زگیل تناسلی در دوران بارداری + نکات مهم/ زگیل تناسلی و زایمان

زگیل تناسلی ممکن است هیچ علایم مشخصی (سوزش وخارش ، درد) نداشته باشد . مگر اینکه در مراحل پیشرفته عفونی شود و یا بدلیل کنجکاوی خود فرد ، دستکاری شود .

ضایعه زگیل تناسلی ، یک برجستگی (کوچک یا بزرگ) در سطح پوست یا مخاط است که معمولا سطح زبر و ناصافی دارد و حالت گوشتی دارد؛ رنگ آن ممکن است همرنگ پوست و گاهی طیف قهوه ای داشته باشد ؛ گاهی هم بزرگ شده و ظاهر گل کلمی پیدا میکنند. گاهی نیز آنقدر کوچک هستد که به زحمت تشخیص داده می شوند.زگیلها هنگام دست زدن ، معمولا هیچ دردی ندارند.

زگیل هایی که داخل مجاری (مثل واژن و مقعد ) زده می شوند ، هم از نظر ظاهر و هم از نظر درمان و تشخیص ، کمی متفاوت هستند .

زگیل تناسلی در زنان ، می‌توانند در اطراف دستگاه تناسلی ، دهانه واژن ، دیواره‌های واژن، ناحیه بین واژن و مقعد (پرینه) و دهانه رحم، مقعد و حتی داخل مقعد ایجاد شود. گاهی وجود زگیل داخل واژن ، باعث ترشحات غیر عادی و خروج خونابه و بوی بد از واژن می شود .

در مردان نیز ، این زگیل ها ممکن است روی آلت جنسی، روی کیسه بیضه و یا مقعد ایجاد ‌شوند.

خانمهائیکه دارای سابقه زگیل تناسلی (Genital Warts) هستند و یا اینکه همسران آنها دارای زگیل تناسلی می باشند، نگران از این هستند که نکند موقع حاملگی فرزندان آنها آسیب ببیند. اگر شما مبتلا به زگیل تناسلی بوده اید، قبل از حامله شدن به پزشک خود اطلاع دهید و یا اگر حامله هستید، باز پزشک خود را مطلع سازید.

در رابطه با حاملگی (Pregnancy) و زگیل تناسلی خانمها به سه دسته عمده تقسیم می شوند:

۱٫ خانمهائیکه سابقه زگیل تناسلی ندارند و می خواهند حامله شوند: بعضی خانمها در سابقه زگیل قابل رویت در ناحیه تناسلی نداشته اند ولی می دانیم که در افراد مبتلا به ویروس HPV (زگیل تناسلی) فقط در ۵-۱ درصد موارد زگیل در ناحیه تناسلی ایجاد می شود، بنابراین ممکن است یک خانمی آلوده به ویروس HPV باشد ولی زگیل نداشته باشد. بعضی خانمها بنا به دلایلی (مثلا شوهرشان دارای زگیل تناسلی بوده است) مشکوک هستند که نکند آنها هم مبتلا باشند. اگر خانمی بطور دوره ای آزمایش پاپ اسمیر انجام می دهد، هر گونه تغییر که مشکوک به ابتلا به ویروس HPV باشد، پزشک معالج آزمایشات تکمیلی را درخواست خواهد کرد. اگر خانمی حامله (Pregnant) باشد، در اولین ویزیت، پزشک آزمایش پاپ اسمیر انجام می دهد، اگر غیر طبیعی بود باز آزمایشات تکمیلی را درخواست خواهد کرد. برای آزمایش HPV پزشک سلولهائی از دهانه رحم را جمع آوری و به آزمایشگاه می فرستد. باید به آزمایشگاه نوشته شود که چه آزمایشی مد نظر است چون آزمایش پاپ اسمیر برای تشخیص ویروس HPV متفاوت از آزمایش پاپ اسمیر معمولی است.

۲٫ خانمائیکه سابقه ابتلا به زگیل تناسلی (Genital Warts) را دارند و اکنون می خواهند حامله (Pregnancy) شوند: بیمار باید مسئله را با پزشک معالج درمیان بگذارد. اگر سابقه آزمایش پاپ اسمیر غیر طبیعی داشته است باز باید به پزشک بگوید. پزشک این بیماران را از نزدیک تحت نظر می گیرد چون ممکن است تغییرات سلولی در دوران حاملگی بدتر شوند.

۳٫ خانمهای حامله که سابقه ابتلا به زگیل تناسلی (Genital Warts) دارند: اینکه زگیل تناسلی سبب سقط، زایمان زودرس و یا سایر اختلالات در دوران حاملگی شود، هنوز به اثبات نرسیده است. خطر انتقال ویروس به بچه هست، ولی این خطر خیلی اندک است. اگر خانمی دارای نوع خطرناک ویروس باشد که عامل ایجاد سرطان دهانه رحم است، در طول دوران حاملگی (Pregnancy) از نظر تغییرات در سلولهای دهانه رحم از نزدیک تحت نظر پزشک خواهد بود. در بعضی از خانمها (خانمهائیکه دارای نوع خطرناک ویروس HPV هستند) تغییرات غیر طبیعی در سلولهای دهانه رحم در طول حاملگی تشدید می شوند. پزشک معمولاً درمان را به تأخیر می اندازد، چون ممکن است سبب زایمان زودرس شود. اگر خانم حامله ای (Pregnant Women) داری زگیل تناسلی است، باید از نظر بزرگ شدن این زگیلها تحت نظر باشد. تغییرات هورمونی در دوران حاملگی می تواند سبب بزرگ شدن و افزایش تعداد زگیلها شود. بعضی وقتها این زگیلها شروع به خونریزی می کنند. معمولاً درمان تا بعد از زایمان به تأخیر می افتد، ولی اگر اندازه زگیلها بقدری بزرگ باشند که سبب انسداد واژن گردند، بایستی آنها را قبل از زایمان خارج ساخت.

زگیل تناسلی و زایمان

خطر انتقال ویروس HPV به نوزاد در حین زایمان (Delivery) خیلی اندک است. اگر حتی ویروس وارد بدن نوزاد شود، بدن نوزاد معمولاً ویروس را دفع خواهد کرد. در بسیاری از موارد نوزادانیکه از مادر مبتلا به زگیل تناسلی (Genital Warts) بدنیا می آیند، دارای عوارض مربوط به زگیل تناسلی نیستند. خیلی بندرت نوزاد مبتلا به زگیل در ناحیه حلق می شود. این حالت خطرناک است و به آن زگیل تنفسی گفته می شود و سبب انسداد راههای هوائی نوزاد می شود و معمولاً برای درمان آن نیاز به بارها لیزر درمانی است. هنوز بر سر اینکه اینگونه مادران بجای زایمان طبیعی (Delivery) سزارین (Cesarean Section) شوند، توافق همگانی وجود ندارد، ولی عده ای از پزشکان معتقد هستند که برای جلوگیری از تماس نوزاد با زگیلهای ناحیه تناسلی بهتر است اینگونه مادران سزارین شوند.

نکته بسیار مهم

ضایعات زگیل مانند منشاء پخش ویروس هستند بنابراین باید همه آنها به یک روش مطمئن از بین برده شوند. ضایعاتی که در سطح پوست اندازه متناسب دارند، قابل رویت هستند ولی زگیلهای با خصوصیات زیر نه برای پزشک و نه برای بیمار قابل رویت نخواهند بود:

زگیل بسیار ریز باشد که جهت رویت آن نیاز به بزرگنمائی است.
زگیل هم در مرد و هم در زن داخل مجرای ادرار باشد.
زگیل در داخل واژن باشد.
زگیل در محل ورودی مقعد باشد.
زگیل در چین و چروک کشاله ران و چینهای پوستی باشد.
وجود زگیل غیر قابل رویت در اطراف دهان و داخل دهان در فردیکه رابطه جنسی دهانی داشته است.

با توجه به موارد بالا هر فرد مبتلا به زگیل تناسلی باید در اطاق عمل تحت بی دردی از نظر وجود ضایعات زگیلی در نواحی فوق توسط میکروسکوپ و آندوسکوپ مورد بررسی قرار گیرد و تمام ضایعات توسط جریان برق سوزانده شوند. برای از بین بردن زگیل داخل مجرای ادرار نیاز به وسایل خاص می باشد. اگر تمام زگیلها از بین برده نشوند، فرد بشدت آلوده باقی مانده و پس از از بین بردن زگیلهای قابل رویت، آنها بسرعت مجدداً شروع به رشد می کنند. در ۲۰ درصد موارد با گذشت زمان سیستم ایمنی بدن ویروس HPV را از بین می برد ولی اگر فردی دارای زگیل غیر قابل رویت در نقطه ای از بدن باشد این امر امکانپذیر نخواهد بود. به عبارت دیگر صرف گرفتن یک محلول از داروخانه و مالیدن آن بر روی زگیلها در بهترین شرایط فقط صورت مسئله را حل می کند و به هیچ وجه نباید به آن اکتفا کرد.   

اشتراک‌گذاری
61 نظر
  1. خوددرمانی و درمانهای خانگی نکنید . ممکن است باعث بدتر شدن و بزرگتر شدن زگیل ها شود .

    باید از خراشیدن و دستکاری ضایعات باید پرهیز نمود چرا که موجب انتقال آلودگی شده ویا ممکن است عفونت ثانویه باکتریایی روی دهد.در صورتی که زگیلها در ناحیه موهای شرمگاهی است از تیغ زدن موها خودداری کنید چون به شدت باعث تکثیر زگیلها میشود.

    درصورت ابتلا به زگيل تناسلى،حتماً به شريك جنسى خوداطلاع دهيد؛و پزشك مراجعه كنيد و همزمان تحت درمان قراربگيريد،حتى اگريكى از زوجها،هيچ علامت وضايعه ى پوستى قابل مشاهده نداشته باشد،بازهم بايد معاينه و در صورت امکان ، واکسیناسیون انجام شود

    در یک فرد سالم، انتظار داریم زگيل ها،توسط سیستم ایمنى بدن،محدود شوند. بنابراین در مواردی که افزایش سریع و پیشرونده ی تعداد یا اندازه زگیل ها یا عود مکرر با وجود درمان مناسب و یا عفونتهای مکرر روی زگیل ها ، وجود دارد ، برای بررسی سیستم ایمنی ، پیگیری لازم است .

  2. با سلام من خانمی ۲۹ساله هستم پنج ساله پیشباردار شدم و دچار زگیل تناسلی شدم و زایمان طبیعی کردم و خدا رو شکر بچه ام سالم بود و بعد از زایمان آنها را دکتر پوست کاملا از بن برد و حالا میخوام دوباره باردار بشم باید چه کار کنم آیا امکان دارد در حاملگی دوباره دچار شوم؟

    1. سلام خوبی منم باردارم و دوس دارم طبیعی زایمان کنم میشه یه راهنمایی کنید بهم زنگ بزنید باهام حرف بزنید

    2. سلام میشه بگی زیگلت در چ حدی برزه خوارش سوزش خونریزی داشتی چون منم داشتم و زایمان کردم میخوام بدونم خطری داره یانه

  3. باید قبل از اقدام به بارداری به دکترت بگی که زگیل داشتی. دکتر تحت نظر میگیره شما رو .

  4. سلام من توبارداری زگیل تناسلی گرفتم بعدشم میخوام طبیعی زایمان کنم میشه مشکل نداره بعدش توباردای میشه ازبین بردش

    1. سلام بله مشکلی ندارد.

  5. سلام من باردار هستم و دچار زگیل انجام تناسلی هستم اوایل فکر نمیکردم زگیل کندم با تیغ الان بزرگ تر شده وتعدادشم زیاد شده باید چه کنم

    1. سلام باید به پزشک زنان مراجعه نمایید.

  6. سلام من شوهرزیگیل داره ومیخوام باردارشم مشکلی پیش نمیادبرای بچه دارشدن

    1. دکتر آذرآبادی متخصص ارولوژی: سلام،ابتدا درمان ایشان انجام شود و شما نیز توسط دکتر زنان معاینه و تست پاپ اسمیر انجام دهید.

  7. سلام
    من دو سال پيش همسرم زگيل تناسلي داشت و رفت ليزر كرد بعد از اون من رفتم پيش دكتر تست شدم و دوتا زگيل كوچيك داشتم اما ي مدتي هست كه ديگه نيستن البته بدون دارو از بين رفتن
    الان حامله هستم ميخواستم بدونم ميتونم طبيعي زايمان كنم؟ ميتونم الان با اين شرايط تست بدم ببينم از نوع پر خطر هست يا كم خطر ؟ البته الان در حال حاضر زگيل روي ناحيه تناسليم ندارم

    1. سلام بله شما میتوانید زایمان طبیعی داشته باشید باید بعد از زایمان تست پاپ اسمیر انجام دهید در بارداری نمیشود تست پاپ اسمیر انجام داد.

  8. سلام من باردارم از ماه ۸ بارداری سه تا زگیل تناسلی زدم و دکتر زنان بهم گفتته حتما باید سزارین بشی میخواستم نظر شمارو هم بدونم

    1. سلام پزشک شما باید زگیل ها را برای شما ازبین ببرد که دو روش دارد و شما میتوانید زایمان طبیعی انجام بدهید.

  9. من ۲۳ سالمه چندروز پیش یه چیزی مثل جوش گوشتیه خیلی کوچیک دیدم یه دونه بود قسمت پوسته ی بیرونی اندام تناسلیم.فکر کردم جوش هستش و کندم نه درد داشتم قبلش نه سوزش هیچی حتی کندمشم یه کوچولو خون اومد و هیچی نشد دیگه .۹ ماه پیش هم یه باره دیگه هم همچین اتفاقی برام افتاده بود باز کندم و هیچی نشد بازهم خیلی کوچیک بود .یعنی ممکنه زیگیل تناسلی باشه ؟؟؟؟؟

    1. احتمال اینکه زگیل تناسلی باشد کم است اما اگر این جوشها بیشتر شد حتما باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شوید زیرا این ضایعات پوستی باید با چشم دیده شود تا بتوان نظر قطعی داد.

  10. سلام وقت بخير
    من با شروع بارداري دچار زگيل تناسلي شدم يكي يا دوتا مابين مقعد و واژنمه .ازمايش hpvمنفي بود و از نوع. پرخطر نيست. ايا. من ميتونم به شكل طبيعي زايمان كنم

    1. سلام ممنون. بله میتوانید طبیعی زایمان کنید.

  11. سلام خسته نباشید من الان هشت ماهه باردارم دوساله که ازدواج کردم اوایل ازدواج متوجه شدم زگیل تناسلی از همسرم گرفتم که دکتر لیزر کرد قبل از حاملگی دوباره دکتر رفتم بعد از معاینه گفت دوباره زگیل داری گفتم برای بارداری خطری نداره؟گفت نه الان یه جا مطلبی خوندم راجع به ایکه زایمان طبیعی واسه نوزاد خطر داره آیا من با اینکه لیزر کردم ودوباره زگیلها دراومدن میتونم طبیعی زایمان کنم خیلی نگرانم لطفا جوابمو بدید

    1. سلام ممنون. بستگی به نوع ویروس شما دارد اگر ازنوع پر خطر نباشد می توانید زایمان طبیعی داشته باشید.

  12. من سه سال پيش به ويروس hpv16 مبتلا شدم با جراحي برداشتم الان باردارم ايا ميتونم طبيعي زايمان كنم؟!

    1. بله میتوانید زایمان طبیعی داشته باشید.

  13. سلام من شوهرم زگیل تناسلی داشته و کرایو کرده من خودمم هم ویروسشو تو بدنم دارم ولی زگیل ندارم.متخصص این بیماری به من نگفته که ویروسش خطرناکه ولی یه دکتر متخصص زنان بهم گفته خطرناکه.من میخام بذارم باردارم شم.به نظر شمامشکلی واسه خودم یا بچم پیش نمیات…ایا طبیعی میتونم زایمان کنم.

    1. سلام بله می توانید برای بارداری اقدام کنید مشکلی ندارد نگران نباشید.

  14. سلام ۲۰سالمه دور قسمت تناسلیم زگیل های ریز زده دختر هستم گفتن واکسن زگیل بزنم آیا مشکلی واسه آینده من و باردار شدنم ایجاد نمیکنه؟

    1. سلام شما باید اول معاینه شوید زگیل تناسلی را باید پزشک تشخیص دهد .

  15. سلام من۲۴سالمه و دوسال پیش روی ناحیه تناسلیم زگیل داشتم که بایه بار مصرف قطره برطرف شد بعدازاون ازمایش و نمونه برداری از رحم انجام دادم هیچ زگیلی نبود ولی ناقل چندنوع ویروس کم خطر بودم.الان باردارم دکترم میگه برای زایمان طبیعی مشکلی نیس چون بدن همیشه ویروس تولید نمیکنه.ولی من همیشه نگرانم چیکارکنم.زایمان طبیعی یا سزارین؟

    1. سلام انجام زایمان طبیعی برای شما منعی ندارد .

  16. سلام دکتر من حدود پنج تا زیگیل بالای الت تناسلی ام دارم پسر هستم و دارای دو تا بچه از وقتی فهمیدم افسرده شدم چه باید بکنم؟ایا باید با همسرم نزدیکی نکنم!!!!؟؟؟؟

  17. سلام من۷ ماه پیش دوتادونه زیگیل بالای اندام تناسلیم دراومد رفتم دکتر پماد الدرا داد تا ۴ ماه استفاده کنم من تا ۲ ماه استفاده کردم باردار شدم مصرف پماد رو طبق نظر پزشک قطع کردم الان یکی که کوچکتر بود پایه نازکی پیدا کرده در آستانه افتادن هست و اونی که بزرگتر بود سطح صاف تری پیدا کرده ولی به گفته دکتر دارو استفاده نمیکنم میخواستم بدونم من نمیتونم زایمان طبیعی انجام بدم؟ صرف اینکه زیگیل از دهانه واژنم فاصله داره

    1. سلام اگر تا زمان زایمان مجدد زگیل تناسلی نزنید و تعداد آن زیاد نشود می توانید زایمان طبیعی داشته باشید.

  18. سلام خسته نباشین تروخدا جواب منو بدین وقت ندارم من یسال پیش زگیل گرفتمو درمان کردم وبعد از چند ماه باردار شدم واواخر بارداری یه دونه ریزی دراومد روناحیه تناسلی که به سرعت رشد کرد واز نوع پرخطر ۱۸ هم هست که دکتر گفت حتما باید سزارین شی وبرای بچه خطر داره روی قسمت سینم از خیلی وقت پیش دوتا دونه خال مانند بود که توحاملگی افتادن ولی یدونه بین سینمو زیربغلم بادونا دونه خیلی روز رواون یکی سینم هست ممکنه زگیل باشن نمیدونم ققبلیا زگیل بودن یا نه حالا من میتونم به بچم شیر بدم یا باید شیر خشک بدم

    1. سلام به احتمال زیاد زگیل نیستند. اما برای اطمینان خاطر حتما به متخصص پوست مراجعه فرمایید. زگیلها ممکن است در تمام بدن پخش شوند. زگیل تناسلی در دستگاه تناسلی و اطراف مقعد و اطراف ران ممکن است دیده شود اما دستهای آلوده ممکن است زگیل را به ناحیه سینه هم منتقل کنند.

  19. سلام من هفته۲۹ بارداری هستم ۳ ماه پیش زگیل داشتم وفریز کردم ازمایش پاپ اسمیر هم دادم مشکلی نداشتم میتونم زایمان طبیعی کنم برای نوزاد خطری نداره؟

    1. سلام بله می توانید زایمان طبیعی داشته باشید.

  20. سلام من ۲۳سالمه باردارم ۳۶هفته و ۴روزمه
    یه برآمدگی شبیه به گوشت قسمت ناحیه تناسلیم یک هفته پیش دیدم تاحالا سابقه نداشته
    فقط میخوام بدونم واسه بچم مشکلی پیش نمیاد؟اصلا این همون زگیل تناسلیه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی ترسیدم

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شوید نمی توان به این شکل تشخیص زگیل تناسلی را داد .

  21. سلام من كمتر از سي سال دارم و دچار زگيل تناسلي شدم براي همين از روش سركه سيب استفاده كردم و طي ٢ روز زگيل خارج از واژن كاملل از بين رفت. ايا براي چندتايي كه داخل واژن هست هم مي تواتم از اين راه استفاده كنم؟ ايا احتمال داره خود به خود خوب شوند؟ چقدر احتمال اين هست كه سرطاني شوند؟

  22. سلام .من ده روزه که بین مقعد و وژانم تعداد زیادی جوش برجسته زده ک سفید هستن و خارش و درد درناحیه باسن هم دارم روزای اول جوشها ریز بودن اما الان بزرگترشدن .امکانش هست ک زگیل باشه ؟؟توروخدا کمکم کنید

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شوید.

  23. سلام .من باردارم و روی آرنجم زگیل دارم میتونم با تری کلرو استیک اسید روش بزنم یا برای جنین خطر داره.لطفا جوابمو بدید

  24. سلام من ۳۰ سالمه دوسال پیش همسرم زگیل تناسلی داشت من‌خودم دکتر رفتم نداشتم ولی برای اطمینان واکسن زدم .ولی الان باردار هستم وزگیل تناسلی زدم دردو خونریزی نداره ولی نگرانم .دکتر بهم یک پماد سانسیلک داد نمیدونم‌چه تاثیری داره .میترسم بیشتر بشه ایا من واکسن زدم بازچرا زگیل زدم .و میتونم‌زایمان طبیعی بکنم .ممنون میشم راهنماییم بکنید.

    1. سلام نگران نباشید می توانید به مدت محدود از پماد استفاده کنید می توانید زایمان طبیعی داشته باشید.

  25. سلام خسته نباشید من۲۴سالمه حاملم تو ماه ههفتم دچار. زگیل تناسلی شدم کوچیکه و از واژنم خیلی فاصله داره میتونم زایمان طبیعی داشته باشم واسه بچم مشکلی پیش نمیاد؟؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد می توانید زایمان طبیعی داشته باشید.

  26. سلام من ۲۱سالمه یه سال ازدواج کردم الان دوماهه حاملم،حدودسه روزه که توی واژنم خارش و سوزش داشتم وبعد این سه روزقسمت لبه های التم هم خارش و درد و خونریزی خفیف و چنتا برامدگی وجود داشت خیلی نگرانم،تست پاپ اسمیر میشه تو حاملگی انجام داد؟
    واسه بچم ک مشکلی بوجود نمیاد؟تورو خدا راهنماییم کنید خیلی نگرانم

    1. سلام نگران نباشید نیازی به انجام تست پاپ اسمیر نیست با مصرف دارو زیر نظر پزشک مشکل شما برطرف می شود.

  27. با سلام و عرض خسته نباشید من هفته ی ۳۷ بارداری هستم از ابتدای بارداری زگیل تناسلی داشتم و چندین جلسه کرایو کردم از بین رفت اما الان مجدد بازدوتا زگیل دارم که ابتدای ورودی دهانه ی رحمم هست آیا میتونم زایمان طبیعی داشته باشم؟

    1. سلام بله زیر نظر پزشک معالج خود می توانید زایمان طبیعی داشته باشید.

  28. باسلام خدمت شما. ۴۰ ساله هستم و چهار ساله که ازدواج کردم. موقعی که ۳۸ ساله بودم متوجه زگیل های شوهرم شدم و متاسفانه خودم هم با این ویروس از نوع های ریسکش مبتلا شدم (شماره ۵۲). متخصص بیماریهای عفونی توصیه تزریق واکسن رو داشتن ولی متخصص زنان میگفت که به دلیل بالا بودن سن عملا بی فایده است. آیا واقعا در سن من تزریق واکسن بی فایده است؟ به تازگی متوجه یک زگیل کوچیک نزدیک معقدم شدم. خیلی نگرانم چون قراره ماه آینده برای بچه دار شدن IVF انجام بدم..لطفا راهنماییم کنید خیلی نگرانم…سپاسگزارم

    1. سلام جای نگرانی وجود ندارد هر سه سال یک بار تست پاپ اسمیر انجام بدهید مشکلی برای انجام lvf وجود ندارد نیازی به تزریق واکسن نیست.

  29. باسلام.. من ۴ماه و یه هفته باردار هستم قسمت دهانه واژن و اطراف زیگیل دارم از اوایل بارداریم شروع شد الان بیشتر شدن دکترم فقط الدارا تجویز کرد و گفت غیر این فعلا راهی نیست. من خیلی نگرانم از مصرف الدارا و اینکه خدایی نکرده واسه بچم خطری نداشته باشه یا اگه بیشتر بشن… لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. سلام نگران نباشید مشکلی به وجود نمی آید و بیشتر نمی شوند.

  30. سلام من ۳۴سالمه و۳۶هفته و۳روزمه در دوران بارداریم متوجه زگیل شدم و چن جلسه هم فریز کردم و زگیلم لبه دهانه واژن میخوام بدونم کدوم روش زایمان برام بهتره و بچه اولم هم nvdبوده

    1. سلام می توانید زایمان طبیعی داشته باشید.

  31. سلام من هفته سی و سوم بارداری ام .زگیل دارم و کرایو کردم اما داخل واژنمم زگیل داره نزدیک به دهانه رحمم ،برا بچه ام خطری داره ؟ممکنه منتقل بشه ؟من زایمانم سزاریت هست ،خیلی نگران بچمم

    1. سلام خیر نگران نباشید مشکلی برای جنین شما به وجود نمی آید.

  32. با سلام من خانم باردار ۳۵هفته هستم رو دستگاه تناسلی. قسمت بالا که میگن قبضت هس لکه های قهوه ای زدم این چ می تونه باشه خیلی حساس شدم وناراحتم ممنون میشم اگه بگید چ می تونه باشه یا طبیعه؟؟

  33. سلام ببخشید من بین مقعد و واژنم چند تا زگیل تناسلی در اومده بعد الان ی ماهه باردارم ازمایش پاپ اسمیرم دادم هنو جوابش نیومده ی دکتر رفتم گفت من نظرم سقط اما پیش ی متخصص رفتم گفت ک هیچ مشکلی نداره میتونی با لیزر بسوزنی میخام بدونم واسه بچه مشکلی نداره

    1. سلام نگران نباشید مشکلی ندارد می توانید دوران بارداری را سپری کنید منعی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *