ایده ای جدید برای صبحانه ای گیاهی، مقوی و خوشمزه!

 

 صبحانه گیاهی

 صبحانه گیاهی امروز یک صبحانه لذیذ، جدید و پرانرژی و خوشمزه می باشد که سرشار از پروتئین و چربی های سالم و مفید برای قلب است ، از این صبحانه ساده تر و لذیذتر نمی توانید درست کنید. اگر معمولا آنقدر عجله دارید که وقت نمی کنید صبحانه ای مغذی بخورید  و یا به دنبال یک طعم جدید هستید این صبحانه خوشمزه را حتما امتحان کنید که علاوه بر کمک به سلامتی قلبتان ، به دلیل سرشار بودن از فیبر به کنترل وزنتان هم کمک می کند.

(این مواد برای ۱۶ لقمه کافیست و برای هرنفر تقریبا ۲ لقمه)



مواد لازم برای صبحانه گیاهی :

جو پخته شده                            ۱ فنجان

 آرد بادام                                  ۱/۲ فنجان

 آلبالو خشک یا کرن بری              ۳/۱ فنجان

کره بادام زمینی طبیعی               ۲/۱ فنجان

پودر کاکائو با کیفیت خوب             ۱ قاشق غذاخوری

عسل                                      ۳ قاشق غذاخوری

وانیل                                        ۱ قاشق چای خوری

 

طرز تهیه :

تمام مواد بالا را در یک کاسه بریزید و آنها را خوب مخلوط کنید . حالا آنها را به صورت گلوله های کوچک در آورید ( به اندازه ۱ اسکوپ ) و در یخچال قرار دهید تا آماده شود و بعد نوش جان کنید و از مهمانهایتان پذیرایی کنید و از آن لذت ببرید !

نکته: این صبحانه برای کودکان نیز بسیار مفید است.

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. صبحانه های دو دقیقه ای برای کودکان….

    • اسموتی پرتقال و موز – آب پرتقال، ماست کم چرب و موز را با هم مخلوط کنید تا مایعی غلیظ و نرم به دست بیاید. این اسموتی سرشار از ویتامین، کلسیم و مواد معدنی است. حتی می توانید زنجبیل نیز به این مخلوط اضافه کنید. البته باید ببینید فرزندتان طعم قوی زنجبیل را دوست دارد یا خیر. البته به توصیه پزشکان، کودکان نباید بیش از نصف لیوان آب میوه در طول روز میل کنند.
    • پوره میوه. باور کنید یا خیر محققان در مقایسه مواد غذایی مفید میوه ها به این نتیجه رسیده اند که کیوی بیشتر از همه میوه های دیگر ماده غذایی مفید در خود دارد. کیوی را پوست بگیرید و همراه موز، آب سیب و تمشک در مخلوط کن بریزید.
    • سالاد میوه. میوه های فیبردار را درون کاسه ای خرد کنید و روی آن کمی ماست بریزید تا علاوه بر مواد معدنی، کلسیم و پروتئین نیز به بدن کودک برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *