بارداری با فولیکول15

با فولیکول چند امکان بارداری هست؟ | اندازه نرمال فولیکول برای بارداری

۱- سلام من یکساله که باردار نمیشم درد زیاد وقت پریودی دارم دو ماه بعد ازدواج سنوگرافی گرفتم حجم تخمکم ۱۸ بود اما تازگی که سنو گرافی گرفتم ۱۴ بود آیا این دلیل باردار نشدنمه؟، آیا با فولیکول ۱۴ میشه باردار شد؟، با فولیکول چند باردار میشویم؟

آیا با فولیکول ۱۴ امکان بارداری هست؟

سلام
۱- جهت تعیین علت ناباروری باید آزمایشات کامل هورمونی، سونوگرافی روز ۱۰-۸ قاعدگی، عکس رنگی رحم و ویزیت زنان و همچنین آزمایش اسپرم همسر و ویزیت مردان انجام شود.

پاسخ توسط پزشکان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا

مطلب پیشنهادی: اندازه طبیعی فولیکول تخمدان برای بارداری؟!

با فولیکول چند باردار میشویم؟

بسياري از پزشكان رشد فوليكول ( تخمك) را با سونوگرافي كنترل مي كنند. اندازه فوليكول (تخمك) مناسب بنظر پزشكان مختلف متفاوت است اما اكثر پزشكان در صورتيكه بيمار دارو مصرف نكرده يا تنها كلوميفن مصرف كرده باشد ۲۰ تا ۲۴ ميلي متر در نظر مي گيرند و اگر FSH به تنهائي مصرف كرده باشد ۱۷ يا ۱۸ ميلي متر و اگر FSH+LH استفاده كرده باشد ۱۶ يا ۱۷ ميلي متر را اندازه فوليكول بالغ در نظر مي گيرند. البته اين امكان دارد كه فوليكولهاي تا حد ۱۴ تا ۱۵ ميلي متر نيز حاوي تخمك طبيعي نيز باشند. بعلاوه فوليكولها تا زمان آزاد سازي حدود يك تا دو ميلي متر روزانه رشد مي كنند. يك خانم ممكن است در يك سيكل بيش از يك تخمك آزاد كند و وقتي به اندازه آنها به حد طبيعي رسيد در صورتيكه hCG استفاده نكرده باشند تا ۲۴ ساعت بعد تخمكها در بدنش آزاد خواهند شد. تزريق hCG در ۹۵% خانمها باعث آزاد سازي تخمكها در ۳۶ ساعت بعد خواهد شد. تخمک سلول تناسلی ماده است که هاپلویید است؛ یعنی ۲۳ کروموزم (نیمی از تعداد کرموزم های سلول های جسمی معمول) را دارد.

به طور معمول هرماه یک تخمک از یکی از تخمدان ها آزاد می شود که هنگام بارورشدن با سلول اسپرم توانایی ایجاد یک رویان انسان را دارد. سطح بیرونی تخمک با لایه ای از سلول ها پوشیده شده است که به آن اپی تلیوم ژرمینال می گویند. این سلول ها تخمک نابالغ را که از هنگام تولد در تخمدان ها وجود دارد، احاطه می کنند. یک کره توخالی سلول ها به نام فولیکول هریک از تخمک ها را در تخمدان احاطه می کند. درون هر فولیکول، تخمک به تدریج بالغ می شود. حدود ۴ ماه طول می کشد تا فولیکول پس از فعال شدن رشد و نمو کند و بالغ شود.

برخی از فولیکول ها پیش از آنکه بالغ شوند، ممکن است تا ۴۰ سال در تخمدان به حالت نهفته باقی بمانند، برخی از فولیکول های حاوی تخمک در طول زمان تحلیل می روند و هیچ گاه به مرحله رشد وارد نمی شوند. در طول سال های باروری یک زن، ۳۰۰ تا ۴۰۰ فولیکول بالغ می شوند و تخمک خود را برای لقاح با اسپرم آزاد می کنند. هنگامی که یک زن به مرحله یائسگی می رسد، اغلب تخمک های باقی مانده تحلیل رفته و نابود شده اند. هورمون تحریک کننده فولیکول (FSH)که از غده هیپوفیزدر مغز به درون خون آزاد می شود، باعث رشد تخمک می شود. پس از آنکه تخمک بالغ شد، هورمون دومی از هیپوفیز به نام هورمون لوتیینی کننده (LH) آزاد می شود که باعث آزاد شدن تخمک از تخمدان یا تخمک گذاری می شود. در حالی که تخمک در حال رشد است، دیواره های فولیکول با اضافه شدن سلول های جدید متسع می شود. فولیکول و تخمک درون آن به آهستگی از میان بافت های تخمدان حرکت می کنند تا هنگامی که برجستگی در سطح تخمدان به وجود می آورند.

حفره خالی که میان تخمک و دیواره فولیکول وجود دارد معمولا حاوی مایعی است که به وسیله سلول های فولیکولی ترشح می شود. این مایع تخمک را مرطوب نگه می دارد و محیط مناسب برای رشد آن را فراهم می کند. هنگامی که فولیکول پاره می شود، تخمک از سطح تخمدان آزاد می شود و بعد به وسیله لوله های فالوپ (لوله های رحمی) گرفته شده و به سمت حفره رحم هدایت می شود. خود تخمک حاوی یک هسته مرکزی است که ماده ژنتیکی مونث در آن قرار دارد. ترکیب این ماده ژنتیکی با ماده ژنتیکی اسپرم تعیین کننده خصوصیات وراثتی کودک است. در اطراف هسته، پلاسمای سلولی یا همان زده قرار دارد که حاوی مواد مغذی ضروری برای رشد سلول تخمک است.

اگر تخمک در طول ۲۴ ساعت پس از آزادشدن اش از تخمدان با اسپرم لقاح پیدا نکند، شروع به تحلیل رفتن می کند. اگر تخمک با اسپرم لقاح پیدا کند، رشته ای از تقسیم سلولی در آن آغاز می شود. در این مرحله اگر تخمک بارورشده به دو بخش مجزا تقسیم شود که هریک به رشد خود ادامه دهند، دوقلوهای همسان به وجود می آیند و در صورتی که این جدا شدن ناکامل باشد، دوقلوهای به هم چسبیده به وجود می آیند. دوقلوهای ناهمسان هنگامی ایجاد می شوند که دو تخمک جداگانه در یک ماه آزاد شده و به طور مستقل با اسپرم بارور می شوند.

فولیکول 14 میلیمتری

چرخه تولید تخمک و تخمک گذاری

تخمدان حاوی ۶ نوع سلول است:

۱) سلول های فولیکولی: سلول های اپی تلیالی پهنی که منشا آنها اپی تلیوم پوشاننده سطح تخمدان است.

۲) سلول های گرانولوزا: که سلول های فولیکولی را احاطه می کنند و شکل آنها از پهن تا مکعبی تغییر می کند و پس از رشد چند لایه می شوند.

۳) اپیتلیوم سطحی تخمدان: بیرونی ترین لایه تخمدان.

۴) تونیکا آلبوژینه: قشر تخمدان را می پوشاند.

۵) قشر تخمدان: حاوی فولیکول های تخمدانی و ماده زمینه ای در بین آنهاست. هر فولیکول از خارج به داخل به ترتیب شامل سلول های کومولوس اووفوروس، سلول های گرانولوزا، بخش تاج شعاعی (کورورنا رادیاتا)، لایه شفاف (زونا پلاسیدا)، لایه «تکا»، حفره (آنتروم) فولیکول، مایع فولیکولی و بالاخره تخمک ابتدایی است. همچنین درون تخمدان جسم زرد (کورپوس لوتئوم) وجود دارد که پس از تخمک گذاری از باقی مانده سلو های فولیکولی تشکیل می شود و هورمون های جنسی زنانه را تولید می کند.

۶) بخش مرکزی تخمدان یا مدولا: این بخش حاوی فولیکول نیست.

مطلب پیشنهادی: تخمک گذاری چیست؟ هر آنچه که درباره دوره قاعدگی و تخمک گذاری باید بدانید

تخمک گذاری

در شروع هر چرخه قاعدگی، حدود ۱۲ تا ۲۰ فولیکول اولیه حاوی تخمک نارس تحت تاثیر هورمون محرک فولیکولی (FSH) شروع به رشد می کنند تا به فولیکول ثانوی بدل شوند. خود فولیکول های اولیه از فولیکول های ابتدایی منشأ می گیرند. فولیکول های اولیه در تخمدان جنین مونث در ۱۰ تا ۳۰ هفتگی به وجود می آیند. تا حدود روز ۹ چرخه قاعدگی، تنها یکی از فولیکول های ثانوی باقی می ماند و بقیه فولیکول های در حال رشد تحلیل می روند. فولیکول باقی مانده که فولیکول غالب نام دارد، مقدار زیادی هورمون جنسی زنانه یا استرادیول تولید می کند. تولید این هورمون به همکاری میان سلول های تکا و سلول های گرانولوزا بستگی دارد. در روز ۱۴ سیکل، تولید هورمون محرک لوتئینی کننده (LH) اوج می گیرد و این امر باعث تبدیل فولیکول ثانوی به فولیکول ثالثیه می شود که در طول ۲۴ تا ۳۶ ساعت بعدی آزاد می شود.

هنگام ایجاد فولیکول ثالثیه سلول تخمک اولیه تقسیم می شود و با تقسیم هسته آن تعداد کروموزم های آن به نصف می رسد اما تقسیم سیتوپلاسم به صورت نامتقارن انجام می شود، و در نتیجه یک تخمک ثانوی و یک جسم قطبی ایجاد می شود. فولیکول باقی مانده به جسم زرد بدل می شود. جسم زرد در نیمه دوم چرخه قاعدگی به تولید هورمون های جنسی زنانه استروژن و پروژسترون می پردازد. در صورتی که بارداری رخ ندهد، جسم زرد به تدریج تحلیل می رود و در انتهای چرخه ماهانه به جسم سفید بدل می شود که غیرفعال است. تخمک آزاد شده به ترتیب از خارج با این لایه ها پوشیده شده است.

۱) تاج شعاعی (کورونا رادیاتا): پوشش بیرونی ضخیم تری که از سلول های فولیکولی دراز شعاعی ساخته شده است.

۲) لایه شفاف (زونا پلاسیدا): یک لایه میانی ضخیم شفاف که سلولی ندارد.

۳) غشای ویتلین: یک لایه نازک درونی که نتیجه ترشح موادی از خود تخمک است.

اشتراک‌گذاری
379 نظر
  1. اسلام یابدون فولیکول امکان بارداری هس؟

  2. نه عزیزم سایز مناسب فولیکول برای بارداری ۱۸ تا ۲۴ است.

  3. سلام اگه روز ۱۲پرىودى فوليکول۱۶داشته باشيم روز تخمک گذارى چه روزى ميتونه باشه

    1. سلام روز تخمک گذاری شما بستگی به سیکل های قاعدگی شما دارد که چند روزه باشند بهتر است از روز ۱۲ سیکل قاعدگی تا ۱۸ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  4. سلام
    اگر در روز ۱۳پریودیم (۲۸ روزه)سایز فولیکول ۱۴باشه امکان بارداری وجود داره؟

    1. سلام احتمال آن ضعیف است سایز فولیکول باید بالای ۱۸ باشد مگر اینکه تخمک گذاری شما دیرتر اتفاق بیافتد در این صورت احتمال بارداری است.

  5. سلام.در روز هجدهم سیکل قاعدگی امکان با رداری بافولیکل پانزده به طور طبیعی وجود دارد؟

    1. سلام بستگی به سیکل های قاعدگی شما دارد.

  6. سلام من پریود نامنظم و تنبلی تخمدان دارم این ماه از مدروفم کلومیفن و دوتاامپول گونادوپین استفاده کردم امروز سیزده پریودیم تو سونوگرافیم فقط یه فولیکول ۱۴ دیده شد دکتر سه تاامپول دیگه دوتا واسه امشب و یکی واسه فردا برام تزریق کردن امکان بارداری تو این ماه هست برام؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  7. باسلام
    توی سونوی من اومده تخمدان چپ حاوی فولیکول بقطر ۱۶ mm درقسمت مارژینال میومتر خلفی است.فولیکول فوق با دیواره ظریف مشاهده میشود..
    اکو و ضخامت آندومتر ۴ mm .
    فیبرم ۹ mm درقسمت پریفرال رحم میباشد.
    لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    1. سلام اگر قصد بارداری دارید بهتر است زودتر برای بارداری اقدام کنید.

  8. سلام من الان در روز ۱۲ سیکل هستم قصد بارداری دارم.امروز سونو دادم.ضخامت اندومتر ۹بود و فولیکول غالب در تخمدان راست به قطر۲۵.میخوام بدونم احتمال بارداری هست.سیکلم هم ۲۸روزس

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  9. سلام میشه کمکم کنین من رفتم سونو اندومتر به ضخامت ۶.۷و فولیکول ۱۶mm.
    واینکه بهم گفتن رحم به نظر subseptatedمیباشد .گفتن بهتره عکس رنگی بگیرین .میشه یه توضیحی بهم بدین از چی اینجوری شده و واسه حاملگی به مشکل میخورم یانه اخه هنوز ۳ماهه ازدواج کردم ….

    1. سلام نیازی به انجام عکس رنگی نیست نگران نباشید.

  10. وای ممنون خیلی استرس داشتم اگه نیازی نیس میشه بگین واسه حاملگی به مشکل میخورم یا نه ؟؟؟اخه خیلی نگرانم چیز جدی نباشه ؟؟؟

  11. وای ممنون خیلی استرس داشتم اگه نیازی نیس میشه بگین واسه حاملگی به مشکل میخورم یا نه ؟؟؟اخه خیلی نگرانم چیز جدی نباشه ؟؟؟

  12. ببخشید میخواستم بگم ابعاد رحمم ۷۸x35x57mmاست مشکلی ندارم ؟؟؟

    1. خیر مشکلی وجود ندارد.

  13. سلام..روز ۱۰سیکل سونو دادم فولیکول ۱۷میلی در تخمدان چپ داشتم..سیکلام نامنظمه و چندماه اخیر بالای ۳۰روز بوده..ممکنه این فولیکول تخمک آزاد کنه؟اخه خیلی زود میشه روز تخمک گذاریم?ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام بله امکان آن است .

  14. ببخشین من فولیکولم ۱۴ عفونتم هم دارم احتمال بارداری دارم؟

    1. بستگی به این دارد که چه زمانی از سیکل قاعدگی فولیکول شما ۱۴ بوده است .

  15. سلام خوب هستید ببخشید من ۶ماه اقدام ب بارداری کردم ولی نشدیم فقط زخم دهانه رحم دارم که کمه پیشرفت اسپرمه شوهرمم یه کم کمه و واریکوسل گرید ۱ دارد خیلی استرس دارم بنظرم اصلا باردار نمیشم افسردگی گرفتم

    1. سلام نگران نباشید مشکل شما با دارو رفع می شود بهتر است همسر شما زیر نظر متخصص ارولوژی دارو مصرف کنند.

  16. سلام .من فولیکول ۱۶میلیمتردرتخمدان سمت چپ دارم ولیکن وجود تخمدان های نسبتا حجیم به همراه فولیکول کوچیک تراز ۱۰میلیمتر,بیانگرنمای سنوگرافی pcoمیباشد.مایع آزاد در کلداست دیده نمیشود.تنبلی تخمدانم دارم.وقاعدگیمم نامنظمه.آیا حامله میشم.قرص متروفین مصرف میکنم.

    1. سلام نگران نباشید مشکل شما با دارو برطرف می شود مصرف قرص متفورمین برای درمان تخمدان پلی کیستیک موثر است .

  17. سلام روزتون بخیر
    من پریودم منظم و ۲۸روزست، روز۱۲سیکلم سونو دادم و سایز فولیکولم۱۳و ضخامت آندومتر۸بوده.معمولا روز ۱۴_۱۵پریودم تست تخمکگذاریم ۲خط پررنگ میشه.میخواستم بدونم امکان بارداریم وجود داره؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد .

  18. سلام .من دوره های پریودم۲۸روزه است،این ماه روز۱۲سیکلم سونو دادم ،ضخامت آندومتر۸ و سایز فولیکول۱۳بود.معمولا هم روز۱۴تست تخمکگذاریم دوخط پررنگ میشه.میخواستم ببینم امکانش هست که باردار بشم؟

  19. سلام خسته نباشید من روز ۱۵ سونو دادم اندازه
    فولیکول ۲۱×۱۷و انومتر ۹ میشه بگید کی ازاد میشه

    1. سلام بهتر است تا شب بیست سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  20. سلام من در روز ۲۵ سیکل سونو انجام دادم
    که نشون داد رحم اندازه طبیعی دارد
    ضخانت اندومتر ۱۲.۸ میباشد
    تخمدان ها بزرگتر از اندازه طبیعی و دارای فولیکول های متعدد محیطی با دیامتر کمتر از ۱۰mm میباشد
    مختصری مایع ازاد در لگن مشاهده شد
    من پریودام منظمهو لاغرم حتی کمبود وزن هم دارم حدود ۱۲ کیلو با این وجود ایا من پلی کیستیک هستم؟و باید به دکتر مراجعه کنم
    این مایع ازاد چیه

    1. سلام اگر پریودی منظمی دارید نیازی به مداخله طبی نیست.

  21. سلام،من روز ۱۲ سیکلم سونو دادم ضخامت آندومتر ۷mm حجم تخمدان ها طبیعی، در هر تخمدان چند فولیکول ریز دیده میشود که قطر بزرگترین آنها در سمت راست ۱۴ mm و سمت چپ ۱۲mm میباشد،مایع آزاد هم در حفره لگن دیده نشده، الان روز ۱۹ سیکلم هستم و روزهای قبل هم از کیت تخمک گذاری استفاده کردم،ولی تا الان مثبت نشده،چیکار کنم یعنی من باردار نمیشم سیکل ۳۰ روز و تقریبا منظم؟
    یه هفته هم هست دکتر قرص لتروزول هم دادن،آیا نیاز بود؟

    1. سلام با توجه به سایز فولیکول شما در سونوگرافی انجام شده بهتر است از قرص لتروزول به مدت ۵ شب شبی یک عدد استفاده کنید .

  22. سلام خسته نباشین میخواستم بپرسم تزریق آمپول واسه بارداری بتا رو امکان داره تا ۱۰۰۰بالا ببره آخه من ۹/۴ازمایش خون دادم در حالی که ۱۰روز به پریودیم مونده بود مثبت شده بود با وجود ۱روز از آخرین آمپول گذشته بود و دکتر گفت کاذب نیس و بارداری و شیاف و آمپول پروژسترون واسه جلوگیری از سقط داد منم استفاده کردم اما ۹/۱۱اژ رو کنجکاوی آزمایش دادم بتا به ۱۲رسیده بود یعنی باردار نیستم و سونو دادم ساک حاملگی دیده نشده سوال من اینه ۲روز از پریودیم گذشته احتمال داره بخاطر تزریق آمپول پروژسترون باشه یا حاملگی رخ داده ولی اولاشه؟؟؟

    1. سلام بالا رفتن عدد بتای شما به علت تزریق آمپول بوده است وشما خیلی زود تست بارداری انجام داده بودید با توجه به عدد بتای شما احتمال بارداری ضعیف است اما اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید از تست بی بی چک استفاده کنید .

  23. با سلام ممنون از پاسخگویی …تویه سونو گفتن کیست حاوی اینترنال اکو به قطر ۳۱م م در ادنکس و در مجاورت آن کیست ساده ای به قطر ۲۸م م رویت شده میخواستم بدونم علت پریود نشدنم امکان داره بخاطر تزریق پروژسترون ویا وجود کیست باشه؟؟؟با توجه به اینکه قبل استفاده از داروها من پریودی منظمی داشتم .

    1. سلام علت تاخیر در پریود شما وجود کیست در تخمدان می باشد که باید زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  24. و سوال دیگم اینه من چون کیست دارم تست بذارم مثبت کاذب نشون میده یا نه !؟؟اگه پریود نشدم راهش چیه بفهمم باردارم یانه ؟؟

    1. اگر تاخیر در پریودی دارید واقدام به بارداری داشته اید بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید خیر مثبت کاذب نشان نمی دهد .

  25. سلام خیلی ممنون از راهنماییتون .

  26. سلام ببخشید من سوال می پرسم دیروز دکترم با اینکه تویه سونو نوشته که کیست داری به من میگه کیست نیس و اونا فولیکول هستن و با آمپول خودمون درست کردیم و نیازی به دارو نیس آیا این حرفشون که میگه نیازی به دارو نیس صحت داره ؟؟؟

    1. سلام من شرح حال کاملی از شما ندارم و متن سونوگرافی شما را ندیده ام وبه این شکل نمی توانم نظر بدهم .

  27. سلام خانم دکترخوبین من امروز ۱۳روز ازپاگ شدن پریودیم میگذره ورفتم سنو دادم برا اینکه بفهم تخمکم فعال هستن یانه دکتر بهم گف فولیکول من ۱۴و۱۰ mm هستش خانم دکتر توروخدا بهم بگین یعنی من حامله نمیشم البته یه دختردارم ۳سال و ۷ماهشه سره دخترم هیچ داروی مصرف نکردم هم من هم شوهرم هیچ داروی نخوردیم خانم دکتر اگه امروز رابطه داشته باشم امکان باردارشدنم هست یاخیر ممنون میشم جوابموبدین ممنون ازوقتی که دراختیار مامیزارین

    1. سلام با توجه به سایز فولیکول شما خیر اگر امروز رابطه داشته باشید احتمال بارداری وجود ندارد من شرح حال کاملی از شما ندارم اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس گرفته تا شرح حال کاملی از خودتان بدهید.

  28. خانم دکتر من ۲۷سالمه پریودیم منظم منظمه ۴هرماه پریودمیشم میشه بگید چه موقعه برا بارداری اقدام کنم اخه دکتربهم گفت روز ۱۴دهم ازپریودیت وقدام کن منم اقدام کردم ولی دوروزبعدش هم رابطه داشتیم خانم دکتر چندروزه زیره شکمم درد میکنه انگاری میخوام پریودشم بعد ترشحاتم مثل سفیده تخم مرغه است من پریودیام منظم هستش هرماه ۴هم دیشم بعد پریودیم تا ۵روز پیشترنیس من میتونم بدون تجویز دکتر قرص کلومیفن بخرم بخورم ممنون میشم جواب بدین

    1. شما روز ۱۶ سیکل قاعدگی تخمک گذاری دارید اما بهتر است از شب ۱۴ سیکل قاعدگی تا ۱۸ سیکل یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید قرص را باید با تجویز پزشک مصرف کنید.

  29. سپاس ازشماکه جواب سوالمودادین ممنونم ازتون ولی امکان داره تواین ماه باردارباشم اخه خانم دکتر من فولیکولم ۱۰و۱۴هستش و امکان حاملگی هست هنوز پریودنشدم ولی ۱۰روز مونده تا پریودیم خیلی ترشح دارم همشم مثل سفیده تخم مرغه درد زیره شکم ونوک سینه هام درد دارن همش بی حالم ممکنه بار دارباشم میشه فردا تست بدم قبل از اینکه پریودشم خب بی بی چک نشون میده که حامله هستم یاخیر خیلیییییی ممنونم ازتون خیلیییی

    1. فعلا برای انجام تست بی بی چک زود است باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بیبی چک استفاده کنید .

  30. خانم دکتر قطره ویتاگنوس برای فعال کردن تخم دونا م خوبه یانه چون تونت دیدم میگن خوبه ممنون میشم جواب بدین اخه میگن خسلی خوبه براتقویت تخم دونام یعنی من مصرف کنم احتمال حاملگی هست چون قبلانا بهتون گفته بودم فولیکولم ۱۴ اس

    1. می توانید زیر نظر پزشک معالج خود از این دارو استفاده کنید.

  31. من امروز سونو دارم روز ۱۲ قاعدگی بودهابعاد رحم۸۵*۳۶ با اکوی میومتر طبیعی ضخامت اندومتر۹میلی متر تخمدانها دارای ابعاد طبیعی یافته پاتولوژیک در انها مشاهده نشد فولیکول به قطر ۱۵ میلیمتر در تخمدان راست مشاهده شد مایعه آزاد در حفره لگنی دیده نشد میخواستم بدونم این ماه امکان بارداری دارم؟

    1. بله احتمال بارداری وجود دارد بهتر است از شب ۱۴ سیکل قاعدگی تا ۲۰ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  32. سلام من تنبلی تخمدان دارم..اندازه فولیکول۱۴ و انتی مولرین۰۳۳۶هس وضخامت اندومت ۱۰هس..عکس رنگی هم گرفتم گفت مشکلی نداری…ایامیتونم بارداربشم

    1. سلام با توجه به ذخیره تخمدانی شما بهتر است زیر نظر مرکز تخصصی ناباروری پروسه درمانی خود را ادامه دهید .

  33. سلام من تنبلی تخمدان دارم..اندازه فولیکول۱۴ و انتی مولرین۰۳۳۶هس وضخامت اندومت ۱۰هس..عکس رنگی هم گرفتم گفت مشکلی نداری…ایامیتونم بارداربشم

    1. ممنون ازسایتتون..

    2. لطفاجواب بدین..منتظرم

  34. سلام.عالییه

  35. با سلام و خسته نباشید.من روز ۱۰ پریود سونوگرافی انجام دادم در تخمدان سمت راستم یک فولیکول ۱۴mm دیده شده و ضخامت اندومتر ۷mm است.من میتونم باردار شم؟
    بعد یه میوم اینترامورل ۸*۶ دیده شده؟مشکلی به وجود نمیاد؟

    1. سلام بله می توانید برای بارداری اقدام کنید سایز فولیکول شما مناسب است مشکلی ندارد.

  36. با سلام من به تازگی سونو گرافی دادم که اطلاعاتش اینه
    رحم با ابعاد۳۲×۷۶
    ضخامت اندومتر ۷میلی متر
    یک فولیکول با قطر ۱۵ در سمت راست دبده شده
    این سونو رو یه هفته بعد از تموم شدن دوران قاعدگی دادم
    میخواستم بپرسم مشکلی هست برای بارداری یا نه
    تازه زدواج کردم و قصد بارداری ندارم

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  37. سلام.من از روز ۳ پریودیم شبی ۲ تا لتروزول خوردم تا شب ۷ پریودی روز ۱۰ پریودی سونو انجام دادم سایز فولیکولم در سمت راست ۱۲ و۱۳ بود و سمت چپ تعداد فلیکول ریز داشتم روز ۱۰ پریودی ی امپول hmg تزریق کردم و دکتر بهم گفت شب ۱۰و۱۲و ۱۴و ۱۷ نزدیکی داشته باشید و شیاف پرژسترون داد ک از شب ۱۷ تا ۱۴ شب استفاده کنم سیکل پریودیم تقریبا ۲۶ تا ۲۸ روزه میخواستم ببینم امکان بارداری در چ روزایی بوده و ایا بعد از روز ۱۷ امکان بارداری هست؟؟

    1. سلام با توجه به سونوی انجام شده در روز ۱۰ سیکل قاعدگی امکان بارداری در روز ۱۴ و۱۷ سیکل قاعدگی بیشتر از روزهای دیگر است.

  38. سلام.من.امروسونودادم.اندازهرحم.نرمال.بو.هیچ.ابی.درلگن.دیده.نشده.ضخامت ادومتر۵.اکوی.میومترهموژن

    درتخمدان.هاچندفولیکول.کمتراز۱۰دیده.میشه؟
    این.ینی.چی؟
    پریودمم.نامنظم

    1. سلام سونوگرافی انجام شده از رحم و تخمدان ها نرمال می باشد احتمالا علت مشکل شما اختلالات هورمونی است که بهتر است زیر نظر پزشک آزمایشات هورمونی انجام بدهید.

  39. سلام من امروز رفتم سونو اندازه فولیکولم در سمت راست ۱۲ بود …. برای چند ماه دیگه قصد بارداری دارم ….. با توجه به اینکه میگن اندازه باید از ۱۸ بالاتر باشه آیا امکان حاملگی وجود داره؟ خواهشا جواب بدید خیلی نگرانم . پریدیم منظمه و هیچ مشکلی هم نداشتم تا الان

    1. سلام بستگی به این دارد که چه زمانی از سیکل قاعدگی سونوگرافی را انجام داده باشید .

  40. سلام خسته نباشين من ١٣روز پريوديم سنو دادم تخمدان سمت چپم يه فولويكل با سايز ٢٧داشتم رفتم دكتر برام امپول نوشت گفت كه شبش نزديكي داشته باشه وقتي رسيدي خونه شكمم خيلي درد داشت بعد نزديكي داشتيم از روز بعدش قسمت راست شكمم تير ميكشه اين ٥روز ميگذره همين درد دارم امروز هم بشدت لگنم درد ميكنه بنظرتون احتمال داره حامله باشم ببخشيد طولاني شد

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  41. سلام خسته نباشید من چهل وهفت سلم هست به دلایلی میخوام حامله بشم امروزروزنهم پریودیم سونودادم تخمدان راستم فیلیکول بیست وتخمدان چپ فولیکول پانرده میلی داشتم درصمن متفورمین هم مصرف کردم ده عدد شبی دوتا ایاامکان باروری دارم?

    1. سلام با توجه به سایز فولیکول های شما بله احتمال بارداری وجود دارد.

  42. سلام خسته نباشد من روز ۱۶پریود (۲۷روزه)سونو دادم اندازه فولیکول ۱۳ بود و تخمک گذاری هم تموم شده بود یعنی سونو رو بعد تخمک گذاری گرفتم بنظرتون برای بارداری مشکلی دارم؟ممنون از توجهتون

    1. لام اگر سیکل قاعدگی شما ۲۷ روزه می باشد روز ۱۳ سیکل قاعدگی تخمک گذاری دارید.

  43. سلام من ماه قبل ۷آذر پریود شدم
    و این ماه ۳ دی
    روز ۱۲ دهم رفتم سونو یه فولیکول ۱۲ و یهفولیکو ۸ داشتم
    الان دقیقا تخمک گذاری من کی هست و اینکه آیا امکان بارداری برای جنس پسر هست
    من تمام رژیم هارو رعایت کردم

    1. سلام بهتر است از شب ۱۴ سیکل قاعدگی تا ۱۸ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  44. سلام ۲۹ ساله هستم ۴ ماهه برای باردارب اقدام کردم امروز جواب سونوگرافی روز ۱۳ پریودم گرفتم. ضخامت اندومترم با هم ۵ میلی متر بود تخمدان راستم یک فولیکول با قطر ۶ و تخمدان چپم با دو فولیکول به قطر ۸ و ۹ دیده شده. دو دوره پریودم از کپسول گیاهی لستفاده می کنم ایا باردارم میشم ؟

    1. سلام سایز فولیکول شما کوچک است باید زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  45. سلام من ۳۶سالمه و۹ماهه که برای بارداری اقدام کردم وپس ازازمایشات وعکس رنگی گفتن که ذخیره تخمدانم کمه وبایدتخمک اهدایی بگیرم واندازه فولیکولم ۱۴..الان چندماهی هس که پرویدم کم شده وروز۴دیگه تمومه وهرماه چندروزتایه هفته جلومی اندازم الان سه روزه که علائم پرویددارم حالت تهوع.بیحالی..سرگیجه ودرد وورم سینه دارم ولی پرویدم اصلانمیاد بایدچیکارکنم؟البته من ازازدواج اولم دوتابچه ۱۶و۱۷ساله دارم وپس از ده سال پارسال ازدواج دوم کردم

    1. سلام برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید .

  46. سلام خواهش میکنم جواب منو بدین من دوسال ازدواج کردم تا این مدت که کیست داشتم دارو میخوردم (دزوسپتیو_متفورمین) وکیستم به قطر ۴و۵میلی متر است به سونوگرافی رفتم با زازبین نرفته ویک ماهه جلو گیری نمی کنم وپریودم نامنظم است دکتر گفته باید برم عمل کنم آیا با این وضع باردار میشم یا باید برم عمل کیست انجام بدم لطفا جواب منو بدین

    1. سلام نیازی به انجام عمل نیست با مصرف قرص جلوگیری این کیست تخمدان از بین می رود .

  47. من ۲۵ سالمه.۱سالو ۱۰ماهه ازدواج کردم.میخوام زود حامله بشم ولی اقدامم کردم نشده هنوز.هردوتامونم ازمایش دادم ولی خودم یکم کم کاری تیرویید دارم و دکتر برام قرص توشته.این ماه سونو دادم فولیکول غالب نداشتم و الانم ۹روز از پریودیم گذشته و نشدم.ولی باشوهرم هردومون قرص های ویتامین مصرف میکنم.خواستم ببینم ایا حامله یامشکل دیگه هست.ممنون

    1. برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  48. سلام خسته نباشید من روز ۱۲پریودیم رفتم سونو ۲فولیکول داشتم سمت راست۱۶وسمت چپ۲۲میخواستم بدونم با ۲فولیکول به این اندازه ها ۲قلو میشه ممنون میشم

    1. سلام خیر احتمال آن ضعیف است.

  49. سلام دکتر خسته نباشید….من یخورده تنبلی تخمدان دارم روز دوازده پریودم رفتم دکتر برام آمپول زد روز بعدش رفتم سونو دادم سه تا فولیکپل ۱۸و۱۹و۱۵داشتم باتوجه ب اینکه من رژین پسرداری گرفتم میخواستم دقیقا روز تخمک گذاری نزدیکی کنم من شب سیزدهم‌نزدیکی نکردم روز چهاردهم بشدت زیرشکمم و ظرف راستم درد میمرد البتع روز سیزدهمم درد مبکرد اما روز چهارده شدیدتر بود ساعت دو بعدازظهر رپز چهارده شدید درد داشتم از کیت تخمک گذاری استفاده کردم ی خط کم رنگ بود رفتم سونوگرافی دکتر گفت تخمکای ۱۸و۱۹آزاد شدن خیلب ناراحت شدیم و بااسترس و ناراحتی اومدیم خونه برای فولیکوا ۱۶نزدیکی کرذیم آیا ممکن است حامله بشم و بچم پسر بشه؟؟؟؟؟البته امشبم شب پانزدهمه ی فولیکپل۲۲دارم میخایم نزدیکی کنیم ما دیشبم نزدیکی داشتیم آیا اسپرم شوهرم ضعیف نمیشود برای پسرزایی؟؟؟

    1. سلام این روش ها ی تعیین جنسیت صد در صد نیستند ونمی توان تضمینی برای کسی تعیین جنسیت انجام داد برای نتیجه گیری بهتر باید حداقل ۳ شب یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید خیر استثتائا ۲ شب پشت سر هم ایرادی ندارد.

  50. سلام من ۳۱ساله هستم و درحال اقدام برای بارداری
    کمی تنبلی تخمدان دارم که از روز۱۶پریودی قرص دوفاستون به مدت ۱۰شب مصرف میکنم
    من روز ۱۲پریودی سونو انجام دادم و سایز فولیکول بین ۴-۶ بود
    دوره هام الان ۳۲روزه شدن ولی قبلن بین ۲۶تا ۲۷روز بودن
    از شهریورماه به مدت سه ماه قرص لتروزول مصرف کردم به دستور ماما از روز سوم تا هفتم پریودی شبی دوعدد
    ماه اول که مصرف کردم روز ۱۳سونو دادم و سایز فولیکول۱۲بود
    ماه بعد روز ۱۲سونو دادم سایزش به ۳۰رسید ولی بازهم باردار نشدم و درماه سوم روز ۱۲سونو دادم و سایزش۳۴بود که تبدیل به کیست شد
    الان با این وضعیت من چیکار کنم
    روزی یک عدد متفورمین هم میخورم

    1. سلام با توجه به شرح حال شما بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا داروی دیگری جایگزین کند .

  51. سلام من روز ١١قاعدگي تخمك سمت راست فوليكول ١٤ داشت و سيكل من ٢٨روزه اس.ايا امكان بارداري هست؟و همه ازمايشات هم سالم بوده.

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  52. سلام.من سونو انجام دادم پی سی او هستم.نزدیک به دو ماه متفورمین،لتروزول و دوفاستون استفاده کردم…بعد از اتمام مت فورمین روز ۱۱قاعدگی سونو انجام دادم که یه فولیکول۱۳سمت راست داشتم…مجددا برام متفورمین تجویز شد…ایا توی این ماه امکان بارداریم هست؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  53. سلام من تنبلي تخمدان شديد داشتم، قرص كلوميفن خوردم و روز ١٤ پريود سونو دادم و يك فوليكول ١٤ و يكي ١٦ داشتم ايا امكان بارداري هست؟

    1. سلام بله امکان بارداری وجود دارد.

  54. سلام خسته نباشید ، من ۳۰ سال سن دارم و ۵ ساله ازدواج کردم و بعد از ۶ ماه برای بارداری اقدام کردم که تا الان بی ثمر بوده همسرم ازمایش داده مشکل نداره و من تنبلی تخمدان دارم ، امروز روز ۱۲ پریودمه رفتم سونو و تخمدان راستم یه فولیکول ۱۳ داره البته لتروزول مصرف کردم این سایز فولیکول برای بارداری مناسبه و اینکه امپول hcg رو چه زمان بزنم خوبه ؟؟

    1. سلام دوست عزیز بهتر است زیر نظر پزشک روز ۱۶ سیکل قاعدگی آمپول hcgتجویز شود‌.

  55. سلام ۰خسته نباشید.من۲۶ سالمه و دوساله برای بارداری اقدام کردم .امپول منوترون روز۹.۱۰.۱۱ پریودی زدم روز ۱۲ رفتم سونو بزرگترین فولیکول سمت چپ ۱۱ وسمت راست ۱۲ بود .قرص کلومیفن هم از شب پنجم تا ۹ پریودی خوردم.وتنبلی تخمدان وکیستهای ریز دارم
    میخواستم ببینم ایا سایز فولیکولها برای بارداری مناسبه؟ امپول hcg روز ۱۲ یا ۱۳ پریودی تزریق کنم؟

    1. سلام فعلا سایز فولیکول شما کوچک است نیازی به تزریق آمپول هاش سی جی نیست شما باید از شب ۱۵ سیکل قاعدگی تا ۲۱ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  56. باسلام من در روز ۱۲سیکلم سونو دادم ابعاد رحمن ۸۷&۳۰ بوده .ضخامت آندومتر ۶ فاقد پولیپ.حجم تخمدان راست ۱۳/۵وچپ۱۶سی سی .کورپوس لوتئوم ب ابعاد ۱۶&۱۶در تخمدان راست.با پریودی کاملا منظم آیا من تنبلی تخمدان دارم؟

    1. سلام خیر شما تنبلی تخمدان ندارید.

  57. سلام من روز ۱۳پریدیم سنو دادم دوتا فولیکول ۱۴،۱۵دارم ایا احتمالا بارداری دارم دوماه اقدام کردم ولی حامله نسدم ایا این ماه امکان داره.

    1. سلام اگر سیکل قاعدگی شما ۲۸ روزه می باشد سایز فولیکول تخمدان شما کوچک است باید زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  58. سلام سیکل پریدیم ۳۰روزه هست

  59. سلام بله سیکل من ۳۰روزه هست ایادباز هم باید دارو مصرف کنم

  60. سلام،ببخشيد من در روز ٩ ام سيكلم سونو دادم و فوليكولهاي ١٠ ميل و يك فوليكول غالب ١٤ ميل داشتم، متوسط سيكلهاي من ٣٠ تا ٣٦ روزه،ايا من مشكلي براي بارداري خواهم داشت؟

    1. سلام خیر نگران نباشید سایز فولیکول شما مناسب است بهتر است از شب ۱۴ سیکل قاعدگی تا ۲۲ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  61. سلام من روز ۱۳ سیکل سونودادم گفت یک فولیکول ۱۶ میلی داری و ضخامت آندومتر ۶٫۶ است سیکلام هم تقریبا ۳۰تا ۳۳ روزه است آیا من مشکلی دارم و آیا این ماه امکان بارداری هست؟

    1. سلام سایز فولیکول شما مناسب است احتمال بارداری وجود دارد.

  62. سلام،من امروز روز ۳۰ سیکلم هست و پریود نشدم، سونو انجام دادن،ضخامت اندومتر ۱۰ و فولیکول ۱۲ در تخمدان راست بود، میشه بهم بگین که این طبیعی هست یا نه

    1. سلام بله طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  63. سلام من اقدام به بارداری هستم.سونو دادم طرف راست تخمدانم یک فولیکول ۱۴وجود داره.بنظرتون باردارمیشم؟؟؟درضمن تنبلی تخمدان دارم قرص مدروکسی پروژسترون میخورم متفورمین هم میخورم.توروخداکمکم کنین

    1. سلام شما اشاره ای به اینکه روز چندم سیکل قاعدگی سونوگرافی انجام داده اید نکردید .

  64. ببخشید من باردارمیشم بنظرتون؟؟؟چون واقعامیترسم توروخداراهنمائیم کنین

  65. سلام من ۱۷سیکل سونوکردم.

  66. سلام و خسته نباشيد جواب سونوي من يك قوليكول ١٤ يا جدار نامنظم همراه با مختصر مايع آزاد مجاور به نقع فوليكول پرقوره در تخمدان راست.
    آيا فوليكولي كه تخمك آزاد كرده اندازه آن مشخص هست يا اينس كه نوشته ١٤م م يكي ديگه بوده و اوني كه آزاد شده يكي ديگه؟؟؟

    1. سلام احتمال اینکه تخمک آزاد شده باشد وجود دارد.

  67. سلام.من ۲۹ سالمه و روز سیزدهم سونودادم.رحم و تخمدان مشکلی نداشتن اما هیچ فولیکولی بالای ده میلیمتر دیده نشد,این یعنی چی و باید چکار کرد

    1. سلام باید زیر نظر پزشک از داروهای کمک باروری استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  68. سلام دکتر.ببخشید من پریودیم نامنظمه این ماه ۱۳ اسفند پریود شدم با ۳۲ روز ه و روز ۱۴ پریودیم رفتم سونو و دکتر گفتن اندازه رحم طبیعی و دوفولیکول یکی در سمت راست ۲۴ و نیم و یکی سمت چپ سایز ۴با اندومتر ۷ و نیم وسپس روز ۱۵ م پریودی مجددا رفتم سونو گفت یه فولی ۱۵ در سمت راست با اندومتر ۸ و مایع در لگن مشاهده نمیباشد.لطفا راهنمایی کنید به کدوم سونو توجه کنیم برا اقدام .چون توی رژیم پسردارشدن هستیم.باتشکر

    1. سلام تعیین جنسیت به این روش ها صد در صد نیست ونمی توان تضمینی برای کسی تعیین جنسیت انجام داد این دو سونوگرافی شما با هم خیلی فرق دارد ونمی توان نظر قطعی داد بهتر است در تایم تخمک گذاری خود یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید .

  69. سلام خانم دکتر. من ۳۰ سالمه و ۶ ماهه اقدام کردم. این ماه رفتم دکتر و از ۵پریودی کلومیفن خوردم با متفورمین ۱۰ تا/ عکس رنگی و سونو که دادم همه چیز عالی بود و روز ۱۳ سونو دادم دوتا فولیکول ۱۲ و ۱۳ داشتم. سیکلم همیشه ۲۸ بوده اما این سه ماه اخیر درست ۳۱ روز شده بخاطر قرص لوونورجسترولی که مصرف کرده بودم. ضخامت رحم ۵میلی متر بود و حدود رحم smooth/ از روز ۱۳ تا امروز که ۱۹ پری هست سه بار نزدیکی داشتم اما علائم آزادکردن تخمک رو خیلی محدود داشتم و دردی هم حس نکردم. بنظرتون تخمک آزاد کردم با این سایز فولیکول؟ و آیا لازمه قرص لتروزل رو از همین ۱۹ پریودی استفاده کنم؟

    1. سلام سایز فولیکول شما کوچک است باید از ماه آینده دوز داروی شما بیشتر شود .

  70. سلام وقت بخیر – من ۲۶ سالمه و ۵ ساله ازدواج کردم و نزدیک ۵ ماهه اقدام به بارداری میکنیم که قبل از اقدام پریودهای من دوره ۲۸ روزه منظم داشت ولی بعد از اقدام نظم پریودهام بهم خورده و الان بین ۳۴ تا ۳۱ روزه اتفاق میفته و من روز ۱۴ قاعدگی به سونوگرافی رفتم .
    رحم به طول ۸۴mmبه ضخامت اندومتری ۱۳mmبا اکوی اندومتریال طبیعی فاقد توده و تجمع میباشدتخمدانها حدود،شکل طبیعی دارند.درون آنها کیست و توده دیده نشد.فولیکول ۱۶mmدرون تخمدان راست و ۱۳mmدرون تخمدان چپ دیده میشود. خواهش میکنم راهنماییم کنید که من میتونم باردار بشم ؟درضمن من بعداز زمانی که به بارداری اقدام کرده ام وقتی پریود میشوم کمر درد زیاد دارم و یک هفته قبل پریودی درد زیر شکم و تخمدانهای چپ و راست دارم که بعداز اقدام این اتفاق افتاده-لطفا راهنماییم کنید.

    1. سلام سایز فولیکول شما مناسب است جای نگرانی وجود ندارد از شب ۱۶ سیکل قاعدگی تا ۲۲ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  71. با سلام حضور شما و سپاس فراوان بخاطر راهنماییتون

  72. سلام و وقت بخير من ٣٨ سالمه و پريودهاي منظم ٢٥ روزه دارم اما پريودهام ١٠ روزه هستش دو دوره قرص لتروفوم استفاده كردم در روز ١٧ سونو انجام دادم ضخامت آندومتر ٩ ميليمتر و در تخمدان رأست دو فوليكول ١٦ و ١٧و در تخمدان چپ يك فوليكول ١٧ ميليمتر و مقدار خفيفي مايع آزاد در حفره لگني هم ديده شده آيا اين وضعيت طبيعي است؟ ممنون از راهنمايي هايتان

    1. سلام بله سایز فولیکول های تخمدان شما مناسب است وجای نگرانی ندارد.

  73. سلام. من در روز ۱۴پریودم سونی انجام دادم. رحم به ابعاد ۷۵″۳۹میلی.اکوی مبومتریال رحم هموژن.اندومتریال لاین با اکوی هتروژن ب ضخامت ۱۰میل. کانون اوژن بیضی با حدود مشخص با نمای پولیپ اندومتریال به ابعاد ۱۵″۸مبل در قسمت میانی کاویته اندومتریال. تخمدان سایز نرمال فاقد ضایعه کیستی.تخمدان راست ۳۹″۲۸″۱۸وتخمدان چپ۲۷″۱۳″۲۵میل. فولیکول غالب ۱۸میل در تخمدان راست. هورمون tshمیزان آن ۲٫۵٫باتوجه به اینکه این ماه پس از تمام شدن پریود قصد بارداری دارم آیا پولیپ مذکور باعث نازایی یا سقط احتمالی جنین می شود؟آیا قبل از اقدام پولیپ را از رحم خارج کنم یا مشکلی پیش نمی آورد برای بارداری؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام نگران نباشید سایز پولیپ کوچک است مشکلی فعلا ایجاد نمی کند باید زودتر برای بارداری اقدام کنید.

  74. سلام. ببخشيد من ي سوال داشتم.
    امروز سونوگرافي دادم. در جواب نوشته بود كه تخمدان ها حاوي فوليكول هاي فيزيولوژيك به قطر ٣-٢ mm هستند. تخمدان چپ يك فوليكول غالب آزاد نشده به قطر ١٧ mm دارد.
    من قصد باردار شدن دارم. مشكلي براي باردار شدن ندارم؟
    بهترين زمان براي باردار شدن چه زماني مي باشد؟

    1. سلام سایز فولیکول تخمدان چپ شما مناسب است می توانید یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  75. سلام.
    من خانمي ٣٠ ساله هستم. حدود ٣ سال از همسرم دور بودم. نزديكي بين من و همسرم هر ٣ ماه يك بار انجام ميشد. حالا قصد باردار شدن دارم. مي خواستم بدونم براي باردار شدن با توجه به دور بودن و رابطه نزديكي دير به دير، مشكلي براي باردار شدن نيست؟

    1. سلام باید طوری تنظیم کنید که در تایم تخمک گذاری خود یک شب در میان نزدیکی داشته باشید.

  76. سلام.
    من خانمي ٣٠ ساله هستم. حدود ٣ سال از همسرم دور بودم. نزديكي بين من و همسرم هر ٣ ماه يك بار انجام ميشد. حالا قصد باردار شدن دارم. مي خواستم بدونم براي باردار شدن با توجه به دور بودن و رابطه نزديكي دير به دير، مشكلي براي باردار شدن نيست؟

  77. سلام.
    ببخشيد من ي سوال داشتم.
    بهترين زمان براي باردار شدن چه زماني مي باشد؟
    و اينكه من هيچ تجربه اي در مورد بارداري ندارم. نمي دونم منظور از تخمك گذاري چيست.
    آيا با يك بار نزديكي بارداري صورت مي گيره؟
    ممنون ميشم اگه راهنمايي بفرماييد.

    1. سلام زمان تخمک گذاری در وسط سیکل قاعدگی شما اتفاق می افتد که باید یک شب در میان در تایم تخمک گذاری خود برای بارداری اقدام کنید.

  78. سلام.
    براي پسر دار شدن راهي هست؟
    از نظر تغذيه، قبل از نزديكي و …..؟

    1. سلام این روش ها که برای تعیین جنسیت ذکر می شود صد درصد نیست ونمی توان تضمینی برای کسی تعیین جنسیت انجام داد.

  79. سلام. من ۳۱سالم هست. شش ماهه ازدواج کردم و قصد بارداری دارم. متاسفانه از یکسال پیش دچار لکه بینی به مدت ۳روز بعد از یک هفته از اتمام پریود میشوم و در ماه گذشته تمام ماه رو لکه بینی داشتم سونی واژینال کردم و مشخص شد پولیپ یک و نیم سانتی دارم و الان دو مرتبه پس از مقاربت دچار خونریزی میشم که صورتی رنگ است. ممنون میشم راهنماییم کنید که آیا این مسئله نگران کننده است برای بارداری یا خیر؟خونریزی بعد از مقاربت با وجود گذشت ۱۱روز از پریود بدلیل پولیپ است؟

    1. سلام اگر در وسط سیکل قاعدگی به مدت ۳ روز لکه بینی جزئی دارید به علت تخمک گذاری است اما اگر لکه بینی شما زیاد و ادامه دار است باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود وبرای بارداری اقدام کنید.

  80. سلام من امروز روز ۲۹ پریودیم هست و این ماه قرص یاز میخورم امروز رفتم سونو واژینال در روز ۲۹ یک فولیکل ۱۵ mm بود کی میتونم برا بارداری اقدام کنم آیا امکان بارداری هست چطور ؟

  81. فاطمه محمدی پاسخ

    سلام خانم دکترخسته نباشید میخواستم بگم من پریودنامنظم دارم و روز چهارم بعد پری سونو دادم دوتا فولیکول ۱۶داشتم میخواستم بدونم کی برا بارداری اقدام کنم نتیجه میگیرم ممنون

    1. سلام تا ۵ شب یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  82. سلام وقت بخیر-من ۲۶ ساله هستم و ۵سال هست ازدواج کردم طول قاعدگی ۲۸ روزه و من روز ۱۴ ام دو ماه پیش رفتم سونوگرافی و اطلاعات رحم به این صورت بود:رحم به طول ۸۴mmبه ضخامت اندومتری ۱۳mmبا اکوی اندومتریال طبیعی فاقد توده و تجمع میباشدتخمدانها حدود،شکل طبیعی دارند.درون آنها کیست و توده دیده نشد.فولیکول ۱۶mmدرون تخمدان راست و ۱۳mmدرون تخمدان چپ دیده میشود. و من بعد از اقدام زمان پریودم متغییر بین ۳۰ تا۳۳ روزه شده واین ماه ۳۰ روزه بودو روز ۱۴ سونوگرافی رفتم:رحم با طول۷۸mmو ضخامت اندومتر ۷ mmدارای شکل و اکوی نرمال است.در تخمدان راست فولیکولهایی به قطر ۱۶و ۱۹ mmو در تخمدان چپ فولیکول فعال مشاهده نمیشود.
    لطفا راهنمایی کنید چه دلیلی باعث کوچک شدن اندازه اندومتر وطول رحم شده و زمان تخمکگذاری من چه زمانی است و فولیکول چپ فعال ندارم جای نگرانی دارد؟و اینکه بعد از ۴ ماه اقدام امکان بارداری است؟ و چه چیزی باعث بزرگ تر شدن فولیکول نسبت به ماه پیش شده درصمن من قرص آیروویت و اوستئو مصرف میکنم.بابت زحمات تان کمال تشکر را دارم

    1. سلام سایز فولیکول های تخمدان شما سایز رحم وضخامت آندومتر رحم مناسب است وجای نگرانی ندارد.

  83. با سلام من در روز ۲۹ پریودیم رفتم سونو واژینال ضخامت رحم ۸ میلی متر بود و یک فولیکل ۱۵ میلی متری در تخمدان سمت راستم بود و مایع ازاد مشاهده نشد این یعنی چی ؟ من کی میتونم برا بارداری اقدام کنم ؟

  84. سلام من امروز روز ۲۹ پریودیم هست و این ماه قرص یاز میخورم امروز رفتم سونو واژینال در روز ۲۹ یک فولیکل ۱۵ mm بود کی میتونم برا بارداری اقدام کنم آیا امکان بارداری هست چطور ؟

  85. سلام من امروز روز ۲۹ پریودیم هست و این ماه قرص یاز میخورم امروز رفتم سونو واژینال در روز ۲۹ یک فولیکل ۱۵ mm بود کی میتونم برا بارداری اقدام کنم آیا امکان بارداری هست چطور ؟

  86. سلام. خسته نباشین
    من روز ۱۴ دوره ماهیانه سونو انجام دادم. وضعیت رحم رو نرمال و بدون مشکل خاصی زده و ضخامت اندومتدیال ۷ میلیمتر.
    این جمله هم نوشته شده بود که : ۱-۲ cc free fluid is seen
    میخواستم ببینم مشکل خاصی هست؟

    1. سلام خیر مشکل جدی وجود ندارد نگران نباشید.

  87. سلام خانم دکتر خسته نباشین من اخرین روز پریودیم برج ۱۲روز هشتم بود یعنی الان چندماهه باردارم چ ون سنوگرافی نرفتم میترسم برم بگن قلب تشکیل نشده یاچیزی من سابقه چیزی ندارم یه دختر ۴ساله دارم خانم دکترفقط ازمایش خون دادم وازمایش چکاب کامل دادم که گفتن باردارم به نظرتون برم سنوگرافی الان بهتره یابزارم ۳ماهم بشه بعد برم ممنونم ازتون

    1. سلام سن بارداری شما ۹ هفته و۶ روز می باشد باید سونوگرافی انجام بدهید.

  88. سلام وقت بخیر ببخشید من یک پیام حاوی متن سونوگرافی خدمت حضرتعالی ارسال نموده ام ولی متاسفانه پاسخی دریافت نکردم حدود چهار روز پیش

  89. سلام من یک ساله اقدام به بارداری کردم این ماه روز ۱۲پریودی سنو دادم گفت دو تا فولیکول ۲۰سمت راست و یه دونه ۱۸سمت چپ ایا احتمال بارداری داخل ازاین ماه هست یانه؟

    1. سلام بله با توجه به سایز فولیکول های تخمدان شما احتمال بارداری وجود دارد‌.

  90. سلام ممنون بابت پاسختون سوالی که داشتم این بود که چرا طول و ضخامت رحم و اندومتر نسبت به دو ماه قبلش کوچکتر شده و علت نبود تخمدان در سمت چپ چیست؟و همینطور روز تخمکگذاری من چه روزی میباشد.سپاس فراوان

  91. سلام خسته نباشید
    من مجرد هستم ۳۰ساله
    حجم پریودم کم شده بود چند بار پرولاکتین دادم ۲۷بود سونوگرافی هم دادم ازمایشم خوب بود هورمون هم همرو دادم فقط گفت پرولاکتینت همون ۲۷بوده
    ولی ا ماه قبل که رفتم سونو روز ۱۰ پریود اشتباهی رفتم به من گفت ده تا کیست ۳تا ۵ دیده شده مشکوک به پی سی او هم هستید و ضخامت اندومتر ۳میل
    الان بهم گفتن دوباره روزه سیزده باید بری
    خیلی نگرانم

  92. سلام من تخمدان pcod دارم روزي ٢ عدد متفورمين مصرف مي كنم از روز ٢ پريود قرص لتريزول خوردم به مدت ٥ روز روز ٩ پريود سونو دادم تخندان راست فوليكول به اندازه ١٠ و تخمدان چب فوليكول ١٥ داشت روز ١٢ پريود ٢ عددآمپول hcg تزريق كردم آيا احتمال بارداري وجود دارد؟ احتمال دوقلو بودن چطور؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  93. سلام من تخمدان pcod دارم روزي ٢ عدد متفورمين مصرف مي كنم از روز ٢ پريود قرص لتريزول خوردم به مدت ٥ روز روز ٩ پريود سونو دادم تخندان راست فوليكول به اندازه ١٠ و تخمدان چب فوليكول ١٥ داشت روز ١٢ پريود ٢ عددآمپول hcg تزريق كردم روز ١١، ١٣،١٥،١٧ نزديكي داشتم آيا احتمال بارداري وجود دارد؟ احتمال دوقلو بودن چطور؟

  94. سلام خسته نباشید من قصد بارداری دارم البته سه ماه پیش سقط داشتم که بارداری اولم بود برای مطمئن شدن اینکه مشکلی ندارم سونو دادم
    ده روز بعد تمام شدن پریودیم این سونو رو دادم که ضخامت اندومتر هشت میلی و یک فولیکول غالب در تخمدان سمت راست دیده میشد هیچ دارویی مصرف نمیکنم و دوره هام ۳۳ روزس

  95. سلام خسته نباشین امروز ۱۲ پریودم رفتم سونو نوشته یک فولیکل غالب به قطر ۱۹ در تخمدان چپ مشهود است این تخمک کی ازاد ایا این ماه امکان بارداری هست چکار کنم باردار بشم

    1. سلام باید یک شب در میان تا یک هفته برای بارداری اقدام کنید .

  96. سلام پریودی نامنظم داشتم زخم رحم هم داشتم فریزکردم. سه ماه دوفاستون مصرف کردم.این ماه هم زیرنظرپزشک برای بارداری اقدام کردم ک امپول hcg بهم دادن امروز هم روز۱۷ پریودیمه خواستم بدونم دوفاستون رو این ماه تا ده شب ادامه بدم؟؟ دوز دیگه هم آمپول hcc v دارم.دوفاستون رو این ماه کی بخورم؟

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود از داروهای تجویز شده استفاده کنید زیرا من شرح حال کاملی از شما ندارم .

  97. من پریود۲۹ روزه دارم و منظم-روز ۱۲ پریود رفتم سونو همه چی خوب بود فقط نوشته فولیکول گراف در هیچ یک از تخمدان ها مشاهده نشد یعنی چی؟

    1. یعنی تخمک گذاری ندارید باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود.

  98. سلام من روز ۱۴ سیکل قاعدگی رفتم سونو یک فولیکول ۱۶ در راست و یک فولیکول ۱۴ در چپ داشتم آیا احتمال حاملگی هست یا نه؟ممنون

    1. سلام بهتر است تا روز ۲۰ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  99. سلام خسته نباشین با یک فولیکل غالب چند در صد امکان بارداری هست ؟

    1. سلام ۳۰ تا ۴۰ درصد احتمال بارداری وجود دارد.

  100. سلام من لوله سمت چپم بسته است این ماه روز ۱۲ پری رفتم سونو گفت یک فولیکل غالب ۲۰ در سمت چپ وجود دارد ایا این ماه امکان بارداری وجود داره

  101. سلام.
    ببخشيد من بعد از روز هفتم پريودم، ٦ روز پشت سر هم با همسرم نزديكي داشتيم. الان ٢ روز مونده به پريودم و تست بيبي چك دادم ولي منفي بود. زير دلم و كمرم درد مي كنه.
    مي خواستم بدونم كه اين علائم باردار شدن مي باشد يا اينكه مي خواهم پريود شوم؟
    ممنون.

    1. سلام به علت تغییرات هورمونی علائم پیش از قاعدگی و بارداری شبیه به هم هستند بنابراین نمی توان از روی علائم صد در صد تشخیص بارداری را داد باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی شما وجود داشت آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  102. سلام من سیکل ماهانم ۴۰ روزست الان روز ۱۰ پریود هستم،۳روز پاک شدم.
    امروز سونوگرافی انجام دادم ضخامت اندومتر ۷م،م
    ۲فولیکول ۱۱ و ۱۲ در تخمدان راست دیده میشود
    طبق تاریخی که کیت تخمکگذاری نشون داده ماه های پیش،
    یک یا ۲ هفته ی دیگه زمان تخمکگذاریمه با این سایز فولیکول واسه بارداری مشکلی نیست؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد.

  103. سلام چند روز بعد از روز تخمکگذاری و روزنزدیکی تست مثبت میشه ؟

    1. سلام ۱۶ روز بعد از نزدیکی می توانید تست بارداری انجام بدهید.

  104. سلام چند روز بعد از روز تخمکگذاری و روزنزدیکی تست مثبت میشه ؟

  105. سلام خانوم دکتر؛من امروز که ۱۵ سیکلم هست سونو دادم و این چند ماه اخیر هم با خوردن قرص های لتروزول؛متفورمین و دیروژسترون قاعدگی منظم ۳۱ روزه دارم؛نتیجه ی سونو گفته: “ضخامت آندومتر در دو لایه ۱۱٫۵ میلیمتر و از نظر سونوگرافیک در فاز فولیکولر است؛
    در تخمدان راست فولیکول به قطر ۱۵ mm دیده شده و در تخمدان چپ ۵-۴ فولیکول با قطر ۷mm دیده شده
    به نظرتون این ماه احتمال بارداری هست؟ با توجه به فولیکول ۱۵ mm و سیکل ۳۱ روزه تخمک کی آزاد میشه

    1. سلام بهتر است از شب ۱۴ سیکل قاعدگی تا ۲۰ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  106. سلام.من ۲۹ سالمه ۷ ماه پیش یه سقط خودبخودی هفت هفته داشتم بدون کورتاژ.و طبیعی باردار شدم تو اقدام ماه دوم. الان ۳ ماهه اقدامم دو ماه اول اقدام دوفاستون تجویز کردن برام هر دو ماه پریودم تا ۱۲روز عقب افتاد.این ماه لتروزل روزی دوتا خوردم آزمایشات هورمونی دادم همه چی سالم بود و روز ۱۳ پرزود سونو دادم دو تا فولیکول ۱۴ و ۲۶ داشتم همون ۱۳ پری دو تا آمپول اچ سی جی زدم و اقدام دو شب پشت سر هم و بعدش یه شب در میون داشتیم. حال عمومی من برا بارداری خوبه؟ با این شرح حال این ماه احتمال بارداری هست؟ الان ۲۸ پریودمه آزمایش بدم نشون میده؟ ممنون

    1. سلام بهتر است صبر کنید اگر تاخیر در پریود شما وجود داشت آن وقت آزمایش خون انجام بدهید.

  107. سلام من روز ۱۲ پری رفتم سونو یک فولیکل ۱۹ تخمدان چپ داشتم از اون روز یک شب در میان اقدام داشتم دیروز ۲۶ پری بود لکه بینی دارم یعنی نمیاد رو نوار بهداشتی ببخشید ولی میرم دست شویی میاد پریود هام هم ۲۸ روزه تا ۳۰ روزه هستش این یعنی پریود چرا زودتر پریود شدم ؟

    1. سلام اگر تا ۳ روز دیگر به خون ریزی نیافتادید آن وقت تست بارداری انجام بدهید .

  108. سلام ممنون بابت وقتی که میذارید.
    من ۷ ماه پیش سقط خودبخودی تو ۷ هفته داشتم الان ۳ ماهه اقدامم.دو ماه اول دوفاستون دکتر داد پریودام ۱۲ روز عقب مینداخت این ماه لتروزل بهم داد شبی دو تا و روز سوم آزمایش هورمونی همه چی خوب بود و روز ۱۳ سونو دادم دو تا فولیکول ۱۴ و ۲۶ تخمدان چپم داشت همون شب سیزدهم دو تا امپول اچ سی جی زدم و اقدام همون شب و فردا شب و بعدش یک شب درمیون داشتیم.احتمال بارداری هست؟ امروز ۲۹ پریودمه ولی هیچ علایم پریود یا بارداری ندارم اصلا.روزه تو اقدام ضرر نداره من از اولش روزه هستم.ممنون

    1. سلام خیر ضرری ندارد روزه داری مانع بارداری نمی شود و مشکلی ندارد.

  109. سلام من این ماه دوره پریودم ۲۶ روزه بود از این برا بارداری از چه روزی اقدام کنم تا چند روز ؟

    1. سلام بهتر است از شب ۱۰ سیکل قاعدگی تا ۱۸ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  110. سلام من قبلا قرص جلوگیری میخورم ماه قبل قطع کردم و برا بارداری اقدام کردم از شب ۱۲ تا ۲۰ یک شب در میان اقدام کردم ولی باردار نشدم و روز ۲۶ پریودم پریود شدم میخوام این ماه اقدام کنم از چه روزی تا کی اقدام کنم که زودتر باردار بشم ؟

  111. با سلام و خسته نباشید من قبلا قرص جلوگیری میخوردم ماه قبل قرص و قطع کردم و برا بارداری از ۱۲ پریودم تا ۲۰ یک شب در میان اقدام کردم ولی باردار نشدم و ۲۶ پریودم پریود شدم این ماه از کدام روز برا بارداری اقدام کنم زودتر باردار میشم و جنسیت پسر باشه ؟

  112. با سلام و خسته نباشید من قبلا قرص جلوگیری میخوردم ماه قبل قرص و قطع کردم و برا بارداری از ۱۲ پریودم تا ۲۰ یک شب در میان اقدام کردم ولی باردار نشدم و ۲۶ پریودم پریود شدم این ماه از کدام روز برا بارداری اقدام کنم زودتر باردار میشم و جنسیت پسر باشه ؟

  113. با سلام.
    روز ۱۲ پریودم سونو دادم و دوتا فولیکول ۱۶و ۲۰ داشتم.همون روز آمپول اچ سی جی تزریق کردم.
    بنظرتون احتمال بارداری در این ماه وجود داره.

  114. سلام دکترجان خسته نباشین ممنونم ازوقتی که براما می زارید یه سال داشتم من اخرین پریودیم برج ۱۲ورور ۸ بوده ومن برج ۳ روز ۱۳ سنوگرافی دادم بهم گفتن ۱۲ هفته و ۲ روز باردارم وبهم گف نی نیم پسره گف ۹۹ درصد پسره سنوگرافی خوبی رفتم خانم دکتر حالا من دقیق چندماهمه اخه بهداشت میگه من ۱۴ هفته هستم ولی سنوگفته ۱۲ هفته هستم ممنونم ازتون بعدخانم دکتر دکتر برام تاریخ زایمان برج ۹ روز ۲۰ زده حالا من چندماهمه اخه هنوز سنوگرافی ntانجام ندادم ممنونم ازتون نمازو روزاتون قبول درگاه خداوند باشه

    1. سلام سن بارداری شما ۱۴ هفته و۳ روز می باشد.

  115. سلام..من امروز که روز ۱۱عادتم بود رفتم سونو وطرف راستم سه تافولیکول۱۶و۱۷و۲۵میلی داشتم وطرف چپم چیزی وجودنداشت ایاامکان حاملگی دارم؟بااینکه پارسال چندباررفتم سونو وتنبلی تخمدان داشتم وگفتن ذخیره تخمدانت کم شده واحتمالابایدتخمک اهدایی بگیری ایابااین وجوداحتمال حامله شدن دارم؟

    1. سلام سایز فولیکول های تخمدان شما مناسب است بهتر است یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  116. سلام خسته نباشید من پنج روز مونده به پریودی مجدد سنو دادم این بود جوابش رحم در اندازه ۳۷*۷۹ بوده فوایکول با دیواره نامنظم ۱۸/۸ در تخمدان چپ رویت میشود ایا احتمال بارداری واسم هست یک ساله اقدام میکنم و نتیجه نگرقتم

    1. سلام بهتر است تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  117. سلام دکتر جان…من امروز روز ۱۵ پریودیم بود رفتم سونو دادم.تخمدان چپم یه فولیکول ۱۴ میلیمتری و تخمدان راستم یه فولیکول ۱۵ میلی متری داره..از اونجایی که پریودیم نامنظمه(البته الان دو سه ماهه که سیکلم ۳۰ الی ۳۱ روزست) ..میخواستم بدونم اگر اقدام به بارداری کنم آیا امکان داره باروری صورت بگیره و امکان دوقلو بودن وجود داره؟ کیت تخمک گذاری هم گرفتم که مشخص کنم کی آزاد میشن تخمکام..خودم احتمال میدم تخمک گذاریم یکی دو روز آینده باشه..راهنماییم میفرمایید.

    1. سلام بهتر است از شب ۱۷ سیکل قاعدگی تا ۲۱سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید احتمال دوقلویی ضعیف است.

  118. باسلام من دختری ۳۱ ساله که قصد بارداری دارم ولی مرداد سال ۹۶ یک سقط ۶ هفته به دلیل قلب جنین قطع شده بود مجبور به کورتاژ شدم ۶ ماه بعد کورتاژ روزهای پریودی دوروز یا سه روز شده ومقدار خونریزی خیلی کم شده در تاریخ ۴/۹۷سونو در روز ۵ پریودی دادم گفته فولیکول ۱۰ و۹دارم آیا باردار میشم

    1. سلام با توجه به سونوگرافی انجام شده و سایز فولیکول های تخمدان شما بله می توانید برای بارداری اقدام کنید احتمال بارداری وجود دارد.

  119. باسلام من دختری ۳۱ ساله که قصد بارداری دارم ولی مرداد سال ۹۶ یک سقط ۶ هفته به دلیل قلب جنین قطع شده بود مجبور به کورتاژ شدم ۶ ماه بعد کورتاژ روزهای پریودی دوروز یا سه روز شده ومقدار خونریزی خیلی کم شده در تاریخ ۴/۹۷سونو در روز ۵ پریودی دادم گفته فولیکول ۱۰ و۹دارم آیا باردار میشم

  120. سلام لطفا جوابم بدین خیلی نگران هستم ممنونم….میترسم یائسه شده باشم

  121. سلام من روز هشتم پریودم رفتم سونوگرافی یک فولیکل ۱۷ mm در سمت راستم بود از چه روزی میتونم برا بارداری اقدام کنم ؟ این ماه امکان بارداری وجود دارد ؟

  122. سلام
    من می خواستم برای بارداری اقدام کنم روز ۱۸ پرویودم رفتم سونو تو تخمدان راست دو تا فولیکول ۱۲ و ۱۴ بود و در تخمدان راست یک فولیکول ۱۴ بود ؟ به نظر شما مشکلی ندارم برای بارداری ؟؟

    1. سلام اگر سیکل های قاعدگی شما منظم است این سایز فولیکول های تخمدان شما کوچک است اگر تا ۳ ماه آینده باردار نشدید باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود .

  123. سلام خانوم دکتر خسته نباشید من ۳۳سالمه و سال پیش به علت بارداری خارج از رحم لوله چپ رو از دست دادم این ماه ده روز از پریودم گذشت ولی پریود نشدم آزمایش بتا منفی بوده و سونو دادم که رحم با ابعاد ۷۵*۴۵*۳۷بوده و اندومتر با ضخامت ۶.۵ ودر تخمدان چپ یک فولیکول با ابعاد ۱۷*۱۴مشاهده شده آیا امکان بارداری هست چون لوله چپ ندارم ولی اقدام به بارداری کردم ‌خیلی تهو و سر گیجه دارم ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام خیر شما باردار نیستید.

  124. سلام،خسته نباشید،خانم دکتر من مجردم،۲۹سالمه،سابقه pcoداشتم ک بادارو هرباربرطرف میشد ودوباره برمیگشت،بهم متفورمین دادن،توسونو اخیرpcoنبودم،گفتن باید سونو بدم ببینن تخمک گذاری درچ وضعیتی،روز۱۲پریودم سونو دادم زده بود درتخمدان راست فولیکول۲۵*۲۰موجوده،میخواسم بدونم الان وضعیتم کامل اوکی شده یابایدهمچنان متفورمین وادامه بدم!!!

    1. سلام خیر در سونوگرافی انجام شده مشکلی وجود ندارد نیازی به استفاده از قرص مت فورمین نیست.

  125. سلام روز ۱۱ عادت سونو دادم در تخمدان چپ فولیکول ۷ و ۷ و ۱۰ و راست ۱۷ و۱۱ و ۱۰ مشاهده شده علاوه بر آن در سونو ذکر شده علایم pelvic adhesion دیده شده و علایم pcod در تخمدان ها مشاهده شده البته از شب ۵ پریودی شبی دو تا لتروزول مصرف کردم میخام واسه بارداری اقدام کنم برای بارداری مشکلی وجود نداره خیلی نگرانم

    1. سلام سایز فولیکول های تخمدان شما مناسب است می توانید از شب ۱۴ سیکل قاعدگی تا ۲۰ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید .

  126. سلام روز ۱۱ عادت سونو دادم در تخمدان چپ فولیکول ۷ و ۷ و ۱۰ و راست ۱۷ و۱۱ و ۱۰ مشاهده شده علاوه بر آن در سونو ذکر شده علایم pelvic adhesion دیده شده و علایم pcod در تخمدان ها مشاهده شده البته از شب ۵ پریودی شبی دو تا لتروزول مصرف کردم میخام واسه بارداری اقدام کنم برای بارداری مشکلی وجود نداره خیلی نگرانم

  127. سلام خانم دکترعزیز من اخرین روزه پریودیم برج ۱۲روز۸بوده سال ۹۶ بوده
    خواستم بدون الان چندهفته باردارم یعنی چندماه بارداری هستم اخه دکتربرام سنوگرافی اونومالی نوشته من باید کی این سنوروانجام بدم من ۲۷ سال دارم خانم دکتر برج ۳ خرداد رفتم سنودادم گفتن ۱۲ هفته باردارم و خانم دکترمن باید ازتاریخ پریودی حساب کنم یاتاریخ سنوگرافی ممنون میشم قشنگ بهم بگین دقیق چندماه بارداریرهستم درضمن روز زایمان وبرام برج ۹ آذر زدن برام ممنونم ازتون خدا خیرتون بده

    1. سلام سن بارداری شما ۱۹ هفته و۳ روز می باشد.

  128. سلام روز خوش.من در حال اقدام برای بارداری هستم و همچنین چون قندم بالا بود دکتر برام روزی سه عدد منفورمین نوشت ایا این قرص ها در تخمکگذاری تاثیر مثبت دارن یا نه.و در دوره تخمکگداری وقتی کیت میزنیم و دوتا خط میندازه تا چند روز بعد میتونیم اقدام کنیم؟

    1. سلام بله قرص مت فورمین روی تخمک گذاری اثر مثبتی دارد بعد از مثبت شدن کیت تخمک گذاری تا ۳ روز می توانید یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید .

  129. سلام خانوم دکتر من تنبلی تخمدان دارم با داروهای متفورمین و لتروزول و آمپول سه تا فولیک روز سیزده داشتم سایز۱۹تخمدان راست و ۲۱و۱۱تخمدان چپ بعد از زدن هاش سی چی دو روز بعدش درد شدید سمت چپ و پهلوم گرفتم الان دردش کمتر شده اما هنوز درد دارم قبلا سابقه کیستم با استفاده از این داروها داشتم میخواستم بدونم تو این دو روزه ممکنه فولیکولام تبدیل به کیست شده باشه.البته ماه قبلم این دردوداشتم سونو دادم کیست نبود اما نگرانم با تشکر

    1. سلام باید صبر کنید تا زمان پریود شما فرا برسد اگر تاخیر در پریودی خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید اگر منفی بود و بیشتر از ۱۰ روز تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت احتمال کیست تخمدان وجود دارد.

  130. سلام خانوم دکتر.من تنبلی تخمدان دارم تحت درمانم دوبارم از مصرف آمپول منوتروپین کیست گرفتم.این ماه با مصرف منوترپین و متفورمین و لتروزل روز سیزده پریودی دو فولیکول غالب در تخمدان چپ به سایز۱۱و۲۱و یک فولیکول۱۹تخمدان راست. هاش سی چی روز چهاردهم صبح تزریق کردم دو روز بعد درد شدید پهلو گرفتم همون سمت چپ که قبلا کیستم همونجا دوبار داشتم میخاستم ببینم تو این دو روز امکان داره فولیکولام تبدیل به کیست شده باشه. ماه قلبم البته درد داشتم سونو دادم کیست نبود اندفعه دردش بیشتره. باتشکر

  131. سلام من ماه قبل دوره ام ۲۵ روزه بود و دوره قبل از آن ۲۶ روزه بود روز ۱۳ و ۱۵ پریودیم نزدیکی داشتم و روز هشتم یک فولیکل ۱۷ در تخمدان سمت چپ داشتم ایا امکان بارداری وجود دارد ؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد.

  132. سلام من ماه قبل دوره ام ۲۵ روزه بود و دوره قبل از آن ۲۶ روزه بود روز ۱۳ و ۱۵ پریودیم نزدیکی داشتم و روز هشتم یک فولیکل ۱۷ در تخمدان سمت چپ داشتم ایا امکان بارداری وجود دارد ؟

  133. با سلام من ۱۰ اسفند ماه یه سقط ۱۹ ماهه داشتم به علت خونریزی و پاره شدن کیسه اب بچه مرده طبیعی به دنیا اومد جفت کورتاژ کردن بعد به علت چسبندگی پنساژ کردن بعد از اون ۱۳ فروردین و۱۲ آردیبهشت و ۶ خرداد و ۳۰ خرداد و این دوره ۲۵ تیر پریود شدم از چندم این ماه میتونم برا بارداری اقدام کنم خیلی ممنون میشم جواب مو بدین از چه روزی و چه وقتایی برا بارداری میتونم اقدام کنم که سریع باردار بشم ممنون

    1. سلام باید از شب ۱۰ سیکل قاعدگی تا ۱۸ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  134. باسلام.من این ماه برای اینکه دیرتر پریود بشم دو سه تا قرص ال دی خوردم ولی پریود شدم.سه روز در حد یه سکه لکه بینی داشتم. روز چهارم پریود شدم.یعنی ۸ تیر خونریزیم شروع شد دیگه..روزای تخمک گذاریم هم درد خیلی شدید تو قسمت رحم و تخمدونم حس میکنم ک متوجه میشم اون روز، روز تخمک گذاریم هست.. روز روز ۲۲ تیر دقیقا همین درد شدید رو داشتم. دیروز که ۲۷ تیر باشه رفتم سونوگرافی و جوابش این بود رحم ب ابعاد ۵/۷*۴ cm دارای شکل نرمال. اندومتر ۸م م و trip line است. تخمدان راست ۳/۳ م م و تخمدان چپ ۳/۱ م م است و در تخمدان چپ فولیکولی به قطر ۱۶ م م وجود دارد.. در کلدوساک مایع دیده نشد.. حالا میخوام ببینم اندازه فولیکول طبیعیه یا نه؟ و آیا من تنبلی تخمدان دارم یا نه؟؟؟ ممنون

    1. سلام با توجه به شرح حال شما احتمال اینکه تخمک شما آزاد شده باشد وجود دارد چون دیر سونوگرافی انجام داده اید اما با توجه به سایز فولیکول شما بهتر است برای اطمینان دو شب دیگر نیز برای بارداری اقدام کنید.

  135. سلام خانوم دكتر من چند ماه پيش يه كيست ساده داشتم دو دوره قرص ضد حاملگي مصرف كردم بعد اون ١دوره پريود منظم داشتم اما بعد ١٦روز از پريودم دوباره پريود شدم همون روز پريودم رفتم سونو دادم تخمدان سمت راستم فوليكول ١٣و١٤/٥داشت و تخمدان سمت چپم ٨ اندوترم ضخامتش ٤/۵بود ابعاد رحم طبيعي و هيچ مايع ازادي هم مشاهده نشد ٣٣سال سن دارم واسه بارداريم اقدام ميكنيم ايا من تبلي تخمدان دارم ؟ميتوانم حامله بشم

    1. سلام با توجه به سن شما بهتر است تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید تا زودتر باردار شوید.

  136. سلام خانم دکتر. من دوره هام ۲۷ روزست روز ۱۴ پریود سونو دادم که اندومتر ۱۰ و یک فولیکول ۱۴ در تخمدان راست نشون داد. آیا احتمال بارداری هست؟

    1. سلام بهتر است از شب ۱۶ سیکل قاعدگی تا ۲۰ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  137. سلام.
    امروز روز ۱۰ قاعدگی سونو دادم فولیکول سمت چپ ۱۴ و سمت راست۱۰
    مایع ازاد داخل لگن دیده شده
    و توضیحاتی نوشته شده که دروزیکو- واژینال پاوچ به میزان جزیی وجود دارد.
    هر ماه ۲۵ ام یا ۲۶ پریود میشم.کیت تخمک گذاری هم برای روز ۱۵ سیکل دو خط قرمز میشه.
    ماه قبل اقدام کردم برای بارداری ولی نشد.
    میشه راهنماییم کنید لطفا؟

    1. سلام از شب ۱۴ سیکل قاعدگی تا ۲۰ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  138. سلامخسته نباشیدعذرمیخوام م روز۲۱قاعدگیسونواژینال دادم گفت یفولیکول۱۴و یه کیست سه سانتی وجودداره آیامشکلی واسه بارداری وجودداره؟

    1. سلام من شرح حال کاملی از شما ندارم اینکه سیکل های قاعدگی شما چند روزه است و …. اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید تا راهنمایی شوید .

  139. سلام وقت بخیر من ۲۷ سالمه و۶ماهه در حال اقدام هستم من دو ماه پیشسونو دادم که رحم با طول ۷۸و اندومتر۷ است و در تخمدان راست فولیکول های ۱۶و ۱۹ و در تخمدان چپ فولیکول فعال نبود در روز ۱۴ در دوره ۳۰ روزه ولی این ماه در سونو روز ۱۵ که دوره ام ۲۸ روزه بود هیچ فولیکولی مشاهده نشد و دکتر گفت تنبلی تخمدان دارم و قرص هایeوفولیک اسید و کلومیفن ۵۰ داد که از روز ۴پریودی روزی ۲ عددبه مدت۶ روز مصرف بشه که ۳ماه استفاده کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید من چیکار کنم

    1. سلام باید طبق دستور پزشک معالج خود از دارو ها استفاده کنید ضمنا بهتر است ۵ شب از قرص کلومیفن استفاده کنید ‌.

  140. سلام وقت بخیر ممنون از راهنماییتون یه سوال داشتم یعنی با این سونوگرافی ها و دوره پریودم که بین ۲۸ روزه تا ۳۰ روزه اتفاق میفته و تمام آزمایشاتم نرمال بود مثل تروئید و قند و من لاغر هستم. البته فقط تعداد روز پریودم که ۷ روزه بود۶ روزه شده قابل ذکر است که مادر و خاله ام دوقلو دارن با این وجود من تنبلی تخمدان دارم خواهش میکنم راهنمایی کنید و طول درمان من چقدر طول میکشد؟

    1. سلام اگر مشکل تخمک گذاری ندارید ودر سونوگرافی انجام شده سایز فولیکول های تخمدان شما نرمال بوده است جای نگرانی وجود ندارد و شما تنبلی تخمدان ندارید .

  141. سلام خانم داکتورفولیکول چپ ۱۳.۵mmوفولیکول راست۱۴mmسنو دادم دیده شد آیا امکان بار داری در این ماه دارم قبلآ تنبلی تخمدان داشتم لطفآ جوابم بدین خیلی نگرانم

    1. سلام بستگی به این دارد که روز چندم سیکل قاعدگی سونوگرافی انجام داده اید.

  142. سلام، من سونوگرافی دادم، ضخامت اندومتر ۱۰میلی متر بوده، تخمدان چپ بقایای یک فولیکول غالب آزاد شده به قطر ۱۶میل دارد،در کنار تخمدان حدود نیم سیسی مایع روشن وجود دارد که نشانه آن است که تخمک گذاری اخیرا انجام شده آیا احتمال بارداری هست؟

    1. سلام بله اگر اقدام به بارداری داشته اید احتمال بارداری وجود دارد.

  143. سلام خانم دکتر. ۸ماه اقدام به بارداری کردم نشد قاعدگیم منظم و ۲۷ روزه هست. با مراجعه به پزشک مصرف قرص لتروز و استرادیول را از روز سوم پریود شروع کردم. در ۱۴ سیکل سونو دادم اندومتر ۱۰ و فولیکول ۱۴/۵ بود. مجددا دکتر سونو نوشتن در روز ۱۸ همان ماه به این صورت بود: اندومتر ۱۰ و کیست کلابه ۱۲mm تخمدان چپ و کیست ساده۱۳mmدر تخمدان راست. فولی ۱۲mm تخمدان چپ و فولی ۱۱mm تخمدان راست. مایع با حجم مختصر در گلن دیده شد. با این توضیحات آیا مشکلی برای بارداری دارم؟
    آیا کیست دارم؟

    1. سلام با توجه به اینکه مایع مختصر در لگن دیده شده است احتمال اینکه تخمک گذاری با فولیکول ۱۴/۵که روز ۱۴ سیکل داشته اید در روز ۱۸ سیکل قاعدگی وجود دارد.

  144. سلام خانم دکتر شش ماه اقدام به بارداری کردم یا قاعدگی نامنظم ۲۵ روزه تا ۲۸ روزه که ماه قبل ۲۸ روزه بود این ماه از کدام روز شروع کنم برا اقدام به بارداری و به چه نحوی

    1. سلام سیکل قاعدگی شما نرمال و منظم است بهتر است از شب ۱۰ سیکل قاعدگی تا ۱۶ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید .

  145. سلام قاعدگی ۲۵ روزه تا ۲۸ روزه دارم این ماه روز ۱۲ و ۱۴ قاعدگی نزدیکی داشتم ایا امکان بارداری وجود دارد

  146. سلام قاعدگی ۲۵ روزه تا ۲۸ روزه دارم این ماه روز ۱۲ و ۱۴ قاعدگی نزدیکی داشتم ایا امکان بارداری وجود دارد

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد بنابراین بهتر است صبر کنید تا زمان پریود شما فرا برسد اگر تاخیر در پریودی خود داشتید آن وقت فردای آن روز از تست بی بی چک استفاده کنید.

  147. باسلام.روزهای پریودی من همواره ۵ روز با خونریزی شدید هست اما این ماه موعد پریودم سه روز خونریزی خفیف بدون درد داشتم و قطع شد ممکنه مال لانه گزینی باشه؟

    1. سلام اگر ۱۶ روز از رابطه شما گذشته است بهتر است برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  148. سلام خانم دکتر.۸ ماه در اقدامم. روزهای پریودی من همیشه ۵ روزه هست اما این ماه فقط سه روز طول کشید دوباره روز ۹ سیکل خونریزی خفیف و لکه شروع شد و حالا ۳ روز هست ادامه داره و قطع نشده. علتش چی هست؟ ممکنه باردار باشم؟

    1. سلام ممکن است علت لکه بینی شما تخمک گذاری باشد اگر بیشتر از ۴ روز لکه بینی شما به طول انجامید باید علت مشکل شما بررسی شود.

  149. سلام خانم دکتر من دوره پریودی ۲۸ روزه دارم این ماه برا اقدام روز ۱۱ پرویدیم نزدیکی داشتم روز بعد از اون زیر شکمم درد داشت که هیچوقت سابقه ندلشت اونجوری باشم یا علتش چی میتونه باشه علتش لقاح میتونه باشه ؟

    1. سلام علت آن مربوط به تخمک گذاری می تواند باشد بهتر است تا شب ۱۵ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  150. سلام خانم دکتر من ۳۸ سالمه بچه ندارم ۷ ماه پیش یه سقط ۲۰ ماهه داشتم به دلیل پاره شدن کیسه اب قبل از حاملگی رفتم عکس رنگی یه لوله سمت چپم بسته بود ولی بعد از عکس رنگی دو ماه بعد حامله شدم الان دوماه اقدام به بارداری کردم ماه اول نشد دوره های پریودیم ۲۸ روزه است این ماه روزه ۷ پریودیم رفتم سونو یه فولیکل ۱۵ توسمت چپ بود و از روز ۱۱ نزدیکی کردم که بعد از اون دل درد هم در سمت چپ و هم در سمت راست گرفتم و در سمت راست بیشتر بود با این حالات آیا امکان داره باردار بشم با توجه به سنم چکار کنم که زود باردار بشم شوهرم هم ازمایش داده مشکلی نداره اینجا هم میرم دکتر فقط امپول تحریک تخمک میده که به نظر من هر ماه که رفتم سونو بدون تزریق امپوا اندازه تخمک هام خوب بوده و نیازی به تزریق امپول نیست با این شرایط چکار کنم که زودتر باردار بشم ممنون

    1. سلام صبر کنید اگر این ماه باردار نشدید باید به مرکز ناباروری مراجعه نمایید تا برای شما دارو تجویز شود تا زودتر نتیجه بگیرید.

  151. با سلام دو ماه اقدام به بارداری کردم برای فرزند دوم سونو رفتم ماه اول یه تخمک ۱۷ داشتم و ۵ تا تخمک زیر ۱۱ اما اونم اه باردار نشدم و ماه بعدش ۱۸ روز بعد از پریودی دوباره پریود شدم یک دوره سیپرترون کامپاند دکتر تجویز کرد ۵ روز بعد عادت شدم و دکتر قرص کلومیفن و ۳ تا اچ ام جی و قرص استرادیول تجویز کرد روز ۱۱ فولیکول ۱۴ داشتم و روزهای ۱۱ و ۱۵ و۱۷ نزدیکی داشتم اما روز ۲۰ دوباره پریود شدم علت پریودی های زود هنگام چیه ? با تشکر

    1. سلام باید تحت نظر پزشک برای منظم شدن پریود خود دارو مصرف کنید قرص سیپروترون کامپاند برای شما که قصد بارداری دارید مناسب نیست می تواند از عوارض داروها باشد.

  152. سلام خانم دکتر من پریود منظم ۲۸ روزه دارم روز ۱۳ پریودم رفم سونو اندازه اندومتر ۷ونیم بود با فولیکول ۱۴ در سمت راست و چند فولیکول کوچک با سایز ۹ در سمت چپ تخمدان، دیده شده ایا من باردار میشم؟دکتر بهم قرص متفورمین داده ۱۲ ساعت نصف قرص بخورم با امپول chorionic gonadotrophin که روز ۱۶ پریودیم تزریق کنم
    ایا من ۱۴ روز پریودیم اقدام کنم باردار میشم قبل تزریق امپول؟توروخدا جواب بدید دارم از نگرانی میمیرم

    1. سلام نگران نباشید با مصرف دارو مشکل شما برطرف می شود.

  153. سلام خانم دکتر پریودهای ۲۶ و ۲۸ روزه دارم چه روزهای برای بارداری اقدام کنم

  154. سلام خانم دکتر پریودهای ۲۶ و ۲۸ روزه دارم چه روزهای برای بارداری اقدام کنم

    1. سلام از شب ۱۰ سیکل قاعدگی تا ۱۸ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  155. سلام خانم دکتر میخواستم بدونم ترشحات شفاف و کش دار تخمک گذاری قبل از انجام تخمکگذاری یا حین آن یا بعد از آن اتفاق میوفته؟ اینکه من دو روز و نصفی قبل از دیدن ترشحات نزدیکی داشتم آیا احتمال بارداری هست؟ ممنون

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد .

  156. سلام خسته نباشید خانم دکتر.من۲۶سالمه وعادت ماهانه ام نامنظم هست امروز روز۱۳پریودیم سونودادم که نتیجه اش به این شکل هست رحم به ابعاد وداری اکوی میومتریال نرمال است وضخامت آندومتر حدود ۹mmمیباشد تصویر فولیکول به قطر ۱۴mmدر تخمدان راست مشاهده شده در آندکسها ضایعه سیستیک یا سالید دیده نشد ومایع آزاد در لگن دیده نشد.میخواستم ببینم کی برای بارداری اقدام کنم ممنون میشم از راهنماییتون

    1. سلام از شب ۱۶ سیکل قاعدگی تا ۲۲ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید .

  157. سلام خانم دکترمهربودن من اخرین پریودیم برج ۱۲روز ۸بوده دقیق اللن توچندبارداری هستم بعد خانم دکترمن دندونم عفونت داره لثه ام ابسه کرده دکتر قرص اموکسی سیلین داد گف هر ۶ساعت مصرف کن بعد خانم دکتر من عفونت ادراری دارم دکترزنان برام سفیکسیم ۴۰۰ نوشت اگه هم اموکسی سیلین مصرف کنم و سفیکسیم مصرف کنم ضرری نداره برا بچه ام خانم دکتراگه عفونت دندونم برطرف شدمیتونم بکشم دندونمو چون هلاک شدم ازش ازدردش سوراخ شده ممنونم میشم جوابم وبدین اگه بکشم ضررری برابچه ام نداره توروخدا جواب بدین خداخیرتون بده

    1. سلام سن بارداری شما ۳۳ هفته و ۵ روز می باشد بهتر است اول کار دندان خود را انجام دهید ودرمان آن را کامل کنید .

  158. سلام من دوره های ۲۸ روزه دارم از چه روزی برای بارداری اقدام کنم

    1. سلام بهتر است از شب ۱۰ سیکل قاعدگی تا ۱۶ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید .

  159. سلام خسته نباشین من دوره های ۲۸ روزه دارم از ۱۳ پریود ۱۴ و ۱۶ پریود اقدام کردم اگه یک شب در میان ادامه بدم احتمال بارداری وجود داره

    1. سلام با توجه به سیکل های قاعدگی شما که ۲۸ روزه است بعد از روز ۱۸ سیکل قاعدگی احتمال تخمک گذاری ضعیف است واحتمال بارداری از روز ۱۸ سیکل قاعدگی به بعد کاهش می یابد .

  160. سلام خسته نباشین من پریود ۲۸ روزه دارم روز ۱۳ و ۱۴ و ۱۶ نزدیکی داشتم بعد از اون دیگه نزدکی نداشتم روز بیستم پریودیم ترشحات شیری رنگ داشتم ایا امکان بارداری هست

    1. سلام در هر سیکل قاعدگی ۳۰ تا ۴۰ در صد احتمال بارداری وجود دارد

  161. سلام خسته نباشین خسته نباشین ببخشید من پریود ۲۸ روزه دارم خیلی هم کم ۲۶ روزه میشه این ماه روزهای ۱۳ و ۱۴ و ۱۶ پریودی اقدام داشتم و روز ۲۰ پریودی ترشحات کرمی رنگ داشتم امروز ۲۹ پریودیم هست ولی پریود نشدم تست گذاشتم منفی بود ایا احتمال بارداری وجود داره

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود.

  162. با سلام و عرص ادب. ببخشید دوره پریودیای من۲۷ یا۲۸ روزه هست.ماه پیش کیت تخمک گداری رو گذاشتم خط پایین خیلی کمرنگ بود ولی روز۱۳ پریودی سمت چپ تخمدونم درد داشت ولی اقدام نکردم این ماه هم گذاشتم همینجور بود رفتم سونو داخلی که روز۱۳ پریودی یه دونه فولیکول سمت راست بود و اندازه فولیکولم ۱۶mm و ضخامت آندومتر ۸mm وuterus =۷۹×۳۹mm بود. باتوجه با اینکه دوست دارم پسر دارشم دکتر بهم گفتن بین۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده نزدیکی کن. بچه هم ندارم بنظرتون این ماه باردار میشم؟ اخه میگن باید اندازه فولیکول ۲۰mmتا۳۰ باشه. و اینکه روز تخمک گذاری من ماه های آینده مثل این ماه هست.یعنی ۱۴ روزه؟ ممنون از پاسختون

    1. سلام در هر سیکل قاعدگی ۳۰ تا ۴۰ درصد احتمال بارداری وجود دارد این روش های تعیین جنسیت صد در صد نیستند بهتر است دو بار اقدام به بارداری داشته باشید.

  163. سلام خانوم دکترمن ۲۹ سالمه ویک ماه ونیم پیش سونوگرافی دادم که ضخامت اندومتر۱۰ بودوسایزفولیکول غالب راست ۱۴ وچپ ۱۵ روزچهاردهم پریودی سونوگرافی دادم وروزهای تخمک گذاری هم رابطه داشتم پریودمم منظم و۲۸ روزه است امااینبارم بچه دارنشدم خانوم دکترمیشه منوراهنمایی کنین همسرمم واریکوسل داشت که عمل کرد ودکترش گفت که خوب شده وفقط بهش داروی تقویتی داده قرص ساپلکس وشربت ودوتاامپول خانوم دکترمن میتونم مادربشم

    1. سلام نگران نباشید پروسه درمان نازایی زمان بر است باید صبور باشید و تحت نظر پزشک برای بارداری اقدام کنید.

  164. سلام خانم دکترخسته نباشین من ۲۹ سالمه وپریودمنظم دارم سونوگرافی دادم اندومترم ۱۰ بودوفولیکول غالب راست ۱۴ وچپ ۱۵ روزچهاردهم سونوگرافی دادم خانم دکترایامن نیازبه دارودارم روزتخمک گذاری روهم دقیق میفهمم پس چرامن باردارنمیشم الان ۷ساله که منتظرم

  165. سلام من این ماه قاعدگی ۲۹ روزه بود و روز ۱۲قاعدگی سنو انحام دادم برای اقدام به بارداری سایز فولیکول هام در سمت راست ۱۳٫۵ بود در سمت چپ ۱۱ آیا به نظر شما مناسب هستن سازها ؟ و روز تخمک گذاری دقیق چندم قاعدگی هست؟

    1. سلام سایز فولیکول تخمدان شما کوچک بوده است بهتر است تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  166. سلام و عرض ادب. دوره های پریودی من۲۷ روزه هست و ماه پیش روز سیزده پریودیم رفتم سونو یه فولیکول۱۶m به ضخامت۸m سمت راستم داشتم که فرداش که میشد روز چهاردهم اقدام کردم و چون میخام پسر باشه باید فقط روز تخمک‌گذاریم باشه دیگه.الان پریود شدم.خیلی حالم گرفتس.این ماه چه روزایی اقدام کنم که هم بگیره هم احتمال پسر شدنش بالا بره.ایا فولیکولم کوچیک بوده برا بارداری؟ممنون از راهنماییتون

    1. سلام بهتر است از شب ۱۲ سیکل قاعدگی تا ۱۴ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  167. سلام من دوره های ۲۶ و ۲۸ روزه دارم ماه قبل برا بارداری اقدام کردم باردار نشدم ولی سه روز پریودم عقب افتاد این ماه روز هفتم پریودی نزدیکی داشتم بعد از اون دیگه نزدیکی نداشتم امروز روز پانزدهم پریودیم بود رفتم سونو به این شرح بود جسم رحم دارای اکوی میومتر هموژن و ابعاد طبیعی میباشد ضخامت دو لایه آندومتر ۱۰ mm بوده و اکوی هموژن دارد مایع ازاد در کولدوساک خلفی وجود ندارد یک فولیکل غالب به قطر ۲۱ mm در تخمدان چپ رویت شد برا باردرای این ماه وقت دارم یعنی از امروز اقدام کنم میتونم حامله بشم

    1. سلام بله تا شب ۲۰ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید .

  168. سلام من پریودام منظمه دوره ام۲۸ روزه اس من این ماه روز ۱۲ فولیکول۱۵ داشتم در سمت راست دکترم گف تاچن روز دیگه بزرگتر هم میشه وقرص دگزامتازون و دوتا آمپول داد میخواستم بدونم این ماه باردار میشم

    1. سلام بله ۳۰ تا ۴۰ درصد احتمال بارداری وجود دارد .

  169. سلام خسته نباشید دکتر جان بنده ۳ماه اقدام به بارداری کردم ولی نشداینماه رفتم سو نو روزدوازدهم سیکلم بود تخمدان چپم فولیکول ۱۷mmنشون داد ه احتمال بار داریم این ماه هست؟و آیا آزاد شدن تخمک ازفولیکول علائمی هم داره؟

    1. سلام علائم تخمک گذاری افزایش ترشحات و درد تخمدان ها می تواند باشد احتمال بارداری وجود دارد.

  170. سلام دکتر جان..من ۳۷سالمه واین ماه روزچهارده سیکلم سونو کردم وضخامت آندو ۱۴.۴بودوتخمدان سمت چپ فولیکول۲۸وراستم ۱۳نشون داد و آزمایش هم دادم که اینجورنشون دادLH(ECL ۱۵.۷۰lu/lو FSH6.35. آیا امکان بارداری وجود دارد؟ ممنون میشم جواب بدین

  171. سلام من ٢٨سالمه شش ماهه براي بارداري اقدام كرديم ولي نتيجه اي نگرفتيم ماه قبل هم از روز سوم تا هفتم فرص لتروزول مصرف كردم بعدش دو تا آمپول منوتروپين زدم رفتم سونو روز دهم پريودي تخمدان سمت چپم يه فوليكول شانزده داشتم سمت راست هم فوليكول نوزده كه يه روز بعدش دوتا hcg تزريق كردم و تو اون تاريخي كه دكترم گفت نزديكي داشتم ولي باردار نشدم عكس برداري از رجم هم قبلا انجام دادم مشكلي نبود همسرمم آزمايش داده دكتر گفت همه چيز عاليه ولي نميدونم چرا باردار نميشم يعني مشكلي هست

    1. سلام نگران نباشید تا ۶ ماه دیگر برای باردار شدن زمان دارید.

  172. سلام من ۳۷ ساله هستم پریودهام منظم و ۳۰ روزه هست در سونوگرافی تخمدان pco گزارش شده پس از شش ماه اقدام به بارداری ناموفق در این ماه قرص لتروزول شبی دو تا از روز سوم تا هفتم خوردم و روز ۱۳ پریودی سونو دادم در تخمدان راست فولیکول سایز ۱۷ ودر تخمدان چپ یک فولیکول سایز ۱۴ داشتم آمپول hcg تجویز شده که روز چهاردهم بزنم آیا ممکن است دوقلو شود؟

    1. سلام خیر احتمال دوقلویی ضعیف است.

  173. سلام من ۲۰سالمه،پریودهام تقریبا منظمه ولی موقع عادت دل دردشدیدی میگیرم،پس از۶ماه اقدام به بارداری دکتر روز۱۳سیكلم سؤنو نوشت انجام دادم فولیکول راستم ۱۵/۵وچپم۸/۲،اندومترمم۶/۵شوهرمم ازمایش اسپرم داده واریکوسل داره امپول ودارو استفاده میکنه،برای خؤدمم دکتر لتروزول ومدرؤفم متفؤرمین تجویزکرده امکان باردارهس؟؟

    1. سلام بله اگر مشکل همسر شما درمان شود احتمال بارداری وجود دارد.

  174. با سلام من پریودهای ۲۸ روزه دارم ولی دو ماه که برا بارداریاقدام کردم پریودهام ۳۰ و ۳۱ روزه شد این ماه که اقدام کردم روز ۱۶ رفتم سونو یک فولیکل ۱۵ در سمت راست و سه فولیکل ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ در سمت چپم بود آیا انداره این فولیکل ها خوب است امکان بارداری با این فولیکل ها این ماه وجود دارد و چه روز هایی اقدام داشته باشم

    1. سلام باید از شب ۱۸ سیکل قاعدگی تا ۲۲ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  175. سلام من روز۱۲سیکل سونوواژینال انجام دادم وقرص متفورمین واوبوست وکیوتن استفاده کردم فولیکولم ۸بود ودرعین ناباوری اون ماه باردارشدم ولی متاسفانه هفته ۶لکه بینی وخونریزی داشتم وجنینم سقط شدمیخواستم بیینم علت سقط میتونه ضعیف بودن فولیکول باشه?

    1. سلام سقط علت های مختلفی می تواند داشته باشد یک بار سقط جای نگرانی ند ارد می توانید از ماه آینده برای بارداری اقدام کنید.

  176. سلام من پریودهای ۲۶ روزه تا ۳۱ روز دارم این ماه از روز هفتم پریودیم یک روز در میان برا بارداری اقدام کردم امروز روز بیستم پریودیم سه لکه قرمز کم داشتم بعد از اون دیگه هیچی نیست این لکه دلیلش چیه میتونه لکه لانه گزینی باشه ؟

    1. سلام بله احتمال آن وجود دارد باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  177. سلام ممنون از زحمتتان اخه من روز ۱۶ پریودی سونو دادم یک فولیکل ۱۵ در سمت چپ داشتم و مایع ازاد وجود نداشت یعنی میتونه به این زودی عمل لقاح انجام بشه و لانه گزینی بشه روز ۱۶ رفتم سونو و روز بیستم لکه بینی داشتم و پریود های ۲۶ تا ۳۱ روزه دارم لطفا جواب بدین خیلی ضروری ممنون از شما تا حالا نشده بود لکه بینی رو داشته باشم

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  178. سلام خسته نباشید من پریودم سی روزس ،تنبلی دارم پنج ماهه تواقدامم این ماه شبی دوتاکلومیفن ویکی لتروزول ب مدت پن شب خوردم وامروزک روز دوازده پریودم بود سونوگرافی رفتم دوتافولیکول ۱۸و۲۲تویه تخمدانم وتو یه تخمدانم بزرگترینش ۱۶بوددکتربرام امپولhcg پنج هزار نوشت وگفتن احتمال ودوقلوزایی وجود داره ایاصحت داره؟؟وبعداززدن امپول باوجوداینکه ۳۶ساعت بعدتخمک ازاذمیشه امکان رشدفولیکول هس؟

    1. سلام خیر امکان رشد فولیکول نیست .

  179. سلام خانوم دکتر .من نه ماهه اقدام به بارداری کردم نتیجه نگرفتم تااینکه ماه پیش سونو دادم ونوشته فولیکول قابل اندازه گیری ۱۴٫۵درتخمدان راست مشهوداست .وبقیه چیزهارونرمال وطبیعی نوشته.رفتم دکتر بهم قرص کلومیفن دادو۳۰بهمن۹۷قرصاتموم شدوبه مدت ده شب یک شب درمیون نزدیکی کردم.ولی تاامروزکه ۱۷اسفندهستش هیچ خبری ازحاملگی نیست میترسم حامله نشم چنددوره مصرف کنم کلومیفن رو؟

    1. سلام می توانید سه دوره از قرص کلومیفن استفاده کنید.

  180. سلام بنده ۲ دوره قرص لتروزول استفاده کردم با وجود فولیکول های غالب بارداری اتفاق نیوفتاد دکترم این ماه از روز ۵ تا ۱۰ برام کلومیفن روزی ۳ عدد تجویز کردند روز ۱۳ سیکل سونو دادم فولیکول تخمدان راست ۲۶؛۲۷؛۳۸ و تخمدان چپ ۱۴ بود ضخامت اندومتر ۱۰ دکترم همون روز آمپول hcg داد و من زدم میخواستم بدونم ممکنه بارداری اتفاق بیوفته؟ و بعدم این فولیکول های خیلی بزرگ چی میشن؟

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید تا وضعیت شما مشخص شود.

  181. سلام من شوهرم خیلی ضعیف اصلا نزدیکی نمیتونه بکنه زمستان ها باز با قرص میتونه ولی این موقع از فصل تا اخر تابستان اصلا قرص هم تاثیر نمیزاره ازمایش اسپرم داده گفتند ازمایش خوبه فقط خیلی خیلی کم حرکت ضعیف ایا میشه آی یو ای کرد یا آی وی اف لطفا برام توضیح بدین و راهنماییم بکنید

  182. سلام من شوهرم خیلی ضعیف اصلا نزدیکی نمیتونه بکنه زمستان ها باز با قرص میتونه ولی این موقع از فصل تا اخر تابستان اصلا قرص هم تاثیر نمیزاره ازمایش اسپرم داده گفتند ازمایش خوبه فقط خیلی خیلی کم حرکت ضعیف ایا میشه آی یو ای کرد یا آی وی اف لطفا برام توضیح بدین و راهنماییم بکنید

    1. سلام روش آی یو آی برای شما مناسب است.

  183. سلام من شوهرم خیلی ضعیف اصلا نزدیکی نمیتونه بکنه زمستان ها باز با قرص میتونه ولی این موقع از فصل تا اخر تابستان اصلا قرص هم تاثیر نمیزاره ازمایش اسپرم داده گفتند ازمایش خوبه فقط خیلی خیلی کم حرکت ضعیف ایا میشه آی یو ای کرد یا آی وی اف لطفا برام توضیح بدین و راهنماییم بکنید

  184. سلام وقت بخیر ببخشید من تصمیم باراداری دارم پریودهای منظمی ندارم باخوردن پروژسترون پریودم تو اسفند ۲۲ و در فروردین ۲۱ شد امروز که ۱۴ روز از پریودم میگذره سونو واژینال دادم یک فولیکول سمت راست با سایز ۱۴ داشتم میخاستم ببینم امکان بارداری هست؟اقدام کنم؟

    1. سلام بهتر است از ۲ شب دیگر به مدت یک هفته یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  185. باسلام من قاعدگیم دوماه بود ک نامنظم شده روز ۱۳قاعدگیم رفتم سونو واژینال سایز رحم ۹mmتخمدان راست ۱۵ونیم و چپ ۶.نیم خواستم بدونم برا بارداری مشکلی نیس واینکه چ روزایی اقدام کنم ؟

    1. سلام اعداد به اشتباه تایپ شده اند به این شکل نمی توان نظر داد.

  186. سلام من ۱۷سالمه دوماهه اقدام به بارداری کردم من کیست داشتم دوفاستون به مدت دوماه مصرف کردم ودیگه اثری ازکیست نیست درروزپنجم پریودم سونوانجام دادم فولیکولم ۱۴بوددکترگفت خیلی خوبه آیا امکان بارداری من هست وسیگلم ۳۰روزه است ازکی بایداقدام به بارداری کنم

    1. سلام بله سایز فولیکول تخمدان شما مناسب است از شب ۱۰ سیکل قاعدگی تا ۱۸ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید تا یک سال برای باردار شدن زمان دارید.

  187. سلام روزخوش .من پنج ماه بودبرای بارداری اقدام میکردم نمی شدرفتم سونو گفتن کیست داری باتجویزپزشک دوماه دوفاستون مصرف کردم وخوب شد ودرپنجم پریودم رفتم سونو یک فولیکول ۱۴میلی داشتم الان در۱۱پریودم هستم دکترگفته از۱۴پریود یک روز درمیان رابطه داشته باشم وقرص دوفاستون هم دادکه ازروز۱۵مصرف کنم من میخوام بارداربشم آیابایدمصرف بکنم سیگلم هم ۳۰روزست

    1. سلام اگر دوره های پریود شما منظم است خیر نیازی به مصرف این دارو ندارید با توجه به سایز فولیکول تخمدان شما بهتر است از شب ۱۲ سیکل قاعدگی تا ۲۰ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  188. سلام خسته نباشيد من پريود هام بين ٣٠ تا٣٤ روزه ولي أين ماه سر ٣٠ روز پريود شدم روز ١٠ قاعدگي سونو دادم اندازه اندومتر در دولايه ٢mm بوده ويك فوليكول به قطر ١٣mm درتخمدان چپم ديده شده أيا احتمال بارداري دو اين ماه وجود داره چه روز هايي اقدام به بارداري كنم

    1. سلام از شب ۱۴ سیکل قاعدگی تا ۲۰ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  189. سلام خسته نباشید من دوره پریودم ۳۲ روزه است و منظم، آزمایش‌ها خوب بوده و سونو رو در رو ۱۴ پریود دادم ابعاد رحم ۹۹٫۳۷ و ضخامت رحم ۱۱mm,فولیکول راسا ۱۴،۱۲mm و فولیکول چپ ۱۰,۸٫۵mm. خواستم بدونم برای بارداری مشکلی ندارم و بهترین زمان تخمک گذاری چه موقعی است؟ احتمال ۲قلو شدن وجود دارد؟ ممنون از شما

    1. سلام از شب ۱۶ سیکل قاعدگی تا ۲۰ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  190. باسلام من سونو واژینال انجام دادم ابعاد رحم ۹بود و فولیکول تخمدان سمت راست ۱۵،۵وفولیکول تخمدان سمت چپ۶بود دکتر بهم لتروزول بمدت ۵شب داد ک ازشب سوم تا هشتم پریودی بعدیم خوردم خواستم بدونم مشکلی ندارم برابارداری

    1. سلام خیر مشکل جدی وجود ندارد.

  191. ببخشید سیکل قاعدگیم دوماه قبل نامنظم شده بود بخاطر شرایط اب و هوایی ولی این دوماه درست بود خواستم بدونم بعد مصرف لتروزل ازشب سوم تا پنجم قاعدگی ک مصرف کردمشون چ روزایی اقدام داشته باشم.سونو واژینال قرلیم فولیکول راست ۱۵و فولیکول چپ ۶بود

    1. از شب ۱۰ سیکل قاعدگی تا ۲۰ سیکل قاعدگی یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  192. سلام،من نوزده سالمه و پریودم ۲۵روزه منظم هست،روز ۱۲پریودم سونو دادم اندازه فولیکولم یکی ۱۴٫۷ویکی۱۲٫۳هست،پنج ماهه اقدام کردیم ،شوهرمم عفونت داشت ولی خداروشکر مشکلش حل شده،
    توروخدا جواب بدین احتمال حامله شدنم همین ماه هست؟؟

    1. سلام بهتر است استرس نداشته باشید تا یک سال برای باردار شدن زمان دارید.

  193. سلام.من پنج روز اول پریود درد شدید لگن و مقعد دارم،پریودم هم ۱۰ روزه ست ولی خونریزی زیادی ندارم.۱۳ روز از روز اول پریودم که گذشته بود سونو دادم رحم ابعاد۳۵×۸۶ اکوی طبیعی،فولبکول به دیتمار ۱۷میلیمتر در تخمدان چپ و مایع آزاد مختصر در کلدوساک خلفی مشاهده شده،از طرفی هم سطح ویتامین دی۳ به شدت پایین بوده عدد ۳ بوده.شوهدی از توده پاتولوژیک و پولیپ در کاویته آندومتر دیده نشده.میشه راهنماییم کنید علت درد لگن و مقعدم چیه؟عفونته لگنه یا اندومتریوز؟

    1. سلام در سونوگرافی انجام شده مشکل جدی وجود ندارد.

  194. باسلام من پریودم منظمه دوماه پیش سونو واژینال دادم فولی راست ۱۵و فولی چپ ۵بود دکتر بهم لتروزل داد ک باردار نشدم البته اولین بارمه لتروزول خوردم .خواستم بپرسم این ماه هم لتروزول مصرف کنم ؟با لتروزول چندماه طول میکشه بارداری اتفاق بیفته ؟برای همسرم چ مکملی و دارو تقویتی خوبه ک مصرف کنه ؟

    1. سلام اگر بعد از سه دوره استفاده از قرص لتروزول و داشتن فولیکول مناسب در سونوگرافی باردار نشدید آن وقت باید همسرتان آزمایش اسپرم انجام بدهند.

  195. سلام من ۱۸ ماه قبل یک بچه ۲۰ هفته سقط کردم یک سال اقدام به بارداری کردم ولی حامله نشدم دیرور دفتم عکس رنگی جسم رحم از نظر آناتومیک دو شاخ بوده و شاخ سمت چپ نمای طبعی دارد لوله رحم چپ قطر و نمای طبیعی داشته و به ترتیب در نواحی ۱ inttramural part , و isthmus و ampullary باز بوده و ورود ماده حاجب به داخل ان وسپس ریخته شدن ماده حاجب به داخل پریتوان لگنی دیده میشود شاخ سمت راست رحمی بصورت rudimentary دیده میشود و ورود ماده حاجب به لوله رحمی سمت رلست دیده نشد ترا راهنمایی کنید میتونم بازم میتونم حامله بشم ۳۹ ساله مه و بچه ندارم ندارم ترا خدا راهنماییم کنید مشکلم چیه چطور میتونم زود حامله بشم و سقط نشه

    1. سلام نگران نباشید با عمل لاپاراسکوپی مشکل شما برطرف می شود .

  196. باسلام من بع از مصرف دو دوره لتروزول باردار نشدم خواستم بپرسم باید دوباره مصرف کنم ؟امروز روز پریود من بود ک دچار لکه ببنی قهوه ای شدم خواستم بپرسم ایا امکان داده این لکه بینی بارداری باشه ؟

    1. سلام بله بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید.

  197. باسلام من دو دوره لتروزول مصرف کردم امروز پریودشدم بنظر شما دوباره ادامه بدم قرصامو ؟

    1. سلام بهتر است اول همسر شما آزمایش اسپرم انجام بدهند.

  198. ازمایش داد مشکلی نداشت خودمم سونو واژینال دادم مشکل نداَشتم البته من بخاطر ضربه ای ک ب شکمم خورد ۵روز زودتر پریود شدم ک دوروز اول لکه قهواه ای بود و بعدش انگار همراه با دفع لخته بود بنظر شما سقط کردم ؟

    1. سوال شما واضح نیست اگر آزمایش و سونوگرافی انجام داده اید و مشکلی نداشته اید پس چرا سقط را عنوان کرده اید .

  199. سونوگرافی رو من روز ۱۵سیکلم انجام دادم ک دوفولیکول ۱۷داشتم ک اقدام ب بارداری رو انجام دادم بعد از دوهفته بخاطر ضربه ای ک ب شکمم خورد و نزدیک ب روز قاعدگیم بود اول دچار لکه بینی بعدشم لخته شدم خواستم بدونم این سقط هست ؟

    1. خیر ربطی به سقط ندارد .

  200. با سلام من روز ۱۳ پریودم سونوگرافی دادم دو فولیکل ۱۳ و ۲۰ در سمت راستم بود و روز ۱۴ آمپور زدم و روز ۱۵ ساعت ۱۱ صبح ای یو ای شدم دکترم گفت یک روز بعد هم نزدکی داشته باش که نتونستم الان دوسه روز بعد از ای یو ای زیر شکمم تیر میکشه تا میرسه به سمت چپ شکمم و امروز هم خارش دارم دلیل اینها چی میتونه باشه ایا امان بارداری وجود دارد

    1. سلام از روی علائم نمی توان تشخیص بارداری را داد باید صبر کنید ۱۵ روز بعد از آی یو آی آزمایش خون انجام بدهید.

  201. سلام خسته نباشید خواستم بپرسم بی بی چک باید چنروز بعد تاخیرپریودی انجام بشه ؟سوال دومم اینه درچ صورت باید عکس رنگی گرفت از تخمدان

    1. سلام باید ۱۶ روز کامل از رابطه شما گذشته باشد درصورت یک سال اقدام به بارداری و نتیجه نگرفتن و نداشتن مشکل تخمک گذاری و اسپرم با تشخیص پزشک معالج باید انجام شود .

  202. باسلام خواستم بدونم درزمانی ک اقدام ب بارداری میکنیم باشگاه رفتن و ورزش کردن مشکلی برای لقاح ایجادنمیکنه؟

    1. سلام خیر ورزش کردن مانعی برای لقاح نیست .

  203. باسلام و خسته نباشید پزشکم بمن کلومیفن و لتروزل داد و روز نهم سیکلم fshداد و روز ۱۳دوتاامپول گنادوتروپین خواستم بدونم بعد ازتزریق امپولا تاچندساعت بعد تخمک ازاد میشه

    1. سلام تا ۳۶ ساعت زمان دارید می توانید اقدام به بارداری داشته باشید.

  204. باسلام من سیکلام ۳۶روزه ان برای تست بتا ویا بی بی چک چ روزی انجام بدم منظورم اینه یعنی روز ۳۷انجام بدم

    1. سلام بله می توانید تست بارداری انجام بدهید.

  205. باسلام من این ماه کلومیفن و لتروزل و امپول fshودوتاگنادوتروپین استفاده کردم تستم منفی بود ولی اقدام ب بارداریم ۴۴ساعت بعدتزریق بودبنظر شما تخمکم دفع شده بوده ؟واینکه دکتر بازهمین داروها رو بهم میده

    1. سلام بله دیر اقدام به بارداری کرده اید .

  206. سلام من از روز شروع پریودم ۱۲ روز گذشته و رفتم سونو دادم همه چی گفت نرماله فقط فولیکولم ۱۴ هست ایا من میتونم باردار بشم یا فولیکولم کوچیکه سیکل قاعدگی من هم سر ۲۱ روز پریود سنم هم ۱۹ هست میشم ترو خدا جوابم رو بدین خیلی نگرانم

    1. سلام بله می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  207. باسلام این ماه من برابارداری ۵تا امپول fshو ده تاقرص لتروزول و دوتا hcgمصرف کردم روز ۱۴ سیکلم اندازه فولیکولم ۱۶بود نزدیکی داشتم اما باز پریود شدم امروز سیکلمم ۳۲روزه هس دوبارهس ک دارو مصرف کردم شوهرمم مشکل نداره خواستم بدونم چرا باردارنشدم یاچ دلیل دیگه ای داره

  208. سلام خانم دکتر ۳۰ ساله هستم ۷ ماهه اقدام به بارداری کردم.قاعدگی نا منظم داشتم.دکترم گفت تنبلی تخمدان دارم.قرص متفورمین مصرف کردم .بعدش واسه تنظیم قاعدگی قرص پروژسترون داد .قاعدگیم بین ۳۰ تا ۳۳ روزه شد. قرص لترزول هم از روز ۲ تا ۶ مصرف کردم ولی بازم نشد .روز ۱۱ سیکلم سونو انجام دادم ضخامت آندومترم ۸ mm بود و دو تا فولیکول ۱۴ در تخمدان چبپ داشتم دکترم امپول hmg داد بزنم میخوام بدونم ابن ماه امکان بارداری دارم
    ۱۸ اردیبشهت سیکلم بوده ۳۰ روزه

  209. سلام خانم دکتر
    ۷ ماه اقدام به بارداری کردن نتیجه منفی بود .قاعدگی نا منظمی داشتم دکترم گفت تنبلی تخمدان داری متفورمین و قرص پروژسترون مصرف کردم قاعدگیم بین ۳ تا ۳۳ روزه شد.
    این ماه ۸ا اردیبهشت شروع شد از روز ۲ لترزول خوردم ۱۱ سیکلم رفتم سونو اندومترم ۸ mmبود .۲ تا فولیکول ۱۴ تو تخمدان چپ داشتم دکتر امپول hmg داد بزنم
    این ماه امکان بارداری دارم

  210. سلام من براچندقلوزایی اقدام کردم چنتاامپولم زدم فولیکول۲۱و۱۸و۱۸٫۵و۱۶توسونوم مشاهده شده امکان داره۴قلوبشن؟

  211. سلام من زمان پریودم ۱ هرماه بود سه چهاروز قبل از زمان پریودم تخمدانن ۱۴ و ۱۶ بود آیا من تنبلی تخمدان داد؟رم ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *