جدول چینی تا چه حد درسته

آیا جدول چینی تعیین جنسیت درسته؟ | تعیین جنسیت جنین به روش سنتی

یکی از راه های تعیین جنسیت نوزاد قبل از تولد، بدون استفاده از سونوگرافی استفاده از باورهای کهن است که نمونه ی بارز آن استفاده از جدول چینی تعیین جنسیت است. کیا از جدول چینی نتیجه گرفتن؟، آیا جدول چینی تعیین جنسیت درسته؟

صحت و سقم جدول چینی

جدول چینی بر اساس سن مادر و ماه انجام مقاربت منجر به بارداری، احتمال تولد نوزاد دختر و پسر را مشخص می کند. تقویم چینی یکی از روش های قدیمی تعیین جنسیت جنین است و قدمت آن به ۷۰۰ سال پیش برمی­ گردد. ستاره­ شناسان سن جنین و سن مادر را با آب، خاک، چوب، آتش و فلز مرتبط می­ دانستند.

درصد خطای جدول چینی

این روش مبنای علمی ندارد، اما شانس پسردار شدن به این روش ۶۰% است (در حالت عادی شانس پسردار شدن ۵۱% است) و امروزه در بسیاری از فرهنگ ها از آن استفاده می کنند.

طرز کار کردن با تقویم چینی

درصد خطای جدول چینی، تقویم چینی درسته؟

درصد صحت جدول چینی تعیین جنسیت

تقویم چینی جنسیت فرزند شما را بر اساس ماهی که در آن برای بارداری اقدام کردید مشخص می کند. خانه های صورتی در جدول زیر نشانه جنین دختر و خانه های آبی نشانه جنین پسر است.

ردیف اول نیز “سن مادر” که از ۱۸ تا ۴۵ سالگی است.

تعیین جنسیت با استفاده از روش‌های پیشرفته

تقویم چینی چقدر درسته

روش NIPT برای تعیین جنسیت

از هفته نهم بارداری به بعد با استفاده از روش غیر تهاجمی NIPT و با استفاده از یک نمونه از خون مادر، جنسیت جنین قابل تشخیص است. مطالعات نشان می‌دهد دقت این آزمایش در تعیین جنسیت، حدود ۹۹ درصد است. در این آزمایش علاوه بر جنسیت جنین، ریسک ابتلا به اختلالات کروموزمی شامل تریزومی ۲۱ (سندورم داون)، تریزومی ۱۸ (سندورم ادوارد) و تریزومی ۱۳ (سندروم پاتو) تعیین می‌شود. این روش برای مادرانی که با توجه به سن یا سابقه ژنتیک آنها ریسک نقص‌های مادرزادی جنین وجود داشته باشد تجویز می‌شود. با توجه به ماهیت غیر تهاجمی، این آزمایش برای جنین خطری ندارد.

آزمایش‌های CVS و آمنیوسنتز برای تعیین جنسیت

هر دو روش جزء روش‌های تهاجمی محسوب می‌شوند. در آزمایش CVS از هفته دهم بارداری به بعد و در آزمایش آمنیوسنتز از هفته پانزدهم بارداری به بعد می‌توان جنسیت جنین را مشخص کرد. این دو روش نیز برای مادرانی که ریسک داشتن بچه با نقص مادرزادی دارند توصیه می‌شوند. با توجه به تهاجمی بودن آنها، تا حدودی خطر سقط جنین وجود دارد. طبیعتا اگر فقط بخواهید جنسیت جنین را بدانید پزشک این دو روش را هرگز تجویز نمی‌کند. دقت CVS و آمنیوسنتز برای تعیین جنسیت جنین ۱۰۰ درصد است.

سونوگرافی برای تشخیص جنسیت جنین

یک روش معمول برای بررسی وضعیت جنین و سلامت بارداری است (هر خانم باردار حداقل ۱ بار آنرا تجربه می‌کند). سونوگرافی یک روش غیر تهاجمی است که هر زمان از ۹ ماهه بارداری ممکن است انجام شود اما معمولا از هفته هشتم به بعد تجویز می‌شود. دقت این روش برای تعیین جنسیت جنین به اندازه روش‌های قبلی نیست اما بسته به تجربه متخصص سونوگرافی و از حدود هفته چهاردهم بارداری به بعد با توجه به دستگاه تناسلی جنین، جنسیت جنین را می‌توان تعیین کرد. اگر دوست ندارید جنسیت جنین را تا لحظه تولد بدانید باید حتما به متخصص سونوگرافی بگویید. فراموش نکنید که در این روش احتمال اشتباه وجود دارد به خصوص اگر جنین در موقعیتی قرار گرفته باشد که دستگاه تناسلی او به خوبی قابل تشخیص نباشد.

کیت‌های تعیین جنسیت جنین

اگر طاقت ندارید که تا سه ماهه دوم بارداری برای تعیین جنسیت صبر کنید و اگر مطمئن هستید که قرار نیست آزمایش‌های CVS، آمنیوسنتز یا NIPT انجام دهید یکی دیگر از روش‌های پیشرفته، کیت تعیین جنسیت است. به خاطر داشته باشید که دقت این روش خیلی بالا نیست و گاهی بجای اینکه پاسخ سوال شما را بدهد بیشتر در ذهن شما سوال ایجاد می‌کند. در این دو روش از نمونه ادرار و نمونه خون برای تعیین جنسیت استفاده می‌شود. تعیین جنسیت بر مبنای تستوسترون موجود در ادرار و یا DNA خاص مردان در خون انجام می‌شود. در بروشور این کیت‌ها معمولا ادعا می‌شود که دقت آنها بالای ۹۰ درصد است، اما چنین چیزی صحت ندارد.

تعیین جنسیت جنین با استفاده از روش‌های سنتی

در باور مادربزرگ‌ها و افراد قدیمی‌تر با مشاهده برخی علائم به سادگی می‌توان جنسیت بچه را تعیین کرد. این روش‌ها اصلا دقیق نیستند اما هنوز هم زیاد استفاده می‌شوند!

بهتر است به هیچ وجه بر مبنای این روش‌ها دکوراسیون، سیسمونی و وسایل کودک را انتخاب نکنید! برخی از رایج‌ترین این باورها به شرح زیر هستند:

تعیین جنسیت براساس وضعیت شکم

اگر پهلوها و باسن خانم حامله برآمده باشد بچه دختر و اگر شکم بیشتر به سمت جلو متمایل باشد بچه پسر است.

وضعیت خط سیاه برای تشخیص جنسیت

اگر خط سیاه (خطی که از موهای استخوان شرمگاهی به سمت بالای شکم مشاهده می‌شود) تا ناف ادامه پیدا کرده باشد بچه دختر و اگر تا قفسه سینه ادامه پیدا کرده باشد پسر است.

تشخیص جنسیت از روی ضربان قلب جنین

اگر قلب جنین زیر ۱۴۰ بار در دقیقه باشد جنین پسر و اگر بالاتر از آن باشد دختر بادرار است. اما نتایج مطالعات نشان می‌دهد بین جنسیت جنین و ضربان قلب او رابطه وجود ندارد.

اشتها مادر نشان دهنده تشخیص جنسیت است

اگر خانم حامله به اندازه یک پسر نوجوان سراغ یخچال برود فرزند او پسر و در غیر این صورت دختر است. نتایج مطالعات نشان می‌دهد مادرانی که پسر باردار هستند بیش از مادرانی که دختر باردار هستند غذا می‌خورند و به همین دلیل است که وزن پسرها در زمان تولد به طور میانگین از وزن دختران بیشتر است.

زیبایی

برخی از قدیمی‌ها معتقدند اگر مادر فرزند پسر در شکم داشته باشد زیبا و اگر فرزند دختر داشته باشد زشت و کک‌مکی می‌شود.

تشخیص جنسیت از روی ذائقه مادر

اگر بچه پسر باشد مادر سراغ خوراکی‌های شور مثل چیپس و پفک و اگر دختر باشد سراغ خوراکی‌های شیرین مثل بستنی می‌رود.

استفاده از تقویم چینی

با استفاده از سن مادر و ماهی که بارداری اتفاق افتاده است و بر اساس یک جدول، جنسیت نوزاد تعیین می شود.

اشتراک‌گذاری
5 نظر
  1. چند درصد درسته این. جدول .آیا این جدول همین ی شکل هست ?یا تغییر میکنه ?

  2. برای ما غلط بود کاملا گفت پسر دختر بود

    1. میگم عزیزم شاید اشتباه حساب کردین .چون منم میخوام جنسیت رو بدونم .میخوام بدونم ایا واقعا درسته یا نه .شاید شما اون موقع شناسنامه کرفتن ماه و روز رو براتون پس و پیش گرفتن .یا شما تاریخ دقیق لقاح رو اشتباهی وارد کردین .میشه جوابمو بدین .

  3. این تقویم برعکسه دخترارو پسر وپسرارو دختر نشون میده!دخترم۴سالشه اینجا پسر زده مال خواهرمم همینطور باردارم گفتن اینم دختره ولی تقویم چینی و زنجیرو هرچی که فکر کنید پسر بوده و فعلا منتظرم زایمان کنم ببینم کدوم درسته!تقویم چینیه نی نی بان هم گفته پسر به اون اعتماد دارم چون چند نفرو که گرفتم و حالا بچه هاشون تو بغلشونرو درست گفته!یک ماه دیگ معلوم میشه

  4. تاریخ آخرین پریود۱۴۰۰/۱/۱۴
    تاریخ تولد ۱۳۶۹/۲/۱۱
    تاریخ لقاح ۱۴۰۰/۱/۲۷
    لطفا جنسیت رو لطف کنین
    بارداری دوممه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.