آيا یبوست شدید باعث پارگي بكارت مي شود

آيا یبوست باعث پارگي بكارت مي شود؟!

من دچار تنبلی روده هستم و ببخشید گاهی مجبورم برای خروج مدفوع زور بزنم و به خودم فشار بیارم چون دچار یبوست میشم البته الان که دارو مصرف می کنم این اتفاق کمتر میفته. سوالم اینه که آيا یبوست و زور زدن باعث پارگي بكارت مي شود یا نه؟

آيا ممکن است یبوست باعث پارگي بكارت ميشود؟

خیر- یبوست و زور زدن باعث پارگي بكارت نمي شود.

اگر هنگام زور زدن هنگام یبوست و یا سقوط از ارتفاع و بلند کردن جسم سنگین و… مقداری خونریزی را از دستگاه تناسلی مشاهده نمودید نترسید چون این خونریزی مربوط به آسیب پرده بکارت نیست و تنها به خاطر فشار بر رحم است و به هیچ عنوان نمی توانند باعث پارگی پرده بکارت شوند.

 

پرده بکارت عبارت است از یک بافت نازک و مخاطی که در درگاه واژن زنان واقع شده است. سردرگمی‌های بسیاری درباره پرده بکارت وجود دارند. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که پرده بکارت درگاه واژن را به طور کامل بسته است و تا زمانی که باز شود، به همین شکل باقی می‌ماند. اما این نکته در تمام موارد صحت ندارد. اغلب اوقات یک سوراخ در پرده بکارت وجود دارد که دریچه خروج خون دوره قاعدگی محسوب می‌شود. پرده بکارت تعدادی از دختران در همان اوایل تولد به اندازه‌ای کوچک است که انگار اصلاً پرده بکارت ندارند. در واقع تنها در موارد بسیار اندکی پرده بکارت کل درگاه واژن را می‌پوشاند. این گونه دختران باید به پزشک مراجعه کنند و بافت اضافی را از بدن خود بردارند. در کل، مانند دیگر اعضای بدن، پرده بکارت هر فرد نیز تا اندازه‌ای متفاوت است.

تشخیص پارگی پرده بکارت به این منظور است که بدانیم آیا دختر قبلاً مقاربت جنسی داشته یا خیر (هرچند هیچ از روش‌های موجود صد در صد قابل اطمینان نیستند)، چون وقتی که زنان برای اولین بار سکس می‌کنند، پرده بکارت آن‌ها باز می‌شود و احتمالاً با درد و خون ریزی همراه خواهد بود. اما این اتفاق برای تمام جمعیت زنان نمی‌افتد، چون روش‌های دیگری نیز برای باز شدن پرده بکارت وجود دارند: دوچرخه سواری، ورزش یا قرار دادن یک شیء (مانند انگشت یا ابزار‌های مصنوعی سکس) در واژن. در نظر داشته باشید که اگر پرده بکارت باز شود، دیگر به حالت اولیه خود باز نمی‌گردد.

عواملی که باعث پاره شدن پرده بکارت می شود

ممکن است شخص هرگز رابطه جنسی نداشته باشد و در عین حال پرده بکارتش پاره شده باشد. این بافت گوشتی، هیچ ارتباطی با اینکه شما باکره هستید یا خیر، ندارد. در واقع تعداد زیادی از قبایل محلی، بکارت خود را قبل از اینکه در مورد داشتن یک رابطه جنسی حتی فکر کرده باشند، پاره می کنند. در اینجا ۷ علتی که می تواند بدون داشتن رابطه جنسی، آسیب دیدگی یا پارگی پرده بکارت را به همراه داشته باشد، آورده شده است. ممکن است در واقع همین حالا بکارت شما پاره باشد و حتی خودتان اطلاعی نداشته باشید.

  • استمناء (خودارضایی) و وارد کردن یک شیئ
  • بیماری
  • متولد شدن بدون پرده بکارت
  • استفاده از اسپکولوم (آینه ای طبی که برای معاینه واژن و سایر اندام های داخلی مورد استفاده قرار می گیرد)
  • استفاده از تامپون
  • فعالیت زیاد در ورزش هایی مانند اسب سواری، پریدن بر روی ترامبولین، دوچرخه سواری و ژیمناستیک
  • وارد شدن آسیب به بدن

پرده بکارت بسته

برای اینکه خون ناشی از قاعدگی بتواند خارج شود، پرده بکارت تنها بخشی ازواژن را می پوشاند. و پرده بکارت زمانی بسته است کخ هیچ سوراخ و روزنه ایی در آن وجود نداشته باشد و این موضوع از خارج شدن خون قاعدگی جلوگیری می کند که که این عاملی مشکل ساز است زیراکه خون قاعدگی باید از بدن خارج شود چون ضایعات نمی تواند مدت زیادی دربدن بماند و مشکلات سلامتیی جدی ای اتفاق خواهد افتاد.

علل بسته بودن پرده بکارت

عمدتا پرده بکارت بسته زمانی که فرد در دوران نوجوانی است رخ می دهد که می توان با کمک گرفتن از پزشک و آزمایش به  وجود آن پی برد، بستن بودن پرده بکارت ذاتی است که یکی از دلایل آن می تواند شکست سلولهای مخاطی مرکزی پرده بکارت در دوران رشد آناتومیکی اتفاق بیفتد. درسن رشد، بزرگ شدن واژن و مجاری ادرای می توانند باعث بزرگ شدن توده سیستیک در رحم/شکمی شوند.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *