آیا “بوتاکس در دوران بارداری” برای جنین ضرر دارد؟

آیا بوتاکس در دوران بارداری مجاز است؟

از اینکه همیشه خسته به نظر می رسم، ناراحتم، آیا انجام بوتاکس در دوران بارداری مجاز است؟ و این پیش از اینکه درگیر مسائل مادرانه شوید و بخاطر شب بیداری ها زیر چشم هایتان خسته و پف آلود شود، تصمیم دارید برای ظاهر خود کاری بکنید و برای رفع چین و چروک ها در دوران بارداری به بوتاکس با تزریقات دیگر فکر می کنید؟

 متاسفانه برای شما هیچ جواب قطعی وجود ندارد. زیرا تا به حال هیچ پژوهشی در این باره روی مادران باردار انجام نشده است و هیچ راهی برای تعیین میزان امنیت این روش محبوب رفع چین و چروک وجود ندارد.

البته مطالعاتی بر روی حیوانات انجام شده و ارتباطی میان این روش و اختلالات جنینی نیز در حیوانات دیده شده است. اما اطلاعات حاصل از مطالعه بر روی حیوانات در این زمینه قابل تعمیم به انسان ها نیست.

بوتاکس در دوران بارداری

بنابراین بهتر است این دوران را کمی چروکیده! اما به شکلی ایمن و بی مشکل سپری کنید.

خبر خوب اینکه بدون استفاده از تزریق نیز می توانید تا حدی بر این خط و چروک ها غلبه کنید. زیرا احتباس مایعات بدن در بارداری ممکن است چهره را پف آلود نشان دهند و باعث شوند این چین و چروک ها و خطوط ناخواسته تا حد زیادی پوشیده شوند. 

همچنین تغییرات هورمونی با افزایش چربی پوست باعث درخشندگی بیشتر آن می گردند؛ (با احتمال ایجاد چند جوش کوچک).

بنابراین نگران نباشید، بابت خط های خنده صورتتان خوشحال باشید، و اگر نمی توانید خوشحال باشید امیدوار باشید که پس از تولد فرزندتان می توانید به آنها رسیدگی کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *