آیا آزمایش خانگی بارداری با سفید کننده (وایتکس) دقیق و قابل اطمینان است؟ + آموزش انجام این تست

آیا آزمایش خانگی بارداری با سفید کننده (وایتکس) دقیق و قابل اطمینان است؟ + آموزش انجام این تست

یک دوره تأخیر در پریود یا از دست رفتن پریود این سؤال را ایجاد می کند: “آیا من باردار هستم؟” هنگامی که می خواهید تصور کنید و می خواهید نتیجه را بدون استفاده از کیت تست حاملگی یا مراجعه به بیمارستان بدانید، می توانید در خانه آزمایش حاملگی سفید کننده (وایتکس) را امتحان کنید. این پست نی نی نما را بخوانید تا درباره این تست بارداری خانگی و نحوه عملکرد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آزمایش بارداری سفید کننده چیست؟

آزمایش سفید کننده یک روش سنتی، مناسب و ارزان قیمت برای تعیین باردار بودن شما است. اگر از خرید کیت بارداری از داروخانه خجالت میکشید یا مایل به مراجعه به کلینیک نیستید، این آزمایش می تواند یک گزینه مفید برای شما باشد که در خانه آن را امتحان کنید.

آیا آزمایش بارداری سفید کننده دقیق است؟

هیچ مطالعه ای برای پشتیبانی از این روش وجود ندارد. نمی توان گفت آزمایش حاملگی سفید کننده ۱۰۰٪ دقیق است. وقتی که سطح hCG در ادرار قابل تشخیص باشد، و در صورتی که در زمان امتحان حدود ۵ تا ۱۰ روز از زمان پریود شما گذشته باشد و پریود نشده باشید، نتیجه احتمالا درست است. در غیر این صورت نتیجه منفی است و هنوز پریود های خود را طی نکرده اید، می توانید دوباره آن را امتحان کنید. به خواندن ادامه دهید تا علم پشت این تست بارداری خانگی را بدانید.

آزمایش بارداری سفید کننده چگونه کار می کند؟

آزمایش بارداری سفید کننده چگونه کار می کند؟

زمانی که  جنین در رحم کاشته می شود، جفت، هورمونی به نام hCG یا گنادوتروپین کوریونی انسان تولید می کند. این هورمون در ادرار زنان باردار یافت می شود. از این رو، وجود این هورمون نشانه بارداری تلقی می شود. هنگامی که hCG در ادرار و سفید کننده (هیپوکلریت سدیم) با هم مخلوط می شوند، کف یا حباب تشکیل می شود که نشانگر بارداری است. اگر در هنگام تماس ادرار با سفید کننده هیچ واکنشی نشان ندهد، عدم وجود hCG را پیشبینی می کند، به این معنی که شما باردار نیستید. نوع یا کیفیت سفیدی ای که استفاده می کنید ممکن است بر نتایج این آزمایش نیز تأثیر بگذارد.

کدام یک از سفید کننده ها برای این آزمایش استفاده می شوند؟

می توانید از سفید کننده استانداردی که برای تمیز کردن یا اهداف دیگری در خانه استفاده می کنید استفاده کنید. از سفید کننده درجه صنعتی یا سفید کننده های معطر و رنگی استفاده نکنید، زیرا این مواد ممکن است مواد شیمیایی خاصی داشته باشند که می توانند نتایج را دستکاری کنند.

ملاحضات امنیتی: از استفاده از سفید کننده با آمونیاک خودداری کنید و از هرگونه تماس مستقیم سفید کننده با پوست یا چشم خودداری کنید، زیرا این امر می تواند باعث سوزش و خارش شود.

روش تست حاملگی با سفید کننده

روش تست حاملگی با سفید کننده

شما نیاز دارید به:

  • سفید کننده خانگی بدون آمونیاک
  • دو فنجان برای آزمایش بردارید، آنها را به عنوان فنجان A و فنجان B علامت بزنید
  • A نماد ادرار جریان متوسط (تازه) است

برای انجام آزمون این روش گام به گام را دنبال کنید:

  • گام ۱: یک نمونه ادرار تازه را در فنجان A بگیرید. ۱/۴ فنجان را به طور ایده آل با ادرار کردن مستقیم به داخل فنجان پر کنید.
  • گام ۲: سفیده را در فنجان B، حدود ۱/۴ از فنجان اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که از قاشق یکبار مصرف برای اضافه کردن مواد سفید کننده استفاده میکنید، زیرا سفید کننده سمی است و حتی ممکن است بعد از شستن روی قاشق باقی بماند.
  • گام ۳: از فنجان B سفید را داخل لیوانی که ادرار دارد بریزید. در حالی که زمانی را به مخلوط برای واکنش دادن می دهید، این کار را به آرامی انجام دهید.
  • گام ۴: چند دقیقه صبر کنید تا واکنش را مشاهده کنید. کف کردن ادرار می تواند نتیجه مثبت بارداری را نشان دهد.

تفسیر نتایج آزمایش بارداری سفید کننده

  • تست حاملگی سفیدکننده مثبت: اگر صدای فیش فیش یا کف را در واکنش مشاهده کردید، می تواند نشان دهنده نتیجه مثبت باشد.
  • تست حاملگی سفیدکننده  منفی: اگر واکنشی وجود نداشته باشد، منفی است و شما باردار نیستید.

این تست علاوه بر اینکه ساده است، به دلایل دیگر نیز محبوب است. دریابید که چه چیزی این تست را برای خانمها ایده آل می کند.

تفسیر نتایج آزمایش بارداری سفید کننده

چرا آزمایش بارداری سفید کننده بسیار محبوب است؟

زنان زیادی تست بارداری با سفید کننده یا وایتکس را ترجیح میدهند، زیرا:

  1. مقرون به صرفه است: شکی نیست که آزمایش بارداری با سفیدکننده مقرون به صرفه است. با توجه به اینکه شما از چیزهایی استفاده می کنید که به راحتی در خانه موجود هستند.
  2. نتایج سریع دارد: این همچنین یکی از مهمترین دلایلی است که بسیاری از خانمها آزمایش سفید کننده را انجام می دهند. برای به دست آوردن نتایج، لازم نیست به جایی بروید یا ساعت ها صبر کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تست را بگیرید و نتیجه شما در همان زمان و آنجا ظاهر می شود.
  3. راحت و آسان است: بسیار ساده و بی دردسر است و زحمت خرید تست بارداری یا رفتن به کلینیک را ندارد. هیچ تست بارداری راحت تر از این وجود ندارد.

با این حال، بسیاری از شما ممکن است به فکر ایمنی آن باشید.

آیا آزمایش بارداری سفید کننده گزینه ای ایمن است؟

بله، به شرط آنکه این کار را با احتیاط انجام دهید. آزمایش حاملگی سفیدکننده روشی ساده است که می دانید باردار هستید یا نه. با این وجود، لازم است در حین انجام آزمایش مراقب باشید زیرا ممکن است برخی از گازهای آن رها شود.

اقدامات احتیاطی در طی انجام تست حاملگی سفید کننده

اقدامات احتیاطی در طی انجام تست حاملگی سفید کننده

در اینجا چند مورد احتیاطی را باید بدانید:

  • قبل از انجام آزمایش بیش از حد آب یا مایعات دیگر را ننوشید، زیرا سطح hCG در ادرار می تواند با مایعات اضافی رقیق شود.
  • تشخیص سطح hCG یا در ادرار در صبح زود، یا در ادرار که حدود ۴ ساعت در مثانه است قابل تشخیص است.
  • اطمینان حاصل کنید که تست را فقط طبق دستورالعمل انجام می دهید.

سوالات متداول درباره آزمایش بارداری سفید کننده

۱٫ آیا مصرف مکمل های بهداشتی می تواند به نتیجه نادرست در آزمایش بارداری سفید کننده منجر شود؟

نه، زیرا مکمل هایی که ممکن است hCG داشته باشند از نظر قانونی در بازار موجود نیست. بنابراین هیچ مشکلی برای تداخل با سطح hCG در ادرار وجود ندارد و نتیجه کاذب می دهد.

۲٫ آیا آزمایش حاملگی سفید کننده می تواند نتیجه مثبت کاذب داشته باشد؟

بله، ممکن است در صورت مصرف هرگونه داروی تجویز شده تحت درمان باروری، اتفاق بیفتد. این داروها حاوی hCG هستند، که در هنگام مخلوط کردن با ادرار ممکن است باعث ایجاد حباب یا صدای فیش فیش شود و نتیجه مثبت کاذب داشته باشد.

سوالات متداول درباره آزمایش بارداری سفید کننده

اگر زمان مناسب را دارید و نمی خواهید زمان طولانی را برای دانستن اینکه باردار هستید یا خیر صبر کنید، آزمایش بارداری سفید کننده (وایتکس) گزینه مناسبی است. صرف نظر از این که نتیجه چیست، توصیه می کنیم اگر فکر می کنید علائم اولیه بارداری را تجربه کرده اید، با پزشک مشورت کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.