گل گاوزبان و رنگی شدن چشم جنین

آیا گل گاوربان برای رنگی شدن چشم جنین مفید است؟

خیلی دلم میخواد چشمهای نی نی رنگی بشه. سبز یا آبی فرقی نمی کنه. خوردن دم کرده گل گاوزبون باعث رنگی شدن چشم جنین میشه؟ واقعاً گل گاوزبان برای رنگی شدن چشم جنین تاثیر داره؟ الان هفته ۲۶ بارداری هستم، اگر بله روزی چند استکان و یا چه مقدار بخورم؟

گل گاوزبان و رنگی شدن چشم جنین

رنگی شدن چشم جنین به ژنتیک شما بر می گردد و در کل رنگ چشم از قوانین ژنتیک پیروی می کند و تغذیه تاثیر چندانی در تغییر آن ندارد. بنابراین رنگی شدن چشم جنین با نوشیدن دمکرده گل گاو زبان حاصل نمی شود و مصرف زیاد و مکرر آن به دلیل وجود آلکالوئیدها باعث سقط یا زایمان زودرس می شود و برای فشار خون بارداری نیز مضر است اما برای تنظیم قند خون مفید است.

مطلب پیشنهادی: رنگ چشم چگونه به ارث میرسد؟!

دعای رنگی شدن چشم

در متون مذهبی و کتاب ادعیه دعایی برای رنگی شدن چشم جنین وجود ندارد. اما خواند سوره یوسف می تواند جنین شما را زیبا بکند.

برای رنگی شدن چشم جنین چی بخوریم؟

  1. زنجبیل: زنجبیل خواص زیادی دارد، خوردن زنجبیل می تواند به تدریج رنگ چشم جنین را به تدریج روشن کند. همچنین خوردن زنجبیل برای کاهش دردهای قاعدگی، درمان آسم و درمان آسیب های کبدی نیز مفید است.
  2. گوشت: گوشت دارای منیزیم و زینک است. این مواد مغذی موجود در گوشت به روشن شدن رنگ عنبیه چشم جنین کمک می کند
  3. پیاز: خوردن پیاز علاوه بر خواص فراوانی دیگری که برای سلامتی دارد، می تواند رنگ چشم و رنگ پوست را تغییر دهد.
  4. روغن زیتون: گنجاندن روغن زیتون در رژیم غذایی یک خانم باردار می تواند رنگ زیبا و ملایمی به چشم جنین بدهد.
  5. چای بابونه: نوشیدن دمنوش بابونه می تواند زمینه آرامش را در بارداری برای مادران فراهم سازد و همچنین رنگ جشم های جنین را روشن تر کند.
  6. عسل: خوردن عسل در دوران بارداری می تواند تا حدی رنگ چشم های جنین را کمی روشن تر کند.

مطلب پیشنهادی: آیا انگور باعث رنگی شدن چشم جنین می شود؟!

دعای رنگی شدن چشم

رنگی شدن چشم جنین به چه عواملی بستگی دارد؟!

در واقع، رنگ چشم نوزادان بستگی به میزان ملانین موجود در عنبیه چشم (بخش رنگی چشم) آن­ها دارد. البته، فراموش نکنید كه رنگ و حالت چشم همه نوزادان تا حدودي هم ژنتیکی بوده و هر کودکي، اين ويژگي را از پدر و مادر خود به ارث می­برد.

هر فرد دارای دو نوع ژن است که از هر یک از والدین خود به ارث می‌برد. این دو ژن می‌توانند به هم شبیه یا متفاوت از هم باشند. طبق نظریه صفات نهفته مندل ژن رنگ تیره بر رنگ روشن همیشه غالب است و به همین دلیل فردی با دو ژن رنگ قهوه‌ای یا یک ژن آبی و یک ژن قهوه‌ای، دارای رنگ چشم قهوه‌ای می‌شود و تنها در صورتی که هر دو ژن آبی باشند رنگ چشم فرزندشان نیز آبی می‌شود.

نظریه های جدید در رابطه با رنگی شدن چشم جنین

در حال حاضر محققان نظریات جدیدی ارایه داده‌اند که بر طبق آن حتی چشم فرزند افرادی که هر دو والد چشم قهوه‌ای دارند می‌تواند آبی شود!

نکته مهمی که پدران و مادران جوان باید به یاد داشته باشند، این است که ملانین نقش غیر قابل انکاری را در تغيير رنگ جنین داخل رحم زنان باردار بازی می­کند. در واقع، لازم است بدانید که ملانین، توسط سلول­های در چشم تولید شده و نوعی رنگدانه محسوب مي­شود، که مسئول تغيير رنگ پوست، مو و چشمان جنين داخل رحم زنان باردار است. اين ماده مانند نور خورشید، رنگ پوست و چشمان جنین داخل رحم مادران باردار را تیره ­تر کرده و یا آن را به همان رنگ عنبیه چشم جنین در خواهد آورد.

اما، این نکته مهم را فراموش نکنید كه وقتي کودکي وارد این جهان می­شود، نسبت به نور چراغ­های روشن در اتاق تولد خود و یا نور خورشید عکس ­العمل نشان داده و آن را با دست و و پا زدن نشان می­دهد. در این مرحله است كه عنبیه چشم او شروع به تولید ملانین کرده و می­تواند منجر به بروز تغییراتی در رنگ چشمان نوزاد شود. اگر در این شرایط، فقط یک ذره ملانین در عنبیه چشم کودک وجود داشته باشد، رنگ چشمان او آبی خواهد شد. در برخي موارد هم با اضافه شدن برخی عوامل ديگر به این نوع رنگدانه­ ها، آن­ها کمی بیشتر شده و باعث بروز رنگ سبز، خاکستری و یا فندقی در چشمان نوزاد می­شوند. البته، اگر این عوامل بیش از حد تاثيرگذار باشند، ممکن است چشم کودک را به رنگ قهوه­ای تیره و یا حتی سیاه و سفید تبديل كنند.

لازم است به یاد داشته باشید که هیچ مادری مسئول ایجاد تغییر رنگ چشمان کودک خود نیست.

یادتان باشد وقتی که تغییری در رنگ چشم کودک شما در دوران بارداری رخ می­دهد، احتمالا تغییرات چشم­گیر دیگری نیز در بدن او رخ خواهد داد! در واقع، هنگامی که بدن جنین در ماه­های بین شش تا نه از دوران حاملگی قرار دارد، دچار تغییرات اساسی زیادی می­شود. در واقع، از آن­جايي که در اين زمان، در عنبیه چشم جنین داخل رحم شما رنگدانه ­های زیادی پنهان شده است، بنابراین پزشک متخصص زنان و زايمان قادر خواهد بود تا رنگ نهایی چشم نوزاد شما را پیش­ بینی کند. با این حال، تعیین رنگ چشم کودک توسط پزشکان هنوز هم براي برخی از مادران بسیار شگفت­انگیز و غیرقابل قبول می­باشد.

البته، يادتان باشد كه شما می­توانید در ادامه روند بارداری خود، تغییرات ظریفی را در رنگ چشم جنین داخل رحمتان مشاهده کنید (معمولا در این تغییرات، رنگ چشم­های سبز به آرامی تبدیل به رنگ فندقی شده و یا آن­هایی که چشمانی به رنگ تیره دارند، به رنگ قهوه ­ای تیره درمي ­آيند). به عنوان يك خانم جوان به خاطر داشته باشيد زمانی که دکتر متخصص زنان و زايمان رنگ چشمان جنين داخل رحم شما را قهوه ­ای تشخیص داد، دیگر انتظار نداشته باشید که بعد از گذشتن مدتی رنگ چشمان او به رنگ آبی برگردد، زیرا اگر رنگ چشم جنینی تیره باشد تا زمان تولد هم به همان رنگ باقی خواهد ماند. اما، جالب است بدانيد كه در حدود ده درصد از مردم دنيا، همچنان با تغییر رنگ چشمان خود، حتی در بزرگسالی هم مواجه می­شوند.

البته، همانطور که قبلا هم گفته شد ژنتیک نقش مهمی در تعیین رنگ چشم کودک بازی می­کند. اما، یادتان باشد كه رنگ نهایی چشمان آن­ها بیشتر به رنگ چشمان پدر و مادر بستگی دارد، همچنان که بروز مشکل تاسی در انسان به شرایط ژنتیکی والدین او بستگی دارد.

از آنجايي که اکثر محققان و دانشمندان هنوز نتوانسته­ اند در مورد فعل و انفعالات ژن ها و نقش آن­ها در تعیین رنگ چشم جنین داخل رحم زنان باردار به جایی برسند، بنابراین پیش­بینی­ دقیق رنگ چشم نوزادان در دوران بارداری هم بسیار سخت بوده و تا پایان این دوره فقط با احتمالات، امکان­پذیر است.

منبع خبر : مطلب تکمیلی از mamanam

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *