آیا استفاده از ماسک صورت "سفیده تخم مرغ" خطرناک است؟!!!

آیا استفاده از ماسک صورت “سفیده تخم مرغ” خطرناک است؟!!!

محصولات ضد پیری – خصوصاً سرم – در توانایی درمان لکه های تیره، خطوط ریز چروک و پوست چروکیده پیشرفت زیادی کرده اند. با وجود در دسترس بودن محصولات معمولی (مرسوم)، یک اولویت رو به رشد برای داروهای خانگی ای که بسیاری از آنها در اینترنت پخش می شوند وجود دارد. یکی از این درمان ها که وعده و قول سفت و روشن شدن پوست شما را میدهد، استفاده از سفیده تخم مرغ است. در حالی که سفیده تخم مرغ ممکن است نسبت به یک سرم پوست مقرون به صرفه تر باشد، اثبات اندکی مبنی بر این که این ترکیب واقعا کار کند (اثر بگذارد) وجود دارد. در حقیقت، دلایل بیشتری وجود دارد که شما هرگز نباید سفیده تخم مرغ را روی پوست خود برای استفاده از مزایای احتمالی آن قرار دهید.

آیا باید از سفیده تخم مرغ برای صورت استفاده کنید؟

آیا باید از سفیده تخم مرغ برای صورت استفاده کنید؟

حقیقتا استفاده از سفیده تخم مرغ بر روی صورتتان، چه به عنوان ماسک ضد پیری و چه به عنوان درمان لکه ها، ارزش این خطرات و ریسک ها را ندارد. در این میان برخی از خطرات بالقوه عبارتند از:

  • یک واکنش آلرژیک. ناگفته نماند که اگر حساسیت خاصی (شناخته شده ای) به سفیده تخم مرغ دارید، در هر دو حالت نباید تخم را مرغ بخورید یا آنها را به صورت موضعی استفاده کنید. بسته به شدت آلرژی، می توانید علائمی مانند خارش شدید، بثورات، کهیر و مشکلات تنفسی را در استفاده از سفیده تخم مرغ روی صورت خود تجربه کنید.
  • علائم عدم تحمل تخم مرغ. برخلاف حساسیت به تخم مرغ، عدم تحمل تخم مرغ ممکن است در هنگام خوردن آنها باعث التهاب و ناراحتی دستگاه گوارش شود. هنوز خطر وارد شدن مقدار کمی از مواد غذایی را در دهان خود اگر از ماسک سفیده تخم مرغ بر روی صورت خود استفاده می کنید را دارید.
  • عفونت سالمونلا. ممکن است علائم هشدار دهنده در مورد خوردن غذاهای خام و اینکه چرا این موارد منجر به عفونت سالمونلا می شود را بخاطر داشته باشید. اگرچه نسبتاً نادر است، ولی این نوع عفونت ناشی از باکتریهای سالمونلوز است که گاهی اوقات در تخم مرغ و گوشت خام و همچنین محصولات و آب آلوده وجود دارد. در صورت آلوده شدن، تا ۱۰ روز می توانید ناراحتی شدید دستگاه گوارش از جمله اسهال، حالت تهوع و گرفتگی داشته باشید.
  • سوزش/تحریک پوست. تقریباً هر ماده ای حتی اگر به آن آلرژی یا عدم تحمل نداشته باشید می تواند باعث سوزش و تحریک پوست شود. اگر بعد از استفاده از سفیده تخم مرغ متوجه خارش، قرمزی یا برآمدگی (جوش هایی) خفیف شدید، بلافاصله استفاده از آنها را متوقف کنید.
  • سایر عفونت ها. هیچ وقت ایده خوبی نیست که غذای خام را اگر دارای بریدگی، ضایعات (خراش) و زخمهایی جدید هستید روی پوست خود  بمالید. سفیده تخم مرغ خام به طور بالقوه می تواند باعث عفونت ثانویه (یک عفونتی است که در طول یا بعد از درمان عفونت دیگری رخ می دهد) شود.
  • آلودگی سطح. استفاده از سفیده تخم مرغ می تواند سطوحی مانند سینک و پیشخوان را آلوده کند و همچنین میتواند در نقاط دیگر خانه از روی صورت شما بیفتد و باعث آلودگی شود.
  • دیگران را در معرض واکنش قرار می دهد. اگر شما فردی عزیز را در خانه خود با حساسیت به سفیده تخم مرغ دارید، می توانید با یک ماسک سفیده تخم مرغ خانگی به آنها آسیب برسانید. اگر از یکی از آنها (ماسک ها) استفاده می کنید، حتماً آن را با دستکش بمالید و در یک منطقه بایستید تا پروتئین ها را در خانه خود پخش نکنید.

جدا از خطرات احتمالی، استفاده از سفیده تخم مرغ روی صورت شما مؤثر نیست. ممکن است ابتدا پوست شما احساس نرمی کند، اما به محض شستن ماسک از روی صورت، این تأثیرات به سرعت از بین می رود. اگر به دنبال کاهش فشارخون، چین و چروک و سایر علائم پیری هستید، بهتر است از محصولات معمولی و رایج که به طور بالینی آزمایش شده و اثبات شده اند استفاده کنید.

آیا روشی مطمئن برای استفاده از سفیده تخم مرغ وجود دارد؟

اگر هنوز می خواهید که ماسک صورت سفیده تخم مرغ را امتحان کنید، می توانید با انتخاب ایمن ترین تخم مرغ های ممکن، به به حداقل رساندن واکنش های پوستی کمک کنید. این به معنای استفاده از تخم مرغهای ارگانیک، پاستوریزه یا کارتن های بسته بندی شده سفیده تخم مرغ است تا استفاده از تخم مرغ های مرغ حیاط خلوتتان. همچنین مهم است که با اعمال ماسک بر روی (بالای) دستشویی یا سینک آشپزخانه، خطر آلودگی را به حداقل برسانید. حتماً سینک و سطوح اطراف آن را ضد عفونی کرده و بلافاصله پس از استفاده، دستان خود را نیز بشویید.

روش های ایمن تر دیگر به جای استفاده از سفیده تخم مرغ برای سفت کردن یا سفید کردن پوست

روش های ایمن تر دیگر به جای استفاده از سفیده تخم مرغ برای سفت کردن یا سفید کردن پوست

سایر محصولات (و حتی برخی از داروهای خانگی) به مراتب مفیدتر و ایمن تر از سفیده تخم مرغ هستند. به منظور به حداقل رساندن چین و چروک و لکه های تیره، می خواهید که لایه برداری و هیدراته شوید. در اینجا لیست کوتاهی از مواد لازم (تشکیل دهنده) برای جستجو در سرم های ضد پیری، مرطوب کننده ها و ماسک ها آورده شده است:

  • روغن نارگیل منبع قابل اطمینان برای رطوبت
  • عصاره چای سبز برای به حداقل رساندن التهاب و آسیب سلولی
  • اسیدهای هیدروکسی برای کمک به لایه برداری سلولهای مرده پوست
  • نیاسین (ویتامین B3) برای آسیب توسط آفتاب
  • رتینوئیدهایی که حاوی مشتقات ویتامین A هستند
  • ویتامین C برای روشن تر شدن چهره
در آخر

گفته می شود که از سفیده تخم مرغ به عنوان ماسک صورت برای کمک به نرم تر و روشن تر شدن پوست صورت استفاده می شود. با این حال، اگر به دنبال داروی ضد پیری هستید که می تواند نتایج را تضمین کند، ممکن است به دنبال جای دیگری برای پیدا کردن آن باشید. سفیده تخم مرغ در لیست استفاده های غیر مجاز ما قرار دارد؛ زیرا آنها حقیقتا عناصری ایمن و بی خطر برای مراقبت از پوست شما نیستند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *