آنچه یک دختر باید قبل از ازدواج بداند!

بعضی از دختران بدلیل اینکه درگیر احساسات می‌شوند، اعتیاد نامزدشان را نادیده می‌گیرند. ممکن است دختران فکر کنند، چون نامزدش او را دوست دارد، مواد مخدر را کنار می‌گذارد، اما غافل از اینکه ممکن است هرگز این اتفاق نیفتد…

زهرا زین الدینی روانشناس و مشاور، درباره چالش‌ها و دغدغه‌های دوران آشنایی پیش از ازدواج اظهار کرد: انتخاب فردی که قرار است بهترین سال‌های عمرمان را کنار او سپری کنیم، یکی از مهمترین تصمیمات زندگی هر فرد است و هر چقدر زمان بیشتری صرف شناخت فرد مقابل کنیم، مسلماّ انتخاب آگاهانه تری خواهیم داشت.

این روانشناس بیان کرد: بهترین توصیه به افرادی که در دوران آشنایی قرار دارند این است که به هیج وجه در تصمیم گیری برای ازدواج عجله نکنند و با روانشناسان و افرادی که آن‌ها را بخوبی می‌شناسند، مشورت کنند.

آنچه قبل از ازدواج باید بدانیم

وی ادامه داد: برای یک ازدواج موفق، افراد در ابتدا بهتر است که خودشان را بخوبی بشناسند، ارزش‌ها و اهداف زندگی‌شان را مشخص کنند تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشند.

زین الدینی گفت: یکی از آمادگی‌های بسیار مهم در هر ازدواجی، بلوغ عاطفی و روانی است، اگر فردی در دوره آشنایی نتواند هیجانات خود را مدیریت کند و حساس، زودرنج و وابسته باشد، نتواند روابط محکم، پایدار و طولانی مدت با دوستانش برقرار کند، احتمالا هنوز آمادگی اینکه وارد زندگی مشترک شود را ندارد.

این روانشناس با بیان اینکه اعتیاد یکی دیگر از زنگ خطر‌های مهم دوران آشنایی است، اضافه کرد: بعضی از دختران بدلیل اینکه درگیر احساسات می‌شوند، اعتیاد نامزدشان را نادیده می‌گیرند.

وی افزود: ممکن است دختران فکر کنند، چون نامزدش او را دوست دارد، مواد مخدر را کنار می‌گذارد، اما غافل از اینکه ممکن است هرگز این اتفاق نیفتد.

زین الدینی تصریح کرد: رفتار‌های پرخشگرانه و عدم مدیریت خشم یکی دیگر از موارد مهمی است که افراد حتما باید جدی بگیرند و به امید اینکه بعد از ازدواج نامزدشان تغییر می‌کند، نباید زندگی زناشویی را شروع کنند، چون ممکن است فرد به دلیل عدم توانایی در مدیریت خشم، درگیر اختلالات شخصیتی جدی باشند و آن‌ را نپذیرد و بنابراین تلاشی برای حل مشکل خود نکند.

این روانشناس اظهار کرد: بدبینی و شکاک بودن دختر یا پسر نیز می‌تواند یک عامل تاثیرگذار در پایان دادن به دوره آشنایی باشد، چون این مسئله می‌تواند آرامش را از هر زندگی مشترکی سلب کند.

وی اضافه کرد: در صورتیکه طرف مقابلتان زمان کافی برای شناخت بیشتر با شما صرف نمی‌کند و یا تماس‌های مشکوکی دارد و توضیحی راجع به آن‌ها نمی‌دهد و یا در مورد موضوعات مختلف به شما دروغ می‌گوید، ممکن است درگیر یک رابطه ناتمام باشد و یا فرد قابل اعتمادی نباشد که نشاندهنده اینست که فرد مناسبی برای ازدواج نخواهد بود.

زین الدینی گفت: زمانیکه فردی رابطه ناتمامی دارد و یا هنوز به رابطه قبلی خود فکر می‌کند، آمادگی وارد شدن به یک رابطه عاطفی جدید را ندارد، چون بعد از اتمام هر رابطه عاطفی باید فرد مدتی را برای دوره بازسازی خود سپری کند و بعد از طی کردن آن دوران می‌تواند به یک رابطه جدید فکر کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از زنگ خطر‌های بسیار مهم زمانی است که ظاهر فیزیکی یک نفر به هیچ وجه برای فرد مقابل جذابیتی نداشته باشد و چون این موضوع جز مواردی محسوب می‌شود که ممکن است در طول زمان هیچ تغییری نکند، بهتر است که کاملا جدی گرفته شود.

منبع خبر : برگرفته از yjc

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.