چند درصد از علل ناباروری مربوط به زنان است؟!

از نظر متخصصان علوم ناباروری، زوجی نابارور می باشند که اگر ۱۲ ماه پس از تصمیم جهت داشتن فرزند علیرغم انجام فعالیت جنسی طبیعی و بدون استفاده از روشهای پیشگیری، باردار نشوند.

البته این تعریف مربوط به شرایطی می باشد که زن زیر ۳۵ سال سن دارد و این مدت برای زن بالای ۳۵ سال ۶ ماه می باشد. البته ناتوانی در نگه داشتن حاملگی جهت یک تولد زنده نیز ناباروری تلقی می شود. معمولاً، زوجهای جوان سالم در طی یک دوره تخمک گذاری (یکماه) ۲۰% شانس حاملگی دارند.

مشکلات مردان علت ۴۰% از موارد ناباروری است که بیشتر مربوط به مواردی مانند اشکال در تعداد، میزان حرکت و شکل اسپرم ها است.
ناباروری علل مختلفی دارد و در بسیاری از بیماران, ناباروری ممکن است بیش از یک علت داشته باشد. 

زوج هایی با ناباروری اولیه به بیمارانی اطلاق می شود که سابقه حاملگی ندارند ولی در مقابل، بیماران با ناباروری ثانویه زوج هایی هستند که در گذشته باروری موفق داشته اند و ناباروری را پس از حاملگی های قبلی تجربه می نمایند.

 آمار در کشورهای مختلف تقریبا مشابه است و میزان توسعه یافتگی یک جامعه تفاوت چندانی در میزان آن ایجاد نمی کند. بعنوان نمونه در کشور انگلستان نیز میزان شیوع ناباروری به همین میزان می باشد.

از هر ۱۰۰ زوجی که فعالیت جنسی طبیعی (هر ۲ یا ۳ روز) بدون روشهای پیشگیری دارند ۱۶ زوج پس از گذشت ۱۲ ماه باردار نمی شوند.

در این کشور ۲۵% از ناباروری ها بدلیل مشکلات مربوط به ناباروری مردان گزارش شده است در حالی است که ناباروری های توجیه نشده علت ۲۵% از ناباروری ها می باشد.

مشکلات ناباروری زنان ۵۰% از مشکلات را به خود اختصاص داده است که ۲۵% آن مربوط به عدم تخمک گذاری در بیماران و ۲۵% درصد مابقی بدلیل مشکلات دیگر می باشد.

اشتراک‌گذاری
4 نظر
  1. من ۲ ساله بچه می خوام . اوایل خیلی افسرده بودم اعتماد به نفسم کم شده بود از همه پنهون می کردم باردار نمی شم ولی با خودم سنگامو واکندم دیدم دلیلی برای پنهان کردن نداره واقعا از همون موقع احساس سبکی بیشتری دارم هر کسی می پرسه می گم فعلا قسمتون نشده

  2. من ماه سوم اقدام باردار شدم ولی متاسفانه قلبش تشکیل نشد و هفته ۱۰ سقط شد. الان ۷ ماهه تواقدامم هنوز خبری نیست .

  3. ۸ ماه بعد از ازدواج حامله شدم و الان هم پسر گلم ۲ ساله است . مادر شدن نعمت بزرگیه . دامن همه سبز بشه ایشالا

  4. من ۲ ماه بعد از عروسی ناخواسته باردار شدم . سالگرد عروسیمون دخترم تو بغلم بود. با این که فرصت لذت بردن از زندگی دو نفره را نداشتم اما الان خیلی خوشحالم که گندم را دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *