چگونه شخصیت مردان را بشناسیم؟/ نیازهای مردان چیست؟!

آیا به نظر شما شناختن مردان کار دشواری است؟ آیا شما هم به عنوان یک خانم از برخی رفتارهای مرد زندگی تان سردرنمی آورید؟ با خواندن این مقاله تا حدی این مشکل برطرف خواهد شد:

قبل از هرچیز اجازه دهید به یک ویژگی مهم در مردان اشاره کنیم: شما قطعا صحنه ای در فیلم های دزدان دریایی را دیده اید که در آن یک اسکلت درون صندوقی از گنج خوابیده است! مردان دوست دارند آن اسکلت باشند! آن ها می خواهند روی تلی از وسایل شان بمیرند! خیلی از آن ها حتی دل شان نمی آید چسب زخم را نیز از روی پوست شان بردارند! بنابراین، شما نباید از آن ها بخواهید تا ریخت و پاش هایشان را جمع کنند.

آن ها بین کارت های فوتبالیست ها، CDهای فیلم، اسباب بازی های اکشن، ساعت ها، آلبوم ها و … گم می شوند! البته که برخی چیزها را باید جمع و نگهداری کرد؛ اما آن ها در اصل در پی نگهداری کردن نیستند. در واقع، آن ها با فکر این که در آینده وسایل شان با ارزش خواهد شد، تا زمان مرگ شان آن ها را نگه می دارند!

مردها درست همین قدر عجیب هستند! عجیب تر این که بیشتر آن ها را می توان در یکی از ۵ دسته زیر قرار داد. اگر مردی در زندگی شما است، با قرار دان او در یکی از این دسته ها می توانید انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

مرد رهبر
این نوع مردها بدون هیچ تلاشی، کاریزماتیک و جذاب اند. مرد رهبر معمولا مدیریت خانه و زندگی را بر عهده گرفته و در این کار بسیار موفق ظاهر می شود. اساسا او خوب می داند که چگونه شرایط را کنترل کند و به اطرافیان، به ویژه خانواده اش، حس امنیت بدهد.

نکته منفی ای که در مورد این نوع مردان می توان گفت، این است که شما مجبور اید آن ها را با دیگران شریک شوید؛ چرا که جذابیت آن ها به گونه ای است که دوستان و افراد زیادی به سمت شان جذب می شوند. در واقع او در هر جمعی مثل یک الماس می درخشد!

مسئولیت پذیر
این دسته از مردان معمولا آن قدر مسئولیت پذیر هستند که حتی خودشان را نیز نمی بینند! آن ها می توانند شما را مطمئن کنند که تمام کارها همان طور که باید، انجام خواهد شد. آن ها در کنار این اخلاق از تفریحات دسته جمعی و بودن در کنار خانواده بی نهایت لذت می برند.

لطیف
مقصد نهایی همه مردان این دسته، آغوش گرم خانواده و محیط منزل است. آن ها برای بازگشتن به خانه و گفتگو با شما تمام مدت روز، در محل کار لحظه شماری می کنند. آن ها معمولا به کیفیت زندگی بسیار اهمیت داده و معمولا سبک زندگی سالمی دارند. این دسته از مردان می توانند پدران فوق العاده ای نیز باشند.

 هیجانی
ورزش، بازی های رایانه ای، دورهمی و خوشگذرانی می تواند خلاصه زندگی او باشد. این مردان معمولا به خانواده خود توجه مالی می کنند تا توجه عاطفی. آن ها بودن در جمع دوستان را بسیار جذاب تر از قدم زدن دونفره می دانند. اگر مادیات و رسیدن به اهداف مالی در زندگی تان اولویت دارد، این دسته از مردان انتخاب مناسبی برای شما هستند.

حامی
مردان حمایت کننده از همان ملاقات اول این ویژگی خود را لو می دهند! شما به سادگی می توانید حمایت او را از تک تک رفتار و گفتار او حس کنید. او ترجیح می دهد مدیریت زندگی را به شما سپرده و تنها نقش حمایت کننده را ایفا کند. اگر در زندگی به دنبال یک تکیه گاه برای خودتان هستید این دسته از افراد انتخاب مناسبی نیستند. اما اگر به دنبال یک حامی و همراه خوب هستید این دسته می تواند انتظارات شما را برآورده کند.

البته این را در نظر داشته باشید که نمی توان یک مرد را به طور مطلق متعلق به یک دسته دانست. ممکن است مرد زندگی شما حتی ویژگی های تمام دسته ها را به صورت همزمان داشته باشد! این دسته بندی ها صرفا برای شناساندن روحیات مردان به صورت کلی است و هرگز نمی توان در مورد مردی آن را مطلق دانست.

نیازهای مردان را بشناسید!

احترام بگذارید
یکی از مهم ترین مسائلی که ذهن آقایان را درگیر می کند، میزان احترامی است که از همسر خود انتظار دارند. این نیاز در هرم نیاز های مزلو نیازی سطح بالاست. به عبارتی از آن دست نیاز هایی ست که اگر برطرف شود می توان سلامت روانی فرد را قابل دسترس دانست.
آنها شاید این مسئله را هرگز به زبان نیاورند، اما بی شک یکی از دلایل پرخاشگری ها و ناسازگاری های آن ها، عدم دست یابی به احترامی است که از همسر خود توقع دارند. همین که شما به افکار و عقاید و رفتارها و احساسات مرد زندگی تان احترام بگذارید، او را آرام خواهد کرد. اگر همسرتان می گوید که خسته است، سکوت و درک متقابل شما در آن لحظه پاسخی در جهت احترام گذاشتن به همسرتان خواهد بود. چند بار اتفاق افتاده که همسرتان بگوید که خسته است و شما با پافشاری زیاد به او می گویید که باید به خرید بروید؟
تشویق کنید
مردها عاشق این هستند که همسرشان آن ها را تحسین کند و فرق بین تشویق واقعی و تعریف و تمجید بی خودی را خوب درک می کنند. به جای تعریف های متملقانه در برابر اقوام و آشنایان که ظاهری کاملاً مصنوعی دارد، در خلوت خود به همسرتان بگویید که او بی نظیر است و از کارهایی که انجام می دهد مثال بزنید و بگویید: فلان کار را عالی به اتمام رساندی یا تو در انجام آن کار بی نظیری.
حواستان به خودتان باشد
تن صدایتان را طوری تنظیم کنید که همسرتان از صحبت کردن شما آرامش بگیرد. از کلمات وزین و عبارات محبت آمیز استفاده کنید. گاهی با صدای کودکانه با همسرتان صحبت کنید
بخشی از زندگی مردها، همسرشان است. شاید این اعتراف را از هیچ مردی نشنیده باشید که بگوید: زیبایی و ظاهر تو برایم مهم است چون دوستت دارم! اما واقعیت این است که مردها به دلیل علاقه ای که به همسرشان دارند، توقع دارند او را همیشه آراسته و مرتب ببینند. آن ها از این که همسرشان برای خودش وقت می گذارد و تلاش می کند تا زیبا به نظر برسد لذت می برند. کمی آرایش ساده و مرتب کردن موها شما را تا حد زیادی جذاب می کند.
بلند صحبت نکنید
فریاد زدن خوب نیست. کارهای مذموم مانند فریاد زدن و بلند صحبت کردن نه برای زن ها خوشایند است و نه برای مردها. وقتی که پیش همسرتان هستید، ملایم صحبت کنید. تن صدایتان را طوری تنظیم کنید که همسرتان از صحبت کردن شما آرامش بگیرد. از کلمات وزین و عبارات محبت آمیز استفاده کنید. گاهی با صدای کودکانه با همسرتان صحبت کنید.
همسرتان را تحسین کنید
چه کسی هست که نیاز به تشویق و تحسین نداشته باشد؟ مردها به دلیل حجم کاری و فشارهای زندگی که بر دوش آن هاست، شاید بیشتر نیاز به تشویق ها و تعریف های همسرشان دارند تا انرژی بگیرد و باانگیزه بیشتری برای خانواده شان تلاش کنند. تصور مردها این گونه است که اگر همسرشان به توانایی شان اعتماد داشته باشد می توانند از پس هر مشکلی در زندگی بربیایند. هدیه دادن چنین حسی به مرد زندگی تان، قطعاً کار سختی نخواهد بود. کافی است هر شب با چند جمله انرژی بخش او را تحسین کنید.
تشکر و قدردانی کنید
هرچند که همه مردها می دانند کارکردن و برآورده کردن مخارج زندگی یکی از وظایف شان است، اما دانستن وظیفه، یک مسئله است و نیاز به قدردانی یک مسئله دیگر. شاید کاری وظیفه خاص یک نفر باشد، اما بی شک قدردانی و تشکر باعث می شود او توان بیشتری برای کارش بگذارد و باکیفیت مطلوب تری به انجام کارش بپردازد. همان طورکه شما توقع دارید همسرتان کارهای خانه را که از صبح تا شب انجام می دهید ببیند و متوجه شود جای گلدان چینی روی میز را تغییر داده اید، و به شما خسته نباشید بگوید و تشکر کند که خانه را مرتب کرده اید، طبیعی است او هم توقع داشته باشد شما متوجه فعالیت های روزمره اش شده باشید. نکته مهم و مستتری که در این نوع قدردانی کردن ها وجود دارند، عزیزشدن شما در دل وجان همسرتان است.
احساس استقلال ایجاد کنید
حتماً شنیده اید که یکی از اهداف زندگی مشترک، استقلال زوج جوان است. این استقلال یک حس همیشگی و مداوم در طول زندگی است که اتفاقاً مردها را به شدت مجذوب خود می کند. هیچ مردی نیست که علاقه مند به استقلال نباشد. این بدان معنی است که مردها تمایل دارند برخی از کارها را به تنهایی و بدون آن که مورد نظارت قرار بگیرند، انجام دهند. به همین دلیل لازم است برخی اوقات اجازه بدهید همسرتان این حس استقلال را درک کند. اگر می خواهد یکی دو ساعت تنها باشد یا به تنهایی بعضی از خریدها را انجام بدهد، به حس استقلالش احترام بگذارید. مطمئن باشید این احترام متقابلاً به خود شما بر خواهد گشت.
از او حمایت کنید
شاید شما به عنوان یک خانم گمان کنید یکی از فواید ازدواج حس حمایت گری همسرتان از شماست. این دقیقاً در مورد آقایان هم صادق است. مردها هم نیاز دارند گاهی اوقات همسرشان حمایت شان کند.زمانی که همسرتان می خواهد تغییر شغل بدهد، ماشینش را عوض کند یا پای در یک معامله متفاوت بگذارد، به شدت نیازمند حمایت های شماست حتی اگر به زبان نیاورد. در این گونه مواقع همسرتان را با گوش دادن به صحبت هایش و جملات امیدبخش حمایت کنید. بی شک حس حمایت گرانه شما عامل موفقیت همسرتان خواهد شد و همین حس در طول زندگی شما را هم با دست حمایت گر همسرتان از هر آنچه دلتان را بلرزاند مصون نگه می دارد.
دوستت دارم را به هر روشی بگویید
تمایل به خواسته شدن در همه آدم ها وجود دارد. همه افراد چه مرد و چه زن تمایل به خواسته شدن از سوی همسرشان را دارند. این حس در مردها بیشتر است. هرچند که لایه بیرونی چهره مردانه سرشار از غرور است، اما خوب جمله دوستت دارم را می شنوند و این گونه جملات انقلابی در وجود آن ها پدید می آورد. با دیدن چهره اخمو و مردانه همسرتان تصور نکنید که جملات عاطفی را لوس بازی می پندارد. او را نوازش کنید و در گوشش بگویید که دوستش دارید. حتی اگر پلک هایش را روی هم بگذارد و غرق در یک ظاهر مردانه شود، اما بی شک در درونش عشق به شما فوران می کند.
نیاز جنسی
شاید این نیاز در بادی امر یک نیاز جسمانی به نظر بیاید، اما باید اثرات مثبتی که از یک رابطه ی جنسی مناسب با همسر، به دست می آید نیز مد نظر قرار داد. به قول استادی رابطه ی جنسی مناسب رابطه ای ست که در آن "دوستت دارم" با جسم بیان می شود. به عبارت دیگر نیاز به محبت که در بالا ذکر آن رفت از این طریق می تواند برآورده شود.

رابطه جنسی موفق و گرم، مهمترین رکن رضایت و آرامش در زندگی زناشویی است. درصد بالایی از طلاقها به دلیل سردی جنسی همسران اتفاق می افتد.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *