نزدیکی در دوران عقد و نگرانی از باردار شدن!

سلام من تو عقد کردم نزدیکی هم داشتم ولی اتفاقی تاحالا نیوفتاده هر ماه منظم پریود میشم این ماه ۵ روز عقب افتاده ده بار بیبی چک امتحان کردم منفی بود برم ازمایش بدم نمیدونم بار دارم یا نه! این چند وقت خیلی استرس داشتم.

پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام احتمال بارداری ضعیف است تا یک هفته دیگر صبر کنید اگر پریود نشدید آن وقت برای اطمینان مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید. البته استرس هم باعث تاخیر در پریود می شود.

***

از نظر آموزه‌های دینی ، همبستر شدن زن و شوهر و ارضای غریزه جنسی از این راه عبادت محسوب می‌شود و حتی در روایتی آمده است اگر كسی عمل نزدیكی با همسرش را همراه با آداب و رسوم آن زود به زود انجام دهد به یكی از سنت‌های پیامبران (ص) عمل كرده است ولی از دیدگاه عرفی و فرهنگ عمومی بهتر است آمیزش جنسی تا زمان ازدواج و شروع زندگی مشترک به تاخیر افتد. تجربه نیز نشان داده است كه این كار باعث تشدید علاقه زوجین نسبت به هم شده و از سوی دیگر انگیزه زوجین را در برداشتن موانع ازدواج و شروع زندگی مستقل تقویت می‌كند.

***

چگونه بارداری اتفاق می افتد؟!

اگر شما در روز تخمک گذاری (آزاد شدن تخمک از تخمدان ها) رابطه جنسی داشته باشید احتمال باروری بالاست. این روز معمولا ۱۴ روز بعد از آخرین پریودی شماست.اگر سیکل شما ۲۸ روزه است. سلول تخمک ۱۲ تا ۲۴ ساعت بعد از آزاد شدن زنده می ماند. برای اینکه بارداری اتفاق بیافتد، باید در این زمان سلول تخم بوسیله اسپرم بارور شود. اگر قصد باردار شدن دارید دوبار در روز رابطه داشته باشید . این یعنی اسپرم در لوله فالوپ همراه منظر تخمک است.این سخن است که بدانید دقیقا تخمک گذاری چه زمانی رخ می دهد

دستگاه تناسلی مردانه و اسپرم

آلت مردانه از بافت ارتجاعی تشکیل شده است. این بافت مانند پمپ رفتار میکند و وقتی پر از خون میشود سفت و راست میشود. مردان دوتا بیضه دارند که اسپرم در آنجا تولید و ذخیره میشود. بیضه ها را یک پوششی احاطه میکند در واقع داخل یک کیسه هستند.. کیسه بیضه دمای لازم برای زنده ماندن اسپرم را فراهم میکند که باید زیر دمای بدن باشد. دو تا لوله که وازودفران نامیده میشود اسپرم را از بیضه به پروستات و سایر غدد می برد. این غدد ترشحات دیگری بجز اسپرم تولید میکنند. پیشآبراه لوله ای است که آلت را به مثانه متصل میکند و غدد پروستات در نوک پنیس ودودی دارد و اسپرم خود را به نوک پنیس می رساند.

دستگاه تناسلی زنان و تخمک

سیستم تولید مثل زنان از ارگان های داخلی و خارجی تشکیل شده است.که این ارگان ها با لگن در ارتباط هستند. ارگان ها ی خارجی شامل: واژن، لابیا داخلی و خارجی و کلیتوریس است.

اندام داخلی از اعضای زیر تشکیل شده است:

لگن: این ارگان ساختار استخوانی شکل دارد که در ناحیه ران قرار گرفته که کانال زایمان را تشکیل میدهد.

رحم: شبیه یک گلابی خم شده است که عضلانی است و با بزرگ شدن جنین رشد میکند.

لوله فالوپ: این لوله ادتباط رحم و تخمدان است. تخمک ها بعد از آزاد شدن از طریق لوله فالوپ در هر ماه حرکت میککندد در اینجاست که لقاح رخ می دهد.

تخمدان ها: دو تخمدان وجود دارد که هرکدام به اندازه یک بادام است که آنها سلول تخم را آزاد میکنند و تخمک گذاری رخ میدهد.

دهانه رحم: گردن رحم است که تقریبا بسته است که تنها در زمان پریودی مقداری باز میشود. در زمان زایمان دهانه زحم باز شده و نوزاد بدنیا می آید.

واژن: لوله ای با طول ۸ سانتی متر که به رحم متصل است و بین دو پای زن قرار گرفته. وتژن بسیار الاستینه است و براحتی کش می آید.

 سیکل قاعدگی

تخمک گذاری هر ماه رخ میدهد یعنی زمانیکه یک تخم از تخمدانها آزاد میشود. گاهی یسش از یم تخم آزاد میشود که ۲۴ ساعت بعد از آزاد شدن تخم اول است. در همان زمان، لایه داخلی رحم شروع به ظخیم شدن میکند و موکوس برشح شده و حرکت اسپرم راحت و آسان میشود. سلول تخم در حال سفر به لوله فالوپ است ار زن و مرد اخیرا باهم رابطه جنسی داشته باشند ممکن است تخمک با اسپرم بارور شود. لایه داخلی رحم به اندازه کافی ضخیم شده که سلول تخم بتواند لانه گزینی انجام دهد. اگر سلول تخم بارور نشود، سلول از طریق خوتریزی دفع میشود. تخمک بسیار کوچک است که با چشم دیده نمی شود.

هورمون های بارداری

هورمون ها مواد شیمیایی هستند که در خون زن و مرد در گردش هستند. آنها پیام ها را به قسمت های مختلف بدن منتقل میکنند. هورمون های زنانه شامل استروژن و پروژسترون می باشد که وقایع اتفاق افتاده در سیکل قاعدگی را کنترل می کند از قبیل آزاد شدن سلول تخم از تخمدانها و ضخامت دوباره لایه داخلی رحم. در دوران بارداری سطح هورمون ها تغییر می کند. بزودی شما باردار شده اید. مقدار استروژن و پروژسترون در خون شما افزایش می یابد که این بدلیل ساخت دیواره های رحم است. ذخایر خونی در رحم و سینه ها افزایش مییابد و ماهیچه های رحم شما شروع به درست کردن اتاقی امن برای جنین شما می کند.

افزایش سطح هورمونها روی احساس شما اثر گذاشته، شما را ناراحت و افسرده میکند. شما نمی توانید احساسات خود را کنترل کنید. اما این علائم بعد از سه ماهه اول بارداری ناپدید میشود.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *