آخرین مهلت تشکیل قلب جنین

آخرین مهلت برای تشکیل قلب جنین

با سونوگرافی که انجام دادم مشخص شد قلب جنین در هفته هفتم بارداری هنوز تشکیل نشده. در حالی که باید در هفته ششم صدای قلب جنین شنیده می شد. تا کی ممکنه قلب جنین تشکیل بشه؟ یعنی آخرین مهلت برای تشکیل قلب جنین چند هفتگی است؟؟

آخرین مهلت تشکیل قلب جنین

پاسخ مشاور نی نی نما:

صدای قلب جنین با دستگاه سونوگرافی در هفته ششم بارداری شنیده می شود اما به دلیل احتمال خطا در محاسبه سن بارداری حداکثر تا هفته هشتم مجدداً سونوگرافی انجام می شود تا اطمینان کامل حاصل شود. بنابراین آخرین مهلت برای تشکیل قلب جنین و شنیدن ضربان آن هفته هشتم بارداری است. در صورت تشکیل نشدن قلب جنین با تشخیص پزشک سقط جنین با قرص تجویز می شود.

همچنین بخوانید:

از کجا بفهمیم که قلب جنین تشکیل شده است؟!

عدم ضربان قلب جنین/ لکه بینی و سقط جنین کی شروع می شود؟

آخرین زمان تشکیل قلب جنین

بازه زمانی تشکیل قلب جنین

در هفته ششم بارداری، قلب جنین ۸۰ بار در دقیقه می زند و چهار دریچه همراه با یک ورودی و یک خروجی جریان خون برای ورود و خروج خون از دریچه دارد. در دو هفته، تعداد ضربان قلب به ۱۵۰ ضربه در دقیقه می رسد. در این صورت احتمال شنیدن صدای قلب جنین در هفته نهم بارداری و هفته دهم بارداری بسیار زیاد می شود زیرا صدای قلب در این هفته ها، ۱۷۰ ضربه در دقیقه است. پزشک دستگاه سونوگرافی را بر روی شکم شما قرار می دهد و شما صدای قلب جنین را می شنوید.

از هفته چندم صدای قلب جنین با گوشی شنیده میشود؟

در هفته بیستم بارداری می توانید صدای ضربان قلب جنین را با استفاده از گوشی های طبی بشنوید. اگر صدای ضربان قلب را نمی شنوید، نگران نشوید! در این حالت یعنی جنین شما در گوشه ای از رحم خود را مخفی کرده است یا پشتش را به دستگاه کرده است به همین دلیل صدا قابل شنیدن نیست. چند هفته بعد صدای قلب جنین به قدری واضح می شود که می توانید با دستگاه بشنوید.

۴ پیشنهاد برای سالم نگه داشتن قلب جنین

همان طور که می دانید تغییرات زیادی روی جنین در رحم اتفاق می افتد و برخی تحت کنترل شما نیست و ممکن است به جنین آسیب برساند. راه هایی وجود دارد که می توانید سلامتی جنین را افزایش دهید:

  1. مصرف فولیک اسید پیش و در طول بارداری از بیماری های قلبی جنین جلوگیری می کند.
  2. اگر سیگار می کشید سریع ترک کنید. مطالعات نشان می دهد سیگار کشیدن مادر در سه ماهه اول بارداری احتمال بیماری قلبی جنین را دو درصد افزایش می دهد.
  3. اگر دیابت بارداری یا دیابت نوع دو دارید، قند خون خود را در دوران بارداری تحت کنترل قرار دهید زیرا دیابت باعث افزایش احتمال مشکلات قلبی در جنین می شود.
    از مصرف الکل و موادمخدر بپرهیزید.
  4. برای درمان آکنه از مصرف آکوتان بپرهیزید زیرا احتمال مشکل قلبی را افزایش می دهد.

با تمام این ملاحظات ممکن است جنین دچار مشکلات قلبی شود. به یاد داشته باشید این مسئله تقصیر شما نیست و فاکتورهای زیادی وجود دارد که بر سلامتی قلبی جنین تاثیر می گذارد. خبر خوب این است که در صورت تشخیص به موقع مشکل می توان آن را درمان کرد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *