چه بیمارستانی را دوستدار کودك می گویند؟

 اقدامات ساده و مهمی بشرح ذیل در بیمارستان هاي دوستدار کودك انجام می شود تا مادران شیردهی موفقی داشته باشند. لازم است شما مادر گرامی با کارکنان بهداشتی درمانی همکاري کنید. در دوران بارداري اطلاعاتی در مورد شیرمادر از کارکنان بهداشتی کسب نموده، در کلاس هاي آموزشی شرکت کنید و براي شیردهی عزم تان را جزم کرده و آماده شوید.

– در این بیمارستان ها تا حد امکان از انجام سزارین، تجویز مسکن وآرام بخش اجتناب می کنند. مگر اینکه از لحاظ پزشکی ضرورت داشته باشد. پس خودتان داوطلب سزارین نباشید.

– تماس پوست با پوست را بلافاصله بعداز زایمان بین مادر و نوزاد فراهم می کنند. خودتان نیز همکاري کرده و تقاضاي این تماس را داشته باشید. چون این تماس موجب گرم نگهداشتن نوزاد و شروع زودرس تغذیه با شیرمادر می شود. تغذیه با شیرمادر را ظرف ساعت اول تولد شروع کنید.

– نوزاد را در تمام شبانه روز در کنار شما قرار می دهند که بتواند به راحتی و با اطمینان وامنیت با شیرمادر تغذیه شود.

– تغذیه انحصاري باشیرمادر را تشویق می کنند یعنی از دادن هر نوع ماده غذایی مثل آب،آب قند و شیرکمکی به شیرخوار خودداري می کنند مگر اینکه ضرورت پزشکی داشته باشد. این تغذیه انحصاري را تا پایان ۶ ماهگی باید ادامه دهید.

– براي نوزادانی که به دلایلی امکان تغذیه مستقیم از پستان را ندارند، شیر دوشیده شده مادر را بر حسب وضعیت مکیدن و بلعیدن او یا با لوله معدي، یا با سرنگ ،قاشق و فنجان به شیرخوار می دهند. از شیشه و پستانک استفاده نمی کنند.

– به شما توصیه می کنند که به علائم گرسنگی شیرخوار به موقع توجه داشته باشید و او را براساس میل و تقاضایش بطور مکرر(نه برحسب ساعت) تغذیه کنید تا تولید شیرتان زیاد شود.

– روش در آغوش گرفتن و به پستان گذاشتن صحیح شیرخوار را به شما آموزش می دهند که باید بخوبی رعایت کنید.

– پس از ترخیص در صورت بروز مشکلی در شیردهی با کارکنان بیمارستان تماس بگیرید. آنان براي حمایت از تغذیه شیرخوار با شیرمادر و حل مشکلات شیردهی کمک خواهند کرد.

 

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *