آیا آسم قابل پیشگیری است؟

نشانه‌های آسم در صورت اجتناب از محرک‌های تنفسی‌ و آلرژی‌های ناشناخته به مقدار زیادی کاهش می‌یابد.اگر فردی مبتلا به آسم،نسبت به ذرات گرد و غبار حساس باشد، با یکسری تدابیر نظیر استفاده از تشک و بالش و رواندازهای‌ نفوذناپذیر نسبت به آلرژی،اجتناب از گستردن فرش در اتاق‌ خواب،کاربرد مستمر از جارو برقی و پایین آوردن رطوبت‌ داخلی،می‌تواند تماس خود را با ذرات گرد و غبار کاهش‌ دهد.اگر فردی نسبت به یک حیوان خانگی حساس باشد، حیوان مزبور باید خارج از اتاق خواب بیمار نگهداری شود.به‌ طور کلی فرد مبتلا باید از قرار گرفتن در معرض دود سیگار، آلودگی هوا،گرد و غبار صنعتی و دود اجتناب کند. حساسیت‌زدایی آلرژی می‌تواند در کاهش نشانه‌های آسم و مداخلات دارو درمانی مفید باشد،اما در مقایسه با سایر روش‌های درمانی،مزایای این سودمندی ناشناخته است.

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. آیا می دانستید که؟ استفاده از لوسیون هایی که حاوی روغن بادام زمینی هستند بر روی پوست قرمز یا ترک خورده نوزاد خطر ابتلای او را به آلرژی بادام زمینی افزایش می دهد.
    از غذای خود لذت ببرید! احتیاجی نیست برای نجات نوزاد خود از خوردن غذاهایی که بالقوه احتمال ابتلا به آلرژی غذایی را دارند، خودداری کنید.
    سردرگم هستید؟ تعجب نکنید، زیرا محققین مصونیت غذایی نیز اینچنین هستند. مطالعات در مورد این سوال ها هنوز در حال انجام است، ولی شما هم اکنون باردار هستید و چه کاری می توانید انجام دهید؟ در اینجا جدید ترین پیشنهادات براساس آخرین تحقیقات را مطالعه خواهید کرد.

    زمانیکه شما باردار هستید….
    می توانید هر غذایی را که احتمال آلرژی غذایی در آن وجود دارد را میل کنید به شرطی که خودتان به آن آلرژی نداشته باشید.
    هنوز دلیلی برای کاهش ابتلا به آلرژی غذایی با خودداری از خوردن این غذا ها وجود ندارد. در حقیقت، با خودداری از خوردن این غذاها، ممکن است بیشتر از فایده، نقصان حاصل شود، چرا که بیشتر این غذاها حاوی مواد غذایی مفیدی هستند که شما و جنینتان به آن نیازمند هستید. برای مثال روغن های امگا ۳ در ماهی به رشد مغز نوزاد و فولات موجود در بادام زمینی به پیشگیری از ناهنجاری های سیستم عصبی کمک می کند.

    زمانی که نوزاد را با شیر مادر تغذیه می کنید…
    هنوز تحقیقات ثابت نکرده است که در دوران شیر دهی به نوزاد، آیا پرهیز از خوردن غذاهایی که احتمال آلرژی را افزایش می دهند، فایده ای برای نوزاد دارد یا خیر! اگرچه محققین معتقدند که تغذیه نوزاد با شیر مادر ممکن است خطر ابتلا به آلرژی غذایی در نوزاد را کاهش دهد. دکتر فرانک گرییر پروفسور بیماری های اطفال از دانشگاه ویسکانسین می گوید: واکسینه کردن نوزاد از این طریق فقط در مورد شیر مادر است و نوزادی که برای چهار ماه یا بیشتر باشیر مادر تغذیه شده باشد، می تواند از مزایای آن بهره مند گردد ( نه تغذیه با شیرخشک). اگرنوزاد تنها با شیر مادر تغذیه شود، به چیزی که شما خورده اید عکس العمل نشان می دهد، بنابراین می توانید از خوردن آن خودداری کنید.

  2. آیا هر خس خس سینه ای علامت آسم است ؟
    یکی از شکایات شایع والدین در زمان مراجعه به پزشک خس خس سینه ای است که از قفسه سینه کودک بیمار شنیده می شود.این صداغالبا مابین کتفهای کودک نیزاحساس می کنند. خس خس سینه زمانی علامت آسم و یا حساسیت راههای هوائی است که در زمان بازدم شنیده شود.یعنی زمانی که کودک نفس خودرا بیرون می دهد.بیشتر شکایت مادران در این زمینه صدای خس خسی است که در زمان دم میشوند این نوع خس خس ممکن استناشی از انسداد بینی و وجود ترشحات در آن باشد که اکثرا با استفاده از قطره بینی و تمیز کردن ترشحات آن از بین می رود. به صدائی که والدیندر زمان دم می شنوند در اصطلاح انگلیسیراتل گویند.این صداعلامت بیماری آسم نیست نباید والدین از آن نگران شوند اگرچه معاینه کودک توسط پزشک ضروری است..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *