چرا بعد از عکس رنگی دکتر برام سونوگرافی نوشته؟!/ تفسیر عکس رنگی رحم

سلام.من عکس رنگی گرفتم ولی نمیدونم وضعیتم خوبه یا بد. دارم از نگرانی میمیرم. توی عکس رنگیم نوشته که شکل و contour کاویته رحم طبیعی است. پاترن مخاطی لوله های فالوپ دو طرف طبیعی است. اسپیلاژ پریتونال ازاد دو طرفه مشهود است. تصویر filling defect در کورنه ی راست کاویته مشهود است که تنها در یک کلیشه رویت میشود کنترل سونوگرافی ترانس واژینال در روز ۱۲یک سیکل نرمال بدون وجود خونریزی هم زمان توصیه میشود. ممنون میشم کمکم کنین.

پاسخ از خانم دکتر عصمت مهدوی رادیولوژیست

لوله ها باز هستن و انسداد وجود نداره چیزی که توی رحم دیده شده ممکنه یک حباب هوا باشه که طی تزریق وارد رحم شده که مشکلی ایجاد نمیکنه فقط یک پولیپ رحمی هم درصورت وجود همین نما رو ایجاد می کند توصیه شده تا سونوگرافی بشین چون وجود پولیپ که یک ضایعه گوشتی در رحم هست باسونوگرافی اثبات میشه اگه سونو نرمال بود خیالتون راحت مشکل ندارین.

هیچ روش تشخیصی کامل نیست و ممکن است که برای تشخیص قطعی از چند روش مثل سونوگرافی، سی تی اسکن و یا ام ار ای هم استفاده بشه.

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. سلام میشه جواب عکس رنگی من رو هم تفسیر کنید ؟
    اندازه کاویته رحم در حد طبیعی است . تصویر یک filling defect در جدا لاترال چپ کاویته رحم دیده میشود و لوله فالوپ راست حاجب نشده ،انسداد ان در بخش فوقانی مطرح گردید .
    خواهش میکنم جواب بدید خیلی نگرانم ..

    1. سلام بخشی از لوله رحمی انسداد دارد باید به پزشک مراجعه نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *