ارامش بعد طلاق/ از همسرم طلاق گرفتم؛ چگونه به زندگی عادی برگردم؟!

پس از پایان یافتن روابط قبلی، قطعا روزهای سختی را سپری خواهید کرد، تا زمانی که دوباره به وضعیت عادی بازگردید. در ادامه همراه ما باشید تا راه هایی را برای سپری کردن دوران تلخ پس از جدایی به شما آموزش دهیم.

درد را قبول کنید
همه ما هنگامی که موردی با ارزش را از دست می دهیم، دچار ناراحتی خواهیم شد. این موضوع کاملا طبیعی است و در واقع برای رسیدن به حالت طبیعی، باید ناراحتی و درد را بپذیرید. البته برخی از افراد نمی توانند با موفقیت این مرحله را پشت سر بگذارند، که در این صورت دچار مشکلاتی بسیار خواهند شد. پس در عین حال که این موضوع را قبول می کنید، باید برای پشت سر گذاشتن آن نیز تلاش نمایید.

با دردتان مقابله کنید ، حول محور آن نچرخید
برای کسی که قلبی شکسته دارد، سخت ترین مساله حس درد و تحمل آن است؛ اما پس از مدتی این موضوع عادی شده و می توانید به زندگی بازگردید.

بخندید و گریه کنید
خندیدن در بسیاری از موارد احساس خوبی به ما می دهد، گریه کردن نیز همین طور است . آیا فکر می کنید حس خوب بعد گریه کردن اتفاقی است ؟ البته که نه . دلایل فیزیولوژیکی بسیاری به اثرات بهبود دهندگی اشک، اشاره می کنند . گریه کردن سموم را از بین برده و استرس عاطفی را کاهش می دهد.

از قلب تان بیرون کنید و از آزادی مجدد لذت ببرید
اگر فرد مورد علاقه خود را از دست دادید، باید دو نکته را همواره در نظر داشته باشید. این که هرگز عجولانه به فکر آغاز رابطه جدید نباشید و هم چنین فرد قبلی را با تمام وجود فراموش نمایید. سریع ترین راه دستیابی به خوشحالی و امید، فراموش کردن و بیرون راندن از قلب است . برای خوشبختی به هیچ چیز یا به هیچ کس احتیاج ندارید.شاید هنگام شکست عشقی، ادامه زندگی بدون او برای شما غیر ممکن به نظر می رسد؛ اما زندگی شما بدون او نیز کامل است.

عادت های خود را عوض کنید
بهتر است هر کاری را که باعث به یاد آوردن روزهای گذشته می شود، فراموش نمایید و در عوض عادت های جدیدی را در خود ایجاد کنید.

تمرین کنید
ورزش، بهترین درمان برای افسردگی است. ورزش کردن ( شنا ، دویدن ، نرمش ، پیاده روی ، کیک باکس) اثرات تکسین دهندگی سریع روی ناراحتی شما خواهد داشت .

داستان رابطه خود را بنویسید
این کار را طی ۳ جلسه و با دیدگاه نفر سومی انجام دهید . نخست نحوه آشنایی این زن و مرد را و چگونگی عاشق شدن شان را بنویسید، سپس ماجرای عشقی و افت کیفیت رابطه را ذکر کنید، در آخر نیز ماجرای جدایی را بنویسید.

نسبت به شخص قبلی ، حس محترمانه ای داشته باشید
نسبت به او حس هم دردی داشته باشید، اگرچه این کار به نظر غیر ممکن می رسد؛ اما باعث آرامش بیش تر شما خواهد شد. نیازی به فراموش کردن خطاهای گذشته، بخشش وی و یا حفظ ارتباط با او را ندارید، تنها کافی است یک دیگر را ببخشید.

به یافتن مجدد عشق ایمان داشته باشید
فردی که قبلا در زندگی شما بوده و حالا نیست، تنها فرد نمی تواند باشد. یعنی مطمئن باشید، به زودی فرد مناسب دیگری وارد زندگی شما خواهد شد.

دوباره دوست داشتن را فراموش نکنید
پس از شکست در روابط، دو راه پیش رو خواهیم داشت:

درهای قلب مان را به روی همه ببندیم بدین ترتیب دیگر کسی وارد آن نخواهد شد.
می توانیم دوباره عاشق شویم .
همین شکست ها، می توانند باعث افزایش تجربه ما شوند و ما را در روابط بعدی، موفق تر نمایند، پس دوباره دوست داشتن را فراموش نکنید.

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. به یافتن مجدد عشق ایمان داشته باشید
    فردی که قبلا در زندگی شما بوده و حالا نیست، تنها فرد نمی تواند باشد. یعنی مطمئن باشید، به زودی فرد مناسب دیگری وارد زندگی شما خواهد شد.

    و
    گوش دادن مرتب به سخنراانی روانشناسان
    و
    تغذیه با آجیل و خانواده ویتامین ث

    و با تشکر از مدیریت و عوامل سایت

  2. بر خدا توکل کنید عشق را دوباره تجربه میکنید مطمئن باشید…

  3. خدا ارحم راحمین است قطعا با جدا شدن زندگی تموم نشده مدتی که گذشت دوباره عاشق میشید و اینبار با تجربه زیادتری وارد یک زندگی جدیدی میشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *