کیست بارتولن چیست؟!/ دچار آبسه غده بارتولن شدم …

۲۴ سالمه سه ساله نیمه ازدواج کردم دوتا بچه دارم… تقریبا سه چهار سال بعداز رسیدن به سن بلوغ(اولین پریودی) فهمیدم لب کوچیک چپم یه ورمی داره… بعد یکی دوسال رفتم ماما گفت زیاد مهم نیس ضرری  هم نداره بعداز ازدواجت میتونی عملش کنی… ماه های اول عروسیمون هم رفتم گفتن بیا تو مطب برات خالیش میکنیم .. دنبال درمان اساسیش بودم. الان که فهمیدم غده ست و نباید خارج بشه چند روز پیش کم کم درد گرفت تا یه روز صبح نمیتونستم تکون بخورم تا اخر شب کم کم دردش خوابید الان درد داره ولی نه به شدت… چکارش کنم ؟ راهنماییم کنین

دکتر رویا امدادی متخصص زنان و زایمان:احتمالا دچار آبسه غده بارتولن شده اید که با درد و تورم شدید و قرمزی خود را نشان میدهد که در این صورت باید حتما درمان آنتی بیوتیکی انجام شده و با جراحی آبسه تخلیه شود.در مواردی که فقط مجرای غده بارتولن مسدود شده باشد ولی عفونتی وجود نداشته باشد کیست بارتولن نامیده میشود که فقط برجستگی بدون درد در این ناحیه دیده میشود.


 

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. معمولا پس از شکل گیری این کیست بارتولن، زنان می‌توانند متوجه آن شوند. خیلی کم اتفاق می افتد که یک زن تا پیش از معاینه واژن توسط پزشک متوجه مشکل خود نشود. با این حال این کیست علایم خاص خود را دارد که تشخیص را آسانتر خواهد کرد. برخی از علایم شایع کیست بارتولن عبارتند از:
    برآمدگی: شکل گیری یک توده جزئی در اطراف واژن.
    درد: کیست های بزرگتر می توانند باعث ناراحتی و درد در ولو به خصوص در هنگام مقاربت جنسی یا هنگام راه رفتن یا نشستن شوند.
    آبسه: در صورت بروز عفونت ممکن است، به علت وجود چرک در مجرای بارتولن، درد شدیدی را تجربه کنید.
    اگر کیست عفونی باشد، آبسه می تواند خیلی سریع ایجاد شود. ممکن است پوست ناحیه آسیب دیده قرمز، حساس و نازک و یا داغ شود. بیمار در این وضعیت ممکن است تب داشته باشد. هرگونه علائم کیست که در بالا ذکر شد را به پزشک خود اطلاع دهید تا در اسرع وقت آن را تخلیه و درمان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *