زخم رحم و زخم واژن!/ با وجود این زخمها می توانم باردار شوم؟

بنده مدت ۱۶ ساله که ازدواج کردم ومدت تقریبا ۱۰ سال بچه دار نشدم بعد دخترم بدنیا آمد والان مدت ۶ ساله که با مراجعه هیچ مشکلی دیده نشده اما تازگی دچار زخم رحم شدم که فریز کردم میخواستم بدانم که آیا ممکن است که این زخم دوباره عود کند چون الان تقریبا ۲۰ روز میگذرد و من دوباره احساس خارش ودرد در رحمم گاهی درد در زیر شکم دارم ودر ضمن میخواهم اگر بشه عملیات IUI یاIVF انجام بدهم آیا باید منتظر بشم تا زخم خوب بشه وعمل رو انجام بدم یا نه و چه مدت باید صبر کنم؟

پاسخ
سلام
حتماً قبل از هر اقدامی برای
باروری باید توسط متخصص زنان ویزیت و درمان های مقتضی برای شما انجام شده و تنها صبر کافی نیست باید تحت مراقبت پزشکی باشید.

من ۲۶ سالمه ۲ ساله ازدواج کردم میخواستم اقدام برای بارداری کنم که متوجه شدم داخله واژنم ۱زخم خیلی کوچک هست آیا این زخم باعث ناباروری میشه؟

پاسخ
 سلام
باید زخم داخل واژن حتماً توسط
متخصص زنان بررسی و درمان شود و اگر صلاح باشد به متخصص عفونی ارجاع داده خواهد شد. صرف یک زخم باعث ناباروری نمی شود.

پاسخ توسط پزشکان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. یکی دیگر از سئوالات زنان این است که چه مدت بعد از فریز کردن زخم دهانه رحم می‌توان برای بارداری اقدام کرد که این جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در این‌باره تشریح کرد: بهبودی زخم دهانه رحم بعد از فریز کردن در افراد مختلف متفاوت است و قاعدتاً تا یک ماه باید زخم فریز شده ترمیم یافته و طبیعی شود.

    وی ادامه داد: در هر حال حاملگی بعد از فریز کردن هر زمانی می تواند حادث شود و نیازمند زمان بندی خاصی نیست.

    این جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی تصریح کرد: براین اساس برای اطمینان بیشتر بهتر است یک تا دو ماه بعد به وسیله پزشک کنترل شود تا بهبودی کامل مشخص شود زیرا با یک بار فریز کردن زخم کاملاً بهبود نیابد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *