کرم ضدآفتاب رنگی بخریم یا بی رنگ؟

کرم ضدآفتاب رنگی بخریم یا بی رنگ؟

کرم ضدآفتاب یکی از ضروری ترین محصولات آرایشی است که در کیف لوازم آرایشی هر خانمی باید وجود داشته باشد. شما می توانید ار مضرف ریمل، رژلب و غیره صرف نظر فرمایید ولی ضدآفتاب هرگز.

کرم های ضدآفتاب در دو گروه مختلف قرار می گیرند: کرم ضدآفتاب رنگی و کرم ضدآفتاب بی رنگ. هر کدام از این کرم ها دارای خصوصیات منحصر بفردی هستند که کاربردهای متفاوتی دارند. در ادامه مطالب قصد داریم تفاوت کرم ضدآفتاب رنگی و کرم ضدآفتاب بی رنگ را بیان کنیم تا راحت تر یک مورد را خریداری کنید.

کرم ضدآفتاب رنگی بخریم یا بی رنگ؟

نکته مهمی که قابل ذکر است، اهمیت و نقش مهم ضدآفتاب است. تفاوتی ندارد که ضدآفتاب رنگی باشد یا بی رنگ؛ مهم این است که این کرم از ایجاد سرطان پوست بشدت جلوگیری می کند و ظاهر پوست را یکدست می کند.

مقایسه کرم ضدآفتاب رنگی و کرم ضدآفتاب بی رنگ

مقایسه کرم ضدآفتاب رنگی و کرم ضدآفتاب بی رنگ

کرم ضدآفتاب رنگی را می توان جایگزین کرم پودر روزانه کرد، زیرا دارای مواد معدنی چون: اکسید روی، دی اکسید تیتانیوم و اکسید آهن است که به پوست ظاهری یکنواخت و یک رنگ می دهد. ضدآفتاب های رنگی علاوه بر محافظت پوست در برابر اشعه خورشید در مقابل نورآبی که از صفحه سیستم های الکترونیکی مانند گوشی موبایل و کامپیوتر منعکس می شود نیز از پوست محافظت می کند. طیف رنگی این مدل ضدآفتاب متنوع است و هر رنگ پوستی براحتی می تواند کرم مناسب خود را پیدا کند.

 

اما کرم ضدآفتاب بی رنگ هیچ رنگدانه ای برای کاور کردن پوست ندارد و نمی تواند ظاهری یکدست بوجود اورد. همه افراد مختلف با رنگ پوست های متفاوت باید از یک مدل ضدآفتاب بی رنگ استفاده کنند که مثلا برای افرادی که پوست تیره دارند، سفیدی برجای می ماند. تا این قسمت این دو مدل ضدآفتاب را مقایسه کردیم و ویژگی هایشان را گفتیم، حال سوال اساسی این است که کدام بهتر است؟ کرم ضدآفتاب رنگی بخریم یا بی رنگ؟

آیا نوع پوست در انتخاب ضدآفتاب موثر است؟

همانطور که گفتیم کرم ضدآفتاب رنگی برای هر نوع پوستی با تناژهای رنگی مختلف وجود دارد. همچنین بدلیل وجود رنگدانه های اکسیدی آهن از پوست در مقابل نور آبی کامپیوتر و موبایل محافظت می کند، لک های صورت را می پوشاند، ظاهری یکدست به پوست می دهد و از ایجاد پیری زودرس پوست می کاهد. کرم ضدآفتاب رنگی نقش کرم پودر را دارد ولی بسیار سبک است و خاصیت مراقبتی از پوست را نیز دارد. این ویزگی های درکنار یکدیگر علاوه بر مراقبت پوست، جنبه ی اقتصادی دارد. شما بجای خرید کرم ضدآفتاب بی رنگ و یک کرم پودر برای کاور کردن می توانید تنها یک محصول را جایگزین کنید که آن نیز کرم ضدآفتاب رنگی است.

یکی از معایب کرم ضدآفتاب بی رنگ ماندن رد سفید کرم رو پوست است. بدلیل وجود تیتانیوم و اکسیدهای روی اگر پوست عرق کند، خطوط سفیدی روی پوست برجای می ماند که ظاهر مناسبی ندارد.

طبق مقایسه و جمع بندی که از صحبت های بالا شد می توان در زمان خرید کرم ضدآفتاب رنگی و کرم ضدآفتاب بی رنگ، گزینه اول را انتخاب فرمایید که مناسب تر است.

لازم بذکراست که شما با توجه به نیاز و سلیقه تان می توانید یک مورد را برگزینید و هیچ اجباری در انتخاب نیست. اگر پوستتان شفاف و صاف است می توانید از کرم ضدآفتاب بی رنگ استفاده کنید و ظاهری طبیعی به پوستتان بدهید.

آیا نوع پوست در انتخاب ضدآفتاب موثر است؟

پاسخ به این سوال بله است. شما در زمان خرید ضدآفتاب باید به نوع پوستتان توجه کنید و براساس مشکل های پوستی که دارید یک مدل را خریداری کنید.

تنوع کرم های ضدآفتاب بسیار بالا است و افراد با مشکلات پوستی مختلف براحتی می توانند یک مدل را انتخاب کنند. مثلا افرادی که دارای پوست چرب و مستعد آکنه هستند باید از ضدآفتاب های ضدجوش استفاده کنند و پوست های خشک و کم آب از مدل ضدآفتاب های آبرسان کمک بگیرند.

یک فاکتور مهم دیگر که در خرید ضدآفتاب اثرگذار است عدد spf آن است. هر چه این عدد بالاتر باشد یعنی مراقبت بیشتری از پوست ما در مقابل آفتاب صورت می گیرد. در نتیجه پیشنهاد می شود از ضدآفتاب های spf 40 یا ۵۰ استفاده کنید.

همچنین شما باید با توجه به رنگ پوستتان ضدافتاب انتخاب کنید. مثلا افراد پوست تیره بهتر است از کرم ضدآفتاب رنگی استفاده کنند تا ظاهری یکدست به پوست خود دهند.

پس انتظار می رود پیش از خرید کرم ضدآفتاب بخوبی نوع پوست و مشکل پوستی را مشخص کنید تا انتخاب درست تری داشته باشید.

کرم ضدآفتاب رنگی مضر است؟

کرم ضدآفتاب رنگی مضر است؟

خیر، درست است که کرم ضدافتاب رنگی مانند کرم پودر عمل می کند ولی برای پوستمان هیچ گونه ضرری نخواهد داشت. این کرم یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد می کند، ظاهر پوست را یکدست می سازد ولی هیچ آسیبی به پوست وارد نمی کند. پس با اطمینان خاطر از ان بصورت مستمر استفاده کنید.

مراقبت کرم ضدآفتاب رنگی قوی تر است یا بی رنگ؟

کرم ضدآفتاب بی رنگ و کرم ضدآفتاب رنگی هردو در مقابل اشعه مضر خورشیدی از پوست مراقبت می کنند، ولی  کرم ضدافتاب رنگی ویژگی دیگری دارد که می تواند از پوست در برابر نورآبی وسایل الکترونیکی چون گوشی و کامپیوتر هم مراقبت کند. سبک زندگی امروزه به گونه است که اکثریت افراد زمان زیادی از روز را با گوشی تلفن و سایر سیستم ها می گذرانند. پس خرید کرم ضدآفتاب رنگی گزینه مناسب تری است.

طرز استفاده از کرم ضدآفتاب رنگی و کرم ضدآفتاب بی رنگ

 کرم ضدافتاب رنگی

۱٫ابتدا پوستتان را با شوینده مناسب بشویید تا آلودگی ها از بین بروند.

۲٫پوستتان اگر خشک است با کمی مرطوب کننده، مرطوب نمایید.

۳٫مقدار مناسب از کرم ضدآفتاب رنگی را روی تمام نقاط صورت پخش کنید و با یک اسفنج نم دار فید کنید.

کرم ضدآفتاب بی رنگ

۱٫پوستتان را با شوینده مناسب بشویید تا آلودگی ها از بین بروند.

۲٫اگر پوست خشکی دارید از مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. مقدار ۲ بند انگشت از کرم ضدآفتاب بی رنگ را روی پوست صورت و گردن بمالید.

*دقت فرمایید در زمان استفاده از هر دو نوع ضدآفتاب باید کرم را هر دو ساعت یکبار تمدید کنید واگرنه هیچ فایده ای نخواهد داشت.

امیدوارم از خواندن مطالب بالا در خصوص کرم ضدآفتاب رنگی و کرم ضدآفتاب بی رنگ لذت برده باشد و به فروشگاه معتبر اینترنتی چاپار آنلاین مراجعه نمایید و در زمان خرید از اطلاعات بالا بهره ببرید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.