آیا خشکی چشم خطرناک است؟!

عوارض درمان نکردن خشکی چشم

اگر خشکی چشم درمان نشود خطرناک است زیرا باعث عفونت و گاهی از دست رفتن بینایی می شود.

بسیاری از عوامل مانند استفاده طولانی مدت از رایانه، تلفن همراه، تلویزیون و… باعث آسیب به چشم ها می شود. خشکی چشم یکی از این مشکلات است.اما با چند اقدام ساده می توانید از خشکی چشم محافظت کنید. با یکدیگر با ۵ روش برای جلوگیری از خشکی چشم آشنا می شویم :

خشکی چشم؛ با علائمی مانند سوزش، لکه دیدن، احساس وجود شن و ماسه، قرمزی و از بین رفتن بینایی در چشم بروز می کند. متخصص سلامت چشم و بیماری Evren Baca خاطرنشان کرد: از دست دادن بینایی به دلیل بی نظمی در لایه شفاف چشم، تشکیل لکه و جای زخم در نتیجه عفونت به دلیل خشکی رخ می دهد. Evren Baca هشدار داد که از بین رفتن بینایی ناشی از خشکی چشم گاهی می تواند دائمی شود.

آیا خشکی چشم خطرناک است

بنابراین، درمان زودرس خشکی چشم بسیار مهم است. اگر لکه، قرمزی، احساس وجود شن و ماسه در چشم دارید، سریعاً با چشم پزشک مشورت کنید. با یکدیگر با ۵ روش برای جلوگیری از خشکی چشم آشنا می شویم :

۱- مراقب باد باشید

باد می تواند اشک های سطح چشم را تبخیر کند و باعث خشکی چشم شود.بنابراین با استفاده از عینک هایی با قاب بزرگ در هوای باد ، حتما از چشمان خود محافظت کنید.

۲- به مقدار کافی آب بنوشید

آب که ۶۰ درصد بدن ما را تشکیل می دهد ، برای سلامتی چشم ما نیز بسیار مهم است.وقتی آب به اندازه کافی در بدن وجود نداشته باشد ، تولید اشک کاهش می یابد.برای اطمینان از آبرسانی کافی چشم شما باید مقدار آب بدن شما کافی باشد. یادتان باشد حداقل روزانه ۲ لیتر آب بنوشید.

۳- رطوبت را در محیط های داخلی تنظیم کنید

در مکان های بسته ، هوا توسط سیستم بسته تمیز و گرم می شود.این می تواند رطوبت موجود در هوا را کاهش داده و در نتیجه خشکی چشم ایجاد شود.برای سلامت چشمان کافی است که رطوبت محیط حدود ۴۵ درصد باشد.

۴- استفاده از قطرات اشک مصنوعی

در صورت توصیه پزشک ، چشم خود را با قطرات اشک مصنوعی مرطوب کنید.این کار باعث تسکین بسیار خوبی در چشمان شما خواهد شد.

۵- به چشم هایتان استراحت دهید

هنگام استفاده از کامپیوتر ، کمتر از آنکه به طور معمول پلک بزنیم ، پلک می زنیم.به طوری که تعداد پلک زدن در یک دقیقه از ۱۰-۱۵ بار به ۵-۶ بار کاهش می یابد.این باعث افزایش تبخیر از سطح چشم می شود.این امر در محیط های خشک و محیط هایی که در آن ها از سیستم های خنک کننده استفاده می شود ، تشدید می شود در نتیجه خشکی چشم ایجاد می شود.هنگام استفاده از رایانه سعی کنید هر ۱۵ دقیقه یک بار چشمان خود را به مدت ۱-۲ دقیقه بسته نگه دارید.

منبع خبر : برگرفته از varune

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *