دعا برای قطع خونریزی در بارداری

دعا برای جلوگیری از سقط جنین

من بعد از ۴ سال باردار شدم و درهفته ۱۲ بارداری لکه بینی دارم می ترسم که جنین سقط بشه. در حال استراحتم. خیلی نگرانم آیا دعا برای جلوگیری از سقط جنین وجود داره؟ چه سوره ای، دعایی یا ذکری بگم که جنین سقط نشه؟؟؟

دعا برای قطع خونریزی در بارداری

برای جلوگیری از سقط جنین به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید و تحت نظر او از پروژسترون استفاده نمایید. توکل بر خداوند و دعا بعد از مرحله ی تلاش است. مشکل شما درمان دارویی دارد. ابتدا با تلاش و همت خودتان باید با مراجعه به پزشک جلوی سقط جنین را بگیرید و سپس با دعا و توکل بر خداوند به ادامه بارداری و سلامت جنین فکر کنید.

مطلب پیشنهادی: برای جلوگیری از سقط جنین چه کنیم؟!

۸۰ درصد از سقط ها در سه ماه اول بارداری رخ می دهند و سقط در هفته ۲۰ ام یک سقط دیرهنگام است. همانگونه که ذکر شد سقط جنین اغلب به دلیل وجود مشکلات ژنتیکی در جنین است، اما ممکن است هورمون ها و یا عوامل دیگر نیز دخیل باشند.

البته اغلب علت اصلی مشخص نیست. اما برخی عوامل درصد سقط را بالا می برند. از جمله این عوامل می توان به تاثیر سن و پیر بودن تخمک های مادر مسن و احتمالا اسپرم پیر پدر آنها اشاره کرد که احتمالا حاوی ناهنجاری های ژنتیکی نیز هستند. در ۴۴ سالگی ۳۳ درصد احتمال سقط وجود دارد در حالی که این درصد در بین ۲۰ ساله ها ۱۵ درصد است.

از دیگر عوامل می توان از کمبود ویتامین به خصوص اسید فولیک، زیادی و کمی غیر طبیعی وزن، استعمال دخانیات و سیگار کشیدن در بارداری، عدم تعادل و یا ناتوانی هورمون ها، پیامدهای ناهنجاریهای تیروئید درمان نشده، بیماری های انتقالی جنسی و یا مقاربتی (STD) و برخی شرایط خاص دیگر نام برد.

دعا برای جلوگیری از سقط و لکه بینی در بارداری

پيامبر (صلي الله عليه وآله) فرمود: هر كه سورة حجرات را بخواند، براي حفظ جنينش از خطرها و سقط، موثر است.

آثار و برکات سوره حجرات

دعا برای جلوگیری از سقط جنین

۱) درامان یافتن از ترس و باز شدن درهای خیرات

از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده است: هر کس سوره حجرات را بنویسد و با خود همراه داشته باشد و در جنگ و نزاعی شرکت کند از آنچه می ترسد در امان خواهد ماند و خداوند با دستان او درهای خیرات و خوبی ها را می گشاید.

۲) درامان ماندن از صرع

امام صادق علیه السلام فرمودند: هر کس سوره حجرات را بنویسد و با خود همراه داشته باشد اگر بیماری صرع داشته باشد بهبود یافته و از شر شیطان در امان می ماند و دوباره به سوی او باز نمی گردد و از هر عامل خوف و ترسی در امان می ماند.

۳) جهت زیاد شدن شیر زن شیرده و مصون ماندن طفل از خطرات

امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر زنی که شیرش کم است از آب نوشته آن (سوره حجرات) بنوشد شیرش زیاد می شود و اگر زن باردار از آن بنوشد فرزند در شکم او حفظ می شود و خود زن از هر امر خوف آور و ترساننده ای به اذن خداوند محفوظ می ماند.

مطلب پیشنهادی: بهترین دعاها برای شفای انواع دردها و بیماری صعب العلاج و لاعلاج

دعا برای سقط نشدن جنین

برخی از منابع خواندن آیه ششم از سوره آل عمران با دل پاک و صاف برای سلامتی جنین و سقط نشدن جنین تاثیر گذار دانسته اند. و با خواندن این آیه مبارکه با خدای خود از ته دل صحبت کنید و ائمه اطهار علیه السلام را شفیع خود قرار دهید. در این آیه آمده است که:

“اوست کسی که شما را آن گونه که می خواهد در رحم‌ها صورت گری می کند، هیچ معبودی جز آن توانای حکیم نیست”

دعا برای سلامت جنین و سالم به دنیا آمدن نوزاد

برای سقط نشدن جنین صلوات حضرت فاطمه را بخوانید. برای خواندن این صلوات و شفا گرفتن بوسیله آن ابتدا باید اعمالی را انجام دهید. برای این کار ابتدا:

  1. رو به قبله بایستید.
  2. خلوص نیت داشته باشید و از ته دل با خدای خود صحبت کنید.
  3. ۳ روز خواندن این دعا را تکرار کنید.

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ.

پروردگارا درود تو بر فاطمه و پدر بزرگوارش و همسر بزرگوار او و فرزندان عزیزش و آن رازی که در وجود او به ودیعه نهادی.

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. برای جلوگیری از سقط جنین ذکر یا حافظ بگید و نیت کنید که برای حفظ جنین این ذکر را میگید

  2. برای جلوگیری از سقط جنین در هفته های اول بارداری از خوردن زرشک، زعفران و دارچین و گلپر هم پرهیز کنید

  3. سلام من باید ۱۱هفته باشم ولی ب دلیل رشد نکردن جنینم و پیدا نشدن قلب او هر باری ک سونو میدم میگن ۶هفتس بمن گفتن باید سقط بشه ولی من امیدم ب خدا و اهل بیت بیشتر از حرف دکتراس سابقه سقط نداشتم دوتا دختر دارم این بارداری سومم هستش برام دعا کنید ب حق اهل بیت ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *