بنیاد برکت به “زوج های نابارور” نیازمند در مناطق محروم کمک می کند!

ملاک انتخاب زوج‌ها برای درمان ناباروری از طریق این طرح چند نکته است، اول از همه این‌که ساکنان مناطق محروم به ویژه روستاییان در اولویت هستند. ملاک دوم محدوده‌ی سنی زوج‌هاست که باید بین سن ۲۰ تا ۴۰ سال باشند، سنی که شانس باروری در آن‌ها بیش‌تر است. هم‌چنین تنها کسانی می‌توانند برای شرکت در این طرح اقدام کنند که حداقل یک سال از ازدواج‌شان گذشته باشد و در آخر هم زوج‌هایی در اولویت درمان قرار می‌گیرند که قبلاً اقدامی نکرده باشند یا درمان خود را نیمه‌کاره رها کرده باشند …

بنیاد برکت آرزوی بچه‌دار شدن زوج‌های نابارور که به دلیل مشکلات مالی توانایی تأمین هزینه‌های درمان خود را ندارند، به واقعیت تبدیل کرد.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) طرح درمان ناباروری زوج‌های جوان در مناطق محروم کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

بنیاد برکت تلاش دارد با این اقدام به تحقق سیاست‌های کلی جمعیت که در سال ۹۳ از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، کمک کند.

سه بند از ۱۴ بند این سیاست‌ها به حمایت و کمک به زوج‌های نابارور و توانمندسازی آنان برای تحکیم خانواده اختصاص دارد.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت زمینه‌ی اجرای این سیاست‌ها را در قالب طرح «برکت خانواده» با هدف حمایت از درمان زوج‌های نابارور مناطق محروم، دنبال می‌کند.

ملاک انتخاب زوج‌ها برای درمان ناباروری از طریق این طرح چند نکته است، اول از همه این‌که ساکنان مناطق محروم به ویژه روستاییان در اولویت هستند. ملاک دوم محدوده‌ی سنی زوج‌هاست که باید بین سن ۲۰ تا ۴۰ سال باشند، سنی که شانس باروری در آن‌ها بیش‌تر است.

هم‌چنین تنها کسانی می‌توانند برای شرکت در این طرح اقدام کنند که حداقل یک سال از ازدواج‌شان گذشته باشد و در آخر هم زوج‌هایی در اولویت درمان قرار می‌گیرند که قبلاً اقدامی نکرده باشند یا درمان خود را نیمه‌کاره رها کرده باشند. بر این اساس، هزینه‌های مربوط به زایمان مادران و نگهداری نوزادان پس از زایمان هم پرداخت می‌شود.

برنامه‌ریزی برای انجام این کار از دی سال ۹۳ شروع شد و از فروردین سال ۹۴ این طرح به‌طور رسمی عملیاتی گردید.

براساس این طرح بنیاد برکت برای هر زوج نابارور ۵۰ میلیون ریال کمک درمانی در نظر گرفته است.

این بنیاد وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای تحقق این موضوع تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده است.

تاکنون ۴۲۵۰ زوج نابارور براساس این طرح شناسایی شده‌اند و درمان ۱۶۰۲ نفراز آنان آغاز یا انجام شده است که حاصل آن ثبت ۱۲۵ مورد بارداری و تولد ۴۰ نوزاد بوده است.

در همین حال بنیاد برکت زوج‌ها را تا زمان زایمان و حتی پس از آن اگر خودشان یا نوزادشان نیاز به درمان داشته باشند، حمایت می‌کند.

بنیاد برکت با تشکیل کارگروهی مشترک با واحد خانواده‌ی وزارت بهداشت، اقدام به طراحی و تهیه‌ی دستورالعمل نحوه‌ی شناسایی و ارجاع زوج‌های نابارور ساکن در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور از طریق شبکه‌های بهداشت و درمان روستایی و معرفی آنان به مراکز معتبر درمان ناباروری کرده است.

این بنیاد که در سال ۸۶ تأسیس شده تاکنون هزاران طرح برای حمایت از مردم محروم در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ِ کشور، اجرا کرده است.  

اشتراک‌گذاری
9 نظر
  1. سلام. این انصاف نیست که این طرح راتاسن ۴۰سال درنظرگرفتید. من چهل و پنج سالمه.بیست ساله ازدواج کردم این مدت بعلت بی پولی اقدام برای بچه نکردم یانصفه اقدام کرده ورهاکردم.شوهرم فرهنگی هست وهمیشه مشکلات مالی داشتیم. یه کلاهبرداری درخونه خریدنمون شدکه همه زندگیمونوازدست دادیم.آخه انصاف نیست. که بخاطر مشکلات مالی و…عمری ازنداشتن فرزند بسوزیم.

  2. سلام شرایطمن بهش میخوره،بیمه روستایی دارین۳۵سالمه،۴سال ا زدواج کردیم ولی هزینه درمان نداشتیم الان باید چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید

  3. سلام من ۶ساله ازدواج کردم هنوز بچه دار نشیم وسن من ۳۵هستش و مشکلات و بی پولی نتوانستم اقدام کنیم الان چه باید کرد

  4. سی و یک سالمه پنج ساله تو اقدام ناموفق هستم و هفت ساله ازدواج کردم, برای عضویت و استفاده از این طرح به کجا باید مراجعه کنم؟

    1. نشانی بنیاد برکت: خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، بالاتر از خیابان شهید بهشتی، خیابان هشتم، نرسیده به بزرگراه شهید مدرس، شماره‌ی ۶

      تلفن: ۱۵-۸۸۵۳۲۳۰۰

  5. سلام.خدا خیرتون بده اگه این خبر واقعیت داشته باشه چراغ امیدو با گذاشتن این متن تو دلامون روشن کردین.من ۲۷سالمه و۷ساله که ازدواج کردم.شوهرم اسپرماش صفره وهر بار بخاطر مشکلات مالی درمانو نیمه کاره گذاشتیم.میخواستم بدونم چطور باید تو این طرح شرکت کنیم؟مثلا ما تبریز هستیم از چه طریق باید اقدام کنیم؟بنیاد برکت مال کدوم شهره؟

  6. با سلام من ۲۶ سال سن دارم و چهار سال هست ازدواج کردم و خیلی ب پزشک مراجعه کردم و چون هم خودم مشکل دارم و هم خانومم گفتند بیست میلیون پول میخوای ک بچه دار بشی هر وقت پول داشتی بیا. منم شغلم کارگری هست الان یک سال هم هست ک هیچ درآمدی نداشتم و با پول یارانه دارم زندگی میکنم در روستایی هستم ک ۸۰ کیلومتر با اصفهان فاصله داره و دفترچه بیمه هم ندارم بخدا کمکم کنید من فقط امیدم به خداست و میگم خدایا خودت کمکم کن چون من هم هیچ کسی را ندارم و بچه ک بودم یک نفر مرا بزرگ کرده ک بچه دار نمیشده الان خواهر و برادر و مادر هم ندارم ک کمکم کنند .من هیچ کسی را ندارم اگر راهی داره کمکم کنید ممنون میشم ۰۹۱۰۳۶۰۳۲۶۰

  7. سلام ۶سال ازدواج کردیم و بچه دار نشدیم وچون از لحاظ مالی در مذیقه هستیم نتوانستیم اقدام کنیم..

  8. سلام با دفترچه تامین اجتماعی میشه باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *