویی در بارداری ضرر دارد یا فایده؟

رابطه جنسی در دوران بارداری هم برای شما و هم برای نوزاد خوب است. این می تواند به شما کمک کند بهتر بخوابید، فشار خون خود را پایین بیاورید و حتی باعث خوشحالی بیشتر شما شود! در اینجا برخی از بزرگترین فواید رابطه جنسی در دوران بارداری وجود دارد. شما و شریک زندگی تان ممکن است در حین تلاش برای بچه دار شدن، رابطه زیادی داشته باشید. اما اکنون که باردار هستید، ممکن است احساساتتان نسبت به رابطه جنسی خیلی واضح و روشن نباشد.

آیا ایجاد رابطه جنسی در زمان حاملگی بی خطر و امن است؟ آیا انجام این کار راحت است؟ و بالاتر از همه، آیا ارزش آن را دارد، حتی اگر احساس خستگی کرده اید و ترجیح می دهید زود هنگام بخوابید؟ جواب دو مورد اول قطعا بله است! در مورد سوم، خوب، آن به عهده شماست. تا زمانی که دارای انرژی کافی هستید و پزشک معالج به شما چیزی نگفته است، پس برقراری رابطه جنسی در تمام دوران بارداری شما اشکالی ندارد. علاوه بر این، رابطه جنسی در دوران بارداری با برخی از قدرت های شیرین همراه است.

۸ مزیت ایجاد رابطه جنسی در دوران حاملگی

8 مزیت ایجاد رابطه جنسی در دوران حاملگی

۱٫ رابطه جنسی یک راه کاملاً بی خطر برای ارتباط با همسرتان است

ممکن است شما برای شروع (رابطه) بسیار مشتاق باشید، اما هنوز هم ممکن است که درگیری این قضیه را داشته باشید که رابطه جنسی می تواند به کودک شما آسیب برساند. وقتش رسیده که این نگرانی ها را دور بریزید! رابطه جنسی در دوران بارداری کاملاً بی خطر است، مگر اینکه پزشک متخصص شما را از این کار منع کند. پس نگران نباشید.شما به هیچ وجه به کودک صدمه نمیزنید، یا خطر ابتلا به عفونت را افزایش نمی دهید (با فرض اینکه شریک زندگی شما عفونت مقاربتی نداشته باشد). داشتن ارگاسم، شانس سقط جنین یا زایمان زودرس را افزایش نمی دهد، مگر اینکه در معرض خطر خاصی برای مشکلات حاملگی قرار داشته باشید.

۲٫ رابطه جنسی در دوران بارداری حتی شگفت انگیزتر از رابطه جنسی معمولی است

افزایش ناکهانی هورمون ها می تواند باعث بالا رفتن میل جنسی شود. اگر این احساس را نیز ندارید، این کاملا طبیعی است. تمام جریان خون اضافی به فرج (بخش برونی آلت تناسلی زن) شما می تواند حساسیت را افزایش دهد، بنابراین می توانید احساسات شدید و ارگاسم بیشتری را تجربه کنید. حتی ممکن است مناطقی از لذت را کشف کنید که حتی تا الان نمی دانستید که آنرا داشته اید!

۳٫ با انجام رابطه جنسی، برخی از مزایای بزرگ سلامتی را به دست خواهید آورد، و حتی برخی از علائم بارداری را کاهش می دهید

این امر می تواند به خودی خود یک تمرین باشد. بسیاری از این مزایا همچنین می تواند از برخی نارضایتی هایی که ممکن است این روزها احساس کنید شما را رها کند. رابطه جنسی در دوران بارداری می تواند به شما در مواردی همچون موارد زیر کمک کند:

  • مقداری کالری اضافی را بسوزانید. فقط در حدود نیم ساعت می توانید حدود ۵۰ کالری را بسوزانید. این به اندازه کافی برای جایگزینی تمرینات (ورزش) شما نیست، اما گاهی، این از هیچ چیز بهتر است!
  • فشار خون خود را پایین بیاورید. داشتن فشار خون سالم همیشه چیز خوبی است.
  • خواب راحتی داشته باشید. غرق شدن در آن درخشش بعد از رابطه جنسی آرامش بخش است.
  • درد و ناراحتی را کم کنید. ارگاسم ها باعث آزاد شدن اکسی توسین می شوند، یک هورمون احساس خوب که می تواند تحمل شما در برابر درد را افزایش دهد. پس از رابطه جنسی، ممکن است شما دچار درد و اذیت توسط گرفتگی کمر و پشت پا نشوید.

۴٫ رابطه جنسی در دوران بارداری می تواند روحیه شما را بالا ببرد

بارداری می تواند یک حرکت غلتکی عاطفی باشد، اما رابطه جنسی می تواند راهی عالی برای رفع فشار و فقط در لحظه باشد. به علاوه، افزایش اکسی توسین که در هنگام ارگاسم به وجود می آید، احساس عشق و خوشبختی را تقویت می کند و باعث می شود احساس نزدیکی به همسرتان بیشتر شود.

با داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری، کودک شما نیز سود خواهد برد

۵٫ با داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری، کودک شما نیز سود خواهد برد

نه تنها رابطه جنسی در دوران بارداری به جنین شما آسیب نمی رساند، بلکه بسیاری از این لذت ها نیز کارهای خوبی را برای کودک شما انجام می دهد. احساسات خوب بیشتر برای شما بدان معنی است که کودک شما در معرض هورمونهای استرس کمتری مانند کورتیزول قرار دارد که می تواند تأثیر مثبتی بر رشد کودک کوچک شما قبل و بعد از تولد داشته باشد.

۶٫ رابطه جنسی در بارداری، فرصتی برای شما و شریک زندگی تان است که چیز جدیدی را امتحان کنید

واقعیت: شکم در حال رشد شما ممکن است در نهایت برخی از پوزیشن های مورد علاقه شما را بسیار ناراحت کننده و دشوار کند. هرچند نگران نباشید. هنوز راه های زیادی برای تحقق آن وجود دارد که هم برای شما و هم برای همسرتان احساس خوبی خواهد داشت. و برخی از آنها ممکن است برای شما جدید باشند؛ به این معنی که رابطه جنسی در دوران بارداری می تواند یک فرصت جالب برای آزمایش و تجربه آن باشد. ممکن است پوزیشن های جنسی دوستانه برای بارداری را مانند دراز کشیدن به بغل، رو بودن زن و ورود به عقب را بیشتر جذاب کند. اما احساس راحتی و آزادی کنید تا با شریک زندگی خود اکتشاف کنید تا ببینید چه چیز دیگری مؤثر است. تا زمانی که راحت باشید، بازی عادلانه است. فقط از خوابیدن بیش از حد بر پشت خود در یک زمان بپرهیزید.

۷٫ هنگامی که شما آماده زایمان هستید، ممکن است رابطه جنسی بتواند به شما در درد زایمان کمک کند

داشتن ارگاسم، رحم را به سمت منقبض شدن سوق می دهد. مگر اینکه شما در حال نزدیک شدن به انتهای دوره بارداری خود هستید و بدن شما آماده است تا فرایند زایمان را شروع کند. این انقباضات به اندازه کافی قوی نیستند که شما را به زایمان برسانند. اما هنگامی که کودک شما تصمیم گرفت که دقیقاً زمان به دنیا آمدن است، یک پوسیدگی در کیسه می تواند به حرکت در مسیرها کمک کند. هر چند همیشه اینطور نیست، بنابراین اگر اتفاقی نیفتاد ناامید نشوید. اما اگر در هفته ۴۰ به دنبال رابطه جنسی هستید، دلیلی برای پیگیری آن وجود ندارد.

۸٫ داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری ممکن است منجر به تجربه بهتر پس از زایمان شود

کف لگن قوی می تواند به آماده سازی بدن شما برای زایمان و بهبودی که پس از آن اتفاق می افتد، کمک کند. و ارگاسم روشی بسیار جالب برای کمک به تن دادن به آن منطقه است. حتی برای تمرین بیشتر، سعی کنید Kegels (تمرینات کگل به تقویت عضلات تقویت کننده مثانه، رحم و روده کمک می کند) را در طول رابطه جنسی انجام دهید. شما این عضلات را حتی بیشتر پمپ می کنید، و احتمالاً می تواند عامل لذت هر دوی شما باشد.

داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری ممکن است منجر به تجربه بهتر پس از زایمان شود

بنابراین تا زمانی که احساس انرژی میکنید، رابطه جنسی داشته باشید! جز در مواردی که پزشک چیزی به غیر از این به شما بگوید که رابطه جنسی در دوران بارداری کاملاً بی خطر نیست؛ این برای شما، شریک زندگی و حتی کودک شما خوب است. و اگر در طول هر مرحله از بارداری سؤال یا نگرانی دارید، آنها را با ارائه دهنده خدمات درمانی خود مطرح کنید تا ذهن شما راحت شود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *