“پودر بچه” سرطانزاست!/ عوارض پودر تالک برای پیشگیری از عرق سوز شدن!

یک هشدار مهم برای مادران!… در گذشته از پودر بچه براي برطرف کردن عرق‌سوز و راش‌هاي پوستي بچه‌ها استفاده مي‌شده است…

ارتباط محکمی بین این پودر و سرطان تخمدان زنان وجود داشته و افراد مصرف کننده این پودر ۳۰۰ برابر بیشتر در معرض ابتلا به این سرطان خطرناک قرار دارند. جریان اصلی این تحقیقات توسط نیویورک تایمز انتشار یافته و شرکت بزرگ سازنده مجبور به فاش کردن پشت پرده محصولات خود شد. اگر شما یک بطری از این پودر را در منزل دارید لازم است بر چسب روی آن را خوانده و سریعا آن را به سطح زباله بیاندازید.

این برچسب ها هشدار می دهد که از استنشاق پودر بچه و تماس آن با چشم جلوگیری شود. اگر چه آنها به خوبی افراد را از عوارض این ماده با خبر می کنند اما به اندازه کافی به مشتریان وفادار نبوده و عوارض جانبی آن رادر اختیار قرار نمی دهند. البته باید گفت: که این همه ماجرا نیست و خطرات آن بر روی کودک به مراتب بیشتر از افراد بزرگسال می باشد.

آکادمی اطفال آمریکا به شدت والدین را از مصرف این پودر منع کرده و هشدار می دهد که این ماده به راحتی از طریق هوا قابل انتقال بوده و استنشاق آن توسط کودک باعث خشک شدن غشاهای مخاطی وی می گردد. این اثر تنفسی منجر به خس خس سینه نوزاد شده و در نهایت التهاب ریه او را به همراه خواهد داشت.

خوشبختانه بسیاری از پرونده های حقوقی اخیر، شرکت ها را مجبور به تغییر برچسب هشدار محصولات خود کرده است به طوری که آنها باید نوشته ای را تحت عنوان “این محصول باعث سرطان می شود” در قسمتی از برچسب ها اضافه کنند. حال بهترین جایگزین برای استفاده نوزادان ژل مواد نفتی می باشد که برای بهبود زخم و جراحت آنها بسیار موثر است. افراد بزرگسال نیز می توانند از محصولات ایمن تری چون نشاسته دانه ها(ذرت) بر اساس پودر بچه استفاده کنند.

رویا تالاری رئیس اداره نظارت ارزیابی تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: استفاده از تالك بنابر رأی كمیته فنی و قانونی این سازمان به صورت پودری در فرآورده های كودكان زیر سه سال ممنوع می باشد.

« سیلیكات منیزیم آبدار یا تالك، ﻧﺮم ﺗﺮﯾﻦ ﻣﺎده ﻣﻌﺪﻧﯽ است كه تا كنون شناخته شده است؛ این پودر قابلیت جذب رطوبت، روغن ها و عطرها را دارد و بعنوان روان ساز و نیز به عنوان ماده قابض در محصولات مورد استفاده برای پوست به كار می رود. این خصوصیات موجب شده است تا از پودر تالك به عنوان مهم ترین افزودنی بسیاری از پودرهای بچه، استفاده شود.»

رویا تالاری بیان این مطلب افزود: تمدید و صدور مجوزهای بهداشتی فرآورده های پودری حاوی پودر تالك برای اطفال زیر سه سال ممنوع می باشد و واحدهای وارد كننده و تولید كننده، ملزم هستند اقدامات ضروری را جهت اجرای این دستورالعمل به عمل آوردند.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. پودر بچه، يکي از محصولات غيرکاربردي است که در خريد سيسموني تهيه مي‌شود. قبلا از پودر بچه براي برطرف کردن عرق‌سوز و راش‌هاي پوستي بچه‌ها استفاده مي‌شده است اما الان از پمادهاي مخصوص استفاده مي‌شود. هرچند پودر بچه بوي خيلي خوبي دارد اما پودر تالک موجود در آن اگر استنشاق شود مي‌تواند براي بچه ضرر داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *