کیا با پلی کیستیک شدید باردار شدن

آیا با وجود تخمدان پلی کیستیک می توان باردار شد؟!

تخمدان پلی‌کیستیک؛ بیماری که امروزه گریبان‌گیر دختران جوان شده است و آن‌ها را با مشکلات باروری مواجه کرده است. این بیماری شاید ۳۰ سال پیش فقط در خانم‌های چاق دیده می‌شد اما الان دخترهای جوان لاغر حتی در سنین ۱۷ سالگی هم به آن مبتلا می‌شوند! شاید شما هم تا به حال با جابجایی‌های چند روزه عادت ماهیانه‌تان و رشد چند موی زائد بر روی چانه یا قفسه سینه و افزایش آکنه‌هایتان دلهره کیست‌های تخمدانی را از سر گذرانده باشید. دکتر آزیتا صفارزاده، متخصص زنان وفوق تخصص نازایی و لاپاراسکوپی امروز به شما می‌گوید که آیا این نگرانی را باید جدی بگیرید یا خیر.

آیا بیماران پی سی او باردار می شوند؟

این بیماری را می‌توان با در نظر گرفتن علایم کلینیکی، سونوگرافی و آزمایش‌های به خصوص تشخیص داد. زمانی که بیمار با علایم هیرسوتیسم، آکنه، نامرتبی پریود یا حتی نازایی مراجعه می‌کند برای او آزمایش‌هایی در روز دوم عادت ماهیانه درخواست می‌شود تا اختلالات هورمونی‌شان مشخص گردد. در این افراد معمولاً سطح هورمون‌های هیپوفیزی LH و FSH دچار اختلال می‌شود به این ترتیب که نسبت هورمون LH به FSH بیشتر از ۲ می‌شود. علاوه بر این فاکتور مهم دیگری به نام AMH (Anti Mullerian Hormone) نیز وجود دارد. در واقع سطح AMH در کسانی که بیماری پلی‌کیستیک دارند به شدت افزایش یافته است. میزان طبیعی این هورمون معمولاً بین ۵ تا ۵٫۵ است اما میزان AMH در مبتلایان به بیماری پلی‌کیستیک حتی تا ۱۲ هم می‌رسد. در سونوگرافی نیز به خصوص اگر به طریق واژینال انجام شود معمولاً فولیکول‌های زیر ۱۰ میلیمتری بسیار زیادی دور تا دور تخمدان مشاهده می‌شود. برخی پزشکان به بیماران ترس واهی می‌دهند مبنی بر اینکه مبتلایان به این بیماری هیچ وقت باردار نمی‌شوند در حالی که ممکن است حتی پریود بیمار هنوز مرتب باشد و علایم شدید نداشته باشد. این اظهار نظر بیمار را وحشت زده می‌کند در صورتی که باید در مورد بیماری پلی‌کیستیک به خوبی توضیح داده شود و به آن رسیدگی گردد. در بسیاری از موارد مبتلایان به این بیماری یا با رژیم یا با درمان بالاخره بارداری را تجربه می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: دشوار شدن حاملگی با “سندروم تخمدان پلی‌کیستیک” | آیا تنبلی تخمدان درمانی دارد؟

کیا پلی کیستیک بودن باردارشدن

آیا تخمدان پلی کیستیک خونریزی عادت ماهیانه را کم می‌کند یا زیاد؟

هر فردی که بیماری پلی‌کیستیک دارد ممکن است تمام علایم ذکر شده برای آن را نداشته باشد. این بیماری طیف گسترده ای دارد. برای مثال ممکن است دور تا دور تخمدان فقط فولیکول‌های ریز با فاصله بین ۲ تا ۹ میلیمتر وجود داشته باشد و بیمار هیچ گونه علامتی نداشته باشد تا کسی که متأسفانه اصلاً در سال پریود نمی‌شود و تمام بدنش از موهای زائد پوشیده شده و موهای سرش به میزان زیادی کاسته شده است. این بیماری معمولاً از ابتدا با نامرتبی پریودها شروع می‌شود به این ترتیب که پریودها ۱ تا ۲ هفته عقب می‌افتند و در نهایت به جایی ختم می‌شود که بیمار فقط با استفاده از آمپول‌ها یا قرص‌های پروژسترون پریود می‌شود. کم یا زیاد بودن خونریزی‌ها در زمان عادت ماهیانه بستگی به جایگاه بیمار در این طیف دارد. برخی از افراد مبتلا بسیار چاق هستند و معمولاً سطح هورمون‌های زنانه‌شان هم بالا است. در این افراد ضخامت لایه داخل رحم زیاد می‌شود. در نتیجه خونریزی‌هایشان می‌تواند زیاد باشد. بیماران دیگری هم هستند که هر ۲ تا ۳ ماه یکبار پریود می‌شوند و چون در این فواصل چند ماهه تخمک‌گذاری ندارند سطح داخلی رحم‌شان ضخیم می‌شود. این ضخیم شدن آندومتر یا لایه داخلی باعث می‌شود بعد از چند ماه که پریود اتفاق می‌افتد بسیار شدید باشد. وضعیت برای برخی افراد نیز برعکس است یعنی بیمار هر ۲ تا ۳ هفته یک بار پریود می‌شود. در این افراد سطح هورمون‌ها به علت تخمک‌گذاری به طور مرتب بالا و پایین نمی‌شوند و چون در وسط سیکل به طور ناگهانی یکی از هورمون‌های استروژن یا پروژسترون افت می‌کند بیمار دچار خونریزی می‌شود و فکر می‌کند پریود شده است در حالی که این خونریزی پریود نیست و مربوط به عدم تعادل هورمون‌ها است.

مطلب پیشنهادی: فواید و عوارض متفورمین در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک

سالی دو بار بی‌نظمی قاعدگی جای نگرانی ندارد

اگر فرد علایم هیرسوتیسم و جوش صورت را نداشته باشد و فقط یک یا دو بار در سال پریودش ۱ هفته تا ۱۰ روز جابجا شود جای نگرانی وجود ندارد. پریودها معمولاً در زمان مسافرت، استرس، کنکور و … یکی دو بار در سال جابجا می‌شوند و این موضوع طبیعی است. علاوه بر این وجود تعداد کم موهای زائد در نواحی غیر متعارف بدن خانم‌ها نشانه بیماری پلی‌کیستیک نیست. مهم این است که این موها به تدریج در طول زمان بیشتر نشوند. البته گاهی اوقات پُر مویی به غیر از بیماری پلی‌کیستیک بر اثر اختلال در ترشح آنزیم‌های غدد فوق کلیه ایجاد می‌شود. گاهی اوقات سطح آنزیم‌های ترشح شده از این غدد بسیار پایین است و به همین دلیل سطح هورمون‌های مردانه در بدن افزایش پیدا می‌کند. در واقع تخمدان این افراد مشکلی ندارد. به همین دلیل باید حتماً آزمایش‌های هورمونی کامل داده شود تا علت پُر مویی مشخص گردد.

این کیست‌های کوچک چگونه ایجاد می‌شوند؟

در هر سیکل ماهیانه معمولاً یک فولیکول رشد می‌کند و وقتی به اندازه ۱۸ تا ۲۲ میلیمتر می‌رسد تخمک داخل آن آزاد می‌شود و تخمک‌گذاری انجام می‌شود. سپس دوباره در سیکل بعدی یکی از فولیکول‌هایی که حاوی تخمک است و آماده تخمک‌گذاری است شروع به بزرگ شدن می‌کند و از آنجایی که باعث ترشح یک سری هورمون‌ها می‌شود اجازه نمی‌دهد فولیکول‌های ریز دیگر هم بالغ شوند. به این ترتیب است که هر ماه معمولاً یک فولیکول بالغ می‌شود و تخمک‌گذاری انجام می‌شود. حال در افرادی که بیماری پلی‌کیستیک دارند بالا بودن سطح هورمون‌های مردانه اجازه نمی‌دهد این فولیکول‌های ریز بزرگ شوند و تخمک‌گذاری را انجام دهند. بنابراین تمام فولیکول‌ها در مراحل ابتدایی رشد (زیر ۱۰ میلیمتر) باقی می‌مانند و دور تا دور تخمدان را می‌گیرند. اگر بیمار به طور مرتب ورزش کند و تحت نظر پزشک متفورمین بخورد و لاغر شود این فولیکول‌ها یکی یکی می‌توانند تخمک‌گذاری کنند.

پزشک برایتان قرص ضد دیابت تجویز کرده است؟!

برای درمان این بیماری جدا از کاهش وزن و ورزش مرتب می‌توان برحسب علایم بیمار از درمان‌های دارویی نیز استفاده نمود. یکی از این داروها متفورمین یا همان داروی ضد دیابت است. متفورمین ورود قند را به سلول تسهیل می‌کند و این باعث می‌شود فرد همیشه گرسنه نباشد و احساس سیری کند. در نتیجه وزن بیمار کاهش پیدا خواهد کرد. این کاهش وزن باعث می‌شود متابولیسم هورمون‌ها بهبود یابد و چربی بدن کاهش پیدا کند. در نتیجه هورمون‌های جنسی کمتر داخل این چربی‌ها تجمع پیدا می‌کنند. بارها دیده شده است که با تجویز متفورمین برای چند ماه، پریود بیمار مرتب شده یا بیماری که نازایی داشته خود به خود باردار شده است. در آخر اگر هیچ یک از روش‌های درمانی از جمله استفاده از متفورمین، دگزامتازون، رژیم غذایی، ورزش و … جواب نداد و بیمار نتوانست وزنش را پایین بیاورد و پریودهایش را منظم کند مجبور می‌شویم از لاپاروسکوپی استفاده کنیم. در لاپاروسکوپی فولیکول‌هایی که ریز هستند را معمولاً با الکترود می‌سوزانیم. البته در گذشته متأسفانه پزشکان یک قطعه از تخمدان را بر می‌داشتند و این باعث می‌شد سطح هورمون‌های مردانه افت کند و فرد باردار شود. برای رفع موهای زائد یا هیرسوتیسم نیز می‌توان از داروهای بسیار ساده مانند اسپیرونولاکتون استفاده نمود. این دارو مدر است و باعث افزایش ادرار می‌شود و علاوه بر کاهش موهای زائد رشد موهای سر را نیز بهبود می‌بخشد. از طرفی اگر بیمار آکنه داشته باشد معمولاً از داروهای ضد آکنه موضعی و یا حتی داکسی سایکلین می‌توان استفاده نمود. اگر هم آکنه خیلی شدید باشد گاهی اوقات بیمار مجبور می‌شود تحت نظر متخصص پوست از دارویی به نام روآکوتان استفاده کند که حاوی اسید رتینوئیک است. البته این دارو باید با توجه به آزمایش‌های کبدی مصرف شود.

لاغرها رژیم نگیرند اما ورزش کنند!

کسانی که لاغر هستند و به بیماری تخمدان پلی‌کیستیک مبتلا هستند توصیه می‌شود ورزش‌شان را بیشتر کنند زیرا ورزش باعث بهبود متابولیسم می‌شود. بیمارانی داشته‌ایم که بدون حتی ذره‌ای اضافه وزن ۱۰ سال پریود نامرتب داشته‌اند و از هیچ کدام از درمان‌ها جواب نگرفته‌اند اما بعد از ۴ ماه ورزش ایروبیک علایم‌شان رفع شده است تا جایی که حتی سر روز نه سر ساعت پریود می‌شوند! البته این افراد هیچ وقت نباید ورزش را کنار بگذارند. لازم به ذکر است که بیماری تخمدان پلی‌کیستیک در صورتی که درمان نشود می‌تواند حتی منجر به سرطان شود. از آنجایی که سطح هورمون‌ها به خصوص در قسمت لایه داخلی رحم یا آندومتر بسیار افزایش پیدا می‌کند، افزایش ضخامت آندومتر ممکن است باعث سرطان رحم و بعد سرطان سینه شود. همچنین در این افراد بیماری فشار خون و دیابت شایع‌تر است. بنابراین باید حتماً تحت نظر باشند، وزن خود را کاهش دهند و ورزش کنند. در غیر این صورت ممکن است در ۲۵ سال آینده دچار سرطان شوند. اگر بیماری پلی‌کیستیک خفیف و کنترل شده باشد برای مثال بدن فرد به متفورمین جواب داده باشد ویزیت ۶ ماه یکبار هم کافی است. اما اگر بیمار از دارو جوابی نگرفته باشد و علایمش برطرف نشده باشد باید هر ۳ ماه یک بار ویزیت پزشکی داشته باشد تا وضعیتش کنترل شود.

وقتی محیط بدن مردانه می‌شود!

تخمدان پلی‌کیستیک همان بیماری «اشتین لونتاین» است که در زمان قدیم با علایم «هیرسوتیسم» (افزایش رشد موهای زائد)، افزایش آکنه صورت، الیگومنوره (تعداد کم دفعات قاعدگی) یا آمنوره (فقدان قاعدگی) و نازایی توسط آقای اشتین لونتاین شناخته شد. در زمانی که این بیماری مطرح شد بیشتر مختص افراد چاق بود. علت بروز آن به هم خوردن تعادل هورمون‌ها در خانم‌ها است به این ترتیب که سطح هورمون‌های مردانه یا به طور مستقیم در خون بالا می‌رود و یا گیرنده‌ها نسبت به این هورمون‌ها حساس‌تر می‌شوند و محیط بدن خانم تبدیل به یک محیط مردانه می‌شود. تخمک‌گذاری‌ها معمولاً در این محیط مردانه اختلال پیدا می‌کنند. در چنین مواقعی شاهد عدم تخمک‌گذاری یا کم شدن تخمک‌گذاری‌ها و افزایش علایم مردانه از جمله رشد موهای ریش و سبیل و بقیه قسمت‌های بدن و ریزش موهای سر به طریق مردانه در دو طرف شقیقه‌ها می‌شویم.

مطلب پیشنهادی: دلایل افزایش هورمونهای مردانه در خانم ها | ارتباط چاقی با هورمونهای مردانه | تخمدان پلی‌کیستیک مقصر اصلی است!

آیا با وجود تخمدان پلی کیستیک میشه باردار شد

 

حتی دختران ۱۶ ساله لاغر هم ممکن است مبتلا شوند!

بیماری پلی‌کیستیک می‌تواند جنبه ارثی و مادرزادی داشته باشد به خصوص در خانواده‌هایی که دچار چاقی موروثی نیز هستند. در حال حاضر شیوع آن نسبت به ۳۰ سال پیش خیلی بیشتر شده است. قدیم این بیماری فقط در بیماران چاق دیده می‌شد اما امروزه حتی لاغرها هم ممکن است دچار پلی‌کیستیک‌های بسیار مقاوم به درمان شوند. متأسفانه در حال حاضر کمتر کسی پیدا می‌شود که در سونوگرافی‌اش این کیست‌ها دیده نشود و علایمی نداشته باشد. تنها کسانی که به طور مرتب ورزش می‌کنند و غذای فست فود و چرب نمی‌خورند و مراقب هیکل خود هستند دچار این علایم نمی‌شوند. بیشتر افراد مبتلا به بیماری پلی‌کیستیک زمانی به پزشک مراجعه می‌کنند که با علایم آن مواجه شده باشند. دختران جوان مبتلا به این بیماری که تازه پریود شده‌اند و معمولاً هم لاغر هستند کمتر متوجه علایم آن می‌شوند. بنابراین بیشتر مراجعین در رابطه با این بیماری در سنین بالای ۱۶ سال قرار دارند. این افراد ۱۶ تا ۱۷ ساله معمولاً باید پریودهایشان بعد از ۴ تا ۵ سال مرتب شده باشد اما باز هم شاهد نامنظمی‌های عادت ماهیانه هستند و آمنوره دارند. در کل می‌توان گفت رنج سنی مبتلایان بیشتر بین ۱۶ تا ۳۶ سالگی است.

تنبلی تخمدان را با تخمدان پلی‌کیستیک اشتباه نگیرید!

در ایران بیشتر پزشکان بیماری تخمدان پلی‌کیستیک را با تنبلی تخمدان یکسان می‌دانند در حالی که این دو متفاوت هستند. فردی که مبتلا به تنبلی تخمدان است سطح استروژن خونش کاهش یافته است و ممکن است دچار یائسگی زودرس شود. در واقع تنبلی تخمدان نوعی نارسایی تخمدان است که معمولاً بعد از سن ۴۰ سالگی رخ می‌دهد. اما برخی افراد قبل از ۴۰ سالگی دچار تنبلی تخمدان می‌شوند و هورمون‌هایشان شبیه به یائسه‌ها می‌شود. به این صورت که FSH شان بالا و AMH شان پایین می‌رود؛ درست بر عکس مبتلایان به بیماری تخمدان پلی‌کیستیک. همان طور که گفته شد مبتلایان به تخمدان پلی‌کیستیک دارای AMH بالا و FSH طبیعی یا پایین هستند. اما در مبتلایان به تنبلی تخمدان هیپوفیز به طور مداوم در حال کار کردن است تا تخمدان را مجبور به کار کند اما موفق نمی‌شود و AMH شان پایین می‌آید یعنی کیفیت فولیکول‌هایشان واقعاً خراب شده است. در مورد این افراد خیلی نمی‌توان به باروری‌شان کمک نمود و بیشتر آن‌ها باید از تخمک اهدایی استفاده کنند. اما در بیماری پلی‌کیستیک بیشتر افراد را می‌توان باردار نمود.

pcos هیچ وقت به طور ۱۰۰ درصد درمان نمی‌شود

کیست‌ها با استفاده از روش‌های درمانی معمولاً کامل از بین نمی‌روند اما بیمارهایی بوده‌ا‌ند که با رعایت رژیم، ورزش و مصرف متفورمین تعداد فولیکول‌های ریز دور تخمدان‌شان کمتر شده است. بیماری پلی‌کیستیک هیچ وقت به طور ۱۰۰ درصد درمان نمی‌شود اما تا زمانی که بیمار تحت رژیم و ورزش مرتب باشد و از متفورمین استفاده کند علایمش باز نمی‌گردند و مشکلی نخواهد داشت. این طور نیست که بیمار بعد از ۱ سال با روش‌های درمانی علایمش برطرف شود و بگوید من دیگر خوب شده‌ام و نیازی به ادامه درمان ندارم. بلکه با قطع روش‌های درمانی دوباره علایم باز خواهند گشت. بنابراین بیماری پلی‌کیستیک باید تا آخر عمر کنترل شود.

کدام کیست‌ها سرطانی هستند؟

در واقع ۳ نوع کیست وجود دارد. کیست‌های بیماری پلی‌کیستیک فقط فولیکول‌های زیر ۱۰ میلیمتر هستند. اما کیست‌های خوش‌خیم یا فولیکولر که بسیار رایج هستند و در مبتلایان پلی‌کیستیک هم مشاهده می‌شوند معمولاً بین ۳ تا ۹ سانتیمتر هستند، مایع داخل‌شان شفاف است، داخل‌شان دیواره وجود ندارد، برجستگی ندارند و جداره‌شان نازک است. در داخل آن‌ها چیزی به جز آب نیست و مشکلی ایجاد نمی‌کنند. در واقع فولیکولی که باید پاره می‌شد و تخمکش آزاد می‌شد، پاره نشده است و تخمک داخلش محبوس شده است. در چنین مواقعی فولیکول به رشد خود ادامه می‌دهد و چون پاره نشده و مایع درونش جمع شده است تبدیل به یک کیست فولیکولر می‌شود. این کیست‌ها خیلی راحت بعد از ۲ تا ۳ پریود خود به خود خوب می‌شوند. البته با تجویزقرص ضد بارداری نیز می‌توان آن‌ها را رفع نمود. پس منظور از «کیست طبیعی» همان کیست فولیکولر است. مسأله مهم در مورد این کیست‌ها این است که نباید دور محور خود بچرخند. این چرخش باعث می‌شود بیمار با درد شدید مواجه شود. کسانی که کیست دارند بهتر است چیزهای سنگین بلند نکنند و حرکات با شتاب و حالت‌های رقصیدن و ورزش‌های سریع انجام ندهند تا کیست رفع شود. جدا از پلی‌کیستیک و کیست‌های فولیکولر نوع دیگری از کیست نیز وجود دارد که باید بیشتر بررسی شود. این کیست‌ها خصوصیات کیست ساده فولیکولر را ندارند و داخل آن‌ها نقاط پُر رنگ یا کلسیفیکیشن (آهکی شدن) وجود دارد، درونشان جوانه زده است و دیوارهای متعدد دارند، جدارشان ضخیم است و تعدادشان زیاد است. این کیست‌ها ممکن است سرطان باشند و باید روی آن‌ها آزمایش‌های لازم برای سرطان انجام شود تا در صورت لزوم درآورده شوند.

اشتراک‌گذاری
541 نظر
  1. سلام من نزدیک به دوساله ازدواج کردم ۶ماهه اقدام به بارداری میکنم اما نتیجه نگرفتم با انجام سونو مشخص شدPCODهستم اضافه وزنم ندارم ولی صورتم جوش میزنه و پریودهای نامنظمی دارم البته هر ماه پریود میشم فقط با چندروز جابجایی من حتی امپول هاش ام جی زدم ولی باز باردار نشدم من باید چیکار کنم

    1. سلام شما تا یک سال برای باردار شدن زمان دارید نگران نباشید بهتره صبر داشته باشید پروسه درمانی خود را کامل کنید.

    2. سلام پریودنشدم سه ماه پلی کیستبک هم دارم قرص میتوفرمین هم داده نخوردم چهارماه میشه ک داده نخوردم الان همین قرصارو بخورم اشکال نداره

      1. سلام خیر مشکلی ندارد می توانید از این قرص استفاده کنید.

  2. سلام. هشت ماهه به خاطر پلیکیستیک بودن متفورمین مصرف مبکنم. اما باردار نشدم. حتی امپول اچ سی جی هم استفاده کردم. بدنم به قرص های کمک بارداری حساسه و بعد مصرف کیست ایجاد میشه مثل لتروزول و کلومیفن. الان ۱سال و نیم اقدامم ولی موفق نبودم . با خوردن متفورمین پریودم کاملا منظم شده اما در بارداری تاثیر نداشته. یه ماه تعداد قرصم رو دو تا کردم به نظرتون احتمال بارداری هست. چه پیشنهادی برام دارید. دوماه پیش به خاطرخوردن لتروزول کیست ایجاد شد و دوماه علاوه برمتفورمین و اسید فولیک ال دی مصرف میکنم.بعد پریودی هم قراره واسه عکس رنگی برم. ایا میتونه کمکی بهم بکنه. واسم دعا کنید.

    1. سلام اگر مشکل تخمک گذاری ندارید وسایز فولیکول شما مناسب است ممکنه مشکل از لوله های شما باشد و باید عکس رنگی بیاندازید ضمنا بهتره همسر شما با مشورت پزشک معالجتان آزمایش اسپرم بدهد.

  3. ممنون از راهنمایتون.

  4. سلام با تشکر از مطلب عالیتون.من pco بودم مدت شش ماه مت فورمین مصرف کردم و دیروز متوجه شدم باردار شدم..میخواستم بدونم مت فورمینو باید قطع کنم؟چون شنیدم احتمال سقط در افرادی که pco هستند بیشتره

    1. سلام میتوانید با مشورت پزشک معالج خود مصرف قرص را قطع کنید زیرا این قرص متفورمین با افت قند خونی که ممکن است ایجاد کند مصرف ان برای شما و جنین مضر میباشد واینکه برای درمان ناباروری شما تجویز شده وبا باردار شدن شما نیازی به مصرف نمیباشد.

    2. سلام منم مشکل pso دارم دکتر برام متفورمین نوشته شش ماه استفاده کنم پیاده روی برم میخواستم بدم نم شما چی تجویز کرده باردار شدین

  5. باسلام من pcod هستم دوماهه متفورمین ودوفاستون مصرف میکنم والان نه ماهه ازدواج کردم اماباردارنمیشم فقط مشکل نامنظم پریود داشتم اماهرماه پریودمیشم توراخدا کمکم کنید ناراحتم اگرراه حل بهتری داریدبگید

    1. سلام میتوانید با مشورت پزشک معالج خود از قرص های تحریک تخمک گذاری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  6. با سلام و خسته نباشید من دچار تخمدان پلی کیستیک هستم که زیر نظر فوق تخصص غدد بودم که به مدت دوسال از قرص های ضدبارداری استفاده کردم و هرماه پریودی منظم داشتم بعد دوسال قرص رو قطع کردم الان حدود ۱ماه میشه که پریود نشدم حدود ۲ماه هست که ازدواج کردم ولی قصد بارداری هم نداشته ام سوال من این هست که بعد از دو سال استفاده از قرص چرا هنوز درمان نشده ام وبعد قطع قرصها این ماه پریودنشده ام؟؟؟؟؟؟؟

    1. سلام ممنون دوست عزیز تاخیر در پریود در یک ماه ایرادی ندارد ممکن است به علت استرس واضطراب و تغذیه باشد بهتر است قرص های جلوگیری را به مدت طولانی مصرف نکنید باید ۳ ماه مصرف کنید یک تا دو ماه استراحت کنید وبعد دوباره قرص را شروع به مصرف نمایید واینکه نباید به مدت طولانی جلوگیری داشته باشید بهتره زودتر به فکر باردار شدن باشید.

  7. سلام..خسته نباشید….من الان یکسال و دوماه ازدواج کردم و چندماه پیش برای بارداری اقدام کردم عفونت داشتم وعفونتم برطرف شد و۴ماه برای بارداری قرص و آمپول مصرف میکنم با تجویز دکترم….پردیم هم قبل ازمصرف دارو۴۵ روزه بوده ولی بعد مصرف دارو های ۳۰ روزه و ۳۲ روزه شده والان داروهای تموم شده و باردارنشدم و ۳ ماه دارو مصرف میکردم و باردارنشدم خیلی نگرانم…..من بچه دارمیشم یا نه….خیلی نگرانم نمیدونم چیکارکنم…..دکترم بهم گفته اگه جواب نگرفتی دوباره بیا….اگه نرم دکتر وبرم مسافرت یکماه …مشکلی پیش میاد دوباره؟؟؟

    1. سلام ممنون. خیر مشکلی پیش نمی اید اما بعد مسافرت باید پیگیر درمان خودتون باشید بهتره همسر شما هم آزمایش اسپرم بدهد.

  8. لطفا جوابمو بدین…….
    منتظرمممممم……
    لطفا……
    نگرانم

  9. ممنونم ازتون…..
    براتون سلامتی و آرامش ازخداوند میخوام…..
    سپاسگزارم…..

  10. سلام و خسته نباشید
    من موهای صورتم زبر شده چند تا موی زبر روی قفسه ی سینه و خود سینه در میارم و موهای پام هم زبر شده و پشت شونه هام هم تکو و‌توکی موی زبر دارم پوستم گاهی خشکه گاهی چرب و زیر چشمام گود شده است اما پریودیم منظمه رفتم دکتر گفت روز دوم پریودیت بیا که هنوز پریود نشدم که برم اما طاقت نیوردم و به یه متخصص ایمیل دادم گفت باید آزمایش بدم اگه پلی کیستینگ باشه درمان قطعی نداره خیلی ناراحتم لطفا راهنماییم کنید من به دختر پونزده ماهه دارم بجه محض اقدام به بارداری همون ماه اول بارداری شدم قبلش همه ی مشکلات رو داشتم اما بعد بارداری چون یه کم اضافه وزن گرفتم مشکلم بیشتر شد خواهشا راهنماییم کنید من چه مشکلی می‌تونم داشته باشم؟؟؟؟

    1. سلام ممنون نگران نباشید مشکل شما هورمونی است یعنی کمی هورمون تستوسترون یا همان هورمون مردانه در شما بالاست که با مصرف دارو مشکل شما حل میشود نگران نباشید درمان دارویی دارد سعی کنید با پیاده روی ویا انجام ورزش وزن خود را کم کنید اگر کودک شما شیر خودتان را میخورد تا پایان شیردهی نباید رژیم غذایی بگیرید هم برای شما وهم برای کودکتان ضرر دارد.

  11. سلام. قبلا این سوالو پرسیده بودم ((سلام. هشت ماهه به خاطر پلیکیستیک بودن متفورمین مصرف مبکنم. اما باردار نشدم. حتی امپول اچ سی جی هم استفاده کردم. بدنم به قرص های کمک بارداری حساسه و بعد مصرف کیست ایجاد میشه مثل لتروزول و کلومیفن. الان ۱سال و نیم اقدامم ولی موفق نبودم . با خوردن متفورمین پریودم کاملا منظم شده اما در بارداری تاثیر نداشته. یه ماه تعداد قرصم رو دو تا کردم به نظرتون احتمال بارداری هست. چه پیشنهادی برام دارید. دوماه پیش به خاطرخوردن لتروزول کیست ایجاد شد و دوماه علاوه برمتفورمین و اسید فولیک ال دی مصرف میکنم.بعد پریودی هم قراره واسه عکس رنگی برم. ایا میتونه کمکی بهم بکنه. واسم دعا کنید.)). با توجه به نظرتون عکس رنگی گرفتم که گفتن دو تا لوله هام چسبندگی داشته که با عکس برطرف شده.از همون اوایل اقدام هم همسرم ازمایش اسپرم داده که خوب بوده.درمورد سایز مناسب فولیکول و تخمک گذاری داشتن اطلاع کافی ندارم. ولی سونوی سه عادت گفته تنبلیت خفیف نیست و کیست دو سانتی متری دارم. با توجه به اینها ایا این ماه احتمال بارداری با مصرف متفورمین هست؟ایا میتونم از قطره ویتاگنوس استفاده کنم؟در تخمک گذاری و آزاد شدن تخمک کمکی میکنه؟ممنون میشم راهنمای کنید.

    1. سلام با توجه به اینکه چسبندگی لوله های رحمی شما برطرف شده احتمال بارداری شما زیاده نگران نباشید با توجه به اینکه کیست ۲ سانتی متری دارید میتوانید قرص متفورمین را ادامه دهید اگر قطره ویتاگنوس را پزشک معالجتان تجویز کرده مصرف کنید اما در غیر این صورت با توجه به منظم بودن پریود شما احتیاجی فعلا به استفاده از قطره ویتاگنوس نیست.

  12. سلام.من توی تخمدانم کیست مشاهده شده هنوزم ازدواج نکردم تستوسترونمم بالاست۱.۶۳هست…اگر من بعد ازدواج بخواهم بچه دار بشم میتونم یا هیچ راهی وجود نداره …اگه داره لطفا راه هاشو بگین با هزینه هاشو…ممنون

    1. سلام مشکل شما درمان دارویی دارد وبا مصرف دارو حل میشود نگران نباشید.

  13. سلام. من پلیکیستیک شدید دارم.سیکل قاعدگیم با مصرف متفورمین منظم و سی روزه است. روز یازده و دوازده پریودیم ترشح مانند سفیده تخم مرغ خام داشتم. ایا این نشون میده که من این ماه تخمک گذاری داشتم یانه. مگه تخمک گذاری طبق سیل عادت نباید ۱۸ عادت باشه؟اخه شنیدم این ترشحات یکی از نشونه های تخمک گذاریه و این ترشح رو من هر ماه ندارم.الانم که ۱۵ عادت هستم اصلا هیچ ترشحی ندارم و ترشحاتن قطع شده. این ماه چند روزه عرقیجات رازیانه و بو مادران هم استفاده کردم. لطفا کمکم کنید. چسبندگیم تازه با عکس رفع شده امیدم واسه بارداری زیاد شده…

  14. سلام من ۱۸ سالمه …دوران قاعدگیم خیلی بی نظمه…حتی شده ۳ ماه پریود نشدم…رو سینمم مو دارم…زیر چونم هم همینطور…موهای دوطرف شقیقه هام هم ریزش شدید داره…پلی کیستیکه؟؟ وای…ینی من هیچ وقت نمیتونم ازدواج کنم؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید درمان دارد وبا مصرف دارو مشکل شما حل میشود و ربطی به ازدواج کردن شما ندارد میتوانید ازدواج کنید و باردار شوید.

  15. سلام خسته نباشید من حدود ۴ سال هست مبتلا به pcoهستم حدود یک سال هست که بدون مصرف دارو پریودم منظم شده واز همان اول هیچ علایمی از pco ندارم نه چاقی نه تیرویید و نه پرمویی .در سونوگرافی هم نسبت به سال های قبل کیست های ریز خیلی کمی دیده میشه و من شنیدم که pcoشدید و ضعیق داریم ایا امکان بارداری برای من وجود دارد؟

    1. سلام ممنون. بله امکان بارداری برای شما وجود دارد میتوانید برای بارداری اقدام کنید.

  16. سلام.من ۱۱ ساله کم کار تیروئیدم. یه مدتی اختلال قائدگی داشتم به صورتی که بین پریودی ها بین ۱۴ تا ۱۸ روز متغیر پاک بودم و خود پریودی هم ۷ روز با ۱ تا ۳ روز لکه بینی. که با سونو مشخص شد کیست ندارم و آزمایش هورمون نرمال بود. با تجویز پزشک ۹ ماه دیان استفاده کردم و بعد از قطع که الان بیشتر از یک سال میشه،فاصله بین ۱۷ و ۱۸ روز شده بود با نهایتا ۱ روز لکه بینی. اما الان علایم ریزش موی سر، جوش صورت، موی زائد در حد ۲تا تو صورت و ۳تا روی سینه ها و ۱تار روی بازو و چند تا توی ران پا دارم. با فاصله ۱۷ روز مریض میشم و همیشه ۱ روز هم لکه بینی قبلش دارم.پیش دکتر غدد رفتم قرص گلیتوز ۱۵ روزی نصف داد. ضمن اینکه لاغرم. به نظر شما مشکل من چیه؟؟ چکار باید انجام بدم؟؟

    1. سلام دوست عزیز سیکل های قاعدگی از ۲۴ روز تا ۴۰ روز طبیعی محسوب میشوند سیکل های قاعدگی شما ۲۴ تا ۲۵ روز میباشد مشکلی ندارد ونیازی به مصرف دارو ندارید فقط باید زیر نظر متخصص غدد هورمون تیروئید شما کنترل شود.

  17. سلام حسته نباشید تشکرازجوابهاتون
    من ۴ساله اقدام به بارداری کردم ولی باردار نشدم با آزمایش فهمیدمpcoهستم سروقته هعادتهاممقط بعضی ماهها زعقب میفته عفونسوزعقبت هم ندارم تیرويیدم ۳/۷ شده قبلا کم کاری تیرویید داتیروییدم عکس رنگی گرفتم لوله هام باز بودو چسبندگی نداشتم
    همسرم تعداداسپرمش ۲۸میلیون هست
    حالا به نظرتون من باردار میشم یا نه؟

    1. بله شما باردار می شوید. احتمالاً پلی کیستیک خفیف دارید. اما بعد از یک سال اقدام باید زیر نظر متخصص زنان از درمانهای کمک باروری استفاده می کردید. تعداد اسپرم بالای ۲۰ میلیون طبیعی است. البته باید کیفیت اسپرم را هم در نظر داشت.

  18. سلام،من پلی کیستیک هستم و اقامم تحرک اسپرمش کمه ک قرص کویتان و ال کارنتین خورده،خودمم سه دوره کلموفین و دودوره لترزول و امپول هاش جی سی و متفورمین روزی دوتا خوردم باردار نشدم،تا کی میتونم چند دوره این داروهارو مصرف کنم،ایا من باردار نمیشم؟

    1. سلام شما میتوانید ۳ دوره از قرص لتروزول استفاده کنید وبعد یک ماه استراحت بدهید و اگر باردار نشدید دوباره به مدت ۳ دوره داروهای خود را مجدد استفاده نمایید تا نتیجه بگیرید.

  19. سلام من بعد از هفت ماه اقدام بارداری و نتیجه نگرفتن پیش پزشک رفتم بهم قرص متفورمین و زینک پلاس داد و گفت اگه پریود شدم کلومیفن مصرف کنم حالا فهمیدم تخمدان کیست های ریز داره ولی دکترم گفت سه ماه قرص جلوگیری بخورم برای از بین رفت کیستها و بعد اقدام به بارداری کنم اما لازمه با مصرف متفورمزن و کلومیفن قرص جلوگیری بخورم؟؟؟

    1. سلام با توجه به اینکه شما در حال اقدام به بارداری هستید مصرف قرصهای جلوگیری برای شما مناسب نمی باشد میتوانید زیر نظر پزشک معالج خود فعلا یک تا دوماه قرص متفورمین مصرف کرده و همزمان اگر اضافه وزن دارید وزن خود را کاهش داده وبعد از دو ماه از قرص کلومیفن استفاده نمایید.

  20. با سلام… خسته نباشید … من خیلی نگرانمم لطفا کمک کنید ….. من تخمدانم پلی کیستیک هست ولی دیر به دیر پریود نمیشم فقط مابین پریود هام لکه بینی قهوه ای رنگ دارم یا اینکه بعد از دو هفته باز پریود میشم … با وجود این من یک رابطه ی جنسی بدون دخول و با مایع پیشاب داشتم خیلی نگرانم … باکره هستم … نگرانم حامله بشم…. آیا با وجود پلی کیستیک امکان داره حامله بشم با شرایطی که گفتم؟

    1. سلام ممنون. دوست عزیز با توجه به اینکه رابطه شما بدون دخول بوده و مایع منی اطراف واژن شما ریخته نشده و تماس نداشته احتمال بارداری وجود ندارد نگران نباشید.

  21. سلام من نزدیک پنج ساله که پلی کیستیک تخمدان دارم و پنج ساله که درمان میکنم و دکتر بهم گفته وقتی ازدواج کردی باید عمل بشی لطفا راهنماییم کنین چیکار کنم و تا دارو هم مصرف نکنم پریود نمیشم و کشاله رانم وقتی پریود نشم موهاش زیاد میشه

    1. سلام برای درمان تخمدان پلی کیستیک بهتر است وزن خود را کاهش دهید و سعی کنید ورزش کنید میتوانید از غرق رازیانه استفاده کنید این طور نیست که حتما در زمان ازدواج عمل جراحی انجام بدهید. بنابراین نگران نباشید.

  22. و نا گفته نمونه من تیروئدم هم کم کاره و وقتی ک داروها رو مصرف میکنم حالت تهوع میگیرم لطفا لطفا راهنماییم کنید ممنونم

  23. سلام من فاعدگیم خیلی نامرتبه به طوریک فقط با دارو پریود میشم هنوز نمخوام تا یکسال دیگه باردار بشم الان با قرص داپ باستون پریود میشم نزدیک ب یکسال و چند ماهه این قرص مخورم ایا عوارضی نداره این قرص,منم میتونم باردار بشم یا نه؟

    1. سلام با توجه به وضعیت پریود شما بهتر است طولانی مدت جلوگیری نداشته باشید وبرای بارداری اقدام کنید.

  24. سلام من دوساله ازدواج کردم برای مراقبت قبل بارداری رفتم فهمیدم پلی کیستیک هستم، پریودیم کاملا منظمه، دکتر بهم متفورمین داده، الان خیلی نگرانم ایا امکان باردار شدن من هست؟

    1. سلام نگران نباشید بله امکان باردار شدن برای شما وجود دارد بهتر است برای بارداری اقدام کنید.

  25. با سلام و خسته نباشید من بعد از ۲ سال ازدواج و ۵ ماه اقدام به بارداری با سونویی که این ماه در روز ۱۴ پریودی انجام دادم معلوم شد سندروم پلی کیست تخمدان دارم البته هنوز پیش دکتر واسه بقیه مراحل درمان نرفتم به نظرتون مشگل من حل میشه یا نه باردار میشم تو رو خدا جواب بدید . ممنون از لطفتون

    1. سلام ممنون. نگران نباشید مشکل شما درمان دارویی دارد.

  26. سلام ببخشید من برای اقدام به بارداری در روز ۱۲ پریود سونو دادم در سونو گفته شده در تخمدان چپ تعداد متعددی کیست فولیکولی pcod مشاهده شد وتخمدان راست نرمال است اینکه نوشته نرمال یعنی هیچ فولیکولی برای آزاد شدن تخمک ندارم ؟؟؟
    در ضمن من پریودام منظمه و هیچ وقت تغییر نکرده

  27. سلام ببخشید جواب سوال من رو نمیدید ؟؟؟؟

  28. سلام.من سه ساله ازدواج كردم.دوسال اولش قرص دزوسپتيو خوردم.بعديكساله متفورمين ميخورم.يكسالع كه قصدبارداري دارم.ازقبل عيد تنظيم عادتم بهم خورده.پلي كيستيك هم دارم.اندازه اندومترم پنج هست ايا اندومترم مشكل داره؟اندازه فوليكولهام هم درهردو تخمدان سايزشون پنج تا هفته.من بايد چكاركنم باردار بشم.الان از شروع سيكل عادتيم سي و دو روز گذشته.گاهي حالت تهوع دارم.گاهي زير شكمم سمت چپ درد دارم.بدون دارو احتمال بارداري هست

    1. سلام اگر بیشتر از یک هفته تاخیر در پریودی داشتید میتوانید از تست بیبی چک استفاده کنید اگر باردار نبودید بهتر است از قرصهای تحریک تخمک گذاری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  29. سلام.من تخمدان پلی کیستیک دارم و هر دو هفته یکبار پریود میشم و توی سونو مشخص شده که تخمدانم یه مقدار بزرگ شده بنظرتون امکان بهبودی برای من وجود داره؟ و میتونم باردار شم.بنظرتون دلیل بزرگ شدن تخمدانم چیه

    1. سلام بله امکان بارداری وجود دارد مشکل شما با مصرف دارو درمان میشود.

  30. سلام من تخمدان پلی کیستیک دارم و هردوهفته یکبار پریود میشم و توی سونو مشخص شده که تخمدانم بزرگ شده دلیلش چیه و آیا میتونم باردار شم

  31. با سلام ۲۵ساله هستم من یک ساله و سه ماهه ازدواج کردم الان ۵ماهه قرص متفورمین میخورم و در همین ۵ماه هم جلوگیریمو ول کردم سونو دادم گفت pcoهستی و پریدیهامم نامنظمه خیلی ترس دارم چرا باردار نمیشم ولی هنوز ازمایش ندادم تو رو خدا کمکم کنید اضافه وزنم دارم چاق هستم…ایا باردار میشم؟؟ایا هنوز متفورمین بخورم چیکار کنم زود جواب بگیرم

    1. سلام نگران نباشید مشکل شما درمان دارویی دارد قرص متفورمین خود را ادامه دهید بهتر است با ورزش و داشتن رژیم غذایی مناسب وزن خود را کاهش دهید هر چه وزن شما به وزن نرمال نزدیک تر شود به همان نسبت تخمدان های شما فعال تر میشوند بنابراین نگران نباشید شما تا ۶ ماه دیگر زمان دارید تا باردار شوید.

  32. سلام خیلی ممنون از مطالب مفیدتون من سالی یک یا دوبار پریود میشم. اونم چهار روزه دکتر رفتم آزمایش دادم میگن مشکلی نداری موها زائد زیر چانه دراومده آزمایش م فقط پرولاکتین ۳۰بوده .? توروخدا کمکم کنید. نازا نباشم ???

    1. عزیزم شما حتما پیگیری کن ازمایشات تکمیلی و سونو گرافی احتیاج دارید داشتن موهای زائد ممکنه تخمدان پلی کیستیک باشه و اینکه شما ۲ بار در سال پریود میشین نرمال نیست.

  33. سلام خانوم دکتر .
    ببخشید من ۱۸سالمه و ی سال ونیمه ازدواج کردم و ی ساله اقدام ب بارداری کردم .حدود شیس ماهه ک پریود هام بیست ویک روزه شدنگرچه قبلش هم نامنظنی پریود داشتم احساس میکنم پلی کیستک دارم اخه ب اتدازه ی دونه موی زاید از زیر چانه و ی دونه از وسط سینه ودور سینه درمیارم .خیلییی خیلییی ناراحتم و استرس دارم .یعنی میشه ی روز منم مامان شممم

    1. عزیزم نگران نباش شما سنتون کمه و حتما می تونی مامان بشی ولی هم باید سونو واژینال بشی هم ازمایش هورمونی بدی که اگر تخمدان پلی کیستیک داری درمان بشی.

  34. سلام خسته نباشید…دوساله ازدواج کردم نوزده سالمه هشت ماه پیش رفتم سونوگف تخمدان هاپیش ازحدفعاله دکترگف اگه قصدبارداری نداری جلوگیری زیادبکن من فقط با کاندوم جلوگیری میکردم اصلا قرص نخوردم ولی عید پریود نشدم دوماه باردارنبودم امپول زدم پریودشدم سونودادم pco داشتم به دکتر نشون دادم گف مشکلی نیس برای بارداری وزنت کمه سنتم کمه دارو نمیخواد سه ماهه اقدام کردم اما نشد دوره پریودم ۳۱ روزس این ماه باید میشدم دوروز پیش اما نشدم بی بی چک هم منفیه بازم احتمال بارداری هست؟؟؟باید چیکارکنم برم قرص تحریک تخمک بگیرم؟

    1. سلام ممنون شما تا یک سال برای باردار شدن زمان دارید وجای نگرانی ندارد اگر بعد از یک سال باردار نشدید باید دارو مصرف کنید ضمنا بعد از یک سال باید همسرتان نیز آزمایش بدهد.

  35. پس الان که پریود نمیشم باز چی؟این کیست نباید درمان بشه؟بزرگ نمیشه؟من انقد استرس گرفتم فک نکنم باردار بشم…

    1. باید به پزشک مراجعه نمایید تا زیر نظر پزشک متخصص باشید.

  36. بعد ببخشید بی بی چک زود زدم یانه؟سه روز قبل پریود و توروز پریودزدم منفی بود زود بوده؟

    1. صبر کنید اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت از تست بیبی چک استفاده کنید.

  37. با سلام من سی ساله فد صد و شصت و هشت و وزن شصت و یه کیلو
    یک ساله عروسی کردم نه ماهه اقدام ب بارداری کردمولی پی سی او هستم چ پریود نامنظم دارم یک دوره قرص لتروزول و تاموکسیفن از روز سه تا هفت پریود روزی دوتا و گلوکوفاژ روزی دوتا و فولبک اسید خوردم ولی در روز یازده سبکلم فق فولیکول ریز داشتم دکترم گفت جواب نداده داروها و توصیه ب لاپاروسکوپی کردند بنطرتون نمیشه ی دوره دبگه روزی سه تا لتروزول بخورم شاید جواب بده؟ برا لاپاروسکوپی زود نیس؟ من چیکار کنم با تشکر

    1. سلام برای لاپاراسکوپی زود است باید به همراه قرص لتروزول آمپول هاش ام جی تزریق کنید.

  38. با سلام من سی ساله و پی سی او هستم صدو شقت و هشت قد و شصت و دو کیلو وزنمه پریودام نامنظمه و یکساله عروسی کردم از همون اول ب خاطر مشکلم اقدام ب بارداری کردم این ماه دوتا لتروزول و دو تا تاموکسیفن از روز سه پریود تا هفتم خوردم و گلوکوفاژ روزی دوتا ولی روز یازده سیکلم فقط فولیکولهای ریز دیده شد ازمایش ذخیره تخمدانم سیزده بود دکتر توصیه ب لاپاروسکوپی کردند بنظر شما یک دوره دیگر لتروزول روزی سه تا بخورم باز بی فایده است؟من از لاپاروسکوپی میترسم و نگرانم اونم جواب نده

  39. باسلام و عرض ادب خدمت شما.
    خواهر بنده حدود ۲سال پیش به خاطر موهای زاید روی چونه به پزشک مراجعه کرد و پزشک تخمدان پلی کیستیک تشخیص دادند و بعد مصرف دارو وقتی سونو مجدد دادند دکتر گفت کیست ها از بین رفته و حتی ازمایش هورمون هم دادند و ازمایش هم خوب بود و همه چی نرمال شده بود ولی چن ماه پیش به خاطر جوش هایی که روی چونه دوباره زدند و موهای زایدی زیر چانه در اوردند به پزشک مراجعه کردند و بعد از دادن ازمایش فهمیدیم یکی از هورمون ها تستسترون نسبتا بالا رفته ولی بقیه خوب بود و دوباره دکتر یه دوره سه ماه دارو دادند به اضافه داروهای مربوط به جوش های صورت.
    الان ما خیلی نگرانیم که ایشون دراینده برای بچه دار شدن به مشکل بخورند چون فعلا.مجرد هستن باید بگم که ایشون اصلا چاق نیستند و پریود هاشون هم در حد یکی دو روز جابه جا میشود.
    ایا برای بچه دار شدن به مشکل میخورن؟ینی باید روز خواستگاری این موضوع رو مطرح کنند یا نه؟
    اصلا این داروها عوارضی ندارد؟ درضمن خواهر بنده ۲۲ساله هستند
    نهایت تشکر را از شما دارم.

  40. باسلام و عرض ادب خدمت شما.
    خواهر بنده حدود ۲سال پیش به خاطر موهای زاید روی چونه به پزشک مراجعه کرد و پزشک تخمدان پلی کیستیک تشخیص دادند و بعد مصرف دارو وقتی سونو مجدد دادند دکتر گفت کیست ها از بین رفته و حتی ازمایش هورمون هم دادند و ازمایش هم خوب بود و همه چی نرمال شده بود ولی چن ماه پیش به خاطر جوش هایی که روی چونه دوباره زدند و موهای زایدی زیر چانه در اوردند به پزشک مراجعه کردند و بعد از دادن ازمایش فهمیدیم یکی از هورمون ها تستسترون نسبتا بالا رفته ولی بقیه خوب بود و دوباره دکتر یه دوره سه ماه دارو دادند به اضافه داروهای مربوط به جوش های صورت.
    الان ما خیلی نگرانیم که ایشون دراینده برای بچه دار شدن به مشکل بخورند چون فعلا.مجرد هستن باید بگم که ایشون اصلا چاق نیستند و پریود هاشون هم در حد یکی دو روز جابه جا میشود.
    ایا برای بچه دار شدن به مشکل میخورن؟ینی باید روز خواستگاری این موضوع رو مطرح کنند یا نه؟
    اصلا این داروها عوارضی ندارد؟ درضمن خواهر بنده ۲۲ساله هستند
    نهایت تشکر را از شما دارم.

    1. سلام با توجه به اینکه خواهر شما پریودی منظمی دارند واینکه اضافه وزن ندارند نگران نباشید مشکلی برای باردار شدن ایشان به وجود نمی اید و مشکل ایشان درمان دارویی دارد.

  41. ببخشید مجدد مزاحم شدم قرص هایی که این دوره دکتر داده روکین و اسپیرونولاکتون است به اضافه یه قرص گیاهی برای جوش.

  42. ببخشید مجدد مزاحم شدم داروهایی که دکتر درااین دوره دادند روکین و اسپیرونولاکتون و یهدداروی گیاهی برای جوش است.
    ممنون

  43. باسلام… من ۲۵سالمه باید هر ماه قرص دی هیدروکسی پروژسترون مصرف کنم تا پریود بشم خواستم بپرسم میشه راهنماییم کنین که جچوری باید زمان تخمکگذاریمو پیدا کنم چون از کیت تخمکگذاری استفاده کردم کل ماه رو ولی همیشه هط بالایی پررنگتر بود!!
    ممنون میشم راهنماییم کنین…

    1. سلام شما زمانی که تخمک گذاری میکنید ۱۴ روز بعد پریود میشوید.

  44. باسلام.من ۲۸ سالمه پنج سال پیش به علت مشکل موهای زائد و خالی شدن موهای سرم به متخصص غدد مراجعه کردم سونو دادم گفتن pco هست دارو دادن اسپیرونولاکتون ۱۰۰ و متفورمبن مصرف کردم اضافه وزن و شکم بزرگی دارم پریودهام منظم شدن تصمیم به بارداری دارم ولی دکتر بهم گفتن بارداریت سخت میشه و اگه هم بشه سقط میشه تا وزنت پایین نیاد ولی هرکار میکنم شکمم کوچک نمیشه این سری فقط متفورمین دادن ولی هیچ دارویی برای فعال شدن تخمکها ندادن خیلی استرس دارم ایا باردار میشم با وجود شکمم الان باید چه دارویی برای فعال شدن تخمک مصرف کنم لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام نگران نباشید بهتر است به همراه مصرف قرص متفورمین پیاده روی روزانه داشته باشید و رژیم غذایی مناسب داشته باشید این راهکارها باعث کاهش وزن شما خواهد شد.

  45. سلام من ۲۴ سالمه و مجردم پریودهام همیشه نامنظم بود اکثرا ۲_۳ ماه در میون.قدم ۱۶۲ و وزنم ۴۷ کیلو هست.برای مشکل پرمویی رفتم دکتر که تخمدان پلی کیستیک تشخصیص دادن و قرص ضد بارداری تجویز کردن از هورمونام فری تستسترون بالا بود حدود ۳٫۸ و پروژسترون ۲٫۳ بود که تو فاز فولیکولی باید ۰٫۳ _۱ باشه.من تو ازمایشام اصلا انسولین و یا قند خون نبود الان نگرانم که اونا مشکلی داشته باشن.به نظرتونچون وزنم کم بود دکترم ننوشتن و لازم هست که آزمایش بدم باز؟من قصد ازدواج ندارم تا ۱۰ سال دیگه به نظرتون با شرایط من بچه دار شدن تو سن ۳۴ سالگی غیر ممکنه؟

    1. سلام نیازی به آزمایش قند خون نیست بهتر است سن ازدواج خود را بالا نبرید و جلوگیری طولانی مدت نداشته باشید.

  46. سلام من ۲۵ سالمه و بدون مصرف قرص استروژن و پروژسترون اصلا پریود نمیشم.اضافه وزن هم ندارم.مجرد هستم.موهای زائد زیر چانه دارم ولی کمه.بنظرتون من میتونم باردار بشم؟باید چیکار کنم؟

    1. سلام بله میتوانید با مصرف دارو باردار شوید.

  47. سلام من ۲۳سالمه پارسال ۴ماع پریود نشدم رفتم دکتر ازمایش نوشت فعمیدم ک کیست تخمدان دارم دکتر برام امپول پروژسترون زدو گفت پریود ک شدی از روز۵قرص روکین داد گفت بخور بعداز ۱۰روز از تزریق امپول پریود شدم روز پنجمم قرص خوردم تا دوماه ولی الان ی ساله گذشته و اصلا بهتر نشدم دیگ ام دکتر نرفتم الانم ۴ماهه ک ازدواج کردم جلوگیری طبیعی ام دارم و دو ماه و نیمم هست ک پریود نشدم دو بارم بی بی چک زدم منفی بود توروخدا کمکم کنید یعنی چ مشکلی دارم فعلا هم قصد بارداری ندارم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  48. سلام.من۲۲ ساله هستم و مجرد، پریودم نامنظم هست و موهای زائد صورت دارم و چاقی در بعضی از اندام هام.
    پزشک تشخیص تخمدان پلی کیستیک داده و الآن قرص های اسپیرونولاکتون۱۰۰ و اتیسترون مصرف میکنم
    میخواستم بدونم آیا مصرف این داروها برای این عارضه مناسب هست؟
    مصرف این داروها عوارضی در آینده برام نداره؟
    و دوره ی درمانم چقد طول میکشه و چندوقت باید داروها رو مصرف کنم؟

    1. سلام خیر مصرف داروها مشکلی ایجاد نمیکنند وبرای درمان شما مفید هستند.

  49. سلام خسته نباشید من ۲۲سالمه فولیکولای ریز تو تخمدانم مشاهده شد دکتر گفت به قرص احتیاج نیست تنبلی هم دارم یعنی میتونم باردار بشم؟ احتیاج به مصرف قرص نیست

    1. سلام باید برای بارداری اقدام کنید اگر بعد از ۴ ماه باردار نشدید آن وقت باید دارو مصرف کنید.

  50. سلام.من ۲۲سالمه و مجرد بدلیل پریود نامنظم و داشتن موهای زائد صورت و بزرگی بعضی از اندام ها به پزشک مراجعه کردم،تشخیص تخمدان پلی کیستیک دادن و داروهای اسپیرونولاکتون۱۰۰ و اتیسترون تجویز کردن.
    من الآن میخواستم بدونم استفاده از این داروها عوارضی در آینده برام نداره؟ و آیا تجویز این داروها برام مناسب هست؟واینکه چه مدت باید مصرف این دراروها رو ادامه بدهم آیا زمان مشخصی داره؟

    1. سلام بله در درمان شما موثر است و عوارضی برای آینده شما ندارد.

  51. با سلام
    من در دوران مجردی با رویش موی زیر چونه و پریودای نامنظم به دکتر مراجعه کردم که بعد از سونو فهمیدم تخمدان pco دارم که ی مدت با داروی پروژسترون خوب میشد و دوباره برمیگشت ولی من ی مدت حدود ۶ماه با ورزش منظم و رژیم غذایی تونستم بدون کمک دارو پریودام منظم کنم الان دو سال ازدواج کردم و حدود یک سال و نیم پیش دکتر گفت pcoداری که خود به خود درمان شد و بعد از اون هرچی سونو میرفتم اثری از pcoنبود من پنج ماه پیش ی بارداری خارج از رحمم داشتم که با داروی متوتروکسات از بین رفت دیروز که سونو رفتم دیدم باز میگه pcoداری که به دکتر مراجعه کردم گفت چیز مهمی نیست و خفیفه و فقط قرص دوفاستون برام برای ۸ ماه نوشتن این قرص محرک تخمدانه؟؟؟؟ و البته من قصد بارداری هم دارم که تو ماه اول اقدامم باردار شدم ولی خارج از رحم بود و الان باز دوباره میخام باردار بشم امکان بترداری با این pcoهست برام ؟
    اگه ورزش بکنم و رژیم غذایی بگیرم میشه تخمک گذاری انجام بشه‌؟

    1. سلام بله درست میشود.

  52. با سلام وعرض ادب خدمت خانم دکتر عزیزو بزرگوا.خانم دکتر بنده۲۹سالمه از سن بلوغ پریود نشدم موهای زائد داشتم ولی خانوادم متوجه نشدن دلیل اصلی این موها چیه ولی از سن ۲۱سالگی رفتم پیش دکتر غدد و گفتن تستسترونم بالاست حدودا۱٫۴هستش و نمیدونم ایا من تخمدانم تنبله یا پلی کیستیکه بدنمم موها زائد داره بنده از ۲۱سالگی تا پنج سال قرص هورمونی با تجویز پزشک غدد خوردم اما هیچ تاثیری رو هورمونام نذاشت دو ساله قط کردم حتی کلیتوریسمم بخاطر هورنا بزرگ شده وزنمم خوبه پیاده روی هم میکنم فعلا دوماه دارو گیاهی مصرف میکنم ولی بنده میترسم ازدواج کنم بخاطر عوارض ها و موهای زائد و اردار نشدن نمی تونم ازدواج کنم الانم سئنوگرافی دادم همه جی نرمال بود حتی pcoهم نبود ولی هورمونام پایین نمیان حتی سونو غددادرنال هم دادم نرمال بود اما میترسم ازدواج کنم لطفا راهنمایی ام کنید با تشکر

    1. سلام نگران نباشید شما میتوانید ازدواج کنید زیر نظر پزشک وبا مصرف دارو میتوانید باردار شوید.

  53. با سلام.. ممنون از مطالب مفیدتون.
    من متاهل هستم.پریود نامنظمی دارم. بعد از سونو متوجه کیست ۴سانتی شدم.که با قرص ال دی در سونو برس متوجه شدم رفع شده.۵ماهه عادت نشدم. ۲ماه قرص ال دی مصرف کردم و بعد از قطع قرص عادت شدم. منتها دیگه مصرف نمیکنم. ترشح خیلی زیاد دارم. موهای زائد دارم و جوش میزنه صورتم. یعنی بازم کیست دارم؟با این شرایط نمیتونم باردار بشم؟یا اگر بشم مشکلی پیش میاد؟

    1. سلام شما بهتر است زودتر برای بارداری اقدام کنید.

  54. سلام باتشکر از زحمات شما.من یه دختر مجر ۳۲ساله هستم ۴سال اول پریودم سیکل نامنظمی داشتم بعد از اون دیگه پرود نمیشدم مگر با خوردن قرص رشد موهای زاید در بدن وصورت وریزش مو منو عصبیتر کرده هیچوقت موهای من بلند نمیشن واز ریزششون کم نمیشه دکترم میگه مبتلا ب pcoهستم خیلی نگرانم ب سرطان سینه و رحم مبتلا نشم خواهش میکنم برای درمان رشد موهام و ترسم از سرطان راهنماییم کنید

    1. سلام نگران نباشید مشکلی پیش نمی اید برای مرتب شدن پریودی خود میتوانید زیر نظر پزشک معالج خود دارو مصرف کنید.

  55. سلام خانمی هستم ۲۷ازسن ۱۷ سالی شاهدموهای زایدروچانه ودورپستان بودم درسن ۲۰سالگی ازدواج کردم وزوداقدام به بارداری کردم که خداروشکربایک یادوباررفتن نزددکترزنان باردارشدم وبعدازان جلوگیری داشتم بعد۳سال رژیم براجنسیت گرفتم وکنلش کردم وبعدازان پریودی من طوری شدکه بعدسه ماه پریودشدم به دکترزنان مزاجعه کردم گفتن تنبلی تخمدان دارودارودادن بعددوبارباردارشدم که سری اول سقط شد واصلامتوجه نشدم تاازمایشم مثبت زده بوددومی هم بازرشدنکردکه سقط کردم این همه سونوواژینال دادم دکترم نگفت pcoدارم تارفتم مامای شهرخودمون واسم سونولگن وشکم دادم گفتن درتخمدانها نمای pcoمشخصه .ریزش موهم دارم من بایرچکارکنم

    1. سلام باید زیر نظر پزشک آزمایشات چکاب کامل انجام دهید.

  56. سلام وقتتون بخیر
    من ۱۹ ساله هستم و وزنم هم پایین هست
    عادت های ماهیانه ام دو هفته عقب میفته و گاها هم خود به خود مرتب هست
    امکان اینکه خونریزی بدون تخمک گذاری باشه هست؟
    در تخمدان ها کیست های ریز دیده شده که تشخیص pco بود
    میزان هورمون amh هم شانزده بود و پرولاکتین هم کمی بالا بود
    بقیه موارد آزمایش نرمال بود
    امکان بارداری چقدر میتونه باشه؟
    درمانش چطور است؟
    ممنون

    1. سلام شما مشکل جدی ندارید امکان بارداری در شما وجود دارد.

  57. سلام وقتتون بخیر
    من ۱۹ ساله هستم و وزنم هم پایین هست
    عادت های ماهیانه ام دو هفته عقب میفته و گاها هم خود به خود مرتب هست
    امکان اینکه خونریزی بدون تخمک گذاری باشه هست؟
    در تخمدان ها کیست های ریز دیده شده که تشخیص pco بود
    میزان هورمون amh هم شانزده بود و پرولاکتین هم کمی بالا بود
    بقیه موارد آزمایش نرمال بود
    امکان بارداری چقدر میتونه باشه؟
    درمانش چطور است؟
    ممنون

  58. باسلام دخترم۱۴٫۵ ساله است که ۳ ساله بطور مرتب و ماهی یکبار پریود می شه تا اینکه ماه قبل بعد از ۴۰ روز پریود شد ۲۴ خرداد و بعد از آن تاریخ تا امروز که ۱۲ مرداده هنوز نشده چکار کنم؟ ممنون از راهنمایی شما

    1. سلام اگر وزن دختر شما بالاست بهتر است ورزش کند ووزن خود را کاهش دهد.

  59. سلام خسته نباشید،منم مشکلم pcoهست اضافه وزن هم دارم،سی سالمه سه ماه ازدواج کردم ومیخوام زودبارداربشم،دکتربرام قرص متفورمین ودوماه قرص جلوگیری تجویزکردن،توسونوگرافی یک فولیکول غالب ۱۷داشتم ایامن باردارمیشم،ممنون میشم جوابموبدین.

    1. سلام بله میتوانید برای بارداری اقدام کنید.

  60. سلام. وقت بخیر. من ۲۸سالمه متاهلم . تخمدان پلی کیستیک دارم متفورمین مصرف میکنم قاعدگیم منظمه فقط خونریزیم خیلی کمه چکار باید کنم. امکان بارداری دارم ؟

    1. سلام بله امکان بارداری وجود دارد.

  61. سلام ۳۴ سالمه. Pcoهستم. اضافه وزن ندارم. آزمایش هورمونی دادم هورمونهام طبیعی بود و آزمایش ذخیره تخمدانم هم خوب بود. سه ماهه برا بارداری اقدام کردم باردار نشدم. دو ماه پیش که سونو دارم بدون استفاده از دارو فولیکول غالب۱۷میلیمتری در روز ۱۲سیکل و ضخامت آندومتر ۷داشتم.ماه پیش روزی یه متفورمین خوردم که باردار نشدم. هر ماه پریود میشم دوره ها بین ۲۷ تا ۳۲ روز متغیره. هر ماه دو سه روز قبل پریود لکه بینی قهوه ای دارم ولی این سه ماه که اقدام برا بارداری کردم تعداد روزهای لکه بینی حتی به پنج یا شش روز رسیده بعدش پریود شروع شده.به نظرتون مشکل خاصی دارم؟ و آیا با این شرح حالی که دادم و با توجه به سنم احتمال بارداریم هست؟ آیا نیاز به مصرف داروی محرک تخمک گذاری دارم یا خیر؟ استرس زیادی دارم. پیشاپیش تشکر از پاسخگویی شما

    1. سلام بله شما میتوانید زیر نظر پزشک از قرص های تحریک تخمک گذاری استفاده کنید.

  62. سلام
    ببخشید می خواستم بپرسم در تخمدان پلی کیستیک تخمک گذاری انجام می شود؟؟
    واگر انجام میشود در چه روزهای می باشد؟؟من تخمدان پلی کیستیک قبلا داشتم و حدود دو سال میشه درمان بودم بدون دارو و یک ماهه که متوجه شدم باز مبتلا شدم و پریود هام تا یک هفته و حتی،تا ۹ روز عقب میزنه میخواستم بپرسم که وقتی من پریود میشم آیا میتونه نشونه تخمک گذاری باشه؟؟
    من ی بارم بارداری داشتم که خارج از رحم بود

    1. سلام تاخیر پریودی تا ۱۰ روز طبیعی است نیازی به مداخله طبی ندارد زمانی که شما تخمک گذاری دارید ۱۴ روز بعد پریود میشوید.

  63. سلام خسته نباسید کیست پلی کیستیک دارم قرص کلومیفن ولتروزول ۲ ماه مصرف کردک واقدام به بارداری کردم ولی نتیجه نگرفتم چکار کنم

    1. سلام باید پروسه درمانی خود را ادامه دهید تا نتیجه بگیرید.

  64. با سلام. ماه قبل چهار روز و این ماه شش روز قبل از پریود لکه بینی قهوه ای رنگ داشتم. این ماه پریودم روز اول خیلی سنگین بود. توی آزمایشاتم مشکل هورمونی ندارم اما پلی کیستیکم. به نظرتون این لکه بینی ها طبیعیه یا نیاز به درمان داره؟
    متشکرم

    1. سلام اگر طول دوره قاعدگی شما بیشتر از ۱۰ روز شد باید به پزشک مراجعه نمایید تا دارو برای شما تجویز شود.

  65. با سلام و خسته نباشید من مبتلا به پلی کیستیک هستم البته تا الان فقط دو بار کیست زدم که خداروشکر با خوردن قرص برطرف شدن الان هم هرماه پریود میشم ولی روز و تاریخش متفاوته و دورم ۳۰ تا ۳۵ روزه هست.یه مدت قرص متفورمین خوردم اما ب طور نامنظم. اما هنوز باردار نشدم.قرص فولیک هم مصرف میکنم و ویتامین .خیلی مترسم که باردار نمیشم الان حدود ۸ ماهه جلوگیری نمیکنیم واسم دعا کنید زود باردار شم.کیست بار اول زمانی که مجرد بودم زدم بار دوم بعد از ازدواج لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام نگران نباشید بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود از قرصهای تحریک تخمک گذاری استفاده کنید.

  66. سلام من تازه ازدواج كردمً و خانمم ۶ ماه پيش بخاطر نامنظمي در عادت مأهوار خود به هندوستان جهت تداوي رفته بود و براشً مشخص نگفتن كه تَو پولي ايستيك داري گفته شده كيست داري ولي من مايعنات و نتيجه هاشو پيش دو سه دكتر بردم برام گفت كه پولي استيك داره و خود خانمم هم خبر نداره چون نخواستم با خبر بشه خيلي از نظر روحي ضعيف هست و زود استرس پيدا ميكنه علايم كه در وجودش ديدم موي رفتگي و عادت نامنظم كه هر ٤٠ روز براي ٧ روز ميبينه لطفا رهنمايي كنيد منو

  67. سلام.۲۴سالمه.۵ماهه ازدواج کردم.از نوجوانی که پریودمیشدم پریودیه نامنظمی داشتم وزودبه زودمیشدم.گاهی وقتا۱۰روزیا۱۳روز و…
    ۲ماهی پریودنشدم وبا آمپول شدم.ازطریق سونوگرافی دیده شد که کیست ریزدارم و نمایی ازتنبلی تخمدان دیده میشه.دکترهم بهم قرص medrofem5تجویزکرده.قصدباردارشدن دارم.آیا قبل ازمصرف این قرص میتونم باردراربشم یا بایدپروسه درمانی رو طی کنم؟
    پروسه درمانی بااین قرص از۱۰روزدیگه شروع میشه

    1. سلام بله شما میتوانید برای بارداری اقدام کنید.

  68. سلام حدود یک سال و نیم پیش دکتر گفت pcoداری که خود به خود درمان شد و بعد از اون هرچی سونو میرفتم اثری از pcoنبود روز ۱۶ سیکل که سونو رفتم دیدم باز میگه pcoداری که به دکتر مراجعه کردم گفت چیز مهمی نیست و خفیفه و فقط قرص دوفاستون برام برای ۸ ماه نوشتن و البته من قصد بارداری هم دارم که تو ماه اول اقدامم باردار شدم ولی خارج از رحم بود
    مشکلی که الان دارم اینه من الان ۳۴ روز از آخرین پریودیم میگذره و من هنوز پریود نشدم البته برای بارداری هم اقدام کردم ولی چیزی که امید منو برای بارداری کم میکنه اینه که دکتر سونو گفت pcoهستی و روز ۱۶ سیکل گفت فعلا فولیکول غالب نداری و الان که روز۳۴ سیکل وقتی کیت تخمک گذاری گذاشتم دیدم مثبت شد الته الان دو روزی میشه احساس میکنم تخمدان چپم و مقداری از زیر شکمم درد میکنه میخواستم ببینم علت چیه ؟

    1. سلام علت آن تخمک گذاری شما است .

  69. سلام خسته نباشید من چند روز پیش کلیه ام درد می کرد رفتم سونو گرافی کلیه رو مثانه دادم تو سونویی به طور ه اتفاقی کیستیکی به ابعاد ۵۰×۱۲۴ میلیمتری حاوی سپتوم داخلی آن که به دو قسمت بزرگتر و کوچکتر تقسیم نموده بود جلب توجه میکرد اینو تو سونو گرافیم نوشته بود
    ایا این همون پلی کیستیکه ؟؟؟؟
    یا ی کیست دیگه اس میشه توضیح بدید بیشتر
    ممنون خیلی نگرانم هنوز پیش دکتر نرفتم دکتر سونو یی نوشته باید سی تی اسکن شکم لگن توصیه کرده

    1. سلام خیر ربطی به پلی کیستیک ندارد.

  70. سلام خسته نباشید من چند روز پیش کلیه ام درد می کرد رفتم سونو گرافی کلیه رو مثانه دادم تو سونویی به طور ه اتفاقی کیستیکی به ابعاد ۵۰×۱۲۴ میلیمتری حاوی سپتوم داخلی آن که به دو قسمت بزرگتر و کوچکتر تقسیم نموده بود جلب توجه میکرد اینو تو سونو گرافیم نوشته بود
    ایا این همون پلی کیستیکه ؟؟؟؟
    یا ی کیست دیگه اس میشه توضیح بدید بیشتر
    ممنون خیلی نگرانم هنوز پیش دکتر نرفتم دکتر سونو یی نوشته باید سی تی اسکن شکم لگن توصیه کرده

  71. سلام من یکبار باردارشدم الان دخترم ۶سالشه.بعدسونوگرافی الان فهمیدم مبتلا به پلی کیستیک هستم.دکتربرام متفورمین واسیدفولیک تجویز کرده.آیا من میتونم بامصرف این داروها دوباره باردار شم؟

    1. سلام بله میتوانید باردار شوید.

  72. سلام ببخشید من سوالم مطرح کردم که تو روز ۳۲ پریودی به مدت دو روز کیت تخمک گذاری مثبت شد و دردم توی تخمدان چپم احساس کردم که شما گفتین تخمک گذاری
    ولی امروز که روز ۳۴ من هنوز پرسود،نشدم و باز هم کیت گذاشتم مثبت شد این مثبت شدن ربطی به پلی کیستیک بودن داره؟

    1. سلام بله ممکن است به علت اختلالات هورمونی این مشکل به وجود آمده است.

  73. سلام ممنون بخاطر جوابهاتون ❤
    میخاستم بدونم کیست به ابعاد ۱۲۴×۵۰ حاوی یک سپتوم داخلی خطرناکه ممکنه سرطانی باشه ؟
    آیا باعث نازاریی میشه ؟؟
    باید جراحی بشه ؟؟ یا خود به خود برطرف میشه ؟
    یا با دارو از بین میره؟ پریودم منظمه …
    من ۳۰ سالمه مجردم تو رو خدا جوابمو بدین من دسترسی به پزشک ندارم

    1. سلام درمان دارویی دارد.

  74. مطالبتون عالی بود ممنونم

  75. سلام تخمدان راست من پلی کیستیک هست اما جالبه تا قبل از سونو هیچ کدوم از علائم این سندروم رو نداشتم قاعدگی های منظم عدم رشد موهای زائد و حتی وزن ثابت بعضی وقتها یکی یا دو تا آکنه روی پوستم می زدم الان هم متفورمین مصرف میکنم و قرار از روز پنجم پریدم کلومیفن بخورم
    من چقدر به باردار شدنم امید داشته باشم؟

    1. سلام شانس بارداری شما با مصرف داروهای کمک باروری بیشتر می شود.

  76. سلام من در ۲۱سالگی تخمدان چپم به علت توده در داخل شکمم نخلیه شده الان دوساله که ازدواج کردم قصد بار داری رارم سونو دادم متوجه شدم pcoدارم میخواستم بدونم وضعیت من برای بار داری چطور البته یادم رفت بگم پریودمم خلی نامنظمه

    1. سلام با توجه به اینکه شما یک تخمدان دارید وتخمدان چپ خود را از دست داده اید بهتر است سریعتر برای بارداری اقدام کنید ودر صورت نیاز زیر نظر پزشک معالج خود از قرص های تحریک تخمک گذاری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  77. با سلام من ۲۲ سالمه واز ۱۴ سالگی پریود میشم تا چندسال اول پریودی هام کامل مرتب بود از سالی که کنکور دادم پریودی هام نامرتب شد سونو دادم گفتن پلی کیسته الانم قصد ازدواج دارم میخواستم بدونم میتونم حامله بشم ؟؟چه قرصی مصرف کنم تا پری هام مرتب شه ؟؟اینم بگم ی مدت قرص مدروکسی پروژسترون مصرف میکردم اوایل جواب میداد ولی بعد دوماه لکه بینی داشتم و مصرف قرص رو قطع کردم

    1. سلام بله میتوانید باردار شوید نگران نباشید برای منظم شدن پریودی خود میتوانید از قرص جلوگیری استفاده کنید.

  78. سلام، وقت بخير، من ٢٤ سالمه و از ١٨ سالگى متوجه شدم pco دارم، از همون زمان داروهاى مختلفى مصرف كردم، اما هيچ كدوم به من نساخت و بهترين دارو مت فورمين بود كه حدود ٥-٦ سال هست دارم و تازگى هم كپسول prime rose 1000 روزى ٢ عدد مصرف ميكنم و هر سال هم سونو و آزمايش هورمونى ميدم و مشكل ام شديد نيست، فقط مقدارى موى زائد و در صورت رعايت نكردن رژيم و ورزش چاقى ناحيه شكم و رانها، آخرين آزمايشى هم كه دادن تستوسترونم كاملا نرمال شده بود.
    فقط يك سوال داشتم، اينكه من چون درس ميخونم حدودا تا ٢٩-٣٠ سالگى برام امكان ازدواج و بچه دار شدن وجود نداره، ميخواستم بپرسم با وجود اين بيمارى اگر سنم بره بالا احتمال حاملگيم كم ميشه؟ يعنى ممكنه بعدا به مشكل بزرگترى برخورد كنم؟ ممنون ميشم پاسخ بديد??

    1. سلام نگران نباشید مشکل جدی شما ندارید اما بعد از ازدواج نباید طولانی مدت جلوگیری داشته باشید.

  79. سلام يه سوال داشتم، آيا كسانى كه pco دارند هر چه سنشون بالاتر بره احتمال باردار شدنشون كمتر ميشه؟ اگه pco تحت كنترل و هورمونها خيلى نرمال شده باشند چى؟

    1. سلام اگر تحت کنترل باشند مشکلی پیش نمی اید اما باید سعی کنند بلافاصله بعد از ازدواج برای بارداری اقدام کنند.

  80. سلام.من دختر ۲۷ساله ی مجرد هستم طبق ازمایشاتی که دادم FSH ام ۷۵.۲ هستش و به من گفتن تنبلی تخم دان دارم.ایا امکان بارداری برای من وجود داره؟

    1. سلام بله نگران نباشید تنبلی تخمدان درمان دارویی دارد ومیتوانید باردار شوید.

  81. سلام وقتتون بخیر
    من ۱ ساله ازدواج کردم و برای درد شدید هنگام نزدیکی رفتم پیش متخصص زنان و بعد از سونوگرافی واژینال تشخیص پلی کیستیک تخمدان دادند و گفتن سریع باید باردار شی و همسرم اصلا قبول نمیکنه و میگه شرایطش رو نداریم… در صورتی که من هیچ یک از علایم پلی کیستسک رو ندارم…مربی والیبال هستم و مدام ورزش میکنم.خانم دکتر…این ماه ۸ روزه پریودم عقب افتاده و بی بی چک منفی بوده…اگر باردار نباشم میتونم با دارو جلوی پیشرفت بیماریم رو بگیریم؟؟؟ دکترم هسچ قرصی واسم تجویز نکرده هیچی…فقط گفت سریع باردار شو
    نگرانم…سنم ۲۸ سال هستش

    1. سلام نگران نباشید تاخیر پریودی تا ۱۰ روز طبیعی است در تایم تخمک گذاری خود یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  82. سلام خسته نباشید
    من پریودام نامنظمه و سونو که انجام دادم گفت pco که دکتر گفت چیز مهمی نیست و قرص دوفاستون برام تجویز کردن که گفتن محرک تخمک گذاریه و باید از روز ۱۱قاعدگی تا ۱۵قاعدگی یکی صبح و یکی شب بخورم میخواستم بدونم این قرص واقعا روی تخمک گذاری تاثیر داره یا فقط پریودی تنظیم میکنه؟
    من قصد بارداری دارم

    1. سلام این قرص برای منظم شدن پریودی تجویز می شود واز روز ۱۵ سیکل قاعدگی تا ۲۵ به مدت ۱۰ شب باید مصرف گردد.

  83. سلام خانم دکتر من دخترم ۱۸ سالشه پریوداش نامنظم بود ان ااواخرم ۵ ماه پریود نشد بردمش پیش متخصص زنان بعد سونو و آزمایش تشخیص پلی کیستیک داده شد تخمداناشم بزرگتر از حد طبیعی هستن دکتر دارو داد پریود شد دوباره بردم پیشش گفتن از روز پنجم باید دیان بخوره بمدت ۵ ماه هر پنج ماهم باید کنترل بشه خیلی براش و آینده ش نگرانم طوریکه قرص ضد افسردگی میخورم به نظرتون مشکلش چقدر جدیه امکان بهبودی هست در آینده میتونه باردار بشه در ضمن از علایم فقط همون نامنظمی رو داره موی زاید اینا نداره ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام نگران نباشید دختر شما مشکل جدی ندارد و با دارو درمان میشود.

  84. سلام ببخشید من تو پست قبلیم گفتم از ۱۱قاعدگی تا ۱۵قاعدگی دکتر واسم دوفاستون نوشت که اشتباه نوشتم از ۱۱قاعدگی تا ۱۵روز یکی صبح و یکی شب
    درضمن می خواستم بپرسم که قرص دوفاستون میتونه باعث جواب مثبت کاذب در کیت تخم گذاری بشه؟

    1. سلام خیر تاثیری ندارد.

  85. سلام خسته نباشید من پلی کیستیک هستم وتحت نظر متخصص زنان.صورت من پرازلک ریزقهوه ای شده وداره زیادترمیشه درحالی که بیماری کنترل شده.راهی برای ازبین بردن لک صورت هست؟؟از کبدهم بررسی شدم دلیل لک مشکلات کبدی هم نبوده.ممنون ازشما

  86. سلام خانم دکتر،خسته نباشین ممنون که به سوال قبلیم پاسخ دادین ببخشین بنده میتونم همزمان با این قرص دیان که خانم دکتر تجویز کردن هرشب یک لیوان دم کرده رازیانه با یه قاسق عسل به دخترم بدم قبلا از پاسخگوییتون سپاسگزارم خدا به شما عمر با عزت عنایت فرماید

    1. سلام بله می توانید اما بهتر است یک روز در میان مصرف کند در زمان پریودی هم نباید مصرف کند زیرا خون ریزی را زیاد می کند.

  87. با سلام من ماه قبل سونو انجام دادم که گفت pcoهستی و دکتر گفت چیز مهمی نیست و برای تنظیم پریودی و تحریک تخمدان به من دوفاستون داده یک روز قبل از قرص دوفاستون کیترتخم گذاری منفی بود ولی از روزی که قرص دوفاستون شروع کردم تا الان که شش روز میشه کیت همچنان مثبت نشون میده می خواستم بپرسم علت چیه ؟ممنونم

    1. سلام علت آن تغییرات هورمونی به وجود آمده است.

  88. سلام تو پست قبلی سوالم پرسیدم که چند روز کیت تخمک گذاری مثبت نشون میده شما گفتین به علت تغییرات هورمونی الان می خواستم بپرسم که اصلا تخمک گذاری انجام میشه و من از کجا متوجه بشم؟؟

    1. سلام اگر دو خط کیت تخمک گذاری روشن شود نشانه تخمک گذاری است.

  89. سلام خسته نباشید
    من ۲سال ازدواج کردم یکسال اقدام کردم واسه بارداری تخمدان پلی کیستیک داشتم با متفورمین برطرف شد والان ۳دوره هست امپول اچ ام جی استفاده میکنم در این دوره روز ۱۴پریودی سونو رفتم فولیکولم ۲۰بود دکترم گفت خیلی خوبه اما باردار نشدم میخوام بدونم چرا باردار نشدم؟ اصلا باردار میشم ?
    راهنماییم کنید لطفا

    1. سلام بهتر است همسر شما آزمایش اسپرم بدهند.

  90. با عرض سلام و وقت بخیر،ببخشین خانم دکتر آیا قرص دیان باعث چاقی میشود؟اگر جواب مثبته برای پیشگیری از چاق شدن چی پیشنهاد میدین ممنون

    1. سلام در بعضی از افراد باعث افزایش اشتها می شود اگر اشتهای خود را کنترل کنید مشکلی پیش نمی اید.

  91. سلام،خانوم دكتر،من۲۳سالمه و۶ماهه كه ازدواج كردم،ماه اول ازدواجم به دكتر مراجعه كردم وسونو اينو نوشته:رحم اندازه طبيعي دارد،حدود رحم صاف واكوي ميومتر يكنواخت است.اندومتر ضخامت تقريبي ۱۰ميلي متر،واكوي يكنواخت،سايز تخمدانها بزرگتراز اندازه طبيعي(تخمدان راست۴۱*۱۶)تخمدان چپ۲۲*۴۷ميلي متر،فوليكولهاي ۳-۴ميلي متري با توزيع محيطي همراه با افزايش نسبي استروماي هيپراكو مركزي در تخمدانها مشاهده شد،يافته هاي فوق مطرح كنندهp.c.oمي باشد.
    با اين وجود من كي ميتونم باردار شم،الان قرص متفورمين وقرص جلوگيري و أسيد فوليك ميخورم،من چند ماه ديگه ميتونم باردار شم،پلي كيستيكم تا چه اندازه است؟ايا شديده؟كه نتونم تو همين سال باردار شم؟توروخدا منو از نگراني دربيارين!!

    1. سلام نگران نباشید شما می توانید باردار بشوید اگر قصد بارداری دارید بهتر است از قرص جلوگیری استفاده نکنید و اقدام به بارداری داشته باشید.

  92. با عرض سلام و خسته نباشید ببخشین خانم دکتر بنده در کامنت قبلیم گفته بودم که دکتر بخاطر تخمدان پلی کیستیک دخترم برای ۵ ماه قرص دیان تجویز کرده الان بسته اول رو از روز ۵ پریودش داره استفاده میکنه تقریبا نصفشو استفاده کرده الان که ۱۶ روز از شروع پریودش گذشته بمدت یه روز ترشحات آبکی و سفیدی داشتند ای از چی میتونه باشه ممنون که پاسخ میدین

    1. سلام این ترشحات طبیعی است.

  93. سلام
    من آخرین سونویی که انجام دادم یک ماه پیش بود که میگفت pco ولی دکترم گفت زیتد مهم نیست و برای منظم شدن پریودی و تحریک تخمدان قرص دوفاستون از روز ۱۱پریودی تا ۱۵روز برای چهار ماه تجویز کردن که من ماه اول خوردم و الان دو روزی میشه که قرصم تموم شده مشکل من اینه که از روز ۱۲پریودی تا امروز که روز ۲۷پریودی هستم کیت تخمک گذاری دو خط نشون میده یعنی ۱۶روزه که کیت تخمک گذاری مثبت نشون میده میخاستم بپرسم علت چیه ؟ وآیا من اصلا تخمک گذاری انجام دادم ؟
    در ضمن من وزن خودم پایین آوردم و تاثیری تو درمان pcoداره؟

    1. سلام با توجه به داشتن خطا در کیت تخمک گذاری بهتر است از روز علائم به تخمک گذاری خود پی ببرید مانند ترشحات کش دار به اصطلاح سفیده تخم مرغ ودرد در ناحیه تخمدان ها کم کردن وزن در خانم های دارای اضافه وزن برای درمان تخمدان پلی کیستیک مفید است .

  94. با سلام ببخشین خانم دکتر میشه درتخمدان پلی کیستیک داروهای گیاهی رو جایگزین داروهای شیمیایی کرد شما کدوم یکی رو ترجیح میدهید با تشکر

    1. سلام بستگی به وضعیت جسمانی و شرایط شما دارد.

  95. سلام من بیست و سه سالمه و سه سال هست که پلی کیستیک دارم ولی الان ۲ساله که پریودیم منظمه و سیکل قاعدگیم بیست وهشت روزه هست اما سه روز قبل از پریودیم لکه های قهوه ای میبینم یک روز قبل از پریودی این لکه ها پنیری و قهوه ای تیره و شدتش بیشتره و فقط سه روز اول پریودی خون ریزی دارم بعدش باز لکه بینی دارم
    باید باز دکتر برم؟دارم ازدواج میکنم ممکنه برای بارداری به مشکل بر بخورم خیلی نگرانم

    1. سلام خیر مشکلی ندارد اما بهتر است بعد از ازدواج طولانی مدت جلوگیری نداشته باشید.

  96. باسلام ن ۳۱ ساله هستم از نوجوانی کیست تخمدان داشتم و همیشه قرص های ضدبارداری میخوردم تا دوسال پیش که یکی از کیستها پاره شد و جراحی بازکردم دکتر گفت آسیبی به تخمدان وارد نشده تا شش ماه بعدازعمل کیست نداشتم تا یک ماه پیش که دکتر رفتم و گفت تخمدان راستت پراز کیستهای ریزه ولی دارویی نداد چون گفتم برای بارداری میخوام اقدام کنم.ماه پیش اقدام کردم و باردار نشدم این ماه از روز پنجم پریود عرق رازیانه و بومادران خوردم به مدت ۸ روز.نمیدونم تخمک گذاریم کی هست چون پریودهام نامنظمه.احتمال داره باردار بشم یا باید با این شرایط دارو مصرف کنم؟کلومفین هم دکتر بهم نداد گفت برای کیست بده فقط پودر اینوفولیک داده خواهش میکنم راهنماییم کنید.

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد باید پروسه درمانی خود را ادامه دهید.

  97. باسلام ن ۳۱ ساله هستم از نوجوانی کیست تخمدان داشتم و همیشه قرص های ضدبارداری میخوردم تا دوسال پیش که یکی از کیستها پاره شد و جراحی بازکردم دکتر گفت آسیبی به تخمدان وارد نشده تا شش ماه بعدازعمل کیست نداشتم تا یک ماه پیش که دکتر رفتم و گفت تخمدان راستت پراز کیستهای ریزه ولی دارویی نداد چون گفتم برای بارداری میخوام اقدام کنم.ماه پیش اقدام کردم و باردار نشدم این ماه از روز پنجم پریود عرق رازیانه و بومادران خوردم به مدت ۸ روز.نمیدونم تخمک گذاریم کی هست چون پریودهام نامنظمه.احتمال داره باردار بشم یا باید با این شرایط دارو مصرف کنم؟کلومفین هم دکتر بهم نداد گفت برای کیست بده فقط پودر اینوفولیک داده خواهش میکنم راهنماییم کنید.

  98. سلام و وقت بخیر
    من ۲۳ساله هستم و ۳سالی میشه که پلی کیستیک دارم رفتم دکتر گفت pcoهستم الان دو ساله که پریودی هام منظمه و سیکل قاعدگیم ۲۸روزه هست ولی هر ماه دو الی سه روز قبل از پریودی لکه های قهوه ای مایل به سیاه میبینم روز قبل از پریودیم شدتش بیشتره و بعد عادت میشم و شروع به خون ریزی و فقط سه روز خون ریزی دارم بعدش به مدت ۴روز باز همون لکه هارو میبینم من برای بارداری مشکل دارم ؟؟؟خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام خیر مشکلی وجود ندارد می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  99. سلام وقت بخیر من ۲۵سالمه و حدود ۱۰سال میشه که متوجه شدم پلی کیسیتیک دارم ودراین مدت دارو مصرف میکردم با مصرف دارو پریودیام منظم و جوشهام برطرف میشه اما در هنگام استراحت دوباره علائم بی نظمی قائدگی برمیگرده چندماه دیگه قراره ازدواج کنم پ ودکترم گفته بلافاصله باید اقدام به بارداری کنم
    من نمیخوام خیلی زود بچه دار شم
    اگه تاخیر بندازنم مشکلی پیش میاد؟
    حداکثر چند وقت بعد ازدواج باردارشم خوبه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام بستگی به وضعیت جسمانی شما دارد بهتر است طولانی مدت جلوگیری نداشته باشید.

  100. با سلام خدمت خانم دکتر،ببخشین آیا تخمدان پلی کیستیک در سفید شدن زودهنگام موی سر تاثیر دارد؟ممنون

    1. سلام خیر تاثیری ندارد.

  101. سلام و خسته نباشین ببخشین آیا امکان داره تخمدان پای کیستیک بعد از چند دوره دارو درمانی درمان شود یا تا آخر عمر ادامه دارد؟با سپاس فراوان

    1. سلام با دارو قابل درمان میشود و تحت کنترل قرار می گیرد بهتر است اگر اضافه وزن دارید وزن خود را کاهش دهید.

  102. با سلام و وقت بخیر ،ببخشین برای قد ۱۶۵ که تخمدان پلی کیستیک داره وزن ایده ال چقدره؟لازم به ذکره که الان وزنشونو از۶۸ به ۶۳ رسوندن ممنون که به سوالات با حوصله پاسخ میدین اجرتون با خدا

    1. سلام اضافه وزن ندارید نگران نباشید.

  103. با سلام ببخشین اصولا چند روز بعد از اتمام یه بسته قرص دیان بایستی پریود شد ممنون

    1. سلام ۳ تا ۷ روز بعد از اتمام قرص باید پریود شوید.

  104. سلام خسته نباشین خانوم دکتر.عزاداریتون قبول.من دو ساله ازدواج کردم و حدود یک سال جلوگیری با کاندوم داشتم .شش ماهی میشه قصد بارداری دارم اما باردار نشدم. سونو ک رفتم مشخص شد تخمدان پلی کیستیک دارم. اول بهم ی ماه الدی دادن بعد دو ماه پروژسترون ۵۰۰ بعدم سه ماه دوفاستون ولی بازمنتیجه نگرفتم. لاغر که چه عرض کنم خیلی لاغرم با ۱۷۰ قد ۵۰ کیلوام.موهای زایدی روی رونام دارم و زیر ناف و دور نوک سینه. به نظرتون طول میکشه باردار بشم؟
    دوفاستونم تموم شده دوباره باید برم بخرم؟
    دکتر برام ۳ ماه تجویز کرده بود ک مصرف کردم.مصرف زیادش ضرر نداره؟

    1. سلام اگر پریود شما منظم است نیازی به مصرف قرص دوفاستون نیست بهتر است زیر نظر پزشک از قرص های تحریک تخمک گذاری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  105. سلام من ۲۱سالمه ۹ماه هست عروسی کردم تودوران عقد کیست داشتم ولی با قرص یاسمین برطرف شد و بعداز عروسی پریودیم منظم شد ولی الان ۳ماهه از ماه رمضون ب بعد پریود نشدم دفه اول امپول پروژسترون دکتر داد ۲تازدم بعد ۱۳روز شدم وایندفه هم دردای پریودی خیلی دارم اما نشدم باز امپول دادک بشم .خیلی میترسم و استرس دارم بنظرتون کیست دارم؟خیلی خطرناکه؟؟میخوان اقدام برابارداری کنم.ممکنه باردارنشم ؟

    1. سلام خیر نگران نباشید باید برای منظم شدن پریود خود حتما از دارو استفاده کنید.

  106. با سلام
    من طبق سونو pcoداشتم که دکتر گفت خفیفه و چیز مهمی نیست و چون پریود نامنظم یرای تنظیم پریودی و تحریک تخمک گذاری قرص دوفاستون برای ۴ماه نوشتن که من یک ماه مصرف کردم و سه روز بعد از تمام شدن قرص پریود شدم یعنی این دوره پریودیم نسبت به ماه قبل ۲۸روزه بود و دوباره از روز ۱۱ قرص دوفاستون شروع کرطم روز ۱۲ سونو رفتم که گفت ی فولیکول ۱۵ تو تخمدان چپ هست دکتر گفت تا ۳روز دیگه آزاد میشه من ‌۱۲و ۱۴ نزدیکی،داشتم و دیگه فرصت نشد میخاستم بپرسمآیا امکان بارداری،وجود،داردو قرص دوفاستون تخمک گذاری را سریع تر میکند؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد قرص دوفاستون برای منظم شدن پریودی تجویز میشود برای تخمک گذاری قرص های تحریک تخمک گذاری تجویز می شود.

  107. سلام.حدود هفت سال میشه دکترا تشخیص تخمدان پلی کیستیک دادن الان حدود دوسال میشه ک سپروترون کامپاند ومدروکسی پروژسترون مصرف میکنم اما وقتی قطعشون میکنم تا آمپول پروژسترون نزنم پریود نمیشم. ۲۶سالمه فعلا هم قصد ازدواج ندارم. باخوردن این داروها اونم بعد این همه سال میتونم باردار شم؟

    1. سلام بله می توانید با دارو باردار شوید .

  108. سلام من ۲۲ سالمه با وزن ۵۰ بدون هیچ اضافه وزنی سه ماه پیش متوجه شدم پلی کیستیکم فقط هم با قرص ها ضد بارداری پریود میشم دکتر برام اسپیرو نولاکتون هم تجویز کرده تحقیق کردم نوشته چون این دارو ها هورمونی امکان ایجاد سرطان هست من تا کی باید این دارو ها رو مصرف کنم خیلی میترسم

    1. سلام طبق دستور پزشک معالج خود از این قرص استفاده کنید.

  109. سلام. من ۳۴ سالم و لاغر هستم وقاعدگی منظم اما دکتر بهم گفت تنبلی تخمدان دارم و شوهرم حرکت اسپرم کند و دکتر بهش دارو برای ۷۰ روز داده تامصرف کنه و بهمون گفتند باید بعدازان ivf کنیم ایا به روش دیگه ممکن نیست که بارداربشوم؟

    1. سلام می توانید اول زیر نظر پزشک مراکز تخصصی ناباروری ای یو ای انجام بدهید .

  110. باسلام و خسته نباشید.ممنونم از مطالب مفیدتون
    من دو روزعه متوجه شدم دچار پلی گیستیک هستم .البته فکر میکنم در عرض ۴-۵ماهه که این اتفاق برام افتاده چون من بهمن سال گذشته سونو انجام داده بودم وفقط یک کیست ۱سانتی داشتم.الان دکتر بهم گفتن شایدم باردار نشی و منو کلا از زندگی نا امید کردن.ولی من هرماه پریودمیشم و بعضا چند روز دیر یا زود.موی زاید هم همیشه فقط یهدونه توی چونه ام گاهی در میادویکی دوتا هم دور سینه ام ولی بشدت ریزش مو دارم.

  111. سلام خانوم دكتر بنده بيست سالمه من حدود پنج شيش سال ميشه تخمدان پلي كيستيك دارم هر سري دكتر يه سري دارو مينويسه. خوب ميشم و دوباره برميگرده طوريكه اگه قرص جلوگيري نخورم پريود نميشم الان يكساله ازدوا ج كردم و دوباره پريود نشدم تقريبا سه ماهه كه دكتر واسم قرص ياسمين نوشته چندماه ديگه قصد دارم باردار شم نگرانم ممكنه باردار نشم اصلا؟لطفا راهنماييم كنيد ممنون

    1. سلام نگران نباشید بهتر است سریعتر برای بارداری اقدام کنید.

  112. سلام خسته نباشید من سونو دادم که فهمیدم پلی کیستیک دارم ۲۱ سالمه ریزش مو دارم موهام به شدت کم شده ایا راهه برگشته موهام هست

    1. سلام بله درمان دارویی دارد.

  113. سلام خانوم دکتر بنده ۳۴ سال سن دارم آزمایش هورمونی من بدینصورت است آم اچ ۴/۶۸ و اف اس اچ ۲/۷۹ است ،از این آزمایش چه نتیچه ای میتونم بگیرم ،ممنون

  114. سلام من ۱ساله عروسی کردم۲ماه بود پریودم نامنظم شده بود با آمپول پریودمیشدم توسونو واژینال مشخص شد پلی کیستیک هستم قرص جلو گیری با متفورمین بهم داد ۵ماه مصرف کردم الان میخام باردار بشم قرص دوفاستون با فولیک اسید وزینک و ویتامین ای بهم داده ،ورزش میکنم هم وزن کم کردم هم دور شکمم کم شده امکان داره بارداربشم

    1. سلام بله امکان باردار شدن است.

  115. سلام من ۱ساله عروسی کردم۲ماه بود پریودم نامنظم شده بود با آمپول پریودمیشدم توسونو واژینال مشخص شد پلی کیستیک هستم قرص جلو گیری با متفورمین بهم داد ۵ماه مصرف کردم الان میخام باردار بشم قرص دوفاستون با فولیک اسید وزینک و ویتامین ای بهم داده ،ورزش میکنم هم وزن کم کردم هم دور شکمم کم شده امکان داره بارداربشم

  116. سلام من ۱ساله عروسی کردم۲ماه بود پریودم نامنظم شده بود با آمپول پریودمیشدم توسونو واژینال مشخص شد پلی کیستیک هستم قرص جلو گیری با متفورمین بهم داد ۵ماه مصرف کردم الان میخام باردار بشم قرص دوفاستون با فولیک اسید وزینک و ویتامین ای بهم داده ،ورزش میکنم هم وزن کم کردم هم دور شکمم کم شده امکان داره بارداربشم

  117. سلام خانم دکتر.من ۲۷ ساله هستم از افغانستان.دوساله ازدواج کردم.تخمدانهام پلی کیستیک هست.قصد بارداری دارم .دکتر برام داروی ضد بارداری داده برای رفع کسیتها.
    عادت ماهوارم مرتب شده اما تا هنوز باردار نشدم.خیلی نگرانم.کمکم کنید آیا امکان داره باردار بشم؟؟؟
    بنظرشما چه داروی استفاده کنم؟

  118. سلام خسته نباشید من سه ماه قرص یدوفولیک مصرف میکنم برای بارداری الان نزدیک یک ماهه سینه هام سفت و احساس درد دارمباردار نیستم. صورتمم جوش زدم. سونو انجام دادم پلیکیستیک هستم. دکترم قرص متفورمین داده بهم روزی یدونهبخورم یعنی برطرف میشه کیستم. جوشای صورتمم ممکن از کیست باشه. متفورمین رو باید تا چند وقت استفاده کنم؟؟

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود مصرف قرص را ادامه بدهید.

  119. سلام خانم دکتر من یک ساله ازدواج کردم دو ماه هست اقدام به بارداری کردم، دکتر رفتم ونوگرافی واژینال شدم بهم گفتن سندروم تخمدان پلی کیستیک دارم و تخمک ندارم الان هم بهم قرص گلوکوفاژ دادن با یدوفولیک، عکس رنگی هم برام نوشتن، آیا امکان باردار شدن من هست

    1. سلام بله نگران نباشید احتمال بارداری وجود دارد.

  120. سلام .من تخمدان پلی کیستیک دارم از ۱۸سالگی متوجه شدم.پریودم نامنظمه تقریبا هرماه پریود میشم فقط بعضی وقت ها به دوماهم میرسه.دوساله ازدواج کردم الان قصد بارداری ندارم.دکتر برام روکین تجویز کرد وسیکل قاعده گیم خیلی منظم شده.تنها علایمی که داشتم موی زاید روی سینم بود ولی چندوقتی است که ریزش مو هم پیداکردم.وزنم ایده آله.آیا درآینده مشکلی واسه باردارشدنم پیش میاد?

    1. سلام بهتر است به مدت طولانی جلوگیری نداشته باشید.

  121. سلام خسته نباشید من دو سال و نیمه که ازدواج کردم و تو این مدت با روش طبیعی جلوگیری داشتیم .شش ماه پیش به مدت چهل روز پریودم عقب افتاد و وقتی سونو انجام دادم مشخص شد هر دو تا تخمدانم پر از کیستای ریزه و دکتر بهم دوفاستون داد و الان بعد از چهار ماه مصرف قرص پریودام منظم شده و اون کیستا از بین رفته ولی به جاش توی تخمدان چپم یه کیست چهار سانتی دارم و جواب آزمایش هورمونیم FSH اندازش نرمال بود ولی LH دوتا از حد نرمال بالاتر بود (۱۲/۵ بود ) .با توجه به چیزایی که گفتم من تنبلی تخمدان دارم؟ و اینکه این ماه واسه بارداری اقدام کردم احتمالش هست باردار بشم یا باید این کیست هم کامل از بین بره؟؟

    1. سلام اگر پریود شما منظم شده است یعنی اینکه تنبلی تخمدان شما رفع شده است بله احتمال بارداری در شما وجود دارد.

  122. در ضمن ۲۶ سالمه لاغر هستم و وزنم هم از حد نرمال پایینتره و آخرین باری که به دکتر مراجعه کردم به جز ویتامین ای و فولیک اسید هیچ دارویی بهم نداد.

  123. سلام من ۴ ماهه ازدواج کردم ولی هنوز پریود نشدم ..دکتر زنان رفتم واسم سونو نوشتند ..که همه چیز عادی بود فقط جواب ازمایشم نوشته بود احتمال pco وجود داره که دکترم واسم متفورمین و ویناگنوس تجویز کردن در حال مصرف کردنم ….ایا بعد از تموم شدن داروهام باید سونو بدم و اقدام به بارداری ؟؟یا اینکه بازم باید داروهای دیگه استفاده کنم ؟؟؟وسوال اخر اینکه ایا pco قابل درمان هستش واسه همیشه یا فقط قابل کنترله ؟؟سپاس

    1. سلام بهتر است همزمان با مصرف دارو برای بارداری اقدام کنید نیازی به انجام سونوگرافی نیست ا گر بعد از ۴ ماه باردار نشدید داروهای دیگری برای شما تجویز می شود .

  124. باسلام و خسته نباشید.
    من ۱۹ سالمه و حدودا ۴ ماه پیش دونستم‌که تخمدانهام پلی کیستیک هستن و دکتر برام قرص اتیسترون به مدت ۳ ماه تجویز کرد.
    و من بعد اینکه داروهام تموم شدن ازدواج کردم و بکارتم پاره شدا طی رابطه جنسی،الان سوالم اینه که تخمک گذاری اتفاق افتاده برام؟؟؟ممکنه بارداری اتفاق بیافته؟؟؟؟
    تو این یه ماه که دارو مصرف نکردم این ماه ممکنه پریودم عقب بیافته؟از یه طرف هم رابطه داشتم نگرانم

    1. سلام اگر روش جلوگیری از بارداری نداشته اید احتمال بارداری وجود دارد.

  125. باسلام و خسته نباشید.
    من ۱۹ سالمه و حدودا ۴ ماه پیش دونستم‌که تخمدانهام پلی کیستیک هستن و دکتر برام قرص اتیسترون به مدت ۳ ماه تجویز کرد.
    و من بعد اینکه داروهام تموم شدن ازدواج کردم و بکارتم پاره شدا طی رابطه جنسی،الان سوالم اینه که تخمک گذاری اتفاق افتاده برام؟؟؟ممکنه بارداری اتفاق بیافته؟؟؟؟
    تو این یه ماه که دارو مصرف نکردم این ماه ممکنه پریودم عقب بیافته؟از یه طرف هم رابطه داشتم نگرانم

    1. سلام احتمال بارداری وجود دارد.

  126. سلام.ببخشید من از اول با دارو پریود شدم و و در در حال حاضر که یکساله ازدواج کردم و بچه دار نشدم دوبار سونو دادم گفتن رحمت کوچیکه و نازک توی سونو نوشته رحم با سایز طولی ۶۲mm اندومتریوم۷mm و درون کاویته رحم GS مشاهده نشد .تخمدان دوطرف با سایز کوچک و فاقد فولیکول بزرگتر از ۶mm مشاهده شد.در کلدوساک خلفی مختصر مایع آزاد مشاهده شد.
    سری قبل که رفتم دکتر چون حدود ۶ماه بود پریود نشده بودم سه تا آمپول نوشت زدم پریود نشدم قرص استرومارین و دوفاستون برام نوشت که استفاده کردم و پریود شدم و بهم گفت پریود شدی گلوکوفاژ یاهمون متفورمین بخور که یه هفته خوردم خیلی حالم بد میشد که دیگه نخوردم و تو این مدت چهارماه قرص ویتامین D و E و فولیک اسید استفاده میکنم ولی نه باردار شدم نه پریود شدم و الان دکتر باز همون دوفاستون و استرومارین نوشته و گفته روز سوم قاعدگی کلومیفن روزی ۲ عدد بخورم و آمپول hcg روز۱۴ قاعدگی بزنم. تالاسمی مینور هم هستم جواب آزمایش هورمونیمم به این ترتیبه: TSH/ELFA: 1.15 و FSH:4.99و LH:2.42 و prolaktin4.50. ضمنا ریزش مو دارم شقیقه هام داره میره عقب ناحیه چونه و گردن و زیر تاف و دور نوک سینه موی زائد دارم.قدم ۱۶۰ و وزنم ۶۰ کیلو آیا با این تفاسیر امکان بارداری وجود داره؟ خواهش میکنم جوابمو بدین میدونم پرحرفی کردم.

    1. سلام بله امکان بارداری وجود دارد نگران نباشید.

  127. باسلام.من دوشنبه ۸ ابان طی رابطه با نامزدم پرده بکارتم پاره شد و تا امروز که ۱۰ ابان هست هنوزم خونریزی دارم‌.از خون پریود خیلی کمه ولی قطع نمیشه.نگرانم نمیدونم چیکار کنم.

    1. سلام طبیعی است.

  128. با سلام و خسته نباشید…خانمی هستم ۲۲ ساله که ۵ ساله ازدواج کردم و حدود هفت ماهه که برای بارداری اقدام میکنم ک موفق نشدم پنج ماه پیش ب پزشک متخصص زنان مراجعه کردم ک بعد از گرفتن سونوگرافی و یک سری آزمایش و با توجه ب اینکه پریودهام هم نامنظم هست گفتن که تنبلی تخمدان دارم ولی خیلی کم….آخرین پریودم ۶/۱ بوده و دوماه و یک هفته میشه ک پریود نشدم حدود سه هفته پیش ب دکتر زنان مراجعه کردم ک آزمایش بتا منفی بود و برام چهار تا آمپول پروژسترون نوشتن و تا ده روز پریود نشدم و بعد از ده روز لکه قهوه ای زدم ک بعد از دوروز قطع شد و برام دارو نوشتن ک از سوم پریود مصرف کنم ولی دیگه پریود نشدم حالا من دارو هامو مصرف کنم یا نه؟یا اینکه ی سونوگرافی بدم…واقعا شرمنده ک طولانی شد ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام بهتر است آزمایش هورمونی زیر نظر پزشک انجام بدهید.

  129. از اینکه به سوالم پاسخ دادین خیلی ازتون ممنونم. منظورم از منظم شدن پریودام اینه که تو این چند ماه با وجود دوفاستون منظمه و هنوز قرصم رو قطع نکردم که ببینم بازم منظمه یا نه با این تفسیر بنظرتون این نظم به خاطر استفاده از قرصه یا قرص رو هم قطع کنم همینطور خواهد بود و تنبلی تخمدانم خوب شده؟
    ممنونم

    1. نگران نباشید منظم می شود.

  130. سلام خسته نباشید. من واسه چکاپ قبل از بارداری آزمایش هورمونی و تیروئید دادم تیروئیدم مشکلی نداشت و FSH در حد نرمال بود ولی LH از حد نرمال بالاتر بود این یعنی چی؟ ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. سلام اگر ال اچ سه برابره اف اس اچ باشد یعنی تنبلی تخمدان دارید وباید دارو مصرف کنید.

  131. میزان FSH تو آزمایشم در روز ۲۳ قاعدگی (دوره ی من ۳۱ روزه س ) ۳٫۶۴ و میزان LH 15.65 پس با توجه به این من تنبلی تخمدان شدید دارم؟؟؟ باید چیکار کنم؟؟دکتر هیچ دارویی به جز دوفاستون بهم نداره اینم گفته قطع کن

    1. اگر پریود شما منظم باشد مشکلی ندارد اگر منظم نیست از قرص دوفاستون استفاده کنید.

  132. سلام خسته نباشید.لطفا راهنماییم کنین نگرانم.نزدیک ۳ساله ازدواج کردم.باردار نمیشم چاق بودم که یه ساله بامتفورمین لاغر شدم.شوهرمم ازمایش داد.نرمال بود.من مبتلا به pcoهستم.دوماهه که از قرص کلومیفن استفاده میکنم.نظرتونوچیه؟

    1. سلام باید پروسه درمانی خود را ادامه دهید تا نتیجه بگیرید.

  133. سلام من ازمایش هورمونی روز ۵پریودم دادم تستستررونم ۱٫۱بود موهای زائد زیر چانه ام دارم.ولی بقیه هورمونام نرمال بودن پریودیهام بعضی ماها عقب میفته سونوگرافی دادم گفتن پلی کیستیکم.من الان ۲۳سالمه عید عروسیمه خیلی نگران بارداریم تو رو خدا من میتونم بچه دار شم؟؟

    1. سلام بله جای نگرانی وجود ندارد.

  134. سلام.۲۴ سال سن دارم
    من سال گذشته برای چکاپ رفتم با سونوی واژینال معلوم شد تنبلی تخمدان خفیف دارم ولی پریودم منظم با دوره ای ۲۹ روزه دارم و فقط تعداد کمی موی زائد زیر چانه و زیر شکم دارم.الان ۴ ماهه اقدام به بارداری کردم که موفق نشدم .میخواستم بدونم نیازی به مصرف دارو هست یا نه….

    1. سلام اگر دارو مصرف کنید بهتر است زودتر نتیجه می گیرید.

  135. سلام من موهای زائد رو چانه دارم و پریودی هام بعضی وقتا عقب میفتاد رفتم دکتر گفتن تخمدان پلی کیستیکم داروی سیپرو ترون با دوفاستون برام نوشته عیدم میخام عروسی کنم تورو خدا کمک کنید من میتونم بچه دار بشم۲۳سالمه.ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام نگران نباشید مشکل شما با دارو درمان می شود.

  136. سلام من ۲۰ سالم و.از ابتدا قاعدگیم نا منظم بود تا یهمدت اصلا پریود نشدم تشخیصpcoداد قرص متوفرمین استفاده کردم پریود شدم . اما بعد از از ۲هفته پریود شدم وبعدتقریبا هر ۱۰ روز خون ریزی دارم و ۹ روز هم طول میکشه. ازدواج نکردم.والان از متوفرمین استفاده نمیکنم.میخواستم بدونم چکار باید کنم ومشکلم چی؟؟؟؟ ممنون.

    1. سلام مشکل شما تخمدان پلی کیستیک است باید زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید تا پریودی شما منظم شود.

  137. با سلام و خسته نباشین ببخشین در فردی که قرص دیان برای پلی کیستیکش مصرف می کنه امکان داره تخمک گذاری اتفاق بیفته ممنون

    1. سلام خیر .

  138. سلام خانم دكتر
    علت اينكه افرادي كه مبتلا به پلي كيستيك هستند بعد از ازدواج سريعا بايد اقدام به بارداي كنند چيه؟

    1. سلام اگر پریودی نامنظمی دارید بهتر است زودتر برای بارداری اقدام کنید زیرا اگر مشکلی بود سریعتر درمان شوید .

  139. سلام
    سی ویک سال دارم ویک سال ونیم است برای بارداری اقدام کردم حدود یک سال پیش بارداری پوچ داشتم .پریودی هاکاملامنظم و ۳۰ روزه هست وشوهرم آزمایش اسپرم داده سالمه وحدوداچهارماهه متفورمین استفاده میکنم وچنددوره قرص لتروزول ودگزااستفاده کردم وتبدیل به کیست شد و دوباره دکترچنددوره کلوموفین بادگزاتجویز کردوسایزفولیکول حدودا ۲۴ میشدوبارداری صورت نگرفت وعکس رنگی گرفتم ومشکلی نبودودرآخرین مرحله دوباره لتروزول ودگزاتجویزشد وطبق آخرین سونوگرافی ضخامت اندومتر۱۱ میلیمتر ودوتاکیست ۳۲و۳۵ میل درتخمدان راست وچند فولیکول ۱۲ میلیمتر درتخمدان چپ بود.
    نمیدونم چکارکنم خواهش میکنم کمکم کنید

    1. سلام باید به کلینیک تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا پروسه درمانی خود را ادامه دهید تا نتیجه بگیرید ضمنا همسر شما نیز باید آزمایش اسپرم بدهند.

    2. سلام دکتر
      الان متوجه شدم باهمون فولیکول ۱۲حامله شده ام به نظرتون تخمک بالغ بوده و مشکلی نداره که سایزش کوچک بوده؟

      1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  140. سلام خسته نباشید. اردیبهشت ماه پنجاه روز پریودم عقب افتاد و با امپول پریود شدم و با سونو و ازمایش معلوم شد کیستای ریز در هر دو تخمدانم دارم و بهم گفتن تنبلی تخمدان داری بهم دوفاستون و اسپیرونولاکتون دادن . دوفاستون رو هنوز مصرف میکنم ولی اسپیرونولاکتون رو سرخود قطع کردم چون اقدام به بارداری رو شروع کردم و شنیدم اسپیرونولاکتون مضره بنظرتون قطع این قرص کار درستیه یا نه؟ ممنون میشم راهنماییم کنین .
    در ضمن تو سونوی بیس روز پیشم اون کیستها رفع شده و فقط یه کیست ۴ سانتی تو تخمدانی چپم دارم این یعنی هنوز تنبلی دارم؟

    1. سلام اگر پریودی منظمی دارید نیازی به مصرف اسپیرونولاکتون نیست بهتر است برای برطرف شدن کیست دارو مصرف کنید.

    2. سلام دکتر
      الان متوجه شدم باهمون فولیکول ۱۲ حامله شده ام

  141. سلام خسته نباشید. اردیبهشت ماه پنجاه روز پریودم عقب افتاد و با امپول پریود شدم و با سونو و ازمایش معلوم شد کیستای ریز در هر دو تخمدانم دارم و بهم گفتن تنبلی تخمدان داری بهم دوفاستون و اسپیرونولاکتون دادن . دوفاستون رو هنوز مصرف میکنم ولی اسپیرونولاکتون رو سرخود قطع کردم چون اقدام به بارداری رو شروع کردم و شنیدم اسپیرونولاکتون مضره بنظرتون قطع این قرص کار درستیه یا نه؟ ممنون میشم راهنماییم کنین .
    در ضمن تو سونوی بیس روز پیشم اون کیستها رفع شده و فقط یه کیست ۴ سانتی تو تخمدانی چپم دارم این یعنی هنوز تنبلی دارم؟

  142. سلام
    من ۲۰سالمه ازهمون اوایل پریودم نامنظم بوده نتیجه ی آزمایش روزه سوم قاعدگیم هیچ مشکلی نداشت توسونوهم کیست مشاهده نشدسایزتخمدانامم خوب بودفقط فولیکولام کوچیک بودن مامانمم قبله ازدواج مشکل بی نظمیه پریودداشته ک بعدازدواج حل شده
    خونوادگی پرموهستیم چن وقتم هست ک جوش میزنم
    دوماهه متفورمین و اتیسترون مصرف میکنم میخواستم بدونم مصرف درازمدت این داروهامشکلی برام پیش نمیاره?مثلابعده چن وقت صورتم لک نمیشه?یاریزش موپیدانمیکنم?
    خیلی نگرانم بارداری برام مهم نیس فقط نمیخوام ازنظرظاهری برام مشکلی پیش بیاد
    توروخداجواب بدید

    1. سلام بهتر است از قرص های جلوگیری به مدت طولانی استفاده نکنید .

  143. سلام. من۲۵ سالمه که هفت ساله pco دارم و تحت درمانم گاها چند ماهی بدون دارو پریود منظم دارم ولی اخیرا حدود دو هفته تاخیر داشتم که با تجویز پزشک روزی دوقرص متفورمین و و دو تا دوفاستون میخورم و ده روز از این درمان میگذره ولی هنوز پریود نشدم. میشه منو راهنمایی کنید . ممنون

    1. سلام اگر باردار نیستید نگران نباشید تا ۱۰ روز آینده پریود می شوید .

  144. سلام من ۲۵ سالمه و pcoهستم حدود ۲۰ روزه پریودم عقب افتاد که با تجویز دکتر ده از خوردن دوفاستون و متفورمین میگذره ولی هنوز پریود نشدم بنظرتون مشکل چی میتونه باشه؟

    1. سلام اگر باردار نیستید تا هفته آینده پریود می شوید .

  145. سلام من ۱۹سالمه ومجردم سونوگرافی انجام دادم گفتن pcoدارم واندازه دوتاتخمدانم ازحدنرمال بزرگترهسته واندازه اندومترم ۵/۲میلی متراست بعدقرص duphastinبهم دادن ایامن دراینده حامله میشم ?

    1. سلام نگران نباشید بله در آینده می توانید باردار شوید .

  146. سلام من ۱۹سالمه ومجردم سونوگرافی انجام دادم گفتن pcoدارم واندازه دوتاتخمدانم ازحدنرمال بزرگترهسته واندازه اندومترم ۵/۲میلی متراست بعدقرص duphastinبهم دادن ایامن دراینده حامله میشم لطفابگین

  147. سلام وقتتون بخیر…۲۸ سالمه .pco هستم.در حال اقدام به بارداری ام .یک دوره کلومیفن مصرف کردم با وجود فولیکول ۲۱ باردار نشدم.اینبار لتروزول برام تجویز کردن،،آیا امکان داره چند دوره مصرف، طول بکشه تا تخمک خوب بوجود بیاد ؟؟ یا اینکه مشکل میتونه چیز دیگه ای باشه که باردار نشدم؟؟ همسرم هم آزمایش داده سالمه

    1. سلام تا ۳ دوره می توانید از قرص لتروزول استفاده کنید.

  148. سلام من متوجه شدم کیست pco دارم نزدیک سه چهار ماه قرص متفورمین وقرص محرک تخمدان مصرف کردم.برای بارداری دومین فرزند بعد اتمام قرصها سه ماهه که باردار نمیشم.آیا من میتونم باردار شم؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد اگر تا ۳ ماه آینده باردار نشدید آن وقت بهتر است همسر شما آزمایش اسپرم بدهند.

  149. با سلام. دیروز رفتم دکتر بهم گفت یه کیست ۶سانتی هموراژیک تو یکی از تخمدانام دارم بهم گفت دو دوره ال دی استفاده کنم اگه خوب نشدم باید عمل کنم میشه بهم بگین چقدر احتمال خوب شدن کیستم هست؟ تازه این ماه اقدامم واسه بارداری رو شروع کردم ولی انگار باید حالا حالا ها صبر کنم تو رو خدا بگین چیکار کنم زودتر خوب بشم و بتونم واسه بارداری اقدام کنم؟مرسی

    1. سلام نگران نباشید بهتر است یک دوره از قرص ال دی استفاده کنید بعد برای بارداری اقدام کنید با مصرف قرص کیست از بین می رود.

  150. سلام من۲۷سالمه ،۲ساله ازدواج کردم،ماه پیش روز۱۹سیکل سونو دادم،مشخص شد تخمدان پلی کیستیک دارم،اندازه فولیکولم ۶بود،پریودام تقریبا نامنظمه،۲۷تا۳۰روزه ست،چاق نیستم،صورتم گاها جوش میزنه،دور سینم موی زائد دارم،دکتر واسم متفورمین تجویز کرده،آیا میتونم با این اوصاف باردار بشم،میخوام اقدام ب بارداری کنم؟

    1. سلام بله میتوانید برای بارداری اقدام کنید مشکلی ندارد .

  151. سلام من ۲۲سالمه ۶۲كیلو و ۱۶۹قد و یك سال و سه ماهه ازدواج كردم و چندماهه متوجه شدم پلی كیستیك pcoدارم و دو ماه قرص ضدبارداری تحت نظر پزشكم مصرف كردم و الان بهتر شده و دكترم گفت میتونی باردار بشی ولی من و همسرم تا دو سال آینده قصد بارداری نداریم فعلا شرایطشو نداریم .میخاستم بدونم اگ فعلا بچه دار نشیم تا دو سال دیگه ب مشكل برمیخوریم ؟؟و تو این دو سال چیكار كنم ك ب مشكل بر نخوریم برای بارداری علاوه بر حفظ وزن و ورزش كردن

    1. سلام اگر وزن خود را ایده آل نگه دارید مشکلی به وجود نمی آید اما بهتر است در سال آینده اقدام به بارداری داشته باشید.

  152. سلام وقتتون بخیر
    کسی ک پلی کیستیک هست بایدبراهمیشه ازقرصای ضدبارداری استفاده کنه?
    چ مدت بایدازاین قرصامصرف کنه ک عوارضی براش نداشته باشه?
    اگه مصرفه قرصاروقطع کنه بازعوارض سندرمش برمیگرده وپریودش نامنظم میشه?

    1. سلامبستگی به شرح حال هر شخص دارد وبرای همه افرا د قرص های ضد بارداری تجویز نمی شود باید یک دوره ۳ ماهه تا ۶ ماهه از قرص جلوگیری استفاده کنید بعد دو تا سه ماه استراحت داده واگر پریود شما نا منظم شد مجدد مصرف شود.

  153. سلام وقتتون بخیر
    کسی ک پلی کیستیک هست بایدبراهمیشه ازقرصای ضدبارداری استفاده کنه?
    چ مدت بایدازاین قرصامصرف کنه ک عوارضی براش نداشته باشه?
    اگه مصرفه قرصاروقطع کنه بازعوارض سندرمش برمیگرده وپریودش نامنظم میشه?

  154. باسلام خداقوت میشه پاسخ رو ب ایمیلم بفرستید ب علت مشغله كاری نمیتونم صفحه رو چك كنم بسیار ممنون میشوم

  155. سلام ببخشید من رو سال هست که ازدواج کردم و پلی کیستیک دارم و دارو مصرف کردم دکترم گفت بدنت به داروها خوب جواب داده و درمان شدم ولی طی اون مدت که اقدام به بارداری کرده بودم باردار نشدم الان میخواستم بدونم اگر من اقدام کنم آیا باردار میشوم یا نه ؟البته اینم بگم من پریودم نامنظم بود ولی بعد از مصرف دارو ها منظم شده ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. سلام نگران نباشید بله شما باردار می شوید مشکل شما درمان دارویی دارد.

  156. سلام ی سال میشه ک ازداوج کردم پلی کیستیک هم دارم رفتم دکتررفتم قرص میتوفرمین هم داده مصرف نکردم الان دوباره سه ماه ک پریود نمیشم همین قرصارو استفاده کنم اشکال نداره

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  157. با سلام من نزدیک یک ساله ازدواج کردم و با مراجعه به پزشک متوجه شدم پلی کیستیک دارم پزشک دلیلشو اضافه وزنی گفت و گفتن باردار نمیشوید و قرص متفورمین داده الان یک ماهه مصرف کردم ایا با رژیم غذایی برای کاهش وزن و ورزش میشه حل کرد من ۱۷سالمه

    1. سلام با توجه به سن شما که زیر ۱۸ سال می باشد جای نگرانی وجود ندارد با کاهش وزن مشکل شما حل می شود نگران نباشید.

  158. با سلام ببخشین این قرصای ضدبارداری که در بیماری پلی کیستیک تجویز میشن مثل دیان ،آیا در بهبود بیماری و از بین رفتن کیستا هم موثرن یا فقط پریود فرد رو نظم میدن؟ممنون

    1. سلام بله موثر هستند.

  159. ممنون از راهنماییتون و سایت خوبتون از این که از نگرانی راحتم کردین همش فکر میکردم من نازا هستم استرس زیادی داشتم برای اینکه نابارور باشم

  160. سلام ببخشید بازم مزاحم شدم سوال داشتم من وقتی به پزشک مراجعه کردم به دلیل نامیزانی بود و روی صورتم و بدنم موهای زیادی هست و دکتر کفت بارور نمیشید میشه یک راهنمایی جزعی بهم بکنین استرسم زیاده و با گفتن شما دیروز به پزشک تغذیه مراجعه کردم خواهشا جواب بدین ممنون
    ۱۷سالمه

    1. سلام نگران نباشید مشکل شما درمان دارویی دارد وبا مصرف دارو شانس باردار شدن شما افزایش می یابد از یک طرف سن شما زیر ۱۸ سال است شما تا یک سال دیگر برای باردار شدن زمان دارید.

  161. سلام ببخشید بازم مزاحم شدم سوال داشتم من وقتی به پزشک مراجعه کردم به دلیل نامیزانی بود و روی صورتم و بدنم موهای زیادی هست و دکتر کفت بارور نمیشید میشه یک راهنمایی جزعی بهم بکنین استرسم زیاده و با گفتن شما دیروز به پزشک تغذیه مراجعه کردم خواهشا جواب بدین ممنون
    ۱۷سالمه

  162. سلام ببخشید بازم مزاحم شدم سوال داشتم من وقتی به پزشک مراجعه کردم به دلیل نامیزانی بود و روی صورتم و بدنم موهای زیادی هست و دکتر کفت بارور نمیشید میشه یک راهنمایی جزعی بهم بکنین استرسم زیاده و با گفتن شما دیروز به پزشک تغذیه مراجعه کردم خواهشا جواب بدین ممنون
    ۱۷سالمه

  163. سلام من ۱۵ ساله که پلی کیستیک دارم و الان که ۳۰ سالمه و یه پسر ۵ ساله دارم ..میخوام دوباره باردارشم ولی بارداری اولیم یکسال و نیم طول کشید و زیر نظر دکتر غدد و زنان بودم و با قرص متفورمین و کلومیفن باردارشدم . بعد از بارداری دیگه قرص نخوردم تا الان که چندسال میگذره … وضعیت رحم و تخمدان هام تو سونو خوب نبود زیاد و بزرگ شده بودن … هنوز هم دکتر نرفتم و دارو مصرف نکردم ..خیلی نگرانم هم برای سلامتی خودم و هم اینکه شاید دوباره باردار نشم … بنظرتون میتونم باردار بشم دوباره ؟ و اینکه همون مقدار زمان طول میکشه باردار شم یا بیشتر ؟؟؟؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید بهتر است زودتر درمان دارویی را زیر نظر پزشک شروع کنید اقدام به بارداری داشته باشید.

  164. سلام خسته نباشید ببخشید من از وقتی که قزس هایه متفورمین رو استفاده میکنم بسته ۱۰۰ تایی رو تموم کردم شروع به بسته ۱۰۰ تایی دیگه کردم اصلا پریود نشدم دلیلش چی هس

    1. سلام ممکن است باردار باشید اگر باردار نبودید بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما داروی دیگری تجویز شود.

  165. سلام سی ویک سال دارم ویک سال ونیم است برای بارداری اقدام کردم حدود یک سال پیش بارداری پوچ داشتم .پریودی هاکاملامنظم و ۳۰ روزه هست وشوهرم آزمایش اسپرم داده سالمه وحدوداچهارماهه متفورمین استفاده میکنم وچنددوره قرص لتروزول ودگزااستفاده کردم وتبدیل به کیست شد و دوباره دکترچنددوره کلوموفین بادگزاتجویز کردوسایزفولیکول حدودا ۲۴ میشدوبارداری صورت نگرفت وعکس رنگی گرفتم ومشکلی نبودودرآخرین مرحله دوباره لتروزول ودگزاتجویزشد وطبق آخرین سونوگرافی ضخامت اندومتر۱۱ میلیمتر ودوتاکیست ۳۲و۳۵ میل درتخمدان راست وچند فولیکول ۱۲ میلیمتر درتخمدان چپ بودوهشت روزه متوجه شدم باهمون فولیکول ۱۲حامله شده ام به نظرتون تخمک بالغ بوده و مشکلی نداره که سایزش کوچک بوده؟
    وتکلیف کیست ها چی میشه؟

    1. سلام قطعا فولیکول بالغ داشته اید که بارداری صورت گرفته است نگران نباشید کیست ها در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی کوچک می شوند .

  166. سلام من و نامزدم روز ۱۴سیکل جنسیم با از پشت رابطه داشتم دخولی صورت نگرفت ولی الت جنسی همسرم رو یک آن حس کردم ولی اصلا دخولی صورت نگرفت اما همسرم ارضا شد من مشکل pcodدارم والان دو هفتس ک پریودم عقب افتاده سه روز بعد از دیر شدن پریودم از موعد مقرر بیبی چک استفاده کردم ک هر دوبارشم منفی بود الان ممکن من باردار باشم در صورتی ک باکرم؟
    ممنون میدم زودتر جواب بدین استرس دارم

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  167. وای توروخدا زودتر جواب بدین من واقعا استرس دارم

  168. سلام من روز ۱۴پریودیم با نامزدم رابطه داشتم البته رابطه مقعدی نبود و اینکه هیچ دخولی صورت نگرفت اما چون همسرم ارضا شدن مقداری از اب منیشون بین پاهام ریخت و نمیدونم ک ب واژن رسد یا نه
    من خودم pcodدارم و پریوداری نامنظمی دارم الانم دوهفته از پریودم گذشته و پریود نشدم دوبارم بیبی چک استفاده کردم ولی منفی بود البته وقتی سه روز از تاریخ مقرر پریودم گذشته بود
    میخواستم ببینم امکانش هس با وجود این بیماری و باکره بودنم حامله باشم؟

  169. سلام خسته نباشید من امروز بعد برگشتن از باشگاه بعد چند ساعت پریود شدم . دکتر برادران بهم گفته از پنجم پریودت کلومیفن هر روز یکی و روز ۱۴بعد پریود سونوگرافی داخلی نوشته برم و بهم گفته یادتون باشه ۱۰%وزنتو کم کن حالا من باشگاه و دکتر تغذیه میرم و رو وزنم هم ۴ کیلو اثر گذاشته یک هفته میشه دکتر تغذیه باشگاه رو هم امروز شروع کردم بدنسازی به میزان ۳ ساعت ایا اثری روی بارور شدن من میزاره و پلی کیستیک من درمان میشه ؟راستی من وقتی قرص کلومیفن رو میخورم قرص متفورمین رو بخورم یا نه

    1. سلام بله کاهش وزن اثر دارد باید زیر نظر پزشک معالج خود از دارو استفاده کنید.

  170. سلام من ۱۸سالمه و ۳کیلو اضافه وزن دارم پرمویی هم ندارم سونو دادم مشخص شد تخمدان پلی کیست دارم پریودیم تقریبا منظم بود فقط۲یا۳روز جلو مینداختم ۱ماهه اقدام به بارداری کردم ولی باردار نیستم خیلی نگرانم یعنی میشه منم مامان شم؟تو رو خدا جواب بدین راستی من ۱ساله که ازدواج کردم

    1. سلام نگران نباشید شما تا یک سال برای باردار شدن زمان دارید .

  171. سلام خسته نباشید تو رو خدا جوابمو بدین

    1. با عرض سلام و وقت بخیر من ۱۸سالمه پریودهای نامنظم دارم یعنی هرسال سه یا چهاربار پریود میشم رفتم دکتر بهم سیپروترون و متفورمین داد ریزش موی شدیدی هم گرفت تمام موهام ریخته آیا ممکنه در اینده نازا بشم و توانایی باروری را بدنم نداشته باشه ؟؟؟

  172. سلام ۲۶ سالمه و دچار سندروم پلی کیستیک هستم ولی هر ماه پریودم کاملا منظمه و متاهل هستم و فعلا هم قصد بارداری ندارم قرص جلوگیری هم مصرف نمیکنم.(هیچ درمانی هم برای پلی کیستیک انجام نمیدم)
    صورتم حدود ۶ ماهه ک شروع ب جوش زدن کرده روی گونه ها و چونم.ب دکتر پوست مراجعه کردم اول قرص اسپیرونولاکتون داد بعد سه ماه ک اثر نکرد قرص راکوتان تجویز کرد ک من میترسم استفاده کنم.
    خواهش میکنم کمکم کنید نمیخوام راکوتان بخورم و نمیدونم برای درمان پلی کیستیک چیکار کنم جوش های صورتم هم واقعا ناراحت کننده ان
    واقعا ممنونم از وقتی که میذارن

  173. سلام خسته نباشید من ۱۸سالمه و یک ساله که ازدواج کردم پریودام تقریبا منظم است و هر ماه فقط۲یا۳روز جلو مینداختم رفتم سونو پزشک متخصص گفت تخمدان پلی کیسیت دارم ۱ماه قرص ضد بارداری مصرف کردم بعد ازاون ۱ماههه که میخوام باردار بشم ولی باردار نشدم یعنی میشه منم باردار بشم تو رو خدا جوابمو بدین راستی من نه چاقم و نه موهای زاید دارم فقط پوستم زیاد جوش میزنه

    1. سلام نگران نباشید شما تا یک سال برای باردار شدن زمان دارید.

  174. با عرض سلام و وقت بخیر من ۱۸سالمه پریودهای نامنظم دارم یعنی هرسال سه یا چهاربار پریود میشم رفتم دکتر بهم سیپروترون و متفورمین داد ریزش موی شدیدی هم گرفت تمام موهام ریخته آیا ممکنه در اینده نازا بشم و توانایی باروری را بدنم نداشته باشه ؟؟؟

  175. با عرض سلام و وقت بخیر من ۱۸سالمه پریودهای نامنظم دارم یعنی هرسال سه یا چهاربار پریود میشم رفتم دکتر بهم سیپروترون و متفورمین داد ریزش موی شدیدی هم گرفت تمام موهام ریخته آیا ممکنه در اینده نازا بشم و توانایی باروری را بدنم نداشته باشه ؟؟؟

    1. سلام خیر نگران نباشید با مصرف دارو مشکل شما درمان می شود نگران آینده نباشید .

  176. با عرض سلام و وقت بخیر من ۱۸سالمه پریودهای نامنظم دارم یعنی هرسال سه یا چهاربار پریود میشم رفتم دکتر بهم سیپروترون و متفورمین داد ریزش موی شدیدی هم گرفت تمام موهام ریخته آیا ممکنه در اینده نازا بشم و توانایی باروری را بدنم نداشته باشه ؟؟؟

  177. با عرض سلام و وقت بخیر من ۱۸سالمه پریودهای نامنظم دارم یعنی هرسال سه یا چهاربار پریود میشم رفتم دکتر بهم سیپروترون و متفورمین داد ریزش موی شدیدی هم گرفت تمام موهام ریخته آیا ممکنه در اینده نازا بشم و توانایی باروری را بدنم نداشته باشه ؟؟؟

  178. سلام خسته نباشید ببخشید من لوله ی چپمو از دست دادم و پلی کبستیکم الان دو ساله که واسه بارداری اقدام کردم ولی موفق نشدم به نظرتون باید لاپراسکوپی کنم یا آی وی اف این ماه سونو دادم ولی اصلا فولیکول نداشتم

    1. سلام اگر لوله سمت راست شما سالم است وچسبندگی ندارد باید اول از داروهای کمک باروری استفاده کنید اگر نتیجه نگرفتید ای یو ای انجام دهید و مرحله بعد ای وی اف انجام شود .

  179. سلام ۲۶ سالمه و دچار سندروم پلی کیستیک هستم ولی هر ماه پریودم کاملا منظمه و متاهل هستم و فعلا هم قصد بارداری ندارم قرص جلوگیری هم مصرف نمیکنم.(هیچ درمانی هم برای پلی کیستیک انجام نمیدم) صورتم حدود ۶ ماهه ک شروع ب جوش زدن کرده روی گونه ها و چونم.ب دکتر پوست مراجعه کردم اول قرص اسپیرونولاکتون داد بعد سه ماه ک اثر نکرد قرص راکوتان تجویز کرد ک من میترسم استفاده کنم. خواهش میکنم کمکم کنید نمیخوام راکوتان بخورم و نمیدونم برای درمان پلی کیستیک چیکار کنم جوش های صورتم هم واقعا ناراحت کننده ان واقعا ممنونم از وقتی که میذارن

  180. سلام، وقت بخیر. من از دوران توجوانی متوجه شدم پلی کیستیک هستم و به تجویز پزشکان متخصص داروی سیپروترون کامپاند برای منظم شدن مصرف کردم. هریکی دوسال هم به پزشک مراجعه کردم تا مطمئن بشم ادامه دارو برام مشکلی نداره. الان ۲۹ سالمه و تقریبا ۱۰ یا ۱۲ ساله این قرص رو مصرف می کنم و منظم هستم. در دوران عقد هستم و اقدام برای بارداری نکردم. در آخرین مراجعه به پزشک توصیه کرد همین قرص رو تا موقع عروسی ادامه بدم و بعدش متفورمین مصرف کنم. سوالم اینه آیا مصرف طولانی سیپروترون بارداری برای من نمیاره؟ با وجود اینکه همه دکترها گفتن مشکلی نداره اما نگرانم.

    1. سلام با توجه به اینکه مدت طولانی است که از این قرص استفاده می کنید می توانید در این چند ماه دوران عقد نیز استفاده کنید اما بعد از عروسی نباید اصلا جلوگیری داشته باشید وباید برای بارداری اقدام کنید اگر بعد از قطع قرص سیپروترون کامپاند پریود شما بیشتر از ۱۰ روز تاخیر داشت آن وقت از قرص متفورمین استفاده کنید.

  181. سلام وقتتون بخیر من ۹ ماه هست که ازدواج کردم ۴ ماهی هست که متوجه شدم تخمدان پلی کستیک هستم ۳ماه هم قرص دیان مصرف کردم و الان قاعدگیم منظم هستش و وزنمم ایده ال است و فوق العاده ورزش میکنم بنظرتون تا ۲ ۳ ماه اینده که میخوام اقدام کنم به باردار شدن مشکلی واسم پیش نمیاد که اخه خیلی استرس دارم

    1. سلام نگران نباشید با توجه به اینکه پریودی منظمی دارید ووزن شما ایده آل است جای نگرانی وجود ندارد .

  182. سلام.یکسال و نیم ازدواج کردمه قبل از ازدواج تخمدان پلی کیستیک داشتم الان هم سونودادم تاتخمدان سمت چپ پلی کیستیکه یک ماهه اقدام به بارداری کردم نشد.هنوز هیچ دارویی مصرف نکردمه میخوام بدونم با این وجودامکان بارداری من هست قابل درمان هستم.خیلی بابت این موضوع نگران هستم میترسم با وجود درمان بازهم باردارنشم.لطفا بگید درمان قطعی برای بارداری هست؟

    1. سلام نگران نباشید بله احتمال بارداری وجود دارد تا ۳ ماه آینده اگر باردار نشدید بهتر است دارو مصرف کنید.

  183. خیلی ممنون .خیلی متن کامل وخوبی جهت اطلاع از تخمدان پلی کیست بود .

  184. سلام و عرض ادب
    ببخشین من متاهل هستم ریزش مو گرفتم سونو دادم و گفتن پلی کیستیکم ازمایش هورمون دادم ولی جوابش خوب بود الان سوال برام پیش اومده مگه تو پلی کیستیک تعادل هورمونا بهم نمیریزه پس چرا برا من خوب بود ؟؟؟؟؟ و اینکه دکتر پوست برا ریزش موم اسپیرونولاکتون ۲۵ و سیپروترون کمپاند داد خوووبه همینا؟؟ موهههام دسته دسته میریزه افسردگی گرفتم

  185. سلام و عرض ادب
    ببخشین من متاهل هستم ریزش مو گرفتم سونو دادم و گفتن پلی کیستیکم ازمایش هورمون دادم ولی جوابش خوب بود الان سوال برام پیش اومده مگه تو پلی کیستیک تعادل هورمونا بهم نمیریزه پس چرا برا من خوب بود ؟؟؟؟؟ و اینکه دکتر پوست برا ریزش موم اسپیرونولاکتون ۲۵ و سیپروترون کمپاند داد خوووبه همینا؟؟ موهههام دسته دسته میریزه افسردگی گرفتم

    1. سلام بله قرص های تجویز شده توسط پزشک معالج شما برای درمان تخمدان پلی کیستیک و عوارض آن مانند ریزش مو مناسب می باشد.

  186. سلام.من ۳۱ ساله هستم. یک ساله ازدواج کردم. اصلا جلوگیری نداشتم ولی باردار نشدم. ازمایش دادم AMH :10 هست. LHوFSHوTestostron نرمال هست. پریودهام کاملا منظمه.موی زائد و جوش صورت ندارم. سونو ندادم هنوز. بنظرتون پلی کیستیک عامل ناباروری من هست؟البته چربی دور شکمم زیاد هست.یعنی چاقی موضعی دارم

    1. سلام شما علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک را ندارید باید به مرکز تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  187. سلام.من ۲۹ سالمه و مجردم.۳ سال پیش با انجام سونوگرافی به من گفتن که کیست اندومتریوز دارم.حدود ۲ سال قرص جلوگیری پشت سر هم مصرف میکردم ولی کیست ۲ سانتیم اصلا کوچک نشد.الان نزدیک ۹ ماهه که دیگه قرص نمیخورم ولی دور سینم شروع کرده به رشد موی زاید.رشدش هم سریعه.پیش دکتر زنان رفتم گفتن این از عوارض قرصایی هست که میخوردی و بهم متفورمین دادن.اما پیش دکتر غدد که رفتم گفتن احتمالا پلی کیستیک داری و گفتن باید سیپروترون کامپاند بخوری ولی فعلا متفورمین مصرف نکن.اینم بگم که تمام ازمایشای هورمونیم طبیعی بود و پریودم هم همیشه منظم هست ولی همیشه بعد ۱۰ روز ۲ ،۳ روز ترشحات خونی دارم.ممکنه بفرمایید نظرتون رو که من پلی کیستیک دارم یا نه؟ چون دکتر غدد گفتن چون مجردی پلی کیستیک تو سونو مشخص نمیشه.ایا واقعا اینطوره؟ و اینکه متفورمین مصرف کنم یا سیپروترون کامپاند؟ خیلی ممنون میشم منو راهنمایی کنید.خیلی نگرانم

    1. سلام با توجه به اینکه پریودی منظمی دارید و علت ترشحات خونی شما تخمک گداری است وتمام آزمایشات هورمونی شما نرمال بوده است فعلا نیازی به مصرف دارو نیست .

  188. سلام.من ۲۹ سالمه و مجردم.۳ سال پیش با انجام سونوگرافی به من گفتن که کیست اندومتریوز دارم.حدود ۲ سال قرص جلوگیری پشت سر هم مصرف میکردم ولی کیست ۲ سانتیم اصلا کوچک نشد.الان نزدیک ۹ ماهه که دیگه قرص نمیخورم ولی دور سینم شروع کرده به رشد موی زاید.رشدش هم سریعه.پیش دکتر زنان رفتم گفتن این از عوارض قرصایی هست که میخوردی و بهم متفورمین دادن.اما پیش دکتر غدد که رفتم گفتن احتمالا پلی کیستیک داری و گفتن باید سیپروترون کامپاند بخوری ولی فعلا متفورمین مصرف نکن.اینم بگم که تمام ازمایشای هورمونیم طبیعی بود و پریودم هم همیشه منظم هست ولی همیشه بعد ۱۰ روز ۲ ،۳ روز ترشحات خونی دارم.ممکنه بفرمایید نظرتون رو که من پلی کیستیک دارم یا نه؟ چون دکتر غدد گفتن چون مجردی پلی کیستیک تو سونو مشخص نمیشه.ایا واقعا اینطوره؟ و اینکه متفورمین مصرف کنم یا سیپروترون کامپاند؟ خیلی ممنون میشم منو راهنمایی کنید.خیلی نگرانم

  189. سلام خانم دکتر.ممنون از پاسختون.من دیروز مشکلم رو اینجا مطرح کردم.فقط خواستم ازتون بپرسم دلیل رشد موی زاید دور سینم چی هست؟ و اینکه برای اینکه جلوی رشد سریعشون گرفته بشه چه قرصی باید بخورم؟ چون واقعا ازارم میده و دلیلش رو هم نمیدونم

  190. سلام خانم دکتر. من سه یال ازدواج کردم. بیمار پلی کسیتیک دارم. از طرفی دفع پروتئین و کراتین دارم و تحت نظر پزشک می باشم. حالا که دفع رو کمی کنترل کردن به من اجازه بارداری دادندو من قرص لتراکس را این ماه استفاده کردم. جلوگیری طبیعی داشتم و سه ماه برای بارداری دارم اقدام میکنم. به نظرتون برای باردار شدن قرص چقدر میتونه بهم کمک کنه؟امیدوار باشم. خیلی استرس دارم. تو رو خدا یک فکری به حال این بیمار کنید. ۱۰ کیلو اضافه وزن دارم.و رزیم کلیه هم دارم ولی وزنم کم نمیش

    1. سلام تا سه دوره از قرص لتروزول می توانید استفاده کنید این قرص شانس بارداری را افزایش می دهد بهتر است برای کاهش وزن خود ورزش کنید و رژیم غذایی مناسبی زیر نظر متخصص تغذیه داشته باشید.

  191. سلام
    من ۲۹ سالمه پلی کیستیک هستم یک ساله ازدواج کردم و ۸ ماهه داوهای کمک باروری مثل لتروزول کلومیفن و اچ سی جی استفاده میکنم شوهرمم ازمایش داده و مشکلی نداره ولی هنوز بچه دار نشدیم، یخواستم بدونم دوره ی درمان با این داروها چند وقته هست؟ و من کی باید برای iui اقدام کنم؟ضمنا من سونوهیسترو دادم و لوله هامم باز بوده خداروشکر

    1. سلام اگر تا ۳ ماه آینده باردار نشدید بهتر است زیر نظر پزشک کلینیک تخصصی ناباروری IuI انجام بدهید .

  192. سلام خسته نباشید. من سه ساله ازدواج کردم والان تصمیم دارم هر چه زودتر باردار بشم اما متاسفانه متوجه شدم تنبلی تخمدان دارم. به نظرتون باید از همین اول زیر نظر دکتر با مصرف قرص های تحریک کننده تخمک گذاری اقدام به بارداری کنم یا بدون استفاده از دارو هم میشه باردار شد؟

    1. سلام تا ۳ ماه برای بارداری اقدام کنید اگر نتیجه نگرفتید آن وقت با تجویز پزشک از دارو استفاده کنید.

  193. از جوابتون واقعا ممنونم. میخواستم بدونم علائم تنبلی تخمران چیه؟ من هشت ماه پیش رفتم سونو و ایستای ریز داشتم ولی الان که سو نو دارم کی سکان خوب شده بودم و پریدم هم تقریبا منظمه با دو سه روز تاخیر میخواستم بدونم این یعنی تنبلی تخمدان من خوب شده یا نه ؟مرسی

    1. بله رفع شده است وجای نگرانی ندارد.

  194. سلام من سابقه pco دارم الان دوهفته هست پریود نشدم قصد بارداری دارم چه کنم.ممنونم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  195. سلام خدمت شما من ۱۸ سالمه یک سال پیش به علت نامنظمی پریودی سونوگرافی انجام دادم گفتن کیست داری متاسفانه پیگیری نکردم و هفته پیش دوباره به علت فاصله زیاد هر پریودی به پزشک مراجعه کردم سه دوره پریودی من پشت سر هم دقیق ۵۰ روز بوده دکتر آزمایش و سونو نوشت سونو نشون داد که مبتلا به پلی کیستیک هستم اما جواب آزمایشم هنوز نگرفتم وزنم هم متعادل نه چاقم نه لاغر موی چندتا موی زاید هم روی گردن وشکمم دارم میخواستم بدونم من مشکلی برای بارداری ندارم ممنونم میشم اگه جوابمو بدین

    1. سلام خیر مشکل جدی ندارید اما نباید طولانی مدت جلوگیری داشته باشید.

  196. سلام و خسته نباشید.
    من پلی کیستیک دارم و ۲۲سالمه و مجردم.
    به دکتر مراجعه کردم گفتن با ورزش مرتب هم قاعدگی منظمی پیدا می‌کنم هم مشکلی برای بارداری پیدا نمیکنم .برای اینک پریود بشم آمپول پروژسترون زدم ولی می‌خوام بدون آمپول و با روند طبیعی باشه و بعد از آمپول و پریودشدنم مجددا دو هفته است ک پریود نشدم.راه حلی وجود داره؟نگرانم که مشکل نازایی پیدا کنم.

    1. سلام بهتر است ۳ دوره از قرص های جلوگیری استفاده کنید تا پریودی شما منظم شود.

  197. سلام،ترو خدا جوابم رو بدین من الان نزدیک یکساله که pco شدم ۲۶ سالمه و مجرد،دکتر بهم چهار دوره دروسبلین و متفورمین نوشته،سوالم اینکه چرا من یهویی بعد از ۱۷ سال عادت ماهیانه منظم وسالم،دچار pco شدم؟ و اینکه آیا در آینده من دیابت و فشار خون بالا میگیرم؟خیلی ناراحتم لطفا جوابم را بدهید

    1. سلام نگران نباشید مشکل جدی ندارید با مصرف ۳ دوره دارو مشکل شما بر طرف می شود نوع تغذیه و عوامل محیطی ممکن است باعث ایجاد کیست های تخمدان شود .

  198. سلام،ترو خدا جوابم رو بدین من الان نزدیک یکساله که pco شدم ۲۶ سالمه و مجرد،دکتر بهم چهار دوره دروسبلین و متفورمین نوشته،سوالم اینکه چرا من یهویی بعد از ۱۷ سال عادت ماهیانه منظم وسالم،دچار pco شدم؟ و اینکه آیا در آینده من دیابت و فشار خون بالا میگیرم؟خیلی ناراحتم لطفا جوابم را بدهید

    1. ببخشید من چجوری میتونم سوالمو اینجا بپرسم.هرچی تو قسمت نظرات کاربران مینویسم اصلا ثبت نمیشه

      1. دوست عزیز نظرات شما ثبت می شود و بعد از بررسی منتشر می شود.

  199. باسلام وخسته نباشید .ببخشید من الان یک ساله که ازدواج کردم درزمان مجردیم پریودیم نامنظم بود گاهی اوقات هرماه گاهی اوقات یک ماه درمیون.و موی زائد هم روی شکم و چانه ی خود دارم که ارثیه.تو این یکسالی که از زمان ازدواجم میگذره هفت ماهه که جلو گیری نداشتم و اقدام به بارداری کردم تو این مدت هم پریودیم منظم شده هرماه پریود میشم با تاخیر چهار تا پنج روزبعد از آخرین پریودیم دوباره اقدام به باردارشدن کردم که سه هفته ازش میگذره و همچنین چهارروز از زمان پریود شدنم میگذره تو این سه هفته درد درقسمت تخمدان سمت راست و گاهی سمت چپ خودم داشتم آیا مشکلی دارم؟؟؟خیلی ناراحتم همسرم خیلی بچه دوس داره و خیلی فشار رومه .من مشکلی دارم باتوجه به این چیزایی که گفتم؟؟؟میتونم حامله بشم؟؟یااینکه بااین مشکلی که دارم رشد موهای زائد و نامنظمی پریدیم تاقبل از ازدواج میتونم حامله بشم؟؟تورو خدا راهنماییم کنین خیلی ناراحتم.همسرم خیلی برای بچه دار شدن عجله داره.???

    1. سلام نگران نباشید با مصرف دارو مشکل شما برطرف می شود .

  200. با سلام و وقت بخیر،ببخشین خانم دکتر دخترم ۱۸ سالشه الان ۵ ماهه بخاطر تخمدان پلی کیستیک قرص دیان میخوره ۷ کیلو هم وزن کم کرده یعنی الان قدش ۱۶۵ و وزنش ۶۱ است سوال بنده اینه آیا امکان داره مشکلش رفع شده باشه از کجا میشه فهمید دکترشم گفته هر ۵ ماه لازمه کنترل بشه توصیه شما چیه؟ ممنون که پاسخ میدین

    1. سلام بله کاهش وزن در درمان تخمدان پلی کیستیک موثر است باید مصرف قرص دیان را قطع کند اگر بیشتر از ۱۰ روز تاخیر در پریودی نداشتند یعنی مشکل ایشان رفع شده است نیازی به کنترل ۵ ماهه نیست .

  201. سلام خانم دکتر خسته نباشید من از یک سال بعد از شروع عادت ماهیانم باانجام دادن سونو فهمیدم pcoدارم الان ۲۵سالمه وحدود پنج سال ونیم ازدواج کردم وازهمون روز اول ازدواجم قصد بارداری داشتم همه دارویی هم خوردم دکترم گفته عمل لاپروسکوپی انجام بدم ولی بخاطر هزینه بالاش نمیتونم عمل کنم غیراز عمل چکارکنم بارداربشم درضمن اضافه وزنم دارزیر چانم و روی سینه هامم موهای زائد دارم شکمم دارم چکارکنم حامله بشم خیلی نگرام لطفا راهنمایم کنین

    1. سلام بهتر است وزن خود را کاهش دهید و پروسه درمانی خود را ادامه دهید ‌.

  202. سلام خسته نباشید. ممنونم که همیشه راهنما و پاسخگوی سوالاتمون هستین.
    من قبلا کیست داشتم ولی الان بعد از چند ماه مصرف دارو خوب شدن ولی میزان هورمون lh از حد نرمال بالاتر و سه برابر fsh هست میخوام واسه بارداری اقدام کنم احتمالش هس باردار بشم یا باید داروی خاصی استفاده کنم؟
    در ضمن دکتر برام مدروکسی پروژسترون هم تجویز کرده که از این ماه حین اقدام مصرف کنم این قرص میتونه به باردار شدنم کمک کنه یا نه؟

    1. سلام بله این قرص باعث منظم شدن پریود می شود وبه باردار شدن شما کمک می کند .

  203. سلام خسته نباشید من ۱سالو ۴ماهه ک ازدواج کردم از همون مجردی پریودام خیلی نامنظم بود و فقط با امپول و قرص پریود میشدم دکتر گفت تنبلی تخمدان دارم و بهم قرص ovaboostداده از وقتی این دارو رو مصرف میکنم همش لک بینی دارم بعضی اوقات دردای شدید مثل درد پریود دارم بدون هیچ خونریزی..میخوام بدونم با این شرایط من باردار میشم یا نه واینکه این لک بینیا بخاطر چیه ..میتونم خودم قرص متفورمین بگیرم مصرف کنم؟یا ovaboost کافیه

    1. سلام بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا برای منظم شدن پریودی شما داروی دیگری تجویز شود.

  204. سلام
    من ۳۳سالمه،همسرم۳۹
    دی۹۶یک موردسقط داشتم چون ضربانش قطع شده بود،دراولین اقدام وکاملا طبیعی باردارشده بودم
    بعدش چندین بار تحت نظردکتراقدام کردم اما باردارنشدم و ی مدتم استرس شدیدداشتم .
    قبلاپریودهام منظم بودبعدسقط،چندروز اول پریودلک قهوه ای تیره میبینم بعدکامل شروع میشه
    آذرسونو دادم فولیکولام عالی بود،امادی ماه جواب سونونوشت فولیکولهای ریز به نفع pcoمشاهده شد،دارو گرفتم ونوشته عکس رنگی وآزمایش هورمون

    همسرمم واریکوسل داره بهش دارو دادن گفته دوماه دیگه بیا اگر مشکل برطرف نشد جراحی کن

    میخواستم ببینم آیا ما میتونیم بچه دار بشیم؟
    همسرم با دارو خوب میشه؟اگه جراحی بشه بعد چندماه میتونیم اقدام کنیم و بچه دار بشیم؟
    کمک باروری باید بشیم؟کدوم روش بهتره

    1. سلام شما و همسرتان زیر نظر کلینیک تخصصی ناباروری باید پروسه درمانی خود را ادامه دهید تا نتیجه بگیرید نگران نباشید امید به بارداری وجود دارد .

  205. سلام وقت بخير
    من ٢٦ساله و از سن بلوغ بعد ١سال دچادر نامنظمى پريود شدم بعد مشخص شد كيست ريز دارم و همچنان ادامه پيدا كرد و حالا متوجه شدم ك پلى كيستيك نوعش مو زائد و اكنه و …داروهاى شيميايي كلا سيستم بدنمو دچار مشكل كرده اصلا دوست ندارم ديگه بخورم ايا درمان گياهى موثر؟
    راه كار داره؟
    من سياه دونه وعسل شبى يك قاشق كوچيك و رازيانه بخورم مشكلى پيش نمياد؟
    اخه يه جا نوشته بود ك رازيانه و سياهدونه برا پلى كيستيك خوب نيس درسته؟
    درصورتى ك دوستم كيست درشت داشت و با عسل سياهدانه كاملا برطرف شده بود نوع كيست ايا درمانش فرق داره؟ممنون ميشم ج بديد

  206. باسلام..من۲۷سالمه وهمیشه پریودیام منظم بود به جز این ماه که باآمپول پروژسترون پریود شدم ودرضمن کم کاری تیروئید هم دارم که نرمال میباشم بامصرف قرص بعد از بی نظمی این ماه سونو دادم وتشخیص pcoداده شد..ودرسه ماه آینده میخام ازدواج کنم واقدام به بارداری .والان خیییلی نگرانم که باردار نشم..به نظر شما الان نیاز به آزمایش ومصرف دارو دارم چون میخام به محض ازدواج اقدام به بارداری کنم..خانم دکتر خواهش میکنم راهنمایی کنید که خیلی نگرانم

    1. سلام نگران بارداری نباشید اگر پریود شما منظم نشده است می توانید یک تا دو دوره از قرص جلوگیری استفاده کنید و ماه بعد آن برای بارداری اقدام کنید.

  207. باسلام..من ۲۷سالمه وتاالان پریودی منظمی داشتم ماه گذشته پریودیم عقب افتاد که با آمپول پروژسترون پریود شدم وسونوگرافی انجام دادم کهpcoتشخیص داده شده درضمن من کم کاری تیروئید دارم که بامصرف دارو نرمال هستم..والان میخام سه ماه دیگه ازدواج کنم واقدام به بارداری به نظر شما الان لازم به مصرف دارو ویا آزمایشی هست انجام بدم چون خییییلی نگرانم خانم دکتر ازاینکه باردار نشم..خواهش میکنم راهنمایی کنید

  208. اسلام..من۲۷سالمه وهمیشه پریودیام منظم بود به جز این ماه که باآمپول پروژسترون پریود شدم ودرضمن کم کاری تیروئید هم دارم که نرمال میباشم بامصرف قرص بعد از بی نظمی این ماه سونو دادم وتشخیص pcoداده شد..ودرسه ماه آینده میخام ازدواج کنم واقدام به بارداری .والان خیییلی نگرانم که باردار نشم..به نظر شما الان نیاز به آزمایش ومصرف دارو دارم چون میخام به محض ازدواج اقدام به بارداری کنم..خانم دکتر خواهش میکنم راهنمایی کنید که خیلی نگرانم..باسلام خانم دکتر ببخشید من این کاربرم که این سوالو ازتون پرسیدم وشما گفتین از قرص جلوگیری استفاده کنید مبخاستم ببینم از کی استفاده کنم ؟چون من آخرین پریودیم هفت دی باید میبود که عقب انداختم برااولین بار وبا آمپول پروژسترن ۲۲دی پریودشدم وروز ۱۷پریودیم که رفتم سونو گفت pco داری وفولیکول غالبی هم نداری..یعنی ممکنه درچند روز آینده فولیکول غالب بشه یا اینکه این ماه هم باز باید آمپول بزنم.؟درضمن من هرروز دارم دمنوش رازیانه ودارچینم میخورم ..مشکلی نداره؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. سلام از شب پنجم قاعدگی شروع به مصرف قرص جلوگیری کنید .

  209. سلام من رفتم دکتر ی ماه بود پریود نشده بودم‌رفتم دکتر گف کیست داری که یک ماهه بر طرف میشه یکمم عفونت داری ولی گف رحمت سالمه ۴ماه اقدام کردم به بارداری ولی باردار نشدم‌ امکانش هس که باردار شم واسه رفع کیست بهم قرص ال دی داد واس یک ماه ولی من ننداختم اقدام کردم

    1. سلام اگر بیشتر از ۱۰ روز تا خیر در پریود داشتید باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود تا زودتر نتیجه بگیرید قرص های جلوگیری برای شما که قصد بارداری دارید مناسب نمی باشد.

  210. سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه حدود ۵یا۶ ماه پیش من باز توسایتتون سوال کردم اون وقت من ۱۱۲ کیلو و قدم ۱۷۶ بود که از اون وقت من متفورمین مصرف کردم الان ۳ ماهه هم دکتر رژیم میرم اونم برا پلی کیستم بهم الگومد تجویز کرده روزی ۴ تا و هم به باشگاه میرم وزنم شده ۹۶ کیلو الان من باید ۵ پریود میشدم نشدم ۱۰ م زدم بیبی چک منفی نشون داد من راه امیدی دارم برای بچه دار شدن ایا با این روش ریسک پلی کیستیک کم میشه؟؟؟ممنون میشم اگه جوابمو بدین

    1. سلام نگران نباشید بله با کاهش وزن تخمدان های شما فعال تر می شوند و امید به بارداری وجود دارد .

  211. سلام خسته نباشین من ۲۷ سالمه و عقد هستم. از ۱۸ سالگی مشکل پی سی او دارم و دارو مصرف میکنم. در صورتی که داروهامو بخورم پریودیام منظمه. بهم گفتن فولیکولای تخمدانم بزرگه. اگه داروها رو قطع کنم تا یکی دو دوره بعدش منظمه اما دوباره بعد ازون دیگه ممکنه تا ۳ ماه پریود نشم. متفورمین و مدروکسی پروژسترون مصرف میکنم. توروخدا بگین برا بارداری چقد شانس دارم ؟؟؟؟؟خیلی نگرانم. اینقد استرس دارم که فکر کنم همونم رو نظم پریودیام اثر منفی گذاشته. وزنم هم متعادله کمی در قسمت ران و شکم چاقی دارم و موهای زائد در همین دو قسمت و دور سینه دارم. و اینکه مصرف مداوم این داروها ممکنه اثر سوء داشته باشه رو بارداری؟؟؟

    1. سلام نگران نباشید خیر این داروها اثر سوئی روی بارداری شما ندارد این طور نیست که شما حتما مشکل ناباروری داشته باشید جای نگرانی وجود ندارد سعی کنید به مدت طولانی جلوگیری نداشته باشید.

  212. سلام من کیست دارم قرصامو خوردم اما هنوز پریود نشدم برای کاهش وزن از قرص ال کارنیتین استفاده میکردم امکان داره از اون باشه؟

    1. سلام بله تاثیر دارد .

  213. سلام من ۳۰سالمه ۷ماه ازدواج کردم،قصدبارداری دارم،پلی کیستیک هستم،،دکتربرام گلای وانس ودوفاستون نوشت،۳ماهه مصرف میکنم،الان نزدیک پریودمه حالت تهوع،افسردگی،دارم ایامیشه من باردارباشم؟

    1. سلام از روی علائم نمی توان تشخیص بارداری را داد باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید .

  214. سلام
    من ۴۲ ساله ۸ماهه که ازدواج کردم و باردار نشدم
    دکتر رفتم و آزمایش انجام دادم fsh خونم بالاست. آمپولهای تحریک تخمک گذاری زدم ولی فقط یک فولیکول داشتم که دکتر گفت خوب است. آیا برای کاهش میزان fsh دارویی وجود دارد؟
    با سپاس

    1. سلام بله درمان دارویی دارد.

  215. سلام اگه یه تخمدان کیست ساده داشته باشه و رفع بشه خب اون موقع تخمدان سمت دیگه که سالمه مگه نمیتونه تخمک گذاری داشته باشه تو مدت هشت ماه اگه تو اقدام باشی؟ آخه تو این مدت باردار نشدم پس یعنی تخمک گذاری اصلا نشده از تخمدان ها؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود ضمنا بهتر است همسر شما نیز آزمایش اسپرم بدهند.

  216. سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه یک ماه پریود نشدم باید ۵ میشدم دکتر ازمایش بارداری نوشت رفتم گفتن نا معلومه باید یک هفته بعد مراجعه کنین یک سونو گرافی هم نوشته بود گفت شاید بعد پلی کیستیک کیست بزرگم داشته باشی همون روز ازمایش که ۱۰ روز بعد پریود نشدن بود رفتم سونوگرافی گفت جنین دیده نمیشه پلی کیست و تخم دان هات از حد نورمال بزرگتره میشه یه راهنمایی بکنیید خواهش میکنم باید چیکار کنم

    1. سلام بهتر است برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید اگر منفی بود زیر نظر پزشک برای منظم شدن پریودی خود دارو مصرف کنید.

  217. باسلام خدمت خانم دکتر،ببخشین در کسی که پلی کیستیکه و با دارو پریود میشه البته از لحاظ وزن و موی زاید اینا مشکلی نداره چند درصد امکان بارداری آسون در اینده وجود داره ممنون

    1. سلام به این شکل نمی توان درصد تعیین کرد باردار شدن به فاکتورهای دیگری نیز بستگی دارد بهتر است بعد از ازدواج به مدت طولانی جلوگیری نداشته باشید نگران نباشید مشکل شما درمان دارویی دارد .

  218. باسلام خدمت خانم دکتر،ببخشین در کسی که پلی کیستیکه و با دارو پریود میشه البته از لحاظ وزن و موی زاید اینا مشکلی نداره چند درصد امکان بارداری آسون در اینده وجود داره ممنون

  219. سلام موهای سرم بشدت کم شده و موزائد فروان دارم pcoهستم هیچ وقت پریود منظم نداشتم والان فقط با سیپروترون کامپاند پریود میشم بدون قرص پریود نمیشم.۲۲سالمه و مجردم چیکار کنم به قرص حساسیت دارم سردرد میگرنی شدید میگیرم.تورو خدااااکمک

    1. سلام بهتر است به پزشک دیگری مراجعه نمایید تا برای رفع موهای زائد و ریزش موهای شما داروی دیگری تجویز شود می توانید زیر نظر پزشک از قطره ویتاگنوس نیز استفاده کنید .

  220. سلام خانم دکتر بی بی چک زدم مثبت اومد

  221. با عرض سلام،ببخشین خانم دکتر دختر بنده ۱۸ سالشه بخاطر پلی کیستیک ۵ ماه قرص دیان مصرف کرد پریوداش ۲۹ روزه شده بود دیگه بنا به پیشنهاد شما مصرف قرص رو قطع کرد تا ببینیم مشکلش رفع شده یا نه البته دکترش هم ۵ دوره قرص تجویز کرده بود الان ۹ روز از وقت پریودش گذشته ولی نشده البته درد پایین شکم داره ولی پریود نمیشه پیشنهاد شما چیه دوباره به دکترشون مراجعه کنیم؟ممنون که پاسخ میدین

    1. سلام تاخیر پریودی تا ۱۰ روز طبیعی است وجای نگرانی ندارد با توجه به اینکه علائم پریودی را دارد تا چند روز آینده پریود خواهد شد می تواند از دم کرده ی رازیانه نیز استفاده کند.

  222. با سلام خدمت خانم دکتر بزرگوار،خیلی ممنون که به سوالات با حوصله پاسخ میدین ببخشین بنده چند روز پیش خدمتتون عرض کردم دخترم به خاطر مشکل پلی کیستیک ۵ ماه دیان خورد دوره هاش ۲۹ روزه شده بود این ماه آخرو قرص نخورد تا ببینیم وضعیتش چطوره بعد تقریبا ۱۲ روز تاخیر پریود شد حالا سوال بنده اینه دوباره دارو مصرف کنه؟پیشنهاد شما چیه?

    1. سلام اگر دختر شما اضافه وزن دارد بهتر است با انجام ورزش وزن خود را کاهش دهد می تواند از قطره ویتاگنوس و عرق رازیانه برای منظم شدن پریودی خود استفاده کند .

  223. سپاس بزرگوار ،خدا خیرتون بده که به همه امیدواری میدین بنده میخوام واسه دخترم سه دوره هم پیاز درمانی انجام بدم نظر شما چیه؟ضرر که نداره؟ممنون

  224. سلام من pco هستم ودکتر متفورمین بم دادن روز و دوماه بود بعد از درمان منظم شده بودم ولی روز ۱۴ امم مجبور ب خوردن قرص اورژانسی شدم ک بعد از دو هفته هنوز پریود نشدم آیا این قرص اورژانسی بابیماری pco خطرناک است و الان باید چه کنم

    1. سلام این قرص باعث اختلالات هورمونی می شود تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  225. با سلام خدمت خانم دکتر،ممنون از وقتی که می گذارید در پاسخگویی و راهنمایی بیماران.من دختری ۳۷ ساله هستم که در ۲۳ سالگی دچار کیست درموئید به اندازه ۶*۵*۳ سانتی متر در تخمدان راست شدم و توسط پزشک م عمل لاپاراتومی شدم. نتیجه پاتولوژی آن بصورت زیر بود:
    cystic tratoma of ovary with no immature componant
    لازم به ذکر است که از علائم سنرم پلی کیستیک پررمویی و در موارد نادری بی نطمی قاعدگی را دارم.
    از ۴ ماه پیش متوجه شدک مه در هر دو سمت تخمدان م کیست درموئید دارم همچنین در تخمدان چپ کیست آندومتریوز دارم.
    هفته پیش سونوگرافی و آزمایش خون برای تومور مارکر ها بصورت زیر دادم:
    CA125, CEAو HE4 , ROMA
    لازم به ذکر است که حدود سه ماه و نیم هست که به تجویز دکترم قرص ویسان میخورم اما در آخرین سونوگرافی (هفته گذشته) کیست درموئید تخمدان چپ ام به اندازه ۷*۶ هست.
    ولی مقدار CA125 م که قبل از شروع ویسان بالا بود الام در حد خوبی است و دکتر از نتایج آزمایش خون راضی بود. اما با دیدن نتیجه سونوگرافی گفتند باید هرچه سریعتر برای عمل لاپاراتومی آماده شوی و شاید یکی از تخمدان ها و شاید هر دو را از دست بدهی (البته فکر کنم که خواستند من را برای بدترین شرایط اجتمالی آماده کنند.)
    حال سوال بنده این است:پنج (۵) ماه گذشته آزمایش amh دادم که مقدار آن برای افراد سنی ۳۵ تا ۳۹ در محدوده :
    ۰٫۷۸-۵٫۲۴بود که مقدار amh من
    ۳٫۰۸بود. میخواستم بدانم که آیا این مقدار amh من کاذب هست یعنی امکان داره که در حالت واقعی کمتر از این میزان بام؟ و یا اینکه با توجه به سن م (۳۷ سال) نرمال هست؟خیلی عذر میخواهم بخاطر پیام طولانی.بسیار متشکرم

    1. سلام میزان هورمون amh شما نرمال است .

  226. سلام خانم دکتر،ببخشین بنده دو سوال دارم از خدمتتون ممنون که پاسخ میدین ۱_آیا مصرف همزمان قطره ویتاگنوس با پیاز درمانی در تخمدان پلی کیستیک ضرر داره؟ ۲_قطره ویتاگنوس هر روز صبح ۴۰ قطره مصرف شود حتی در روزای پریودی ؟

  227. با سلام ببخشین خانم دکتر طرز استفاده از قطره ویتاگنوس برای تنظیم پریودی در تخمدان پلی کیستیک به چه صورت باید باشد مقدار و مدتش رو لطفا بفرمایید ممنون که پاسخ میدین

  228. سلام من دچار تخمدان پلی کیستیک هستم نزدیک به سه ماهه که اقدامم.و تواین سه ماه متفورمین و فولیک خوردم و این دوره هم لتروزول مصرف کردم و الان روز سیزدهم سیکلم هستم.میخاستم بدونم شانس بارداری بالتروزول چنددرصد هستش خیلی نگرانم

    1. سلام با مصرف قرص لتروزول شانس باردار شدن شما افزایش می یابد.

  229. سلام. من از یازده سالگی پریود شدم و همیشه نامنظم بوده با این وجود که از اون زمان تا بحال ریزش موی شدید پیدا کردم. ۱۷ سالگی یکروز از جام نتونستم پاشم و وقتی رفتم دکتر گفدن کیستت ترکیده. پیگیری نکردیم حالا که ۲۵ سال دارم و پیگیر بیماریم هستم و موهام خیلی کم هست، ازمایش دادم و گفتن تعداد زیاد پلی کیستیک دارم.حدود شیش ماه هست قرص ال دی و متوفورمین و اسپیرونولاکتون۲۵ میخورم.و لاغر هم هستم. با گذشت شیش ماه هنوز موهام بهبود پیدا نکرده. تارهای نازک و کم پشتی داره. دوره درمانش چقدر هست و سوالم اینه که با پیگیری این بیماری چقدر طول میکشه موهام درمان پیدا کنه. همه جور ازمایش هم دادم و ویتامین های زیادی هم میخورم فقط همین مشکل و دارم. ممنون میشم راهنماییم کنید

  230. باسلام ..ببخشید این سالااینجامیکنم شایدربطی به مبحث شما نداشته باشه ولی خیلی نگرانم خاهش میکنم اگه میتونید راهنماییم کنید…من ۳۳ سالمه تازه نامزدکردم تخمدان پلی کیستیک دارم سه سال پیش هم کیست داشتم که جراحی شدم.پریودام تقریبا منظمه لی خونریزی کم حدود ۲ تا۳روز مرتب ورز چهارم وپنجم هم لکه بینیه…فقط یه نامنظمی که بوده من ۱۳بهمن ماه پریود شدم و ۹ اسفند..حالا فروردین ماه تاامروز که پانزدهمه پریود نشدم..من دقیقا نمیدونم تخمک گذاریمو این ماه باید کی حساب کنم؟چون من ببخشید خیلی معذرت میخام هفتم این ماه بانامزدم رابطه داشتیم البته دخول نبود چون باکره ام.باراول که ایشون بادست من ارضاشد ادرارکرد وباردوم ازطریق مالش آلتهابه هم من خیسی خیلی زیادی رااحساس کردم روی آلتم.وشک کردم که پیشاب ایشون هم ریخته باشه خودشونم شک دارن که ریخته باشه یانه ولی ارضانشدن که منی خارج شده باشه..ترس من ازهمون پیشابه که ایاممکنه واردواژن شده باشه؟درصورتیکه رابطه سرپایی بود وواژن اونقدری باز نبود که آلت ایشون بهش برخوردکنه مالش بیشتر به قسمت بالایی بود..بااین اوصاف علت عقب افتادگی پریود من میتونه ورود پیشاب به واژن وحاملگی باشه ؟آیاحاملگی باوجود مشکل تخمدان به این سرعت امکان پذیر هست؟ خواهش میکنم هرکسی اطلاعاتی داره کمکم کنه توروقران بگید اگه حامله ام باید چکارکنم خیلی استرس دارم خواب وخوراک ندارم دارم دیوونه میشم توروخداجوابمابدید اخه ماهنوزعقدنکردیم تازه نامزد کردیم خداخیرتون بده راهنماییم کنید خیلی ممنون میشم منتظر جوابتونم

    1. سلام نگران نباشید احتمال بارداری وجود ندارد.

  231. با سلام ببخشین یه سوال داشتم آیا قطره ویتاگنوس در درمان تخمدان پلی کیستیک موثره یا فقط پریودو تنظیم می کنه؟وسوال دوم طول مدت درمان چقدره؟

    1. سلام بله هم در درمان تنبلی تخمدان وهم در تنظیم کردن پریودی موثر است طول درمان بستگی به وضعیت تخمدان های شما دارد که تشخیص آن با پزشک معالج است .

  232. سلام وقتتون بخیر تخمدان راستم کیست داره و فیبروم رحم نیز دارم امزمایش دادم پرولاکتینم ۳۶ بود دو ماه و نیم است برای بارداری اقدام میکنم اما تاکنون موفقیت امیز نبود .دکترم لتروزول.کلومیفون.متفورمین و دوفاستون رو در این دوسه ماه تجویز کرد و ان رامصرف کردم و البته بار دار نشدم ایا برای باردار شدن میتونم امیدوار باشم.? لطفا پاسخ دهید تشکر.
    من ۳۸ ساله هستم.فرزندی ندارم قدم۱۵۶ وزنم ۶۵ است

    1. سلام بله امیدوار باشید.

  233. با سلام. من هنوز ازدواج نکردم اما ۳ سال میش متوجه شدم کیست های ریزی دارم pcod هیچ دارویی برام تجدیز نکردن و من فقط چند باری عرق کرفس خوردم. اما هنوز همون مشکل رو دارم .چند ماهه پریودی من نامظم شده.اما هر ماه پریود میشم .ایا امکان داره بعد لز ازدواج من باردار بشم؟؟؟

    1. سلام با توجه به اینکه هر ماه پریود می شوید مشکل جدی وجود ندارد.

  234. من تخمدان پلی کیستیک دارم امکان بارداری هست ؟؟؟؟؟؟من شده ۶ ماهم پریود نمیشم .خیلی میترسم یعنی من هیچ وقت باردار نمیشم؟ ؟؟؟؟

    1. نگران نباشید زیر نظر پزشک از داروهای کمک باروری استفاده کنید.

  235. با سلام من ۲۶ سالمه پلی کیستیک داشتم که با خوردن سه ماه قرص ضدباردای درمان شدن یه ماه پیش سونو رفتم همه چی نرمال بود فقط سایز تخمدانامم نرمال شده قصد بارداری دارم دکتر برام قرصی ننوشت گفت هیچ مشکلی نداری میتونی باردار بشی ولی من نگرانم میخواستم ببینم ایا بدون دارو میتونم باردار شم اصلا تخمک گذاری اتفاق میفته

    1. سلام فعلا برای بارداری اقدام کنید اگر تا ۳ ماه آینده باردار نشدید آن وقت باید دارو مصرف کنید.

  236. سلام خسته نباشید.واسه اقدام بارداری قبلش ازمایش دادم با سونوگرافی.ازمایشم کاملا نرمال بود. سیکلم از۲۵تا۲۸متغیره .تو جواب سونو که روز سوم پریودیم رفتم نوشته ضخامت اندومتر ۷ .فولیکول غالب ۱۲ تعدادی فولیکول کوچکتر از ۹ میلی متر هم دیده میشود هردو تخمدان بزرگتر از حد طبیعی این شواهد میتواند نشان دهنده ی pcoباشد با ازمایشات تطابق داده شود. بردم پیش دکتر گفت جواب سونو نرماله. ولی من میترسم میشه راهنماییم کنید

    1. سلام سایز فولیکول های تخمدان شما در سونوگرافی انجام شده نرمال می باشد وجای نگرانی ندارد بهتر است از شب ۱۰ سیکل قاعدگی تا ۱۶ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  237. سلام خسته نباشید.واسه اقدام بارداری قبلش ازمایش دادم با سونوگرافی.ازمایشم کاملا نرمال بود. سیکلم از۲۵تا۲۸متغیره .تو جواب سونو که روز سوم پریودیم رفتم نوشته ضخامت اندومتر ۷ .فولیکول غالب ۱۲ تعدادی فولیکول کوچکتر از ۹ میلی متر هم دیده میشود هردو تخمدان بزرگتر از حد طبیعی این شواهد میتواند نشان دهنده ی pcoباشد با ازمایشات تطابق داده شود. بردم پیش دکتر گفت جواب سونو نرماله. ولی من میترسم میشه راهنماییم کنید

  238. با سلام من ۲۶ سالمه پلی کیستیک داشتم که با سه ماه قرص بارداری درمان شد یه ماه پیش سونو دادم دکترم گفت همه چی نرماله کیستا از بین رفتن تخمداناهم برگشتن سایز خودشون و هورمن مردانمم اومده پایین قصد بارداری دارم که دکتر برا هیچ دارویی ننوشتن گفتن مشکلت حل شد بدون دارو میتونی باردار شی میخواستم ببینم ایا بدون دارو میشه باردار بشم یعنی تخمک گذاری اتفاق میفته یا باید قرص بخورم

    1. سلام نگران نباشید تا ۴ ماه برای باردار شدن زمان دارید.

  239. باسلام من ۲۶ سالمهه پلی کیستیک داشتم با خوردن سه ماه قرص ضدبارداری درمان شد ی ماه پیش سونو دادم دکتر گفت که همه چی نرماله کیستا از بین رفتن وتخمداناهم برگشتن سایز خودشون قصد بارداری دارم دکتر هیچ قرصی تجویز نکردن گفتن که مشکلت حل شده بدون نیاز ب قرصی خودت میتونی باردار بشب میخواستم ببینم ایا میتونم بدون قرص بادار بشم یا باید دارو استفاده کنم ؟؟

    1. سلام بله می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  240. باسلام من ۲۶ سالمهه پلی کیستیک داشتم با خوردن سه ماه قرص ضدبارداری درمان شد ی ماه پیش سونو دادم دکتر گفت که همه چی نرماله کیستا از بین رفتن وتخمداناهم برگشتن سایز خودشون قصد بارداری دارم دکتر هیچ قرصی تجویز نکردن گفتن که مشکلت حل شده بدون نیاز ب قرصی خودت میتونی باردار بشب میخواستم ببینم ایا میتونم بدون قرص بادار بشم یا باید دارو استفاده کنم ؟؟

  241. باسلام من ۲۶ سالمه پلی کیستیک داشتم با خوردن سه ماه قرص ضدبارداری درمان شد ی ماه پیش سونو دادم دکتر گفت که همه چی نرماله کیستا از بین رفتن وتخمداناهم برگشتن سایز خودشون قصد بارداری دارم دکتر هیچ قرصی تجویز نکردن گفتن که مشکلت حل شده بدون نیاز ب قرصی خودت میتونی باردار بشب میخواستم ببینم ایا میتونم بدون قرص بادار بشم یا باید دارو استفاده کنم ؟؟

  242. باسلام
    من ٧سال تخمدان پلي كيستيك و تنبلي جزيي تخمدان دارم هر از گاهي قاعدگيم نامرتب ميشه ٥ماهه نامزد كردم ١٩اسفند قاعده شدم دو روز مونده به قاعدگي ١٩فروردينم به نامزدم رابطه از پشت داشتم و بلافاصله دسشويي رفتم خودمو شستم و لباس زيرم و عوض كردم و باكره ام هستم ايا امكان بارداري وجود دارد ؟چون از ١٩اسفند ديگه قاعده نشدم خيلي نگرانم چون شنيدم از معقد اگر مني نزديك واژن بريزن احتمال باردارشدن از ما نزديك معقد بود پيش ابشم بود

    1. سلام احتمال بارداری با این شرایط وجود ندارد.

  243. باسلام
    من ٢٧سال دارم چند سال پيش كيست تخمدان عمل كرد و تخمدان پلي كيستيك و تنبلي تخمدان جزيي دارم ٥ماه نامزد كردم و باكره هستم اسفند ماه ١٩قاعده شدم ١٧فروردين رابطه از عقب داشتم و بلافاصله توالت رفتم و لباس زيرمو عوض كردم و تاالان كه ٨ارديبهشت قاعده نشدم ايا احتمال بارداري وجود دارد؟چون خوندم جايي اگر پيشاب نزديك معقد ريخته بشه احتمال اينكه تو واژن بره و باردار شن وجود دارن.لطفا جواب بدين

  244. سلام من ۲۴ سالمه و ۸ ساله پیش متوجه شدم PCODدارم دکتر برای درمان قرص ضد بارداری برام تجویز کرد ولی بدون این قرص هیچوقت پریود نمیشم و ازمایشایی هم که انجام دادم نتیجش خوب بوده و هورمونام اختلال ندارن
    حتی علائمی مثل موهای زائد و چاقی ام ندارم و متفورمین هم مصرف میکنم الانم ازدواج کردمو قصد بارداری دارم باید چیکار کنم چه روش درمانی واسه من وجود داره خواهشا جواب بدید

  245. سلام و خسته نباشيد
    من ٢٧ساله هستم با پريودي منظم چند وقت پيش به علت درد در ناحيه تخمدان چپ مراجعه كردم كه كيست ٥٠ميلي تشخيص داده شد و با داروي ياسمين رفع شد اما طي آزمايش و سونوگرافي تشخيص به pco داده شد آيا با توجه به ناباروري در عمه هاي بنده امكان ناباروري من هم وجود دارد؟!

    1. سلام باید برای بارداری اقدام کنید اگر تا ۴ ماه باردار نشدید آن وقت باید تحت نظر پزشک از نظر تخمک گذاری بررسی شوید.

  246. سلام خسته نباشید..من تیروییدم کمکاره وپرولاکتینم بالاست که تحت درمان هستم یک ساله اقدام ب بارداری کردم وباردارشدم ولی.پوچ بود با دارو رشد فولیکولام به ۲۳و۲۰و۲۲ میرسن هرماه که سونو واژینال میدم همه چیز خوبه…ولی نمیدونم چرا.باردارنمیشم شوهرم هم هیچ مشکلی نداره.. امکان داره که باردار بشم؟

    1. سلام بهتر است تحت نظر پزشک معالج خود عکس رنگی از رحم ولوله های رحمی بیاندازید.

  247. با سلام ببخشین میشه نحوه استفاده از قرص ویتاگنوس رو برای تنظیم قاعدگی در تخمدان پلی کیستیک توضیح بدین ممنون

  248. سلام لطفا میشه طرز استفاده از قرص ویتاگنوس رو در بیماری تخمدان پلی کیستیک توضیح بدین ممنون

  249. سلام خانم دکتر من ۲۷ سالمه هفت ساله ازدواج کردم ولی هیچ اقدامی برا بارداری نداشتم تا الان که پریودام نامرتب بود سونو دادم گفت تخمدان پلی کیستیک دارم و دکتر بهم قرص متفورمین و اتیتسترون برا چهار ماه داده مصرف کردم الان قرصام تموم شده پریود شدم و روز ده پریودیم هست ..دکتر سونو نوشته از رحم و ضمائم که میخوام برم انجام بدم ..الان که ده پریودیم هست کیت تخمک گذاری بزارم نشون میده تخمک گذاریمو یا نه ؟؟؟بعد احتمال بارداری هست برا من یا نه …راستی دکتر باز برام متفورمین تجویز کرده الان روزی دوتا میخورم ؟؟؟

  250. سلام وخسته نباشید بنده دختری ۲۸ ساله هستم که ازسن ۱۸ سالگی که اشخیص داده شد تخمدان پلی کیست و اختلال هورمون دارم دکترم برام قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کردند الان نزدیک ۱۰ سال است من با این قرص پریود میشم.اما واقعا نگران این هستم که ایا من الان بااین قرص دارم درمان میشم یا راه دیگه ای هم وجود داره؟ ایا احتمال بارداری برام وجود داره؟ خیلی نگرانم خواهش میکنم راهنماییم کنید.

  251. با سلام من پلی کیستیک دارم و نه ماهه اقدام به بارداری کردم و نشده تحت درمانم آخرین بار دکتر قرص لتروزل و کلومیفن داده تخمدانم کیست اورده و قرص ضد بارداری میخورم آزمایش amhدادم خیلی بالاتر از نرماله عدد۱۹ دکتر بهم قرص dhea داده سرچ کردم هرمون مردانه است شمارو به خدااا زودتر جدابمو بدید خیلی نگرانم شک دارم قرص رو ادامه بدم لطفا راهنماییم کنید خیلی ناراحتم.

    1. سلام بهتر است به مرکز تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا پروسه درمانی خود را ادامه دهید.

  252. سلام خانم دکتر ،ببخشین بهترین و کم عارضه ترین درمان تخمدان پلی کیستیک و نامنظمی پریود در دختران مجرد چیه خواهش میکنم پاسخ بدین

  253. سلام خانم دکتر ،ببخشین بهترین و کم عارضه ترین درمان تخمدان پلی کیستیک و نامنظمی پریود در دختران مجرد چیه خواهش میکنم پاسخ بدین

  254. سلام خانم دکتر لطفا سوالم رو پاسخ بدین خیلی درمونده ام دخترم پلی کیستیکه خواستم بدونم بهترین و کم عارضه ترین درمان براشون چی هست ضمنا ۱۸ ساله و مجرد هست خدا اجرتون بده

  255. سلام من ۲۰سالمه.دوسالی میشه پریودیم نامنظم اول خوب بودم اما بعد نامظم شد از ۲یا۳ماه تا ۶ماه نمیشدم رفتم دکتر سونوگرافی گفتن مشکل هورمونی دارم هورمون مردانم فعالتره.و pcoدارم بعد دارو مصرف کردم مرتب میشدم دوباره نامظم شد رفتم دکترگفتن بخاطر استرس ایناست قرص تنظیم هورمون بهم دادخوردم مرتب میشدم اما خونزیری زیادی ندارم نهایت تا۴روز که خیلی نمیاد.میترسم آینده بچه دار نشم میشه بگین چیکار کنم؟

    1. سلام نگران نباشید با مصرف دارو مشکل شما برطرف می شود می توانید از دم کرده ی رازیانه و بومادران استفاده کنید.

  256. سلام من پیسیودارم آی وی اف انجام دادم بنظرتون موفق آمیزه عملم؟؟؟؟؟

    1. سلام در عمل ای وی اف ۳۰ تا ۴۰ درصد احتمال بارداری وجود دارد.

  257. سلام من پیسیودارم آی وی اف انجام دادم بنظرتون موفق آمیزه عملم؟؟؟؟؟

  258. سلام وخسته نباشید ، بنده دختری ۲۸ ساله هستم که ازهمون اوایل پریودیم نامنظم بود از ۱۰ سال پیش که به دکتر مراجعه کردم برام قرص مدروکسی تجویز کردند که بامصرف این قرص سرماه پریود میشدم ، قدمم ۱۶۸ وزنم ۶۰، سعی میکنم شیرینی جات وگوشت گاو و…کم بخورم، اما شدیدا نگران اینده و ازدواج و بارداری هستم.ایا بااین اوضاع احتمال بارداری درمن هست؟

    1. سلام نگران نباشید تنبلی تخمدان با دارو برطرف می شود .

  259. با سلام…من دختر ۲۰ساله هستم..از ۱۴ سالگی متوجه شدم تخمدان پلی کیستیک دارم…از همون اولش فقط یکی دوبار در حد لکه بینی پریود شدم و اصلا پریود نشدم….زیر نظر متخصص غدد هستم و چن سالی هست که با قرصهای ضد بارداری پریود میشم…دکتر هم گفته باید تا زمانی که قصد بارداری داری و جوونی این قرص ها رو بخوری…خیلی نگران ازدواج و آینده ام هستم ایا من باردار خواهم شد؟؟این مسئله رو به خواستگارام باید بگم؟؟خیلی جدی هست؟

    1. سلام نگران نباشید تخمدان پلی کیستیک در خانم های ایرانی شایع است وبا کاهش وزن در صورت داشتن اضافه وزن و استفاده از دارو می توان علائم آن را کنترل کرد اما بهتر است طولانی مدت به صورت پیوسته از قرص های جلوگیری استفاده نکنید
      می توانید از دارو های گیاهی قاعده آور نیز استفاده کنید بهتر است استرس و نگرانی نداشته باشید.

  260. سلام خسته نباشید من تخمدان پلی کیستیک دارم تقریبا یک سال میشه که متفورمین استفاده میکنم الان با گفته دکتر گلوکوفاژ میخورم اما بازم خوریزی دارم الان تقریبا دوماهه که لکه بینی و خونریزی دارم میشه توروخدا راهنمایی کنید که باید چیکار کنم خیلی میترسم یعنی من باردار نمیتونم بشم
    الان برا بند امدن خونریزی باید چیکار کنم

    1. سلام بهتر است مصرف قرص خود را قطع کرده تا مشکل لکه بینی وخون ریزی شما برطرف شود به مرکز تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا داروهای مناسب برای شما تجویز شد تا زودتر نتیجه بگیرید.

  261. باسلام من ۲۶ سالمه پلی کیستیک هستم ۵ ماه پیش متوجه شدم پلی کیستیک دارم سه ماه قرص بارداری استفاده کردم بعد سه ماه سونو دادم دکتر گفتن که کیستا رفتن میخوام باردار بشم ولی دکتر بهم گفت که نیاز ب قرص نیست خودت میتونی باردار بشی ولی دوباره کیستا برگشتن این ماهم رفتم ی دکتر دیگه ایشون قرص کلومفین تجویز کردن ولی از روز ۷ پریودی مصرف کردم‌ همون روز که ب دکتر مراجعه کروم شروع کردمصرف میخواستم ببینم ایا امکان تخمک گذاری وحود داره ؟؟چون قرص از روز ۵ باید مصرف بشه تاثیری داره اصلا میتونم باردار بشم

    1. سلام باید در زمان تخمک گذاری خود یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  262. باسلام من ۲۶ سالمه پلی کیستیک هستم ۵ ماه پیش متوجه شدم پلی کیستیک دارم سه ماه قرص بارداری استفاده کردم بعد سه ماه سونو دادم دکتر گفتن که کیستا رفتن میخوام باردار بشم ولی دکتر بهم گفت که نیاز ب قرص نیست خودت میتونی باردار بشی ولی دوباره کیستا برگشتن این ماهم رفتم ی دکتر دیگه ایشون قرص کلومفین تجویز کردن ولی از روز ۷ پریودی مصرف کردم‌ همون روز که ب دکتر مراجعه کردم شروع کردمصرف میخواستم ببینم ایا امکان تخمک گذاری وحود داره ؟؟چون قرص از روز ۵ باید مصرف بشه تاثیری داره اصلا میتونم باردار بشم

  263. با سلام ممنون از پاسخگوییتون من ی سوال دیگه ازتون داشتم دکتر بجز قرص کلومفین امپول و سونو برام ننوشتنم میخواستم ببینم ایا بدون امپول تخمک گذاری میشه یا باید امپول زده بشه تا تخمک ازاد بشه؟؟

    1. سلام بله امکان تخمک گذاری بدون تزریق آمپول وجود دارد.

  264. سلام حدود شش ماه اقدام به بارداری کردم چون پریود م نامنظم بود حتی به چهل روز هم رسید رفتن دکتر آزمایش دادم پسوند که تخمدانها با نمای pocdنشات داده شد با نظر دکتر آزمایش هم دادم amhحدود ۲٫۹۷ بود که دکتر گفت نگران نباش قرص دابستون سه ماه خوردم دوماه اول پریود م دقیق سی و سه روز شد اما ماه سوم حدود چهل روز شدم پریود م خیلی کم البته قبلا کم بود اما الان خیلی خونریزی کمه ولی بعد دو سه روز لکه دارم تا هفت روز خیلی نگرانم میترسم برا بچه دار شدنم مشکل پیش بیاد قرص گلوکوفاز هم شروع کردم بنظرتون کیست و کم خونی مانع بچه دار شدن میشه خواهش ن برام دعا کنید

    1. سلام نگران نباشید مشکل جدی ندارید با مصرف قرص دوفاستون پریود شما منظم می شود با توجه به لکه بینی وخون ریزی کم شما بهتر است با مشورت پزشک قرص گلوکوفاژ را قطع نمایید و از رازیانه و داروهای تحریک تخمک گذاری استفاده کنید.

  265. سلام خانم دکتر،من یه دختر ۱۹ ساله ام بیماری پلی کیستیک دارم بدون دارو پریود نمیشم از قرصای ضدبارداری هم نمیخوام مدام استفاده کنم چون می گن ضرر داره توصیه شما چیه

    1. سلام اگر اضافه وزن دارید بهتر است وزن خود را کاهش دهید واز داروهای گیاهی قاعده آور استفاده کنید.

  266. سلام .من ۲۲سالمه .پریودیام نامنظم بود .این ماه دوبار پریود شدم .دردهای شدیدی داشتم . فاصله بین دو پریودیم این ماه ۱۵روز شده .دکتر رفتم گفتند تخمدان پلی کیستیک داری .ایا درمانی داره ؟ایا این دردهای شدید این ماهم خطرناک نیست ؟

    1. سلام نگران نباشید بله مشکل شما درمان دارویی دارد.

  267. سلام من ۳۸ سالمه از دوران بلوغم به جز دو سال اول پریودام نامنظم بوده و زمان پریود شدنم سه روز طول میکشه و آخرین باری که سونو دادم حدود یکسال پیش بود که کیست نداشتم. و علایم موهای زاید ندارم و ۱۵ کیلو اضافه وزن دارم و لکه یا جوش روی پوستم نیست … الان سه سالی ازدواج کردم و بنا به مشکلاتی که داشتم نمیخواستم باردار بشم ولی الان میخوام باردار بشم ولی اینقدر استرس دارم حتی میترسم دکتر برم میخواستم بدونم شرایط من برای باردار شدن خیلی بده یا اینکه بیخودی استرس دارم. تورو خدا جوابو بهم به ایمیلم بدید … ممنون از راهنماییتون

    1. سلام نگران نباشید در تایم تخمک گذاری خود یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  268. سلام.خسته نباشید من چندساله سالی چندبار کیست هموراژیک دارم وهر دفعه ام میترکه وچند روز بستری میشم یبارهم عمل شدم تااینکه ماه قبل باز کیستم پاره شد وچند روز بعدش ک رفتم سونو گفت پلی کیستیک خفیف دارم پریودم هم منظمه هیچ وقت نامنظم نبوده یازده ماه ازدواج کردم وجلوگیری نکردم ولی باردار نمیشم خیلی نگرانم میترسم باردار نشم لطفا راهنمایم کنین ضمنا کولیت روده هم دارم قرص میخورم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما و همسرتان کامل بررسی شده ودر صورت نیاز برای شما داروهای کمک باروری تجویز شود تا زودتر نتیجه بگیرید.

  269. اگه ضریب خونی ۱۱درصد باشه نباید اقدام ب بارداری کرد؟

  270. با سلام. دختری ۲۷ ساله هستم و ۱ساله که نامزدم و رابطه جنسی کامل دارم . تخمدان پلی کیستیک دارم و دارای پریودهای نامنظم که به پزشک مراجعه کردم و ایشان قرص Ld را تجویز کردن و گفتند باید تا زمانی که باردار شدید مصرف کنید ولی ما حداقل تا ۵سال شرایط بارداری را نداریم و هنوز هم ازدواج نکردیم.با توجه به عوارضی که مصرف طولانی مدت این قرصها دارد من از ایشان پرسیدم که عوارضی دارد ؟ گفتند نه هیچگونه عوارضی ندارد. با این حال ۲ ماه از مصرف قرص Ld میگذرد. پریودم منظم شده ولی دچار مشکلات دیگر شده ام. مشکل بیخوابی ، خشکی واژن و بی میلی جنسی که قبلا سابقه نداشته. به نظر شما چه باید بکنم؟

    1. سلام مصرف طولانی مدت و پیوسته قرص های جلوگیری توصیه نمی شود با توجه به شرایط شما بعد از ازدواج بهتر است جلوگیری طولانی مدت نداشته باشید .

  271. سلام من ۱۸ سالمه و نزدیک نه ماهه که پریود نامنظم دارم به اینصورت که یه هفته کامل پریود میشم یکی دوروز قطع میشه باز پریود میشم باز قطع میشه و میشه گفت طول ماهو من پریودم و موی زائد ندارم آزمایش خون دادم همه چی سالم سر جاش بخاطر اذیت شدنم راجع به پریود زیاد دکتر مدروکسی پروژسترون داد تزریق کردم چهار ماه قطع شد پریودم از همون اول دکترا میگفتن پلی کیستیکه تازه بعد از چهار ماه پریود شدم و گفتم شاید خوب بشم ولی باز به همون مدل اذیتم کرد هی خونریزی میکردم رفتم دکتر سونو علاوه بر pco یه توده خون تو رحمم نشون داد دکتر آمپول متیل ارگونوین نوشت تا اون خارج بشه دکتر گفت که احتمال بارداریم ۶۰% و من ازدواج نکردم و کمی اضافه وزن دارم و از وقتی به این مشکل دچار شدم وزنم زیادتر شده واسه باردار نشدنم خیلی نگرانم لطفا راهنمایی کنید توروخدا

    1. سلام نگران بارداری در آینده نباشید با مصرف دارو مشکل شما برطرف می شود بهتر است با انجام ورزش و داشتن رژیم غذایی مناسب وزن خود را کاهش دهید واز داروهای گیاهی قاعده آور استفاده کنید.

  272. سلام۲۵ سالمه یک سال که ازدواج کردم از ۶ سال قبل از ازدواج زیر نظر دکتر غدد بودم و دارو مصرف میکردم بهم گفتن که پرمویی دارم و ارثی هست یک سری قرصو دارو دادن و گفتن که مشکلم حل شده از روز اولی که پریود شدم نامنظمی پریود داشتم تا قبل از ازدواج با ورزش و رژیم نرمال شده بود بعد ازدواج دوباره دچار مشکل شدم رفتم دکتر و بهم متفورمین و اسپرولاکتنون ۱۰۰ داد،الان ۵ ماه اقدام به بارداری کردم اما وقتی نتیجه ای نگرفتم به دکتر مراجعه کردم برام یه سری آزمایش نوشت و انجام دادم گفت که تنبلی تخمدان دارم و باید وزنم رو کم کنم اصافه وزن دارم و میزان پرولاکتینمم خیلی بالا بود که گفت مشکل از غده هیپوفیز مغزم هست و ام آر آی نوشت انجام داد و دارو داد،الان بهم قرص متفورمین و پروژستون داده که از ۱۵ قاعدگی بخورم این ماه پریود دردناکی داشتم و مدام زیر شکمم درد میکنه و سمت چپم ،تو رو خدا بگید من چیکار کنم آیا من باردار میشم خیلی افسرده شدم و پر از استرس دارم از فکر داغون میشم بهم گفت که سخته بارداریم آیا من باردار میشم ؟؟آیا مشکلم رفع میشه؟؟تو رو خدا زود جواب بدین

    1. سلام باید وزن خود را کاهش دهید و همزمان تحت نظر پزشک از داروهای کمک باروری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  273. سلام من ۲۵ سالمه و از ۶ سال قبل از ازدواج زیر نظر دکتر غدد بودم گفتن که پرمویی دارم و عادتم ماهیانم نامنظم بود و قرص اسپرولاکتون و ضد بارداری و پرژستون این ها مصرف کردم تا کم کم بهتر شد و گفتن که الان نرمالم اما وقتی ازدواج کردم دوباره همه چی بهم خورد و رفتم دکتر الان یکسال ازدواج کردم و قصد بارداری دارم بهم گفتن که تنبلی تخمدان دارم و غده هیپوفیز مغزم مشکل داره بهم قرص متفورمین و مدروکسی پروژستون و کابولین دادن و گفتن که باردار شدنم سخته این ماه که پریود شدم خیلی درد داشتم و سمت چپمم مخصوصا،الان خیلی نگرانم بابت بارداریم یعنی من باردار نمیشم به زودی و ممکن چند سال طول بکشه اضافه وزنم دارم البته دارم از غصه دق میکنم لطفا منو راهنمایی کنید؟؟

  274. سلام خسته نباشید من ۲۶‌سالمه و ۴ساله که ازدواج کردم دوسال پیش فهمیدم psoهستم یکسال تمام آزمایشاتو دادم و متفورمین خوردم ولی هیچ تاثیری نداشت الان ۴ماهه که فهمیدم تیرویید کم کار دارم و براش قرص میخورم که الان تیروییدم سطحش نرمال ولی الان ۴ماهه که پریود نشدم با وجود اینه دو بار آمپول پروژسترون زدم ولی هنوز نشدم تو این سالها شده بود که یکم عقب جلو بزنه یا حداقل یه ماه نشم ولی تا حالا اینقدر طول نکشیده بود متخصص زنان هم میگه من نمیتونم کاری کنم تو باید وزنتو پایین بیاری من الان ورزشمو شروع کردم که وزنم پایین بیاد ترو خدا کمکم کنین یعنی من باردار میشم خیلی ناراحتم افسردگی گرفتم شوهرم هم آزمایش داده خداروشکر مشکلی نداره

    1. سلام بهتر است به مرکز تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا برای شما دارو های کمک باروری تجویز شود تا زودتر نتیجه بگیرید.

  275. سلام من ۱۸ سالمه قد۱۷۰وزن۸۳و ۱۱ ماهه که ازدواج کردم پریود نامنظم دارم بطوری که ۵ ماه یا بیشتر پریود نمیشم دکتر رفتم گفتن که پلی کیستیک هستم دکتر میگفت دارو میده که باردار بشم اما من نخواستم چون شرایطشو ندارم من میتونم بعد بچه دار بشم یا نه؟؟؟

    1. سلام باید وزن خود را با انجام ورزش و داشتن رژیم غذایی مناسب کاهش دهید تا تخمدان های شما فعال شوند بهتر است حداکثر تا یک سال دیگر برای بارداری اقدام کنید .

  276. باسلام من دوسال ازدواج کردم برابارداری اقدام کردم که باردار نشدم رفتم دکتر کفت پلی کستیک با فولکیول های کمتر از ۵میلیمتر دارم الان دارم برای برطف شدنش ال دی مصرف میکنم ایا با این قرص برطرف میشود واینکه از ۵ میلمیتر کتر امکان بارداری هست .

    1. سلام باید به مرکز تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا برای شما دارو های کمک باروری تجویز شود تا زودتر باردار شوید.

  277. سلام خسته من ۱۹ سالمه و مجردم دوساله فهمیدم پلی کیستیک دارم اولاش دیر به دیر پریود میشدم بعد از اون فقط با مصرف قرص پریود میشم. طی این یه سال گذشته دوفاستون مصرف میکردم اضافه وزن ندارم قدم ۱۶۵ هست وزنم ۴۵ میخواستم بدونم وضعم چ قدر بده و احتمال بارداری چه قدره

    1. سلام نگران نباشید با مصرف دارو مشکل شما برطرف می شود.

  278. سلام خسته من ۱۹ سالمه و مجردم دوساله فهمیدم پلی کیستیک دارم اولاش دیر به دیر پریود میشدم بعد از اون فقط با مصرف قرص پریود میشم. طی این یه سال گذشته دوفاستون مصرف میکردم اضافه وزن ندارم قدم ۱۶۵ هست وزنم ۴۵ میخواستم بدونم وضعم چ قدر بده و احتمال بارداری چه قدره

  279. سلام خسته نباشید من یک سالیه که متوجه شدم پلی کستیک هستم قاعدگیام هم منظمه ۸ماهه که اقدام برای بارداری هستم بدون هیچ قرصی تا این ماه که دکتر بهم کلومفین و اچ سی جی امپول بهم داده چند درصد احتمال بارداری دارم با این داروها ؟خیلی استرس دارم اخه شوهرمم آزمایش خوب خوب بود

    1. سلام با مصرف دارو های کمک باروری شانس بارداری شما افزایش می یابد.

  280. سلام. من بیست و هفت سالمه و حدود ده ساله قرص سیپروترون مصرف می کنم به خاطر پلیکیستیک. یک سال هم هست که گلوکوفاژ مصرف می کنم. هربار که سیپروترون نمی خورم صورتم به شدت جوش میزنه و دیگه پریود نمیشم.
    اگه بخوام برای بارداری اقدام کنم و سیپروترون نخورم بازم صورتم جوش میزنه. راه حلش چیه؟

    1. سلام با توجه به شرح حال شما مصرف قرص جلوگیری برای شما مناسب نیست باید تحت نظر پزشک دارو های دیگری مصرف کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  281. سلام من تنبلی تخمدان پلی کیستیک دارم ۲۱ سالمه دوساله ازدواج کردم جلوگیری نداشتم و باردار نشدم دوساله ک پریودام قطع شده و من ب زور قرص و امپول پروژسترون پریود میشم.در سال ۹۶ب اندازه ۶بار پریود شدم و در امسال ۶بارک تا اخر سال معلوم نیست باز چند سری بشم.وزنم نرماله.متفورمین میخورم.کیستم ندارم پر مویی و آکنه ام ندارم میخوام بچه دار بشم.آیا میتونم باردار بشم؟؟چه راه درمانی پیشنهاد میکنید؟؟چقدر طول میکشه تا حامله شم؟؟؟؟

    1. سلام باید به مرکز تخصصی ناباروری مراجعه نمایید تا برای شما دارو های کمک باروری تجویز شود تا زودتر نتیجه بگیرید.

  282. سلام،من ۲۷سالمه ویک سال وچند ماهه ازدواج کردم،سه سال پیش سونوگرافی دادم وفهمیدمpcoهستم،پریودی خیلی نامنظم دارم وممکنه دوماه پریود نشم،موهای زاید زیادی دارم وریزش موهم دارم،الان دوفاستون مصرف میکنم پریودیم منظم شدن،من لاغرم میخاستم بدونم متفورمین برای افراد لاغرم مناسبه؟الان سه ماهه اقدام به بارداری کردم ولی باردار نشدم دو دوره قرص لتروزول هم مصرف کردم

    1. سلام با توجه به شرح حال شما برای شما مصرف قرص دوفاستون و لتروزول مناسب می باشد.

  283. سلام ، من براي چك آپ قبل بارداري به دكتر مراجعه كردم كه متوجه شدم تخمدان پلي كيستيك دارم ، دكتر برام فقط فوليك اسيد تجويز كردن تا ٩٠ روز گفتن بعد از اون داروهاي ديگه بهت ميدم .ميخواستم بدونم در صورت مصرف قرص فوليك اسيد يا متفورمين بايد جلوگيري داشته باشم ؟

    1. سلام خیر نباید جلوگیری داشته باشید باید برای بارداری اقدام کنید.

  284. سلام پلي كيستيك دارم و الان دكتر بهم قرص ضد بارداري داده ايا بازم لازمه جلوگيري كنم؟؟؟

    1. سلام فقط یک هفته اول مصرف قرص جلوگیری در ماه اول مصرف ، جلوگیری طبیعی نیز داشته باشید.

  285. سلام من تخمدان pco داشتم ۴ماه متفورمین خوردم وعادتم مرتب شد الان رفتم دکتر میگه باید آزمایش پرولاکتین وfsh و lhبدم و سونو آیا میتونم باردار شم برای بارداری واین آزمایش ها برای چیه

    1. سلام با توجه به اینکه پریود شما منظم است و مشکل جدی ندارید بهتر است زودتر برای بارداری اقدام کنید و فعلا نیاز به انجام این آزمایشات هورمونی را ندارید.

  286. سلام خسته نباشید۳ساله ازدواج کردم ۳۳سالمه ۲سال جلوگیری طبیعی داشتم دوران مجردی پریودم نامنظمه بودازدواج‌کرد باز‌هم منظمه‌نزدیک‌یکسال‌برای‌بارداری‌ زیر نظرپزشک اقدام‌کردم‌ولی‌موفق‌نشدم‌ داروهای‌تجویزی‌دوفاستورن،لتروزل‌و آمپول‌بودقبل‌اززدن‌آمپول‌باخوردن‌قرص‌ دوفاستون‌بعدازانداختن‌عکس‌رنگی‌ویکماه‌پریودشدن‌باردارشدم‌ولی‌لکه‌بینی‌ داشتم‌دکتررفتم‌گفت‌چیزی‌دیده‌نمشه‌ زوداومدی‌ برو هفته ششم‌بیاولی‌سقط‌ شد بعدازاون آمپول زدم بازهم باردارنشدم آلان ۲۶روز پریودم‌سینهام‌پزرگ‌ورگهاش تیرشده آیا باردارم دفعه قبل هم به اینصورت بود آیا من باردارمیشم درضمن همسرم هم همه آزمایش خوب بودمشکلی نداره دکترم هم به خودم میگه چیزی نیست تخمدانات یک کم تنبل چیکار کنم من بچه‌دار میشم

    1. سلام نگران نباشید با مصرف داروهای کمک باروری مشکل شما برطرف می شود ‌.

  287. سلام من حدود یک ماه فهمیدم pco هستم تا به حال پریود نامنظمی نداشتم وهر ماه سر وقت یا دو روز ماند به سی روز پریود میشم واز وقتی فهمیدم قرص متفورمین مصرف میکنم آیا متونم باردار شم؟

    1. سلام بله می توانید برای بارداری اقدام کنید منعی ندارد.

  288. منم پی سی او بودم با ۳ هفته مصرف ساپوژکس درمان شدم

  289. باسلام بنده تخمدان پی سی او دارم.و شش ساله ک ازدواج کردم اسفند پارسال با کمک آمپول باردار شدم ک متاسفانه درپایان هفته بیستم به علت بازشدن دهانه رحم زایمان زودرس کردم الان بعد هفت ماه دوباره قصد بارداری دارم و ماه قبل قرص ال دی خوردم و برای سونوی روز سوم که رفتم به علت اینکه شوهرم تا روز چهاردهم نمیتوانست خودش رابرساند سونو نکردند و گفتند ک روز چهاردهم بیا.*** با این تفاسیر بنظر شما با سه ماه ورزش مداوم ایروبیک و مصرف روزی دو عدد گلوکوفاژ و قرص ال دی .امکان وجود فولیول در تخمدانهای من هست و میتوانم امیدوار باشم؟ به بارداری مجدد؟

    1. سلام با توجه به شرح حال شما نیازی به مصرف قرص ال دی ندارید اگر تا سه ماه آینده باردار نشدید باید از داروهای تحریک تخمک گذاری تحت نظر پزشک استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  290. سلام.وققتون بخیر.من مجرد هستم و دوساله که مشکل پی سی او دی دارم و دچار ریزش موی شدید و آکنه هستم. قرص های سیتروئن کمپاند و سیبل برایم تجویز شد که به دلیل حالت تهوع شدید نتونستم بخورم و متفورمین هم شش ماه خوردم ولی اثری نداشت. دکتر جدیدی که رفتم قرص یاز به مدت یک سال بدون وقفه تجویز کرده. چون این قرص حالت تهوع نداره. این که من یک سال پریود نشم نگرانم میکنه. میشه راهنماییم کنید که آیا تجویز پزشک رو انجام بدم یا اینکه باز دکترمو عوض کنم؟

    1. سلام قرص یاز به دلیل اینکه ۲۸ عددی است باید بدون وقفه مصرف شود و چند عدد قرص آخر مکمل ویتامینی است و هورمونی نیست و شما پریود خواهید شد می توانید سه ماه از این قرص استفاده کنید اگر اضافه وزن دارید بهتر است وزن خود را کاهش دهید.

  291. سلام وقتتون بخیر، من ۲۰ سالمه مجردم قدم ۱۷۰ وزنم حدود ۶۰/ریزش مو دارم و موهای زائدم زیادشده، از پارسال ک مشکل نامنظمی پریود داشتم رفتم دکتر و متوجه شدم ک pco دارم دکتر برام قرص سیپروترون کامپاند به مدت ۲ ماه تجویز کرد و پریودم تقریبا منظم شد، امسالم دچار همین مشکل شدم و دکتر آمپول استروژن و همون قرص رو داد و گفت درمان قطعی نداره همیشه باید مصرف کنی ، آیا این بیماری خوب نمیشه؟؟ و در آینده میتونم باردار شم مشکلی نیس؟؟

    1. سلام نگران نباشید تخمدان پلی کیستیک شایع است با مصرف دارو علائم آن برطرف می شود می توانید سه دوره از قرص سیپروترون کامپاند استفاده کنید.

  292. سلام میخام برای بارداری دوم اقدام کنم، تخمدان پلی کیستیک دارم.دوره هام تقریبا منظمه. میخاستم بدونم در زمان اقدام ب بارداری مصرف قرص متفورمین و دوفاستون ضرری نداره؟ ینی مانع بارداری نمیشه؟!

    1. سلام اگر پریود منظمی دارید نیاز به مصرف این قرص ها نیست.

  293. سلام.من پریودیم کاملا منظمه و لاغرهستم.تخمدان پلی کیستیک دارم.برای بارداری نیاز ب مصرف دارو هست؟

    1. سلام باید برای بارداری اقدام کنید اگر تا ۶ ماه باردار نشدید آن وقت نیاز به دارو وجود دارد.

  294. سلام من کیست پنج سانتی داشتم و با خوردن قرص مدروکسی پروژسترون بعد از دو ماه ۲.۵ سانت شد البته متفورمین هم مصرف می کردم
    الان دارو مصرف نمی کنم و می خواهم اقدام به بارداری کنم آیا باید متفورمین رو ادامه بدم؟
    از روز چندم باید شروع کنم؟
    میشه از روز ۱۴ ، ۱۵ شروع کرد.

    1. سلام باید در تایم تخمک گذاری خود یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید .

  295. سلام من۱۸سالمه و یک سال پیش پریودام نامرتب بود و جوش داشتم رفتم دکترگفت تخمدانpcoدارم و حدود۵ماه قرص متفورمین خوردم و پریودم منظم شد و جوش هام هم بهترشد اما الان که نمیخورم پریودم منظمه ولی جوش دارم آیا مربوط به کیست هست؟وآیا با وجود کیست باردارمیشم و برای خودم و بچه مشکلی پیش نمیاد و ۴ ماه پیش ازمایش تیروئید،پرولاکتین،LH,fshدادم نرمال بود .
    الان یک هفته پیش صبح باهمسرم نزدیکی داشتم وبعدش رفتم دستشویی زیردلم دردشدیدی گرفت که نمیتونستم دستشویی کنم و این تا سه روزادامه داشت و من قرص مترونیدازول خوردم و خوب شد ایا این دردبرای کیست بود یا عفونت ؟لطفاراهنمایی کنیدممنون ازدکترهای خوبتون

    1. سلام احتمال عفونت بوده است به هرحال اگر در حال حاضر مشکلی ندارید می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  296. سلام دکتر ببخشیدمن تندتند سوال میپرسم
    من امروز دوباره رفتم دکتر و قرص متفورمین و اتیسترون دادبرای جوش هام ایا این قرص نازایی نمی آورد من هنوز نخوردم خیلی میترسم و نمیخوام جلوگیری کنم چون طبیعی جلوگیری میکنم و وزنم هم ۵۸ کیلوو قدم ۱۶۲ است
    دکتر گفت به سختی باردار میشی یعنی نمیشم خیلی میترسم الان هم ۱۸سالمه ومن تا ۳سال دیگه بچه نمیخوام ایا به نظرتون قرص هاروبخورم یانه؟

    1. سلام اگر بیشتر از ۱۰ روز تاخیر در پریود خود دارید می توانید یک تا سه دوره از قرص اتیسترون استفاده کنید اگر قصد بارداری ندارید نیازی به مصرف متفورمین نیست.

  297. با سلام.من پریودی هام از اول نامنظم بوده و یه ذره موی زائد زیر چونه ام دارم یک ماه برای بارداری اقدام کردم پریود نشدم و باردار هم نشدم به پزشک مراجعه کردم با آزمایش مشخص شد کم کاری شدید تیروئید دارم و pco هم دارم دکتر گفت احتمالا pco به دلیل تیروئید هست و الان فقط قرص تیروئید میخورم الان من نگران اینم که باردار نشم میخواستم بدونم نظر شما چی هست؟؟
    ممنون از راهنماییتون

    1. سلام نگران نباشید تا ۶ ماه دیگر برای باردار شدن زمان دارید.

  298. سلا م
    خسته نباشید من ازپارسال مهرماه فهمیدم تخمدان پلی کیست دارم دو ورق قرص خوردم اسمش یادم نیس ولی الان پنج ماهه برا درمان میرم دکتر هرسری یه قرصی میده ولی فایده نداره قبل دکتر رفتن پریودم یکی دوروز اینوراونورمیشدولی ازوقتی رفتم دکتر پریودمیشم یه هفته بعدتموم شدنم دوباره پریود میشم الانم پانزده روز بعدش دوباره شدم.برا دوماه اول برا پروژسترون داد بعدش ایسپروژن کامپاندداد.خودشم میگه برابارداری اقدام کن این ماه هم برام ویتامین ای واسیدفولیک داده.خودمم اضافه وزن دارم صورتم هی جوش میزنه جوش های ریز. وهی شکم درد دارم خیلی عذرمیخوام (هین رابطه خیلی خیلی درد میکنه)به دکتر میگم میگه چیزی نیس.ولی دردش زیاده.میخواستم خودسر ازداروخونه متفورمین ولتروزو لواسپیرونولاکتون وداکسی سایکلین.بخرماستفاده کنم.اشکالی داره یانه؟؟یااصلا چه قرصی بخورم؟بخدا کلافه شدم هی هی پریودمیشم عصابم خردمیشه کمکم کنید?

    1. سلام باید وزن خود را با ورزش و داشتن رژیم غذایی مناسب کاهش دهید و تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  299. سلام خسته نباشید.من الان دوساله ازدواج کردم وقصدبارداری دارم اوایل رفتم دکتربهم گفتن سالمی ولی تازگیاک رفتم گفتن تخمدان پلی کیست داری.وزنمم ۴۹ کیلوهستش سنم ۲۰ سالمه بهم امپول اچ سی ام دادن ولی هنوزحامله نشدم بایدچکارکنم ممنون

    1. سلام اگر بیشتر از ۸ ماه از اقدام به بارداری شما گذشته است و نتیجه نگرفتید آن وقت بهتر است دارو مصرف کنید.

  300. سلام خسته نباشید من ۲۰ سالمه و ازدواج نکردم. لاغرم. قدمم ۱٫۶۳٫ من تازه فهمیدم تخمدان پلیکیستیک دارم. دکتر بهم قرص دوفاستون تجویز کرده و گفته تا ۱۰ روز روزی ۲ تا بخورم. هر ۸ ساعت. شروع کردم به ورزش کردن مث دویدن روی تریدمیل و دوچرخه و طناب و… میخاستم ببینم مشکل من رفع میشه؟؟،خیلی نگرانم

    1. سلام نگران نباشید مشکل جدی وجود ندارد با ورزش کردن وضعیت شما بهتر می شود .

  301. سلام، خداقوت، من ۲۵سالمه، یک ساله ازدواج کردم، تقریبا۶ماهه اقدام به بارداری کرده ولی نتیجه نگرفتم. اولین روز پریودی سونودادم که نوشته بود تخمدان ها دارای فولیکول های ریز و متعدد می باشند(نمایpco). خوددم ۵۰ کیلوهستم، قدمم ۱۵۵.
    پریودهامم قبلا کاملا منظم بود، چندماهی میشه که با تاخیریکی دو روزه یا تقدیم یکی دو روزه پریودمیشم.
    به نظرتون بایدچیکارکنم؟ آیا میتونم بارداربشم؟
    توروخداراهنماییم کنین.

    1. سلام بهتر است یک تا دو دوره تحت نظر پزشک از داروهای تحریک تخمک گذاری استفاده کنید اگر تا سه ماه آینده باردار نشدید آن وقت همسرتان آزمایش اسپرم انجام بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *