کدو سبز در بارداری مضر است؟!

خوردن کدو سبز در بارداری نه تنها مضر نیست بلکه خواص زیادی نیز دارد. مادران باردار می توانند از کدو سبز برای سلامتی خود استفاده کنند. کدو سبز دارای ویتامین ب کمپلکس می باشد که باعث می شود تا انرژی شما در دوران بارداری حفظ شود. کدو سبز دارای از اسیدفولیک می باشد که باعث کاهش نواقص مادرزادری در دوران بارداری می شود و برای سلامت جنین بسیار مفید است.

مصرف كدو سبز به عنوان يكي از منابع ويتامين A در بارداري مفيد است. منابع ويتامين A عبارتند از هويج، کدو تنبل، اسفناج، کدو سبز، برگ چغندر، زردآلو و طالبي.

کدو سبز در بارداری مضر است، خوردن کدو سبز در بارداری

کدو سبز در دوران بارداری باعث تولید بیشتر سلول های قرمز خون می شود که با کم خونی دوران بارداری مقابله می کند. همچنین کدو سبز دارای منیزیم می باشد که برای جلوگیری از زایمان زودرس موثر است.

کدوسبز از نظر تغذیه‌ای دارای ارزش زیادی است. یک فنجان کدو سبز خرد شده، ۲۱ کالری دارد. این غذای بسیار حجیم، کم کالری و کم کربوهیدرات بوده و چربی بسیار اندکی دارد. کدو سبز سرشار از مواد مغذی چون پتاسیم، اسیدفولیک، ویتامین A و C، منگنز، مس و فسفر است. این کدوی تابستانی، ظرفیت بالایی از اسیدهای چرب امگا ۳، روی، نیاسین، پروتئین و فیبر محلول و غیر محلول دارد. کدو سبز به راحتی آماده‌ی خوردن است، چه به شکل خام و چه به‌صورت پخته. از کدو سبز پخته می‌توانید به عنوان تاپینگ سالاد یا در سوپ استفاده کنید. کدو سبز خام هم در سالاد و یا ماست، خوشمزه خواهد شد.

بهترین روش مصرف کدو سبز

بهترین روش مصرف کدو سبز به صورت خام و بخارپز شده است که اگر طعم آن را دوست ندارید می‌توانید آن را با آب هویج مخلوط کرده و میل کنید.

کدو را باید به صورت شسته نشده در کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری کرد، در این صورت تا هفت روز می‌توان آن را نگهداری کرد.

مضرات کدو سبز

گوشت کدو زودهضم است، ولی مصرف آن برای اشخاصی که طبع سرد داشته یا در مناطق سرد زندگی می‌کنند، سبب ایجاد نفخ، سنگینی و درد معده می‌شود و این افراد باید کدو را همراه با ادویه‌های گرم مانند خردل، سیر، فلفل و نعناع میل نمایند.

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. کدو حلوایی یا تنبل خواص فوق‌العاده‌ای برای زنان باردار دارد.دانه این میوه سرشار از منیزیم است که برای قلب مادر مفید است.علاوه بر این‌ها کدو تنبل دارای مقادیر زیادی فیبر، پتاسیم و ویتامین A و C است که همه آن‌ها باعث افزایش انرژی شما می‌شوند. کدوحلوایی می‌تواند سطح قند خون شما را در حد متعادل قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *