آمپول دکاپپتیل و پریودی/ چرا خون پریودم کمه؟!

سلام من از آمپول دکاپپتیل برای آزادسازی تخمک استفاده کردم الان که موقع پریودم هست خون خیلی کمه ممکنه از عوارض آمپول باشه؟ آمپول دکاپپتیل بر پریودی چه تاثیری دارد؟

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام آمپول دکاپپتیل باعث قطع قاعدگی و یائسگی کوتاه مدت و موقت می شود. بهتر است تست بارداری نیز انجام بدهید. آمپول دکاپپتیل برای کنترل آندومتریوز می باشد و باعث قطع قاعدگی به طور موقت می شود.

و همچنین دکاپپتیل در واقع داروی آگونیست هورمون آزاد کننده LH و آزاد کننده گونادوتروپین ها است. افزایش میزان LH، FSH خون در زنان بعد از تزریق اتفاق افتاده و بعد از ۱۴ روز کاهش میابد.

دوز درمانی برای IVF دو میلی گرم در طول درمان و برای اندومتریوز و فیبروز رحم و همچنین سرطان تخمدان ۷۵ میلی گرم در ماه میباشد.

آمپول دکاپپتیل و پریودی

آمپول دکاپپتیل چیست؟

دکاپپتیل با هدف درمان بلوغ زودرس در کودکان و نوجوانان، درمان هیپرآندروژنیسم و نئوپلاسم بدخیم پروستات، درمان آندرومتریوز برای کاهش درد و جلوگیری از گسترش بیماری، درمان برخی از موارد فیبروم و درمان ناباروری مورد مصرف قرار می گیرد.

دکاپپتیل باعث قطع عادت ماهانه به مدت محدود ۳ ماه یا ۶ ماه می شود و یائسگی کاذب ایجاد می کند که یک نوع آن ماهانه و یک نوع دیگر آن ۳ ماه یک بار تزریقی است . این دارو باعث می شود بیمار یائسه کاذب شود. 

عوارض جانبی و هشدارها درباره آمپول دکاپپتیل:

حالت تهوع، استفراغ، درد شکمی و حساس شدن پستان ها
اختلالات خواب، تپش قلب، فشار خون بالا، تعریق بیش از حد، سردرد و خستگی
درد مفاصل و عضلات، پوکی استخوان، توقف قاعدگی، خشکی واژن و یائسگی زودرس

هشدارها:

اگر به مدت شش ماه از این دارو مصرف داشته باشید دچار کاهش میزان مواد معدنی و استخوانی می شوید که به مجرد قطع درمان موارد تخریب یافته جایگزین می شوند و البته در مواردی هم التیام حاصل نمی شود. بنابراین به منظور کاهش عوارض مصرف این دارو، همزمان قرص کلسیم و ویتامین دی را فراموش نکنید.

گاهی هم برای کاهش عوارض جانبی این آمپول از درمان دوز کم استروژن بعلاوه پروژسترون استفاده می شود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *