آیا در دوران بارداری تخمک گذاری صورت میگیرد؟!

در دوران بارداری تخمک گذاری صورت نمیگیرد مگر در موارد بسیار نادر…

آیا حاملگی مجدد در دوران بارداری وجود داره؟ آیا در دوران بارداری تخمک گذاری صورت میگیرد؟ یعنی میشه بدون هیچ پیشگیری نزدیکی کرد؟ ریختن مایع منی داخل واژن اشکالی نداره؟

در دوران بارداری تخمک گذاری صورت نمیگیرد مگر در موارد بسیار نادر. معمولاً آخرین تخمک گذاری زمانی بوده است که به بارداری منجر شده است. در دوران بارداری می توانید بدون پیشگیری نزدیکی کنید اما استفاده از کاندوم برای پیشگیری از عفونتها و بیماریهای احتمالی بهتر است. ریختن مایع انزال نیز در واژن در صورت سلامت و در شرایط عادی بارداری مشکلی ایجاد نمی کند.

آیا در دوران بارداری تخمک گذاری صورت میگیرد

یک زن باید برای بارداری، تخمک گذاری، داشته باشد. اگر ۵ روز قبل از تخمک ‌گذاری و یک روز پس از تخمک ‌گذاری، مقاربت داشته باشید، می ‌توانید باردار شوید زیرا اسپرم می ‌تواند به مدت ۵ روز در کانال زایمان زنان زنده بماند.

آیا بدون تخمک گذاری می توانید باردار شوید؟
یک زن بدون تخمک ‌گذاری، نمی ‌تواند حامله شود. اگر به احتمال حامله شدن بدون تخمک گذاری فکر می ‌کنید، پس بدانید که این احتمال وجود ندارد. برای این که اسپرم بتواند تخم را بارور کند، باید تخمک گذاری، انجام شود. سوال بسیاری از زنان این است که آیا می ‌توانند بدون تخمک گذاری، باردار شوند یا نه. پاسخ این سوال “نه” است. اگر یک زن بارور باشد، یعنی اینکه توانایی تولید تخمک‌ را دارد. اما یک زن تنها زمانی می ‌تواند باردار شود که در زمان تخمک گذاری، رابطه جنسی داشته باشد. در نتیجه بارداری یک زن بدون تخمک گذاری، امکان پذیر نیست.

تخمک چه زمانی آزاد می شود؟
چرخه قاعدگی یک زن به طور متوسط ۲۸ روز طول می‌ کشد. در این دوره، اولین روز از چرخه قاعدگی، به عنوان روز اول در نظر گرفته می‌ شود. در یک دوره ی ۲۸ روزه، تخمک ‌گذاری در بازه زمانی روزهای ۱۱ تا ۲۱ رخ می ‌دهد که حدود ۱۴ تا ۱۵ روز قبل از شروع دوره بعدی قاعدگی است. با این حال، همه زنان، چرخه قاعدگی ۲۸ روزه ندارند. طول چرخه می‌تواند از ۲۱ تا ۳۵ روز متفاوت باشد. در یک سیکل ۲۱ روزه، تخمک‌گذاری بین روزهای ۵ و ۱۲ و برای یک سیکل ۳۵ روزه، تخمک‌گذاری بین روزهای ۱۸ تا ۲۶ رخ می‌ دهد.

زمان دقیق تخمک ‌گذاری را می توان با رسم نمودار طول چرخه‌ های خود، درجه دمای بدن و مشاهده تغییراتی در رحم و مخاط رحم و با استفاده از کیت ‌های تخمک‌ گذاری، که در داروخانه ها در دسترس هستند، تعیین کرد.

در چه روزهایی، بیشترین  احتمال بارداری وجود دارد؟
۵ روز آخر دوره ماهانه، بیشترین روزها برای بارداری است. از این گذشته، ۳ روز قبل از تخمک گذاری، ۱ روز در زمان تخمک گذاری و ۱ روز بعد از تخمک گذاری نیز درست است. این روزها بیشتر امکان بارداری وجود دارد زیرا اسپرم می تواند تا ۵ روز در کانال زایمان زن، زنده بماند و بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از تخمک گذاری، از بین برود. بنابراین، بیشترین روزهای بارداری را می توان بر اساس طول چرخه ماهانه محاسبه کرد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *