فنجان قاعدگی یا جام قاعدگی چیست؟ + روش استفاده از آن

فنجان قاعدگی به شکل ظرف زنگوله ای ساخته شده جنس ان از لاستیک نرم و سیلیباسن است که برای جمع آوری مایع قاعدگی است.که به ان یک فنجان قاعدگی میگویند که با قرار دادن آن به داخل مهبل (واژن) استفاده می شود.

اگر به درستی قرار گیرد، لبه فنجان باید کاملا مهر و موم با دیواره های مهبل (واژن) برای جلوگیری از عبور خون قرار گیرد. فنجان قاعدگی را باید پس از هر ۱۲ ساعت تخلیه گردد.

برای بیروس کشیدن آن از مهبل (واژن)یا قرار دادن، کناره پایه فنجان را محکم بین انگشت شست و انگشت اشاره گرفته میشود و به ارامی از مجرای اردار خود بیرون میکشید.

پس از دفع مایع قاعدگی، جام را می توان با آب شستشو داده و مورد استفاده مجدد قراردهید. و هنگامی که دوره شما به پایان رسیده است، جام می توان برای دوره بعدی پس از تمیز کردن فنجان را با آب جوش و خشک کردن آن مورد استفاده مجدد قرار دهید.

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. سلام چطور میتونم فنجان قاعدگی رو خریداری کنم وقیمت ان چنده

  2. کاپ قاعدگی تمامی محدودیتهای قاعدگی را حذف می کند و در هر زمان و مکان قابل استفاده است (خواب، ورزش، فعالیتهای روزانه، شنا و …)
    دیگر نگران نشتی و برجسته بودن جسم خارجی در لباس زیر خود نخواهید بود و در مهمانی ها و محل کار دغدغه تعویض محصولات جاذب را نخواهید داشت,چرا که فنجان یا کاپ قاعدگی در بدن شما اصلا احساس نخواهد شد و بسته به میزان خونریزی شما حتی تا دوزاده ساعت می تواند خون قاعدگی را نگهداری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *