علت تزریق آمپول دور ناف

آمپول دور ناف در بارداری و علت تزریق آن

در پاسخ به آن دسته از مادران بارداری که می پرسند آمپول دور ناف حاملگی برای چه مواردی تجویز می شود؟ و یا اینکه علت تزریق آمپول دور ناف بدن چه می تواند باشد باید این توضیح را داد که، در حالت عادی می تواند از لخته شدن خون در زمان عبور از رگ ها جلوگیری کند، و اگر روز به هر دلیلی بدن نتواند از انسداد رگ ها توسط لخته های خون جلوگیری کند، احتمال سکته و از کار افتادن قلب افزایش می یابد. بروز چنین اتفاقی در دوران بارداری می تواند خطرناک تر باشد. اگر پزشک چنین احتمالی را بدهد آمپول آنوکساپارین و یا سلکسان تجویز می کند. در ادامه این مطلب بیشتر در رابطه با چرایی تزریق آمپول دور ناف در بارداری توضیح خواهیم داد و خواهیم گفت که آیا آمپول دور ناف برای جلوگیری از سقط موثر است؟

آمپول دور ناف حاملگی

پاسخ مشاور:

برخی از داروها در دوران بارداری نباید مصرف شوند ولی برخی می تواند حاشیه امنی برای سلامت مادر و جنین ایجاد کند. تشخیص اینکه کدام دارو بمی تواند این حاشیه امنیت را برای مادر و جنین ایجاد کند با پزشک متخصص است. آمپول هپارین که در دورناف در دوران بارداری تزریق می شود از جفت عبور نمی کند، بنابراین وارد جریان خود نوزاد نمی شود و برای او خطری ندارد.

مطلب پیشنهادی: تزریق هپارین در شکم یا بازو؟! | نحوه تزریق امپول هپارین در بارداری

علت تزریق آمپول دور ناف

دلیل تجویز آمپول دور ناف در حاملکی بستگی به نوع بیماری شما دارد و دلایل مختلفی می تواند داشته باشد یکی از علتهای آن غلظت خون و پیشگیری از سقط جنین می باشد.  سلکسان نام تجاری هپارین می باشد که عملکردش سبب جلوگیری از ایجاد لخته و انعقاد خون می گردد .

آمپول دور ناف برای جلوگیری از سقط

اگر سابقه سقط جنین داشته اید هم باید از این آمپول استفاده کنید. در ضمن این آمپول به صورت آماده به کار عرضه می شود و نیازی به هواگیری و هیچ گونه دستکاری نداشته همانند (سرنگ های تزریق انسولین).

انوکساپارین یا کلکسان (کلکزان یا سلکسان هم گفته میشود) یک داروی تزریقی ضد انعقادی است. به این معنا که توانایی خون برای انعقاد و لخته شدن و در نتیجه بروز آمبولی را کم می کند.

نحوی تزریق امپول دور ناف در بارداری

  1. ابتدا دست ها و محل تزریق امپول را به خوبی تمیز کنید.
  2. به سرنگ نگاه کنید تا مطوئن شوید که دارو بدون مشکل اسو اگر دارو رنگ روشن و و بی رنگ و یا زرد کمرنگ دارد، بدون مشکل است.
  3. از محکم بودن سر سوزن اطمینان حاصل کنید.
  4. پوست خود را در بین انگشتانتان به صورت چین در آورید و سر سوزن را به زیرپوست خود وارد کنید. و پیستون سرنگ را به منظور تزریق دارو فشار دهید.
اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *