بهترین زمان انجام سونوگرافی سه بعدی و چهاربعدی؟!

پزشک شما بهترین فردی است که می تواند به شما بگوید چه زمانی باید سونوگرافی چهار بعدی انجام گیرد. برخی پزشکان پیشنهاد می کنند در هفته بیست و هفتم بارداری تا هفته سی و دوم بارداری این سونوگرافی انجام شود اما برخی دیگر پیشنهاد می کنند بین هفته بیست و ششم بارداری تا هفته سی ام بارداری این سونوگرافی انجام شود.
در هفته نوزدهم بارداری تا هفته بیست و چهارم بارداری جنسیت جنین با استفاده از این سونوگرافی مشخص می شود.

بهتر است با پزشک مشورت کنید و ببینید چه زمانی برای جنین مناسب تر است که این سونوگرافی انجام شود.

سونوگرافی چهار بعدی چیست؟

سونوگرافی چهار بعدی حرکات جنین را داخل رحم نشان می دهد. در این سونوگرافی از امواج صوتی برای تصویر برداری استفاده می شود. در سونوگرافی سه بعدی می توانید تصویری سه بعدی از جنین دریافت کنید. سونوگرافی چهار بعدی شما را به مرحله بعد می برد. در این سونوگرافی فیلمی از جنین مشاهده می کنید. با استفاده از این تکنولوژی می توانید حرکات جنین را در لحظه در رحم مشاهده کنید. در واقع در این سونوگرافی می توانید خمیازه کشیدن یا لبخند زدن جنین را در لحظه مشاهده کنید.

نکاتی مهم در خصوص سونوگرافی چهار بعدی

اشتیاق و هیجان شما برای مشاهده جنین کاملا طبیعی است. اما همیشه انجام سونوگرافی ایده خوبی نیست.

مطالعات نشان می دهد سونوگرافی چهار بعدی هیچ خطری برای جنین ندارد. در واقع این سونوگرافی به پزشک کمک می کند مشکلات موجود را متوجه شود و بتواند پیش از زایمان برای رفع آن ها اقدام کند.
برخی دستگاه ها می توانند به جنین در حین سونوگرافی آسیب برسانند ولی شما در هنگام سونوگرافی متوجه نمی شوید.
همچنین اگر جنین بیش از حد در معرض سونوگرافی باشد آسیب می بیند.
اگرچه انجام سونوگرافی چهار بعدی هیجان انگیز است اما بهتر است پیش از انجام آن با پزشک مشورت کنید و مطمئن شوید انجام آن لازم است. پیشنهاد می شوید تا جایی که می توانید این سونوگرافی را انجام ندهید. از بیمه خود بپرسید این سونوگرافی را پوشش می دهد یا خیر و در خصوص مزایا و معایب این سونوگرافی با پزشک خود صحبت کنید. 

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *