درمان زگیل تناسلی در دوران مجردی/ واکسن گارداسیل برای پیشگیری

دختری هستم ۲۵ ساله و باکره که حدودا یکماه قبل دچار زگیل تناسلی شده ام ، به دو پزشک زنان مراجعه کردم و هر دو گفتند که زگیل تناسلی است و حتی روی بکارتم هم زگیل های ریزی در آمده. در صورتیکه من هیچ رابطه ی جنسی و پوستی که منجر به آلودگی به اچ پی وی شود نداشته ام ! آزمایش هم نتوانستم بدهم چون باکره هستم و نشد که از من پاپ اسمیر بگیرند!

۱-آیا آزمایشی هست که مشخص کند ؟
زگیل ها روی ناحیه ی لبه های کوچک واژنم هستند و بسیار ریز ولی در تعداد فراوان ، حدودا ۱۰۰ تا دونه ی ریز در حد سر سوزن دو دو طرف لبه ها بصورت قرینه. بعضی روزها بشدت خارش دارند و خیلی گریه میکنم و ناراحتی روانی گرفتم.
ده روز سرکه ی سیب استفاده کردم که منجر به بیشتر شدن زگیل ها شد !
سپس ده روز سالیسیلیک اسید زدم که اصلا نرفت !
پزشک زنان دو مرتبه پودوفیلین به فاصله ی ده روز یکبار زد که تاثیر نداشت!
سپس قرص زینک و سلینوم پلاس برام تجویز کرد و همچنین پودوفیلین ۲۵ درصد تجویز کرد که خودم یه روز در میون بزنم اما یکبار که استفاده کردم شب تا صبح از شدت خارش خوابم نبرد!
۲-بنظر شما یکروز در میان پودوفیلین را ادامه بدهم یا نه؟
واکسن گارداسیل هم یک نوبتش را زده ام. با توجه به اینکه ۲۵ساله هستم:
۳- آیا ویروس توسط سیستم ایمنی در آینده از بین میرود؟
۴-چقدر طول میکشه که برای همیشه از بین بره؟
برای آینده نگرانم و خواستگارم را رد کردم و قید ازدواج را زده ام. بشدت استرس دارم. حال بدی دارم. بخدا حق من نیست این بیماری.
۵-آیا ممکن است هر دو پزشک در تشخیص زگیل تناسلی اشتباه کرده باشند ؟
۶-آیا من سرطان خواهم گرفت اگر تا آخر عمر مجرد بمانم؟

دکتر رویا امدادی متخصص زنان و زایمانزگیل های تناسلی اکثرا ناشی از فرم های خوش خیم ویروس اچ پی وی میباشد و معمولا از بدن پاک میشود و برای کمک به رفع آنها باید سیستم ایمنی فعال شود که میتوان از واکسن و ویتامین دی و… کمک گرفت. باید حتما از شیو کردن و ایجاد خراش ضمن تراشیدن موهای ناحیه تناسلی اجتناب ورزید چون باعث افزایش تعداد زگیل ها و عود آنها خواهد شد. با توجه به سن شما حتما واکسن تزریق شود میتوان با سواپ پنبه ای نیز از بین پرده بکارت به داخل واژن رفته و نمونه تست انجام شود که البته اصراری به انجام آن نیست فقط درمان ویروس با تریکلرواستیک ۸۰% و ژل آلدرا یک شب درمیان به صورتی که آخر شب روی ضایعه مالیده و صبح شسته شود انجام شود.در صورت عود میتوانید از روی زگیل ها با کاغذ سمباده مانند کوچک نمونه برداری و نوع آن را تعیین کنید.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. درمان زگیل تناسلی…
    استفاده از پودو فیلین ،۵فلوئورواوراسیل و اینتر فرون از دیگر درمانها هستند که بعنوان درمانهای موضعی بکار میروند .پودوفیلین و پودو فیلوکس بعلت عدم ساخت استاندارد ممکن است باعث آسیبهای پوستی فراوان مثل سوختگی ، خارش ، قرمزی ، تاول و درد شود و در موارد نادر جذب سیستمیک آن میتواند منجر به اختلالات عصبی و ناراحتی گوارشی و سرکوب مغز استخوان و درد شکمی شود.پدوفیلین نمیتواند اثر طولانی مدت و ماندگاری را سبب شود و نسبت به پدوفیلوتوکس، کرایو تراپی و کوتر و لیزر تراپی اثر کمتری دارد.کرم موضعی ۵-فلوئورواوراسیل هم یکی از قدیمیترین درمانها برای معالجه سرطانهای پوستی است که هرچند برای درمان زگیل تناسلی از طرفFDA تایید نشده است ولی نتایجی در این زمینه هر چند با تاثیرات متغیر بدست آمده است ولی عوارض آن از کرم ایمیکویمود بیشتر و احتمال عود آن هم بیشتر و نتایج درمانی با این درمان قابل مقایسه با کرم ایمیکویمود است.

    اینتر فرون از درمانهای دیگر برای زگیل تناسلی است.از این دارو برای درمان ملانوم و برخی دیگر از داروها مثل هپاتیت استفاده میشود.در درمان زگیل تناسلی به همراه سایر درمانها و یا به تنهایی کاربرد دارد .نقش درمانی آن در مورد زگیل مورد بحث است و مقدار درمان یک تا یک و نیم میلیون واحد بصورت تزریق عضلانی سه بار در هفته برای سه هفته است.تزریق داخل ضایعه فوق العاده دردناک و باید با بیحسی موضعی صورت بگیرد .از عوارض آن افسردگی، سرکوب مغز استخوان ،برونکواسپاسم می باشد.وفوق العاده گران می باشد.و به عنوان آخرین قدم درمانی در موارد مقاوم کاربرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *