لیمو شیرین ضد تب کودکان است!/ پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا

استفاده زیاد از مایعات به ویژه لیموشیرین به علت داشتن ویتامین A و C از تهاجم میکروب‌ها و بیماری‌ها به بدن پیشگیری می‌کند.
در زمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا که با تب همراه است، یکی از بهترین مواد غذایی که قادر به کنترل تب و مقابله با بیماری است، لیموشیرین محسوب می‌شود.

این میوه با دارا بودن درصد بالایی ویتامین C، اسیدسیتریک و املاح فسفر، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و سدیم از عوامل ضدعفونی کننده به شمار می‌آید و به طور طبیعی از تخمیر در معده جلوگیری می‌کند.
لیموشیرین باعث حفظ کلسیم بدن می‌شود و از سویی درمان مناسبی برای افراد مبتلا به پوکی استخوان به شمار می‌آید.
در طب سنتی از لیموترش به عنوان میوه‌ای خنک کننده یاد می‌کنند که برای رفع التهاب و عطش بیماران تب‌دار توصیه می‌شود.

از آنجایی که حجم زیادی از لیموشیرین را آب تشکیل می‌دهد به همین دلیل دارای خواص ادرار آور است و همین طور از دسته میوه‌های ملین به شمار می‌آید.
این میوه غنی از عناصر قلیایی است. بنابراین به
خنثی کردن اثر اسیدی مواد غذایی کنسروی و مواد غذایی پخته شده در ماکروفر کمک می‌کند و مصرف روزانه یک لیموشیرین مقدار نیاز بدن به ویتامین C را به میزان زیادی تأمین می‌کند.
همچنین مرکبات از جمله لیموشیرین در برطرف کردن سرگیجه اثرات مثبتی دارند. این میوه با دارا بودن ویتامین C و اسیدسیتریک از بروز خشکی پوست پیشگیری می‌کند و در ساخت پروتئین‌های پوست (کلاژن والاستین) که به حفظ آب بافت‌ها کمک می‌کنند، نقش دارد.
نوشیدن یک لیوان آب لیموشیرین در فصل سرما بسیار مناسب است و با افزایش جذب آهن و ویتامین E، علاوه بر حفظ شادابی پوست به حفظ سلامت کلی بدن نیز بسیار کمک می‌کند.

لیموشیرین سرشار از بیوفلاونوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌های مناسبی است که بدن را در برابر حمله رادیکال‌های آزاد، حفظ می‌کنند و همین دلایل کمک می‌کند تا بر ضدسرطان‌هایی از جمله سرطان ریه اثرات بسیار مثبتی داشته باشد.

همچنین مصرف آن به افراد سیگاری توصیه می‌شود چرا که سیگاری‌هایی که ویتامین C دریافت کردند، میزان ویتامین E در پلاسمای آن‌ها مانند غیر سیگاری‌ها بود، اما آنهایی که ویتامین C کافی دریافت نکرده بودند، آلفا توکوفرول (ویتامین E) آن‌ها ۲۵ درصد سریع‌تر از غیر سیگاری‌ها از دست رفت.
آب لیموشیرین دوام چندانی ندارد و معمولاً پس از برش در مدت کوتاهی تلخ می‌شود. با مخلوط کردن دو برابر آب لیموشیرین و یک برابر آب لیموترش این نقص بر طرف شده و نوشابه‌ای گوارا و مفید به دست می‌آید که برای معالجه
امراض عفونی بسیار نافع است. همچنین این نوشیدنی ترشی چندانی ندارد و برای معده و روده‌هایی که زخم دارند، مشکلی ایجاد نمی‌کند. در برخی موارد مقداری از آن را در چای می‌ریزند که طعم مطبوعی به دست می‌دهد.

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. مامان امیر کوچولو پاسخ

    امیرعلی عزیزم الان یه هفته است مریضه. اول یه سرماخوردگی ساده بود و یه کم سینه اش خس خس میکرد. بردمش پیش دکتری که از همون موقع که به دنیا اومد زیر نظرش بود. دکتر احمق مثلا متخصص أطفاله؛ امیرعلی اون روز همه غذاشو بالا آورده بود بهش میگم دکتر سینش خس خس میکنه میگه هیچی نیست. بهش گفتم تب کرده و بالا آورده میگه تو غذا دادن افراط میکنی. فردای همون روز از شدت تب و سرفه بردمش یه دکتر دیگه که گفت چطور نتونسته تشخیص بده بچه ریه هاش عفونت کرده. تا الان دو نوع چرک خشک کن خورده ولی هنوز صداش گرفته ؛ سرفه میکنه و آبریزش بینی داره. برامون دعا کنین. بچم خیلی اذیت میشه. خدا هیچ بچه ای رو مریض نکنه.

  2. بهش چهاتخم بدین جوشانده هست همه عطاریها دارن کمی پونه قاطیش کنید بهترمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *