قرص کابرلین 0/5 برای چیست

قرص کابرلین | قرص کابرلین ۰٫۵ برای چیست؟

قرص کابرلین که با نام دیگری مانند کابولین و یا کابرگولین شناخته میشود، قرصی است که برای پایین آوردن سطح هورمون پرولاکتین در بدن و کنترل بیماری هایی که بر اثر آن ایجاد میشود استفاده میشود. ما در این مطلب سعی کرده ایم همه آن چیزی که شما میخواهید در مورد قرص کابرلین بدانید بیان کنیم. و تلاش کرده ایم توضیح دهیم که قرص کابرلین ۰/۵ برای چیست؟

قرص کابرلین برای چیست؟

پرولاکتین یا هورمون شیر بالا مانع تخمک گذاری و در نتیجه ناباروری می شود. کابرگولین پرولاکتین را تنظیم می کند. بنابراین با تنظیم پرولاکتین تخمک گذاری اتفاق می افتد. پرولاکتین هورمونی است که توسط غده هیپوفیز، که در زیر قشر مغز قرار گرفته ترشح می شود. بطور طبیعی هم مردان و هم زنان مقادیر کمی از این هورمون را در خونشان دارند. ترشح پرولاکتین توسط موادی که به آنها «عوامل ممانعت کننده پرولاکتین» گفته می شود (مانند دوپامین) کنترل می شود.

پرولاکتین باعث بزرگ شدن پستان ها می شود. مقدار پرولاکتین در طول حاملگی افزایش می یابد و بعد از به دنیا آمدن نوزاد، پرولاکتین پستان ها را وادار به ساختن شیر جهت شیردهی نوزاد می نماید. در زنانی که حامله نیستند پرولاکتین در تنظیم نمودن سیکل های عادت ماهانه نقش دارد. در آقایان پرولاکتین به ساخته شدن اسپرم کمک میکند.

قرص کابرلین ۰/۵ برای چیست؟

قرص کابرلین برای بیماری مختلفی تجویز میشود  بعنوان مثال برای بیماری هیپرپرولاکتینمی و پارکینسون، سندروم پای بی قرار، آکرومگالی، سندروم کوشینگ و….. که برخی از آنها در ادامه توضیح داده خواهد شد.

کابرگولین برای درمان هیپرپرولاکتینمی

هیپرپرولاکتینمی میتواند باردار شدن یک زن را سخت نموده و حتی باعث ترشح شیر در زنان غیر حامله شود (که به آن «گالاکتوره» گفته می شود) ۹۰% از زنان با گالاکتوره، پرولاکتین بالاتر از حد طبیعی دارند. زیادی پرولاکتین با تولید هورمون های دیگری مانند استروژن و پروژسترون تداخل می کند و نظم ترشح آن ها را به هم می زند. این اتفاق باعث تغییر یا توقف تخمک گذاری (آزاد شدن تخمک از تخمدان) می شود که باعث نامنظم شدن و یا از بین رفتن سیکل های ماهانه می شود.

در بعضی از بانوان افزایش پرولاکتین هیچ علامتی ندارد

پرولاکتین یک پروتئینی است که از ۱۹۸ اسیدامینه تشکیل شده است و وزن آن ۲۳ کیلو دالتون میباشد وظیفه اصلی این هورمون تکامل سینه ها در دوران حاملگی و تحریک تولید شیر توسط سینه ها میباشد.

یکی از عللی که خانمها در دوران شیردهی معمولا حامله نمیشوند این است که مقادیر زیاد پرولاکتین، تولید هورمون هایی که سبب تخمک گذاری میشوند را مهار میکند!

نکته مهم و قابل توجه این است که گاهی کم کاری تیروئید هم باعث افزایش پرولاکتین خون می شود.

پرولاکتين با مکانیسم‌های زير بر روی تخمک‌گذاری اثر می‌گذارد:

۱- پرولاکتین تعداد گيرنده‌‌های LH روی جسم زرد تخمدان‌ها را افزايش می‌دهد و در نتیجه منجر به افزايش ساخت و ترشح پروژسترون در زنان می‌‌شود. به همین علت در کاهش شدید پرولاکتین اختلالات قاعدگی و ناباروری ایجاد می‌شود.

۲- افزایش پرولاكتين با مهار ترشح GnRH موجب مهار ترشح پالسي گونادوتروپين‌ها می‌شود و در نتیجه افزايش ناگهاني LH در وسط سيكل را متوقف می‌کند. اين امر منجر به عدم انجام تخمک‌گذاری و یا کاهش آن مي‌شود.

۳- پرولاكتين روند توليد آندروژن آدرنال را تحريك مي‌كند. افزايش آندروژن مي‌تواند سبب افزایش وزن و پرمویي گردد.

افزايش پرولاکتین اغلب ناشی از وجود تومور خوش‌خيم در قاعدة غدة هيپوفيز است، بنابراین توصیه می‌شود که برای تمام بیماران مبتلا به هایپرپرولاکتینوما، یک CT – اسکن یا MRI از منطقة sella turcica نیز انجام شود. علايم هيپرپرولاكتينمي در زناني كه در دوران شيردهی نیستند به صورت ترشح شير از پستان مشخص مي‌شود. پرولاكتينوما علت ۲۰-۱۵٪ موارد آمنورة ثانويه است. افزایش پرولاكتين ممكن است با اضطراب و افسردگي همراه باشد. براي رفع اين مشكل مصرف داروي بروموكريپتين یا کابرگولین (آگونیست‌های دوپامین) موفقيت‌آميز است اما در بعضي موارد نادر غده بايد برداشته شود.

قرص کابرلین و تخمک گذاری

نام ژنریک: کابرگولین
نام لاتین: Cabergoline
نام تجاری:®Cabaser® Dostinex
گروه دارویی- درمانی:
آگونیست گیرنده دوپامینی D2
آلکالوئید ارگوت

قرص کابرلین برای بیماری پارکینسون

ابتدا باید کمی در رابطه با این بیماری بدانیم، بیماری پارکینکسون به مرور افراد مبتلا را کم توان می کند و باعث میشود تا توانایی آنها در انجام کارها کم شود، در این بیماری سلول های مغزی که کار تولید دوپامین را بر عهده دارند از بین رفته و فرد دچار لرزش عضلات، عدم تعادل، و دچار شدن به بیماری های عصبی شود. این بیماری معمولا در سنین بین ۴۰-۷۰ سالگی به سراغ افراد میرود.

مصرف کابرلین برای بیماری پارکینسون

بالغین: روزانه ۱ میلی گرم (معادل یک قرص) به صورت تک دوز مصرف می شود. می توان در فاصله زمانی ۷ تا ۱۴ روز ۰٫۵ تا ۱ میلی گرم به دوز دارو افزود. دوز درمانی پیشنهادی بین ۲ تا ۶ میلی گرم در روز است.

طبیعی سازی سطح آندروژن ها و تنظیم چرخه قاعدگی در سندرم تخمدان پلی کیستیک

بالغین: ۰٫۵ میلی گرم در هفته مصرف می شود.

مکانیسم اثر:

کابرگولین یک مشتق سنتتیک ارگوت است که تمایل زیادی به گیرنده های دوپامینی D2 دارد و به عنوان یک آگونیست طولانی اثر گیرنده دوپامین، اثر می کند.
کابرگولین ترشح پایه پرولاکتین را مهار می کند.

فارماکوکینتیک:
بعد از مصرف خوراکی کابرگولین، طی ۲ تا ۳ ساعت به اوج اثر می رسد.
غذا تاثیری بر جذب دارو ندارد.
حدود ۴۰ درصد از دارو به پروتئین پلاسما متصل می شود.
نیمه عمر کابرگولین ۶۳ تا ۶۹ ساعت است.
در حدود ۲۰ درصد دارو از راه ادرار و ۶۰ درصد آن از راه مدفوع دفع می شود.
اثر طولانی دارو می تواند به دلیل دفع کند و نیمه عمر طولانی آن باشد.

مصرف قرص کابرلین برای سندروم پای بی قرار

این بیماری که تحت عنوان RLS  نیز شناخته میشود و اختلال بیخوابی در فرد ایجاد میکند. و در شخص مبتلا در ساق پای خود احساس مورمور شدن، گزگز شدن، درد میشود. و فرد برای تحمل این عوارض ناچار به تکان دادن پای خود میشود.

طبقه بندی در بارداری:

گروه B

برای دارو های گروه B در دوران بارداری مطالعات در حیوانات خطری را برای جنین نشان نداده است ولی مطالعات کافی در زنان حامله وجود ندارد؛ یا مطالعات در حیوانات بیانگر ایجاد عارضه جانبی در جنین بوده است ولی مطالعات کافی در زنان حامله خطری را برای جنین در سه ماهه اول بارداری نشان نداده است و شواهدی از خطر در مورد مصرف دارو در بقیه دوران حاملگی نیز وجود ندارد.

اشکال دارویی
قرص: ۰٫۵ میلی گرم و ۱ میلی گرم

موارد مصرف، روش و دوزاژ:
هیپرپرولاکتینمی یا بالا بودم میزان پرولاکتین (درمان اختلالات افزایش پرولاکتین چه به دلیل ایدیوپاتیک و چه به دلیل آدنوم های هیپوفیزی)

بالغین: شروع با دوز خوراکی ۰٫۲۵ میلی گرم ۲ بار در هفته یا کمتر از ۱ میلی گرم بر اساس سطح پرولاکتین سرم بیمار. افزایش دوز نباید زودتر از هر ۴ هفته انجام گیرد.

نکات با اهمیت در رابطه با مصرف قرص کابرلین

برای تنظیم دوز کابرگولین، اگر بیمار پاسخ درمانی به دارو نمی دهد یا هیچ نفعی از دوزهای بیشتر حاصل نمی آید، باید از حداقل دوزی که با آن بیشترین پاسخ مفید درمانی به دست می آید، استفاده شود.
هر چه دوز کابرگولین بیشتر باشد، میزان سرکوب ترشح پرولاکتین هم بیشتر است.
کابرگولین در بیماران مبتلا به میکروپرولاکتینوما یا ماکروپرولاکتینوما سبب کوچک شدن و چروکیدگی تومور شده است ولی هنوز به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.
اثرگذاری داروی کابرگولین از بروموکریپتین بهتر است و همچنین عوارض جانبی کمتری را نیز ایجاد می کند.
مسمومیت با کابرگولین می تواند سبب علائمی همچون احتقان بینی، سنکوپ یا توهم شود. برای درمان اقدامات اولیه و همچنین کنترل دقیق فشار خون در صورت لزوم، کافی می باشد.

قرص کابرلین برای چیست
موارد منع مصرف قرص کابرلین

حساسیت مفرط به دارو و مشتقات ارگوت
پرفشاری خون کنترل نشده
پرفشاری خون بارداری
دوران شیردهی
اکلامپسی و پره اکلامپسی
موارد احتیاط:
اختلال عملکرد کبد
کودکان
افراد با فشار خون بسیار پایین (به دلیل افزایش احتمال بروز افت فشار وضعیتی)

تداخلات دارویی قرص کابرلین

تقویت اثر داروهای کاهنده فشار خون در مصرف همزمان با کابرگولین، در نتیجه در صورت لزوم تجویز همزمان داروهای کاهنده فشار خون با کابرگولین، باید دوز داروهای ضد فشارخون تنظیم شود.
اثرات درمانی کابرگولین در مصرف همزمان با آگونیست های دوپامینی مانند فنوتیازین ها، بوتیروفنون ها، تیوگزانتین ها یا متوکلوپرامید کاهش می یابد.
مصرف همزمان کابرگولین با قرص های ضد بارداری خوراکی، داروهای منقبض کننده عروقی و پروپرانولول موجب تشدید خطر بروز انقباض های عروق محیطی می شود.

عوارض جانبی کابرلین

هر دارو به موازات ایجاد اثرات درمانی مورد نظر، ممکن است سبب بروز عوارض ناخواسته نیز بشود. اگرچه کلیه این عوارض در یک فرد مشاهده نمی شود ولی در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک معالج مشورت نمایید.
CNS: سردرد، سرگیجه، خواب آلودگی، افسردگی، عصبانیت، اضطراب، بی خوابی، خستگی
CV: افت فشار خون وضعیتی، سنکوپ، ادم محیطی، تپش قلب،
GI: تهوع، استفراغ، یبوست، درد شکم، خشکی دهان، اسهال، نفخ، بی اشتهایی
EENT: اختلال دید، خونریزی از بینی، ادم دور چشم
Other: دیس منوره، دندان درد، خارش، علائم شبه آنفلوآنزا، حملات گرگرفتگی

مصرف  کابرلین در بارداری و شیردهی

۲۴ مورد از ۲۰۴ بیمار دچار سقط ناگهانی شده و ۳ مورد تحت سقط القایی به دلیل ناهنجاری های جنینی قرار گرفتند. ۲ مورد از ۱۴۸ نوزادی که زنده متولد شده بودند دچار ناهنجاری های بارزی بودند، بنابراین مصرف کابرگولین در دوران حاملگی باید تنها در صورت مورد مصرف ضروری و واقعی انجام گیرد.
ترشح شدن کابرگولین در شیر مادر نامعلوم است. با توجه به اهمیت مصرف دارو برای مادر می توان در مورد قطع دارو یا قطه شیردهی تصمیم گرفت. استفاده از کابرگولین برای مهار و سرکوب شیردهی فیزیولوژیک توصیه نمی شود.
با توجه به اثر کاهنده پرولاکتین، کابرگولین با شیردهی منافات دارد. به همین دلیل از تجویز دارو به خانم هایی که تازه زایمان کردند و در حال شیردهی بوده یا قصد شیردهی دارند، باید خودداری نمود.

توجهات پزشکی – پرستاری:

افزایش دوز دارو باید هر ۴ هفته یک بار صورت گیرد.
سطح پرولاکتین سرم باید ماهانه اندازه گیری شود تا به حد طبیعی خود برسد (کمتر از ۲۰ میکروگرم بر لیتر در زنان و ۱۵ میکروگرم بر لیتر در مردان)
دوزاژ اولیه بیش از ۱ میلی گرم ممکن است سبب افت فشارخون وضعیتی شود. هنگام تجویز باید به فشارخون اولیه بیمار و مصرف سایر داروهایی که سبب کاهش فشارخون می شوند، توجه نمود.
درمان باید تا ۶ ماه پس از طبیعی شدن سطح پرولاکتین سرم ادامه یابد.

توجهات بیمار – خانواده:

در صورت بروز یا احتمال بروز حاملگی در طول دوره درمانی، پزشک خود را مطلع نمائید.
توصیه می شود برای جلوگیری از بروز سرگیجه یا سبکی سر ناشی از افت فشارخون وضعیتی، از تغییر ناگهانی پرهیز نمائید.
مصرف کابرگولین باعث سرگیجه و خواب آلودگی می شود، تا مشخص شدن تاثیر دارو از انجام فعالیت هایی که نیاز به هوشیاری دارند، بپرهیزید.

شرایط نگهداری از قرص کابرلین

دارو را در دمای ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد نگهداری نمائید.

اشتراک‌گذاری
140 نظر
  1. سلام عرض شد
    چهارماهه اقدام کردم برای بارداری ولی حامله نشدم دکتر رفتم پرولاکتینم تو ازمایش ها خوب بود ولی سینه م ترشح داشت قرص کابرگولین داد میخواستم ببینم این قرص خیلی ضرر داره؟و ایا ممکنه باعث بارداریم بشه؟

    1. سلام خیر ضرری ندارد منعی برای بارداری ندارد .

  2. سلام من کابرگولین مصرف میکنم قرص ضدبارداری هم برای کیستم میخورم!
    یعنی اینا تداخل داره؟خیلی ترسیدم
    انقباض عروق محیطی چیه؟؟

    1. سلام مصرف آن زیر نظر پزشک منعی ندارد.

  3. سلام…سه ماهه اقدام به باردارى كردم ولى نتيجه اى نداشت..بافوليكول هاى زيادى از۱۳تا۱۸ ولى نشد…اين ماه آزمايش هورمون و تيروئيد دكتر بهم داد انجام دادم ..دكتر بهم كفت ترشحات سينه دارى بهم قرص كابرلين رو داد هفته اى دوبار ..وقرص لتروزول وآمبول hmg هم مصرف كردم..آيا مانعى نداره ؟يكم سردرد و حالت تهوع وسركيجه دارم آيا از قرص كابرلين با اينكه تازه شروع كردم فعلا يكى خوردم..يا اينكه قرص لتروزول رو شبى سه تا خوردم از روز سه قاعدكى …قبلا لتروزول مصرف كردم ولى اينجورى نشدم شبى ۲ تا خوردم..

    1. سلام بله از عوارض قرص کابرلین است وجای نگرانی ندارد.

  4. سلام …جواب آزمايش من(Prolactin 85.79)هست…دكتر كفت خيلى بالاست…آيا مشكلى براى من نداره…؟

    1. سلام نگران نباشید با مصرف دارو مشکل شما برطرف می شود.

  5. آيا با قرص كابرلين خوب ميشم…؟؟؟آيا باردار ميشم يا كلا نازا ميشم؟؟؟جون خيليا رو ديدم همين مشكل رو داشتن ۶سال زندكى باردار نشدن تا الان…?

  6. سلام از اول بهمن کابرلین ۰/۵ هفته ای یکی مصرف میکنم باید ۱۹ بهمن پریود میشدم اما تا امروز نشدم،یعنی بخاطر قرص کابرلینه که قاعدگیم بهم ریخته؟

    1. سلام بهتر است اول تست بارداری انجام بدهید.

  7. باسلام یک ماهه کابرلین مصرف میکنم هفته ای یکی،۲۰ روزه پریود نشدم تست بارداری هم منفی بود،تا آخر فروردین باید قرص رو ادامه بدم
    سوالم اینه که چون این قرص میخورم تا فروردین پریود نمیشم؟مشکلی برام پیش نمیاد اینجوری؟

    1. سلام خیر پریود نشدن شما ربطی به مصرف قرص کابرلین ندارد باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای منظم شدن پریودی شما دارو تجویز شود.

  8. سلام من پرولاكتينم بالا بود دكتر بهم كابرگولين داد و ديروز آخرين قرص رو خوردم ايا از امروز ميتونم براي بارداري اقدام كنم؟ براي جنين مشكلي پيش نمياد؟ يا اينكه بايد يه مدتي صبر كنم؟

    1. سلام بله می توانید برای بارداری اقدام کنید منعی ندارد.

  9. با سلام.یک ماهه کابرگولین ۰.۵ مصرف میکنم.الان دچار اضطراب_ترس_کاهش اشتها_سرگیجه شدم.آیا مصرف قرص رو ادامه بدم؟

  10. باسلام.من سه ماهه برای بارداری اقدام کردم نشده هر سه ماهم آمپول HMJ استفاده کردم این دفعه دکتر تر قرص کابرگولین داده هفته ای نصف آیا بارداری با این قرص صورت میگیره آخه بالا نوشته باعث عدم بارداری میشه خیلی نگران شدم

    1. سلام نگران نباشید مصرف قرص کابرگولین مانع از بارداری نمی شود این قرص در خانم هایی که هورمون پرولاکتین بالا دارند با کاهش هورمون پرولاکتین باعث منظم شدن پریودی و به این شکل کمک به تخمک گذاری می شود.

  11. سلام من تو آزمایشی که دادم پرولاکتین ۸۵بود آیا این مانع بارداری میشه یا اینکه خطری واسه خودم داره؟

    1. سلام نگران نباشید خیر خطری ندارد با مصرف دارو مشکل شما برطرف می شود.

  12. باسلام میزان پرولاکتن من ۳۳ هستش ک رنج آزمایشگاه ۲۳ نشون میده
    ۳ ماه کامل کابرگولین مصرف کردم اما هیچ تغییری توی عدد پرولاکتینم ایجاد نشد میخوم باردار بشم چیکارکنم خیلی نگرانم

    1. سلام مشکلی ندارد می توانید برای بارداری اقدام کنید.

  13. باسلام تقریبا ۱۵ روز پیش برای بارداری اقدام کردم چند روزی هست حالت تهوع دارم و وقتی زیاد بایستم درد قسمت تخمدانم
    ممکنه باردار باشم و شرایط بدی داشته باشم؟میترسم چون پارسال یه سقط در هفته۷ داشتم
    ممنونم پاسخ بدین

    1. سلام نگران نباشید این علائم در زمان پیش از قاعدگی ودر زمان بارداری به علت تغییرات هورمونی طبیعی است اگر تا ۳ روز دیگر پریود نشدید آن وقت می توانید تست بارداری انجام بدهید.

  14. سلام کمبود ویتامین د شدید دارم و دارو استفاده نکردم و فهمیدم باردار شدم میخام بدونم این مدت ک خبر نداشتم واسه جنین مشکلی پیش نیومده؟خیلی هم پاهام درد میگیره ممکنه ارتباطی داشته باشه؟پیشاپیش متشکرم از پاسختون

    1. سلام نگران نباشید جنین ویتامین دی و تمام ویتامین های دیگر را از بدن شما می گیرد بدن خود شما دچار مشکل می شود وگرنه مشکلی برای جنین ندارد باید تحت نظر پزشک از قرص ویتامین دی ۵۰۰۰۰ هفته ای یک بار استفاده کنید.

  15. سلام من با پرولاکتین ۳۲ که از عدد نرمال آزمایشگاه ۱۰تا بالاتره و ناخواسته باردار شدم،آیا جنین من سقط میشه؟یه کیست کوچکم درتخمدان چپم داشتم نگرانم ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام خیر مشکلی برای جنین شما به وجود نمی آید.

  16. سلام .. تو رو خدا اگه میشه راهنمائیم کنین .. دکتر به من قرص کابرلین ۵ درصد داده ک بعد از جواب آزمایش شروع به خوردن کنم با فولیک اسید .. هفته ای یکی ..از دکترم یادم رفت بپرسم این قرص رو بعد از ناهار بخورم یا بعد از شام?? چون من الان یکی بعد از ناهار خوردم که شب فولیک اسید بخورم .. اگه میشه بگین اشکالی نداره ؟؟؟؟؟

    1. سلام خیر اشکالی ندارد.

  17. سلام و خسته نباشید خدمت تیم مشاوره ای عزیز.
    متوجه شدم وقتی سینمو فشار میدم یک مقدار ترشح کم شیرمانند داره. آزمایش دادم و
    ماه پیش پرولاکتین من ۵۹ بود (حداکثر نرمال رنج آزمایش ۲۹ بود) و تا الان ۴تا کابرگولین ۰.۵ خوردم. هفته ای یکی.
    اما هنوز هم وقتی سینمو فشار میدم کمی ترشح دارم. ترشح فقط تا ۲.۳ روز بعد از مصرف قرص قطع میشه و باز دوباره وقتی فشار میدم هست.
    حالت عادی ترشح ندارم و فقط موقع فشار دادن دارم.

    با این اوصاف که پرولاکتین اثر منفی روی بارداری داره ممکنه من با نزدیکی با جلوگیری طبیعی توی روزهای ۲۰تا ۲۳ سیکلم باردار بشم؟! جلوگیری طبیعی داشتم. نگران پیشاب هستم. الان روز ۲۹ سیکلمه و پربود نشدم هنوز. یکم اما امروز علائمش رو دارم. بی اشتهایی و یکمی کمردرد.
    البته ماه قبل هم چند روز دیر پریود شدم. چون خرداد ماه قرص اورژانسی خورده بودم.
    ماه قبل که ازمایش هورمونی دادم همه چی نرمال بود جز پرولاکتین.

  18. سلام. وقت بخیر. متوجه شدم وقتی سینمو فشار میدم یک مقدار ترشح کم شیرمانند داره. آزمایش دادم و
    ماه پیش پرولاکتین من ۵۹ بود (حداکثر نرمال رنج آزمایش ۲۹ بود) و تا الان ۴تا کابرگولین ۰.۵ خوردم. هفته ای یکی.
    اما هنوز هم وقتی سینمو فشار میدم کمی ترشح دارم. ترشح فقط تا ۲.۳ روز بعد از مصرف قرص قطع میشه و باز دوباره وقتی فشار میدم هست.
    حالت عادی ترشح ندارم و فقط موقع فشار دادن دارم.

    با این اوصاف که پرولاکتین اثر منفی روی بارداری داره ممکنه من با نزدیکی با جلوگیری طبیعی توی روزهای ۲۰تا ۲۳ سیکلم باردار بشم؟! جلوگیری طبیعی داشتم. نگران پیشاب هستم. الان روز ۲۹ سیکلمه و پربود نشدم هنوز. یکم اما علائمش رو دارم. بی اشتهایی و یکمی کمردرد.
    البته ماه قبل هم چند روز دیر پریود شدم. چون خرداد ماه قرص اورژانسی خورده بودم.
    ماه پیش آزمایش کامل دادم همه چیز نرمال بود به جز پرولاکتین.

    ۸ مرداد پریود شده بودم. روز ۲۰ تا ۲۳ سیکلم اصلا جز روزهای پرخطرم محسوب میشه؟ وباید جدا نگران پیشاب باشم؟

    1. سلام نباید نوک سینه خود را دستکاری کنید تا مادامی که این کار را انجام می دهید کاهش هورمون پرولاکتین به تعویق می افتد باید همزمان با مصرف دارو نوک سینه خود را دستکاری نکنید احتمال بارداری ضعیف است.

  19. سلام. میخواستم تشکر کنم از تیم کارشناس خوبتون که همیشه در کمترین زمان ممکن پاسخگو هستند و به دقت راهنمایی میکنند. ممنونم.
    خسته نباشید و خدا قوت.

  20. سلام خسته نباشین من ۸ماهی هست اقدام به بارداری کردم ولی نشد اول که آزمایش دادم برای اقدام دکتر بهم گفت پرولاکتینت خیلی بالا نیست قرص کابرلین داد گفت یه نصف یک هفته یک نصف هفته بعد یه تصف دوهفته بعد وبعد اون نصف و دباره نصف کنم ماهی یک بار ولی بعد از ۵ ماه دوباره آزمایش دادم گفت باز همون یکم بالاست حالا اندفعه دوتا قرص داده و گفت دوباره به همون منوال بخورم ایا به نظرتون اون طوری هم جواب میده چون گفت پرولاکتینت خیلی بالا نیست ولی ممکنه همین مقدارهم درباردار شدن تاثیر بزاره ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام خیر مشکلی به وجود نمی آورد باردار نشدن شما ربطی به این افزایش جزئی پرولاکتین که با دارو نیز کنترل می شود ندارد.

  21. سلام خسته نباشید من هورمون fshام بالاست یایائسگی زودرس گرفتم به خاطرهمین تخمک ندارم برا بچه دارشدن باید تخمک اهدایی بگیرم حالا همه کاراشو انجام دادم دکتربرام ازمایش پرولاکتیس نوشت بالا بود ام ارای نوشت مشکوک بود قرص کالبرین برام نوشت تا دوماه هفته یک دوم قرص بخورم روز سوم قاعدگی برم ازمایش دوباره ببینم پایین امده یانه قبلا قرص استروژن بامدروکسون پروژسترون میخوردم تا پریود بشم دکترگفت قرصتو نخور فقط کالبرین بخور پریود میشی حالا اگر پریود نشدم کی برم ازمایش

    1. سلام باید صبر کنید تا پریود شوید بعد روز سوم پریود آزمایش خون انجام بدهید.

  22. سلام اگر قرص کالبرین استفاده کردم ازمایش پرولاکتین روزسوم قاعدگی انجام دادام پایین نیومده بود میتونم ای بی افم انجام بده یا نمیشه براجنین خطر داره ممنون ازراهنماییتون.

    1. سلام بستگی به عدد هورمون پرولاکتین خون شما دارد بعد از انجام آزمایش می توان تصمیم گیری کرد.

  23. ,با سلام من سال پیش تیرماه سقط داشتم و تا چند هفته ی پیش از سینه ام شیر می اومد الان قرص کابولین با تجویز پزشک مصرف میکنم تا امروز که سی و هشت روزه پریود نشدم و تو این مدت چندین بار رازیانه مصرف کردم لطفا علت پریود نشدنم رو بگید بعدشم من روز سی دوم آزمایش بتا دادم منفی بود با تشکر

    1. سلام با توجه به شرح حال شما نباید از رازیانه استفاده کنید علت پریود نشدن شما بالا بودن هورمون پرولاکتین می تواند باشد اما اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید از تست بارداری استفاده کنید.

  24. سلام .رفتم ازمایش دادمواسه.پرولاکتین خیلی بالایی داشت۸۰۰بود.دکتربهم قرص کابولین تجویز کرده.ایا ممکنه کلا باردار نشم

    1. سلام نگران نباشید مشکل شما درمان دارویی دارد .

  25. سلام من دوماهه اقدام کردم برای بارداری این هفته رفتم دکتر وبهم کابرلین ۵/۰داد گفت هفته ای نصف بخورم ولی اشتباها این هفته یکی کامل خوردم قرصو .اگر از قبل باردار شده باشم وخبر نداشتم واین قرصو کامل خوردم ابا برای بارداری وجنین خطرناکه ؟

    1. سلام نگران نباشید خیر مشکلی برای جنین شما به وجود نمی آید.

  26. با سلام پرولاكتين من ٦١/١ بود الان ١ماهه استفاده كردم اما پريود نشدم آيا بايد بازم صبر كنم يا بايد برم دكتر براي پريوديم دارو جديد تجويز كنه

    1. سلام اگر بیشتر از ۱۰روز تاخیر در پریود خود داشتید وباردار نیز نبودید ان وقت باید به پزشک مراجعه نمایید .

  27. با سلام. من بیست و پنج روز پیش زایمان سزارین داشتم و بچه ی دومم رو بدنیا آوردم. به بچه ی اولم نوزده ماه شیر دادم، برخی اوقات زخم نوک سینه داشتم و بسیار اذیت می شدم، به همین دلیل و به تحریک اطرافیان تصمیم گرفتم که به بچه ی دومم شیر خشک بدهم. در بیمارستان چند ساعت پس از زایمان یک عدد قرص کابرگولین به من داده شد. یک روز بعد با در آغوش کشیدن نوزادم، نظرم عوض و تصمیم گرفتم به کودکم شیر خودم را بدهم، پرستار برایم شیردوش برقی آورد، دکتر زنان هم گفت که پنجاه پنجاه ست که دوباره بدنم شیر تولید کند، قرص شنبلیله برای افزایش شیر استفاده می کنم، هر روز هم پمپ می کنم، هفته ی اول از هر سینه یک یا دو قطره ی کوچک شیر می آمد ولی الان دو هفته است که هر چه پمپ می کنم هیچ شیری نمیاد، بسیار ناراحتم و از این که این قرص را خوردم پشمانم و گریه می کنم. سوالم این است که چه قرصی بخورم که در بدنم سطح پرولاکتین به حد تولید شیر برسد. بسیار ممنون می شوم که پاسخ مرا بدهید.

    1. سلام از قطره شیر افزا روزانه استفاده کنید و با مکیدن نوزاد بیشتر شیر مادر تولید می شود شیر دوش برقی نیز موثر است ‌

  28. سلام وقت بخیرمن کابرلینم ۳۲ بود و هیچ عوارضی نداشتم و تمام ازمایش های مربوط به تخمدان و تیروییدم خوب بود و دکتر بهم قرص کابرلین ۰/۵ هفته ای دو تا داد حالا پرولاکتینم اومده پایین ولی گلو درد دارم الان نزدیک ۴۰ روزه ممکن از عوارض قرص باشه؟؟؟
    و اینکه چیکار کنم دیگه بالا نره ممنون

    1. سلام باید تحت نظر پزشک معالج خود مصرف قرص را قطع کنید.

  29. سلام وقت بخیرمن کابرلینم ۳۲ بود و هیچ عوارضی نداشتم و تمام ازمایش های مربوط به تخمدان و تیروییدم خوب بود و دکتر بهم قرص کابرلین ۰/۵ هفته ای دو تا داد حالا پرولاکتینم اومده پایین ولی گلو درد دارم الان نزدیک ۴۰ روزه ممکن از عوارض قرص باشه؟؟؟
    و اینکه چیکار کنم دیگه بالا نره ممنون

  30. با سلام ..من یک ساله اقدام کردم به بارداری ولی خبری نشد ..یک بار آزمایش پرولاکتین و تیروئید دادم که پرولاکتینم ۸۵ بود ولی تیروئیدم خوب بود …با خوردن قرص کابرگولین پرولاکتینم اومد پایین ..ولی از بارداری خبری نبود …چند وقت پیش رفتم دکتر …آزمایش پاپ اسمیر و آزمایش پرولاکتین و تیروئید ازم گرفت …تو آزمایش پاپ اسمیرم زخم و عفونت داشتم دکتر بهم گفت یخ گذاری کنم ..که انجام دادم …وآزمایش پرولاکتینم ۴۶ و تیروئیدم ۶/۹بود …تخمدان هام سالم بودند …حالا میخواستم بپرسم مشکل من چیه که باردار نشدم ؟
    آیا از تیروئیدبالا باردار نشدم؟
    آیا از تیروئید که پرو لاکتینم میره بالا ؟
    آیا یخ گذاری برای من مشکلی پیش نمیاره ؟
    آیا زخم باعث ناباروری من شده؟
    لطفا کمکم کنید بدونم مشکلم چیه؟؟؟
    مرسی که همیشه هستین

    1. سلام باید از نظر تخمک گذاری بررسی شوید باردار نشدن شما ربطی به عفونت ندارد ضمنا با توجه به عدد هورمون tsh تیروئید که ذکر کرده اید باید برای کم کاری تیروئید خود تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید احتمالا مشکل شما مربوط به کم کاری تیروئید و تخمک گذاری می باشد.

  31. سلام ….من چه طوری از نظر تخمک گذاری بررسی شوم ؟؟برای کم کاری تیروئید بیست روزه قرص لووکسین دکتر بهم داده دارم استفاده میکنم .؟؟سونوی فولیکول روز دهم قاعدگی انجام دادم کیست نداشتم فولیکول های سمت راست ۴و۵بودند و سمت چپ ۴و۵و۱۳بودند …
    تخمک گذاری چطوری بررسی کنم؟؟

    1. سلام از شب ۱۴ سیکل قاعدگی تا ۲۰ سیکل قاعدگی می توانید از کیت تخمک گذاری استفاده کنید.

  32. سلام …ببخشید خیلی سوال میپرسم …کیت تخمک گذاری را از کجا بخرم …؟؟

  33. سلام ببخشید من ماه پیش اقدام به بارداری کردم اما چون پرولاکتینم ۷۷بود دکترم گفت ک بایستی قرص کابرلین هفته ای دو بار به دوز ./۵ ًو همزمان با این قرص هم قرص ال دی به مدت ۱ماه دادن تا باردار شوم،من برای پایین اومدن پرولاکتینم باید چند هفته کابرلین مصرف کنم؟ایا بعد پایین اومدنه پرولاکتین دارویی هم برای ثابت نگه داشتنش لازمه یا خیر؟درصورت لازم بودن قرص درزمان بارداری ایا قرص نگهدارنده خطرناک است؟

    1. سلام با توجه به شرح حال شما قرص ال دی برای شما مناسب نبوده زیرا این قرص مانع از بارداری می شود عدد پرولاکتین خون شما خیلی بالا نیست می توانید همزمان برای بارداری اقدام کنید.

  34. سلام من آزمایش دادم پرولاکتینم بالاتز عدد نرمال بود نگران شدم خیلی برای بارداری پرولاکتینم ۴۳ هست دکترم قرص کابولین ۰/۵ میلی گرم داده هر ۴ روز یک بار برای ۳ ماه آیا بعدز ۳ ماه پرولاکتینم پایین می آید؟؟؟و میتونم برای بارداری اقدام کنم
    چون بالا بودن پرولاکتین میگن مانع بارداریه

    1. سلام عدد پرولاکتین خون شما خیلی بالا نیست مشکلی ندارد می توانید برای بارداری اقدام کنید .

      1. سلام وقتتون بخیر. من چند ماهی میشه که عقد کردم، با آزمایش هورمونی فهمیدم کم کاری تیروئید دارم و پرولاکتین خونمم ۵۵ بود، پزشک زنان برام قرص کابرلین تجویز کردن و با فاصله سه روز نصفش رو خوردم و امروز آخریشو خوردم. دو تا سوال داشتم ازتون: یکی اینکه آیا تحریک توی رابطه میتونه باعث بزرگ شدن سینم شده باشه؟ و اصلا در حین مصرف این دارو تحریک شدن سینه و نوکش اثر منفی نداره؟ یعنی باعث بالا رفتن پرولاکتینم نمیشه؟و اینکه پزشک‌گفتن دو ماه بعد دوباره آزمایش بده‌ و‌من الان قرصم‌تموم شده برم دوباره قرص بخرم بخورم؟

  35. سلام من یه ماه پش رفتم دکتر بهم قرص کابرلین دادباقرص های کم خونی من الان یک ساله جلوگیریم نکردن دراون زمان هاهم از قرص های جلو کیریم استفاده نکردم ولی این ماه ده روز عادت ماهانم عقب افتاد حالابرای باردارشدنم چیکار کنم

    1. سلام بهتر است اول تست بارداری انجام بدهید.

  36. سلام یک ساله اقدامم.ماه پیش با سونو رنگی لوله رحمم که بسته بود باز شد . و پرولاکتین نرمال ۲۹ بود که واسه من ۳۳ بود . که این ماه دکتر ۶ تا کابرلین داد هفته ای دوتا بخورم ولی گفت که این ما جلوگیری کنم . یعنی اگه قرص کابرلین بخورم و اقدام هم بکنم و حامله بشم مشکلی پیش میاد؟؟

    1. سلام عدد پرولاکتین شما خیلی بالا نیست اگر بالای ۱۰۰ بود نباید اقدام می کردید بنابراین اقدام به بارداری منعی ندارد اگر باردار شدید نباید قرص را ادامه دهید .

  37. سلام من حدود یک ماه رفتم پیش دکتر و اون بهم قرص کابرگولین داد هفته ای یک عدد من بعد از استفاده حدود چهار روز از عادت ماهیانه ام گذشته بود که از بی بی چک استفاده کردم و یک خط صورتی با یک خط قرمز افتاد ولی چند روز بعد پریود شدم حالا این وسط گیر کردم ک باردار بودم ی ن

    1. سلام اگر به خون ریزی افتاده اید خیر باردار نبودید و پریود شده اید .

  38. سلام خسته نباشید میخواستم بگم ک من چند وقتیه وقتی ک نوک سینه مو فشار میدم یه چیزی شبیه شیر بیرون میاد خیلی ترسیدم رفتم دکتر واسم آزمایش پرولاکتین و سونوگرافی نوشت گفت همه چیز خوبه در ضمن من تیرویید کم کار دارم ک با دارو کنترل میکنم میخواستم بپرسم اگه همه چی خوبه پس چرا ترشح دارم

    1. سلام نباید نوک سینه خود را دستکاری کنید خود به خود جذب می شود.

  39. باسلام وخسته نباشید.ببخشید من تخمدان پلی کیستیک دارم.متفورمین میخورم.دوبارحامله شدم بامتفورمین ولتروزل هردوبار درهفته ۵و۶سقط شد..باردوم حاملگیم آاس آ شیاف وایزوپرین هم مصرف میکردم.بعدازسقط دوم ازمایش پرولاکتینم بالابود قرص کابرگولین دوهفته یکی مصرف میکنم.دکتر گفته تاسه ماه مصرف کن. وماه دیگه اقدام کن باوجود خوردن این قرص حاملگی اتفاق بیوفته عوارضی برای جنین وجودنداره؟؟؟؟؟واینکه علت سقطم چیه؟پرولاکتین یا مصرف نکردن متفورمین؟؟چون دکترم گفت بلید متفورمین روقط نمیکردی.آیا مصرف آس اس آ وایزوپرین عوارضی برای جنین نداره؟؟؟ممنون میشم پاسخ سوالاتم روبدید.

    1. سلام خیر ربطی به مصرف نکردن متفورمین ندارد نباید در دوران بارداری متفورمین مصرف شود علت سقط شما ممکن است به علت بالا بودن پرولاکتین رخ داده باشد بهتر است تحت نظر پزشک دیگری از نظر غلظت خون نیز بررسی شوید تا اگر نیاز باشد در دوران بارداری علاوه بر قرص آسپرین آمپول هپارین نیز تزریق کنید قرص ایزوپرین به علت عوارضی که می تواند داشته باشد در سه ماهه اول بارداری تجویز نمی شود .

  40. استفاده همزمان قرص اورژانسی و قرص کابرگولین مشکل ساز نیست؟

  41. سلام من دختر ۲۳ مجرد هستم .تقریبا دوساله ک پرولاکتینم میره ۲۰۰و پزشک بهم قرص کابر گولین داده ک سطح پرولاکتینم میاد پایین ولی با قطع دارو دوباره افزایش پیدا میکنه .
    من باید چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام بهتر است MRI از هیپوفیز انجام بدهید ‌ یک سری توده های خوش خیم ممکن است داخل هیپوفیز مغز باشند که باعث بالا رفتن پرولاکتین خون می شوند.

  42. سلام، من يكسال كه كم كاري تيرويد دارم، كه روزانه دارو مصرف ميكنم و كنترل شده ولي من ٦ ماه پيش پريودم براي دوماه عقب افتاد و ريزش موي شديد و چاقي ناگهاني داشتم، آزمايش خون بارداري منفي بود،دكتر آزمايش پرولاكتين نوشت، كه متاسفانه پرولاكتينم١٠٥ بود، به مدت ٦ ماه دارو مصرف كردم و به ١.٥ رسيد، بعد دارومو قطه و اقدام به بارداري كردم ولي الان٤ ماهه كه باردار نشدم، بايد دوباره مصرف كابرگولين رو شروع كنم؟ آيا سه ماه اول بارداري مصرف قرص كابرگولين براي جنين خطرسازه؟ اگه پاسخ بديد ممنون ميشم

    1. سلام علت باردار نشدن شما باید بررسی شود این طور نیست که حتما به هورمون پرولاکتین مربوط باشد .

  43. سلام پرولاکتینم ۵۹ بود .اگه باردار بشم. قرص هم مصرف کنم مشکلی برای جنین پیش نمیاد ؟

    1. سلام در دوران بارداری نیازی به مصرف دارو ندارید .

  44. سلام خسته نباشید
    بنده ازمایس پرولاکتین دادم ۷۹۱.۶۰بوددکتربرام۶عددقرص کابرلین تجویز کردن که هرسه روز یکبار مصرف کنم ویک ازمایش مجددپرولاکتین هم نوشتن حالامیخوام بدونم کی میتونم ازمایش بدم ایا باید فاصله باشه بین مصرف قرص وانجام ازمایش
    واینکه میتونم اقدام به بارداری کنم عجله دارم

    1. سلام بهتر است یک ماه فاصله باشد تحت نظر پزشک معالج خود باید مجدد آزمایش بدهید. همچنین می توانید همزمان اقدام به بارداری هم داشته باشید.

  45. سلام قرص کابرلین ۵میلی کرمی استفاده میکنم هر ۳روز نصف قرص بعد مصرف این دارو یبوست میشم چیکار کنم مشکل یبوستم حل بشه

    1. سلام دو قاشق غذاخوری خاکشیر با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و صبح ناشتا یا شب قبل از خواب میل نمایید مصرف میوه و سبزیجات تازه و مایعات را افزایش دهید.

  46. سلام خسته نباشید آیا همزمان با مصرف قرص داکسینکس می توان از بارداری جلو گیری نکرد و باردار شویم چون من شنیدم که در حین مصرف قرص داکسینکس از بارداری باید جلو گیری کرد ممنون

    1. سلام بله می توانید اقدام به بارداری داشته باشید.

  47. سلام روز بخیر. بنده یک سال و نیمه ازدواج کردم و بی نظمی قاعدگی هم داشتم .بهمن ماه متوجه شدم پرولاکتینم ۴۷ و ویتامین دی ۱۳ بود.. ک طی این مدت اقدام ب مصرف کابرگولین هفته ای یک قرص و ۵ روز قرص لتروزول کردم. ولی با اینحال موفق ب بارداری نشدم. قبلا توسط پزشکان ب مدت طولانی مدروکسی پروژسترون و ال دی و داستینکس و… انواع قرصا رو برای تنظیم قاعدگیم تجویز کردن.سونو واژینال هم سالم بود. چه اقدامی برای باردازی کنم ممنون

    1. سلام بهتر است همسر شما آزمایش اسپرم انجام بدهند.

  48. باسلام. من ۳۰سالمه و ۷ساله که باردار نشدم. و یک تخمدان دارم که اندومتریوز تشخیص دادن. وازمایش amhدادم یک دهم بود و دکتراگفتن باید با تخمک اهدایی باردار بشی. و شاید دچار یائسگی زودرس بشی. و یک پزشک به من کابرلین داد و ی دونه که هوردم دوهفته بعد پریود شدم. وقتی پریود میشهم یعنی تخمک دارم درسته؟ و امکانش هست خودم باردارشم؟

    1. سلام باید تحت نظر مرکز تخصصی ناباروری باشید تا پروسه درمانی خود را ادامه دهید.

  49. بازعرض سلام وخسته نباشيد دختري ٢٥ ساله هستم كه بخاطر اندومتريوز قرص وروژست ميخورم پرولاكتيم هم عدد ٥٠ را نشان ميدهد وترشح از سينه دارم ايا ميتوانم همزمان قرص وروژست وداستينكس رو باهم مصرف كنم چون بمخاطر اندومتريوز نبايد پريود بشم خيلي ممنون از وقتي كه براي ما ميگذاريد

    1. سلام باید مصرف دارو تحت نظر پزشک معالج شما باشد به این شکل نمی توان دارو تجویز کرد.

  50. سلام.۳۷ ساله هستم ۱۵ ماهه اقدام به بارداری کردم هنوز موفق نشدم.پرولاکتین خونم ۹۱۱ بود.الان کابولین مصرف میکنم هردوروز یکبار یک چهارم.ممکنه که این اختلال هرمونی باعث عدم باروری شده باشه.ویتامین دی ۳ زیر حد نرماله که آمپول ۳۰۰ هزار ماهی یک عدد تزریق میکنم.آیا تا پایان مصرف همه داروهام ممکنه باردار بشم؟

    1. سلام با توجه به سن شما و شرح حال ذکر شده بهتر است از داروهای تحریک تخمک گذاری تحت نظر پزشک استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید.

  51. من قرص کابرلين پنج استفاده ميکنم هرهفت روزيک عددوقرص گلوکوفاژکه دوره گلوکوفاژ تموم شده اماکابرلين هنوزه ومن الان چهل وشش روزازپريوديم گذشته وتست دادم منفي ميشه دوهفته پيش ازمايش خون دادم هم منفيه ممکنه ازقرصه ک پريودنميشم؟؟؟

    1. بله می تواند از عوارض قرص مصرفی باشد بهتر است به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

  52. با سلام …من پریودی نامرتب داشتم ازمایش دادم پرولاکتینم ۶۶ بود دکترم بمن کابرلین ۱ داد هفته ای دو نصفه بخورم.امروز نصف خوردم اما سرگیجه حالت تهوع و سردرد دارم …قرص و ادامه ندم؟؟؟؟ اخه باید دو روز دیگه نصف دیگه بخورم و دسترسی به دکترم نیست که بپرسم بخورم یا نه..چکار کنم؟؟؟؟

  53. سلام خسته نباشيد من بعد يه سقط دكتر كابرلين رو شبي دو تا پنج شب گفته كه بخورم ولي خيلي بي حال هستم برام خطري نداره

    1. سلام باید به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

  54. سلام من از وقتی شروع کردم به خوردن کابرلین، شکمم کار نمیده، الان دو هفته س فقط یکبار بزور کار داده، چیکار کنم؟ دارو رو قطع کنم؟ یا مسهل بخورم؟ البته از وقتی قرصو میخورم موهای زاید صورتم کمتر درمیاد

    1. سلام از میوه و سبزیجات تازه و مایعات زیاد استفاده کنید مصرف یک تا دو قاشق غذا خوری خاکشیر با یک لیوان آب جوش صبح ناشتا توصیه می شود.

  55. سلام من پرولاکتین۱۱۴۳هست خواستم ببینم باردار میشم دارم دارودرمانی میکنم

    1. سلام نگران نباشید با مصرف دارو مشکل شما برطرف می شود و می توانید تحت نظر پزشک اقدام به بارداری داشته باشید.

  56. سلام خسته نباشید قرص کابرکلین در روزای پریودیم مصرف کنم مشکل نداری

    1. سلام خیر باید طبق دستور پزشک معالج خود از این قرص استفاده کنید .

      1. سلام من پرولاکتین بدنم بالاس قرص کابرلین استفاد میکنم میتونم نزدیکی کنم؟

  57. سلام من پرولاکتینم ۱۵٫۳ بود و دکترم بهم کابرلین داده هفته ای یک عدد تیروئید کم کار هم دارم و متفورمین هم مصرف میکنم میخاستم بدونم این مقدار پرولاکتین تا چه حد نرمال نیست چون دوستان تقریبا بالای ۵۰ بودند و آیا من اشتباه میکنم در خواندن عدد آن؟

    1. سلام عدد پرولاکتین خون شما نرمال است .

    2. سلام من الان قرص کابرلین مصرف میکنم میخواستم بدونم میتونم نزدیکی کنم؟

  58. سلام خسته نباشید من۳۷سالمه پرولاکتینم۱۱۴۳بود.گفتن بالا هست.میشه بگین چقدر بالاست..قصدباردار شدن دارم.ایا.امکان داره باردار نشم..الان قرص کابرلین هرسه روزنصفی میخورم…لطفا راهنماییم کنید .

    1. سلام نگران نباشید می توانید ماه آینده تحت نظر پزشک معالج خود برای بارداری اقدام کنید .

  59. سلام وقت بخیر من ۲۸ سالمه و دخترمو ۵ ماه از شیر گرفتم پریودم از قدیم نامنظم بوده این ماه پزشکم برام ازمایش تیرویید …نوشتن تیروییدم لب مرز بود گفتن و هورمون پرولاکتینم ۱۰۲ یعنی خیلی بالاست الانم هر هفته نصف قرص کابرلین رو مصرف میکنم یعنی خوب میشم و پروییدام منظم میشه

    1. سلام نگران نباشید با توجه به شرح حال شما خیلی بالا نیست تا ۶ ماه بعد از پایان شیردهی طبیعی است .

  60. سلام.ممنون از زحماتتون.منم دکتر برام قرص کابرلین داده هفته ای یکی بخورم تا چهار هفته
    پرویید نمیشم سالی یه بار یا دوبار الان من این قرص مصرف کنم این ماه پرویید میشم یا نه؟باعث میشه پروییدیم باز بشه؟ممنون از پاسخ تون

    1. سلام در کسانی که هورمون پرولاکتین خونشان بالا است بله تاثیر دارد .

  61. سلام خسته نباشید.من پرولاکتین خونم بالاست.دارومصرف میکنم..چندوقتی.که.هنگام رابطه دارم واژنم.خشکه .ازچیه.میشه.راهنماییم.کنید.امکان.داره.ازدارو باشه.. بایدچکارکنم

    1. سلام بله موثر است می توانید از ژل لوبریکانت در هنگام نزدیکی استفاده کنید.

  62. سلام من پرولاکتینم ۵۹ و دکتر بهم کابرلین داده که هفته ای یکی مصرف کنم الان خودم میخوام برای اینکه بارداریم سریع تر بشه متفورمین بخورم
    خواستم بپرسم اینکارو کنم یا خیر
    اصلا مصرف این دوتا قرص باهم عوارضی داره
    و اینکه ربطی به سریع تر باردار شدنم داره یا نه

    1. سلام خیر نمی توانید بدون تجویز پزشک دارو مصرف کنید.

  63. سلام من ازمایش دادم و پرولاکتینم ۵۷ بود دکترکابرلین بهم داد و خواستم بیخیال مصرف شم
    ولی فک نمیکردم اینقد مهم باشه فراموش کردم باید از کی خوردنش رو شروع کنم وهفته ای چندبار
    میشه راهنماییم کنید

  64. سلام من ۵ ماه پیش یه سقط ۶ هفته ای داشتم یه ماه پیش به صورت اتفاقی متوجه شدم از نوک سینه هام ترشح آبکی میاد دکتر آز نوشت پرولاکتینم یه خورده بالا بود قرص تجویز کردن بعد سونو هم نوشتن انجام دادن کیست های ریز از نوع فیبروکیستیک خوش خیم وجود داره خیلی نگرانم احتمال داره زمینه ایجاد سرطان باشه؟ترشح سینم بخاطر کیسته یا پرولاکتین اینا ارتباطی باهم دارن؟

    1. سلام خیر نگران نباشید جزء توده های خوش خیم است .

  65. سلام روزتون بخیر
    من بخاطر پریود نشدن ب دکتر مراجعه کردم و پس از ازمایش متوجه شدم ک پرولاکتین بالادارم و قرص کابرلین ۵/.تجویز کرد ۱۰تادونه که هفته ای دوتا بخورم البته ماه قبل هم ۵تادونه تجویز کرد ک هفته ای یکی بخورم .
    در حال خوردن قرص ها پریود میشم ولی خونی ندارم
    ماه قبل هم درحال خوردن قرص ها بودم ک پریود شدم و بعداز تموم شدن قرص ازمایش دادم پرولاکتینم بالاتررفته بود دلیلش پریودی میتونه باشه؟؟؟؟؟
    امروز روز دوم پریودیمه ولی خونی ندارم زعفران هم خوردم فایده ای نداره بعداز سیکل ۷روزه ی پریودیم اگه اقدام ب بارداری کنم جواب مثبت میشه؟؟؟؟؟

    1. سلام مشکل شما به خاطر اختلالات هورمونی به وجود آمده است ماه آینده می توانید تحت نظر پزشک خود برای بارداری اقدام کنید.

      1. سلام من پرولاکتین بدنم بالاس قرص کابرلین استفاد میکنم میتونم نزدیکی کنم؟

  66. سلام من قرص کابولین۰/۵مصرف میکنم.۳شنبه تموم شده
    و دیروز پریود شدم وحالاباید قرص فمارز۲/۵مصرف کنممصرف اینا باهم مشکلی داره؟

    1. سلام اگر تحت نظر پزشک معالج خود استفاده می کنید مصرف آن منعی ندارد.

    2. سلام من ۴۷ ساله هستم و پرولاکتین ام بالا بود حدود ۶۰ به دلیل اینکه یکماه پریودم عقب افتاده بود دکتر همزمان برام دوعدد آمپول پروژسترون و قرص کابرلین تجویز کردن .بلافاصله با خوردن نصف قرص و زدن آمپول من پریود شدم .حالا تقریبا ۵روز هست پریود هستم با خونریزی نسبتا زیاد سوالم این هست که علت خونریزی متفاوت من نسبت به دفعات قبل چی هست واین موضوع خطرناکه ( همزمانی تزریق پروژسترون و مصرف قرص کابرلین).
      ممنون از زحمات وپاسخگویی مناسب شما به سوالات

  67. با سلام من پرولاکتینم ۵۸ بود دکتر کابرلین ۰/۵ هفته ای دوبار واسم تجویز کرده ولی افت فشار خون و بی حالی سردرد دارم میخواستم ببینم مشکلی نداره مننون میشم راهنمایی کنید .

    1. سلام باید به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

  68. سلام و عرض ادب
    حدود ۱ سال اقدام کردم برای بارداری و ۳۳ سالم هست در ازمایشم پرولاکتینم ۲۴ بود و رنج نرمال ۱۹ ترشح نداشتم ولی بعد معاینه و فشار زیاد سینم توسط دکتر چند قطره شیر داشتم و قرص کابرلین را تجویز کردن
    سوالم اینه که بعد فشاز زیاد سینم یک توده تیله ای شکل در سینم به وجود امده که تیرمیکشه همین طور زیر بغل هام
    ایا این خطرناک؟؟؟ خیلی نگران شدم
    قرص کلوگزاسیلین بهم دادن گفتن ممکنه سینت ابسه کرده باشه

    1. سلام به علت اقدام اشتباه و فشار زیادی که به سینه شما آورده شده این مشکل به وجود آمده نگران نباشید به مرور برطرف می شود.

  69. سلام من مجرد هستم و ۲۸ سالمه اختلال پریودداشتم رفتم ازمایش دادم پرولاکتینم بالا بود دکتر بم کابولین نیم داده دیروز ساعت دو و نیم ظهرخوردم امروز یکم کسل و سنگین هستم امکانش هست از علائم قرص باشه چهار تا قرص داده فعلا یکی خوردم.میخواستم بدونم این دارو با داروی رانیتیدین و دایمتیکون تداخل نداره البته اگه چهارپنج ساعت بعد مصرف بشه

    1. سلام خیر تداخلی ندارد در رابطه با عوارض دارو می توانید به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

  70. سلام.من الان دوهفته است که قرص کابرلین ۱میلی گرم استفاده میکنم.و دیگه جلوگیری ندارم برای بارداری ایا باردار میشم؟؟به قرص خوردنم ادامه بدم چون دکتر گفته ۸هفته استفاده کنم.بعدش من اصلا هیچ علائمی از پرولاکتین بالا ندارم ولی تو تمام ازمایشهام بالا بوده پرولاکتینم.چیکارکنم؟

    1. سلام مصرف قرص را ادامه دهید اگر باردار شدید مصرف قرص را قطع کنید .

      1. سلام وقتتون بخیر
        ببخشید من پرولاکتینم بالا هست و دکتر برام قرص کابرگولین رو نوشتن ولی اکثر ادم میگفتن تاثیر داستینکس خیلی بهتره ،میشه راهنمایی کنین من موندم چیکار کنم?

  71. سلام من پرولاکتینم ۱۲۲بود دکتر بهم کابرگولین داد هفته ایی یکبار ۸هفته بایدبخورم قرص پروژسترون هم داد برای تنظیم قاعدگی.ایابعدازمصرف کابرلین میتونم اقدام کنم یاباردارمیشم؟

  72. سلام خسته نباشید ..هورمن زنانه من بالاست با مصرف این قرص به حالت عادی بر میگرده ؟اگ قرصو قطع کنیم امکان برگشت داره ؟

  73. سلام من الان قرص کابرلین مصرف میکنم میخواستم بدونم میتونم نزدیکی کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *