پیشگیری از ناباروری ممکن است؟

شاید بیش از هزارها بار از رادیو و تلویزیون شنیده‌اید كه ۱۵ درصد مردم، مشكل نازایی دارند. در اینجا دو سوال مهم برای فردی كه مشكل نازایی دارد، مطرح می‌شود.

از كجا معلوم شده كه ۱۵ درصد مردم نازایی دارند؟

حال اگر سه درصد یا ۳۰ درصد بود، مگر فرقی می‌كرد؟

در مورد سوال اول كه ۱۵ درصد مردم در ایران نازایی دارند، حقیقتا این آمار از كتاب‌ها و نوشته‌های خارجی، استخراج شده است. یعنی ما در ایران، آمار دقیقی نداریم. حدس می‌زنیم ما هم مثل اروپایی‌ها باید ۱۰ تا ۱۵ درصد، نازایی داشته باشیم. به دست آوردن آمار نازایی در ایران، كار چندان ساده‌ای نیست. نمی‌شود تعداد مراجعین به مراكز نازایی را شمرد و تقسیم بر جمعیت كرد و درصد را به دست آورد. مثلا گفت، آمار نازایی در تهران ۲۰ درصد و در زنجان ۵ درصد است. اشكال این نوع آمار در این است كه معلوم است تعداد بیماران نازا در تهران، بیشتر است، زیرا مراكز نازایی در تهران بیشتر است و بیماران از جاهای مختلف كشور بیشتر به تهران می‌آیند. به همین ترتیب در زنجان هم كمتر است چون از آنجا برای درمان به جای دیگر می‌روند. در ضمن، بسیاری از زوج‌ها هستند كه مشكل نازایی دارند و اصلا به جایی مراجعه نمی‌كنند. مثلا یك فرزند دارند و بعد مشكلی پیدا شده دیگر بچه‌دار نمی‌شوند اما به دنبال درمان آن نیستند. اتفاقا این موارد، كم هم نیست. بنابراین برای اینكه بتوان فهمید چه میزان مشكل نازایی وجود دارد، باید مثلا شهر را به پنج قسمت شمال و جنوب و شرق و غرب و مركز تقسیم كرد و گروه زیادی بروند به خانه‌های مردم و سوال كنند كه آیا می‌خواهند بچه‌دار شوند و نمی‌شوند؟

به این ترتیب شاید بشود آمار نسبتا دقیقی به دست آورد. اما اگر این آمار را به دست آوریم و به رقم مثلا ۲۰ درصد رسیدیم چه خواهیم كرد؟ خیلی كارها می‌توان كرد. زیرا وقتی ۲۰ درصد مردم نازایی داشته باشند باید چند برابر مراكز فعلی، مركز نازایی داشت تا بتوان به این ۲۰ درصد كه جمعیت بسیار زیادی هستند، كمك كرد. میزان داروهای مورد نیاز را می‌توان حساب كرد و خیلی كارهای دیگر. اما دانستن این ۲۰ درصد برای مردم چه فایده‌ای دارد؟ می‌توان حدس زد برای آنها كه مشكل نازایی دارند این آمار نشان می‌دهد كه شما تنها نیستید. جمعیت زیادی مشكل شما را دارند و فكر نكنید كه شما خیلی بدشانس هستید كه در بین هزاران هزار نفر، این مشكل را پیدا كرده‌اید و از طرف دیگر به علت شیوع بالای این مشكل، خیلی‌ها به فكر شما هستند و حتما روز به روز راه‌های بهتری برای حل مشكلتان، پیدا خواهد شد. 

اما آیا می‌توان جلوی این شیوع بالا را مثل یك بیماری عفونی گرفت؟ در مورد نازایی، یك علت افزایش شیوعش در ۵۰ سال گذشته دیر ازدواج‌كردن و دیر بچه‌دار شدن است. آیا به راحتی می‌توان گفت زود ازدواج كنید و زود بچه‌دار شوید؟ گفتنش البته كه راحت است اما عمل كردن به آن، مساله دیگری است. امروزه نمی‌توان به دخترها و پسرهای جوان گفت، بروید زود ازدواج كنید. می‌خواهند درس بخوانند، دانشگاه بروند و خلاصه زن و مرد می‌خواهند نقش اجتماعی داشته باشند و چنین تصور می‌كنند كه ازدواج، مانعی برای این اهداف است. از طرفی امروزه ازدواج كردن به سادگی پنجاه سال پیش نیست.

مجموعه این عوامل و عوامل بسیار دیگر، موجب شده كه سن ازدواج و به تبع آن سن بچه‌دار شدن افزایش یابد. به‌خوبی می‌دانیم در خانم‌‌ها و حتی در آقایان، با افزایش سن، به‌طور واضح، قدرت باروری كاهش پیدا می‌كند. به این علل دانشمندان، امروزه دنبال راه‌هایی غیر از نصیحت و توصیه برای ازدواج زودهنگام در محدوده سن طبیعی ازدواج هستند، زیرا به‌نظر می‌رسد، نصیحت و توصیه، چندان كارساز، نبوده است. آیا راه‌های دیگری برای پیشگیری از نازایی وجود دارد؟ البته هست، اما نه خیلی زیاد. در كشورهای خارجی بیماری‌های عفونی لگن، در خانم‌ها، قبل از ازدواج، زیاد است. خوشبختانه در ایران، به آن اندازه نیست. این بیماری موجب چسبندگی اعضای لگن و متعاقب آن، نازایی می‌شود.

انجام ندادن اعمال جراحی غیرضروری در لگن در خانم‌هایی كه بچه‌دار نشده‌اند، می‌تواند یك روش پیشگیری باشد. زیرا این اعمال به‌ویژه اگر جراح با موضوع چسبندگی به‌خوبی آشنا نباشد بالقوه می‌تواند موجب چسبندگی لگن و مشكلات نازایی شود. 

اما امروزه، راه‌های بسیاری برای جلوگیری از چسبندگی پیدا شده كه بسیار موثرند و این‌طور نیست كه اگر مثلا فیبرومی در یك خانم جوان عمل شد، دیگر نازا شود. 

طرح مكرر این موضوع، چنان خانم‌های جوان را در ایران، ترسانده است كه حتی گاه در موارد ضروری هم، تن به عمل جراحی نمی‌دهند و خود را در برابر مشكل بزرگ‌تری قرار می‌دهند. شكی نیست كه هر روش درمانی مزایایی دارد و امكان دارد معایبی هم داشته باشد. 

این دو را باید در دو كفه ترازو سنجید. فقط نباید فراموش كرد كه علم پزشكی به سرعت در حال پیشرفت است، به‌خصوص علم نازایی و گاهی اوقات حرف شش ماه پیش، امروز اعتباری ندارد. علم بیماران نیز مانند علم پزشكان، باید به روز باشد.‌

 

● حتما بارها شنیده اید که …

پیشگیری بهتر و ارزان‌تر از درمان است. آیا این حرف در مورد نازایی صادق است؟ می‌توان گفت بله، اما احتمال آن كم است. مسلما مثل بیماری قلبی یا عفونی نمی‌توان بطور چشمگیری از نازایی پیشگیری كرد. مثلا در مورد بیماری قلبی می‌دانیم چاقی، سیگار گشیدن، نداشتن تحرك، رژیم غذایی نامناسب بسیار موثرند. خوشبختانه همه این موارد قابل پیشگیری هستند. سیگار را می‌توان ترك كرد، می‌توان به‌طور منظم ورزش كرد، غذاهای نامناسب نخورد و….

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

اشتراک‌گذاری
203 نظر
  1. سلام با عمل میکرو باردار شده ام الان در هفته سوم بارداری هستم و حساسیت شدیدی به دارو ها دارم به طوری که تمام بدنم حتی صورتم دچار کهیر های غول آسا میشود پزشکم با تشخیص حساسیت به آمپول پروژسترون آن را قطع و ب جای آن شیاف آ نرا تجویز کرده است ولی مشکل من همچنان باقی ست و با توجه ب اینکه در شهرستان زندگی می کنم و درسترسی ب دکترم را ندارم خاهشمندم راهنماییم کنید که آیا میتوانم شیاف هارا قطع کنم ؟ضرری برای جنین ندارد؟ ممنووووووون

    1. سلام بهتره با پزشک معالج خود مشورت داشته باشید تا در صورت صلاح دید داروی ضد حساسیت برای شما تجویز نماید.

  2. سلام.دوره ی قاعده گی من ۲۸ روزه.امروز روز ۲۸ هست و هنوز قاعده نشدم.می تونم تست بی بی چک رو امتحان کنم.خیلی نگرانم.احتمال بارداری هست؟

    1. سلام بله میتوانید تست بیبی چک بدهید.

  3. با سلام
    در هفته ۱۱ بارداری هستم از ابتدای بارداری لکه بینی (کم به رنگ قهوه ای ) داشتم در حدی که ترشح به لباس زیر سرایت نمیکرد . دکتر از ابتدا قرص دوفاستون ۱۰ تجویز کرده و هر ۱۲ ساعت مصرف میکنم . گاهی اوقات نزدیک به یک هفته هیچ اثری از لکه نیست و مجدد برمیگرده . ضمنا حدود چهار ماه قبل از بارداری سقط داشتم و لکه بینی و خونریزی باعث سقط شد البته زیاد بود و تا هفته ۸ بیشتر دوام نداشت . آیا همچنان از دوفاستون استفاده کنم ؟ آیا شیاف عملکرد بهتری نداره؟ خیلی استرس دارم لطفا راهنماییم کنید . سپاسگزارم

    1. سلام بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود قرص دوفاستون را قطع کرده و تا هفته ۱۲ بارداری فقط از شیاف پروژسترون استفاده کنید.

  4. سلام و خسته نباشید
    من در طول دو روز بیش تر از دو بار رابطه ی جنسی داشتم و فقط یک بار در این دو روز از قرص اورژانسی استفاده کردم
    آیا امکان باردار شدن وجود داره؟

    1. سلام احتمال بارداری ضعیف است.

  5. باسلام. من درهفته چهارده بارداری هستم والان به مدت یکهفته است که درد زیر دل وکمردارم همراه با لکه بینی به پزشکم مراجعه کردم سونو انجام دادوگفتش جنین سالمه و برام شیاف تجویزکرده شبی دوعد ویکفهته استراحت مطلق اما باگذشت چهارروز وبااستفاده ازشیاف لکه ها قطع میشن ولی دوباره ازسرنو شروع میشه
    لطفا راهنمایی کنید .باتشکرازشما

    1. سلام نگران نباشید بهتر است زیر نظر پزشک آزمایش انعقاد خون انجام بدهید و استراحت کافی داشته باشید و از داروهای خود استفاده کنید.

  6. یه رابطه جنسی که باعث شد کاندوم پاره بشه و اسپرم وارد واژن شد بعد از ده ساعت چهارتا قرص ال دی خوردم و چند ساعت بعدشم دوتا قرص لوونژسترول خوردم الان چهار تا قرص ال دی بخورم یا ن ؟ یه هفته هم به زمان پریودم مونده و اینکه بعدا چه کار کنم؟و در ضمن امکان بارداری وجود داره بازم ؟

    1. خیر نیازی به مصرف مجدد قرص ال دی نیست نگران نباشید احتمال بارداری وجود ندارد.

  7. سلام من در هفته ۱۰ بارداری بعد از نزدیکی خونریزی داشتم طبق نظر پزشک شیاف پروژسترون استفاده کردم .بعد از سونوگرافی که خون در جفت دیده شده بود قرص dupbastonهم نجویز کزدن من الان هفته یازدهم هستم و خونریزیم قطع شده تا کی باید داروها رو استفاده کنم؟ ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام بهتر است زیر نظر پزشک معالج خود مصرف قرص دوفاستون را قطع نمایید.

  8. سلام خانم دکترمن با یک خانم که دوروزه دوران پریودش تموم شده سکس داشتم و اسپرمم واردواژنش شده حالا بعد سکس چند قطره خون بر روی پوشاکش بوده،خواستم ببینم احتمال بارداری هست یانه؟خیلی ممنون

  9. سلام من هفته ۱۳بارداری هستم، هفته ۹سونو دادم جفت پایین بود، چند هفتگی مجددا سونو بدم، واینکه مکمل چ بخورم و ازاز چند هفتگی شروع کنم؟ با تشکر

    1. سلام فعلا باید از قرص اسید فولیک یک میلی گرمی استفاده کنید از هفته ۱۶ بارداری به بعد مکملهای ویتامینی دیگر تجویز میشود باید در ۳ ماهه دوم بارداری سونوگرافی انجام بدهید.

  10. سلام خسته نباشید ایا با انزال داخل دهان ولی منی رو قورت ندیم بریزیم بیرون باعث بارداری میشه من در طی دو هفته سه بار انزال داخل دهانم داشتم یک هفتس دلپیچه و تهوع کم دارم ایا احتماله بارداری هست؟؟

    1. سلام. خیر – بارداری به این شکل ممکن نیست.

  11. من و همسرم ۶ ساله ازدواج کردیم و تا الان بچه نمیخواستیم اما جلوگیری خاصی نداشتیم فقط من بعد از نزدیکی سریعا به دستشویی میرفتم.اما الان از ماه پیش تصمیم به بارداری گرفتیم .دقیقا در دوره تخمک گذاری به صورت هر شب یا یک شب در میان نزدیکی داشتیم وبعد نزدیکی هم حدودا ۲۰الی ۳۰ دقیقه بالشت زیر کمرم بوده و پاهام هم بالا گرفتم.الان از زمان قاعدگیم گذشته من مدت دوره هام ۲۶ تا ۲۸ روزه بوده همیشه…اما الان ۳۲ روز گذشته و هنوز پریود نشدم.دیروز رفتم آزمایش بارداری دادم که منفی بود!!در ضمن کمی عفونت قارچی دارم که برای درمان باید اقدام کنم…منتظر بودم تا نتیجه ازمایش معلوم بشه.این عفونت رو هم خیلی وقتها داشتم و با استفاده از قرص یا درمانهای متفاوت همیشه خوب میشدم….دلیل پریود نشدنم چیست…الان خیلی نگرانم…ایا میشه ازمایش هنوز نشون نده؟

  12. سلام ببخشید من هفته های اول بارداری لخته خون داشتم توی سونو نشون داد ولی لکه بینی خونریزی نداشتم بمدت یک ماه شیاف فرنوژست استفاده کردم حالا مشکلم رفع شده ولی جفتم پایینه گاهی درد زیرشکمی دارم ولی لکه بینی خونریزی ندارم دوباره دکتر شیاف داده ولی من شنیدم باعث دوجنسه شدن بچه میشه میخام استفاده نکنم احتمال سقط هست چیکارکنم؟

    1. سلام اگر لکه بینی ویا خون ریزی ندارید می توانید زیر نظر پزشک از شیاف استفاده نکنید باید استراحت کافی داشته باشید در ۳ ماهه دوم بارداری با افزایش رشد جنین جفت بالا می رود دردهای پریودی که گهگاهی به سراغ شما می آید طبیعی است وجای نگرانی ندارد.

  13. سلام من حدود دوهفته پیش با همسرم نزدیکی داشتیم پریودم نا منظمه وبرای تنظیمش قرص دفاستون مصرف میکنم الان ۴شب از قرصم مونده تا تموم بشه که بعدش باید پریودبشم الان چند روزه احساس نفخ شکم دارم و بعضی وقت ها سرگیجه دارم وزمانی که از پله بالا میام احساس نفس تنگی دارم بعضی وقت کمر درد دارم وروشکمم هم یک احساس درد خفیف ایا این علامت ها برای بارداری هستش یا نه لطفا راهنمایی کنید متشکرم از لطف شما

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید.

  14. سلام و عرض ادب ، ممنون از اينكه با دقت و سريع پاسخ ميدهيد، من در ١٢آذر سقط درماني داشتم ، ١٤دي ماه پريود شدم و امروز قطع شده، دكترم گفتن سه ماه بعد ميتونم اقدام كنم، ميخواستم ببينم يعني از بعد از پريودم در اسفند ميتونم اقدام كنم؟ و در اين مدت چه آزمايش ها و برسي هايي لازمه؟سپاس از پاسختون

    1. سلام بعد از پریودی در اسفندماه می توانید برای بارداری اقدام کنید ازمایش های لازم
      وبررسی توسط پزشک معالج درخواست می شود .

  15. سلام و عرض ادب ، ممنون از اينكه با دقت و سريع پاسخ ميدهيد، من در ١٢آذر سقط درماني داشتم ، ١٤دي ماه پريود شدم و امروز قطع شده، دكترم گفتن سه ماه بعد ميتونم اقدام كنم، ميخواستم ببينم يعني از بعد از پريودم در اسفند ميتونم اقدام كنم؟يا بايد از فروردين اقدام كنم؟ و در اين مدت چه آزمايش ها و برسي هايي لازمه؟سپاس از پاسختون

  16. سلام من برای تنظیم پریودم قرص دفاستون مصرف میکنم الان ۳روزه که تموم شد اما هنوز پریود نشدم معمولا ۲یا ۳روز بعد از تموم شدن قرص پریود میشدم این ماه هم دودفعه برای بارداری اقدام داشتیم حالت نفخ مانند دارم گاهی کمرم وهمه جای شکمم وزیر شکمم در خفیفی دارم مانند دردپریود اما دردهمش نیست ۴روز مونده بود قرص تموم بشه بی بی چک استفاده کردم منفی بود امروز هم بعد از ۳روز از تموم شدنم بی بی چک استفاده کردم منفی بود ممکنه اصلا بارداری اتفاق نیوفتاده باشه ؟؟؟یا زود از بی بی چک استفاده کردم کلاکی باید بی بی چک استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

  17. ببخشید هفته دهم بارداری هستم دچار بواسیر شدم پشتم خیلی درد داره و خونریزی میکنه؟؟
    آیا میتونم از پماد ام جی استفاده کنم؟
    منعی نداره استفاده کنم؟؟

    1. باید به پزشک جراح عمومی مراجعه کرده تا معاینه شده وبرای شما دارو تجویز شود .

  18. سلام تو رو خدا کمکم کنین.
    من تو هفته ششم بارداری هستم امروز صبح ترشحات قهوه ای همراه با خون داشتم رفتم اورژانس بیمارستان بهم آمپول پروژسترون تزریق کردن و شیاف سیکلوژست دادن و قرص ایزوپرین . از ظهر خون نمیاد ولی ترشحات قهوه ای رو هنوز دارم چیکار کنم ؟یعنی دارم سقط میکنم؟ لطفا راهنماییم کنین خیلی نگرانم

    1. سلام نگران نباشید با داشتن استراحت کافی ومصر ف دارو لکه بینی شما قطع می شود.

  19. سلام بعد از نز دیکی تا بارداری اتفاق بیفته چند وقت طول میکشه من با همسرم حدود یک هفته قبل نزدیکی داشتیم گاهی احساس درد در پهلوی سمت راستم دارم و گاهی وقت ها هم ترشح دارم ممکنه این دفعه بارداری اتفاق بیوفته یا نه چون سری قبلش بعد از نزدیکی علائم های خاصی داشتم ولی بعدش پریود شدم ؟؟لطفا راهنمایی کنید من الان سه ماه برای بارداری تو اقدام هستم اما باردارنشدم خیلی نگرانم ازمایشات قبل بارداری هم دادم سالم بودم لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    1. سلام باید صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت از تست بی بی چک استفاده کنید تا ۶ ماه برای باردار شدن شما زمان دارید.

  20. سلام من این ماه اقدام به بارداری کردم الان ۳روز از وقت پریودم گذشته ولی هنوز نشدم ولی از یک هفته قبل ترشحات زرد رنگ داشتم و گاهی هم درد کمر و درد داخل نافم وشکمم دارم که دردش زیاد نیست این علائم می تونه برای بارداری باشه یا نه لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    1. سلام بهتر است از تست بی بی چک استفاده کنید.

  21. سلام من ماه قبل اقدام به بارداری داشتم الان ۱۰روز از زمان پریودم گذشته امروز از تست بی بی چک استفاده کردم که خط خیلی خیلی کم رنگ نمایان شد که به صورت واضع دیده نمیشد ایا جواب مثبت شد یا نه واینکه چه زمانی ازمایش خون بدم ؟؟؟؟لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    1. سلام بهتر است ۳ روز دیگر مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  22. سلام من این ماه اقدام به بارداری داشتم الان ۱۰روز از زمان پریودشدنم گذشته کمردرد وترشحات زرد رنگ و گاهی درد شکم ومعده ونفخ شکم دارم پریودام هم منظم نبود که از قرص دفاستون استفاده میکردم با تجویز پزشک ۳ماه دیگه استفاده نکردم که در ۲دوره پریودم منظم بود ولی این دوره ۱۰روز از زمانش گذشته دیروز و امروز از تست بی بی چک استفاده کردم منفی بود آیا با این علائم باردار هستم یا نه ؟؟؟لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    1. سلام خیر باردار نیستید برای منظم شدن پریودی خود باید زیر نظر پزشک دارو مصرف کنید.

  23. سلام حدود ۱۱روز از وقت پریودم گذشته بعضی از علائم بارداری دارم امروز ازمایش بارداری دادم عددش ((۳:۰))بود آیا ازمایش زود انجام دادم یا اصلا بارداری اتفاق نیوفتاد لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام با توجه به تاخیر پریودی شما ومنفی بودن آزمایش خون شما احتمال بارداری وجود ندارد .

  24. سلام تروخدا ج بدید من از نگرانی و دلشوره اشکام بند نمیاد من پریودیام منظم و با دارو باردارشدم .سه روز از تاهیر پریودم آزمایش دادم ک بتا ۱۰۰ بود و بعدش ب دکتر م مراجعه کردم و برام پرلوتون هفته ایی یبار تجویز کرد دو هفته رو زدم تو هفته سوم یعنی یکشنبه شب وقتی رفتم دستشویی دیدم داره خون میاد خیلی ترسیدم بدو بدو اومدم خوابیدم سرجام بعدش دیگه هر بار دستشویی رفتم خونی نیومد تا صبحش ک رفتم سونوگرافی گفت ساک بارداریی روئیت نشد و دوباره برام سونو نوشت یعنی امکان داره سقط شده باشه?خیلی میترسم تروخدا جواب بدید.امروزم ترشحات قهوه ایی داشتم میتونم از پرستژن استفاده کنم فعلا ب دکترم دسترسی ندارم باید چیکار کنم???

  25. سلام خسته نباشید. من هفته دوازده بارداری هستم از هفته دهم تا حالا سه بار خونریزی شدید همراه با دفع لخته داشتم ولی هربار بعد از خونریزی که سونو انجام دادم همه چیز خوب و نرمال بوده و جنین و جفت یا ساک حاملگی تو وضعیت خوبی بوده پس چرا من ایقد خونریزی میکنم در ضمن روزی دوتا شیاف سیکلوژست هم استفاده میکنم استراحت هم دارم تو رو خدا بهم کمک کنین نمیخوام اتفاقی واسه بچم بیفته.

    1. سلام اگر علی رغم مصرف شیاف سیکلوژست دچار خون ریزی می شوید بهتر است از نظر غلظت خون بررسی شوید ضمنا بهتر است آمپول آن را تزریق کنید .

  26. Result806.0یعنی باردارم؟؟
    Nonpregnant<۱۰

  27. سلام من تو سونوی بارداریم زده تاریخ تقریبی زایمان۲.۱۷ ولی تو اون عکس کوچیکه زده ۲.۱۳ این تاریخ اولین سونوی بارداریمه. بعد امروز سونوی بیوفیزیکال دادم هفته بارداریمو زده ۳۶هفته تاریخ زایمان نزده ولی تو اون عکس کوچیکه به این ترتیب تاریخ زده
    دوم خرداد
    بیست و پنجم اردیبهشت
    یازدهم اردیبهشت که این تاریخ با تاریخ پریودم یکیه
    یکم خرداد

    1. سلام تاریخ زایمان شما از تاریخ اولین روز آخرین قاعدگی شما محاسبه می شود.

  28. سلام من پریودم نا منظمه خواستم بدونم چطوری زمان تخمک گذاری باید مشخص کنم ؟؟ این دوره حدود یک ماه عقب افتاده سونو انجام دادم مشکلی نداشتم ازمایش بارداری هم دادم که منفی بود دکتر بهم قرص متفورمین ۵۰۰داد روزی یک عددتا یک هفته بعدش روزی ۲تا قرص دفاستون داده تا پریود بشم قرص کلومیفن اوومید۵۰داد از شب سوم پریودی شبی ۲عددمصرف کنم با مصرف این قرص شانس بارداری این ماه چقدره؟؟؟و اینکه از کی باید اقدام کنم میخوام زودتر باردار بشم ؟؟لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    1. سلام با مصرف این داروها شانس باردار شدن شما افزایش می یابد باید از شب ۱۲سیکل قاعدگی تا ۲۲ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید.

  29. سلام من تاریخ ۱۸/۱/۹۷سونوی تشکیل قلب انجام دادم سن حاملگی ۷هفته و ۱روز بد درصورتی که براساس lmp ۸هفته و ۵ روز میشدم . الان برای سونوگرافی غربالگری اول کدومو باید ملاک قرار بدم؟سونو یا تاریخ پریودی؟۱۶بهمن ۹۶شروع پریودم بود.

    1. سلام باید تاریخ Lmp را ملاک قرار داد .

  30. سلام من الان حدود یک ماه از زمان پریودم گذشته دکتر بهم قرص دفاستون داده که شبی ۲عدد بخورم الان حدود ۴شب ازش خوردم که هنوز پریود نشدم فقط دیروز مقداری لک شدم ؟؟خواستم بدونم با مصرف قرص در زمان مصرف باید پریود بشم یا بعد از اتمام قرص ؟؟؟

    1. سلام بعد از اتمام قرص ها پریود می شوید اما مصرف ۱۰ عدد قرص کافی است اگر به لکه بینی افتادید باید قرص را قطع کنید تا به خون ریزی بیافتید.

  31. سلام به علت نامنظم بودن پریودم قرص کلومیفن از شب ۳پریود شبی ۲عدد تا ۵ شب باید مصرف کنم زمان تخمک گذاری برای بارداری از شب ۱۲سیکل قاعدگی تا ۲۲یک شب درمیان شد یعنی چطوری؟؟مثلا از شب اول پریودم حساب میشه تا ۱۲شب لطفا راهنمایی کنید ؟؟ احتمال بارداری چقدرمیشه با این روش لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام بله از روز اول پریودی باید محاسبه کنید .

  32. سلام دکتر برام قرص کلومیفن تجویز کرده از شب ۳پریودی از دیروز پریودم حالت لک بود آیا لک هم پریود حساب میشه یا نه از امروز حساب کنم برای خوردن قرص کلا از دیروز و امروز پریودم خیلی کم هستش نمیدونم چطوری و کی باید قرص بخورم یا اینکه برای خوردن قرص باید شدت پریود زیاد باشه یا نه لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    1. سلام باید از روز اول خون ریزی خود حساب کنید اگر به خون ریزی نیافتادید بهتر است برای اطمینان از تست بی بی چک استفاده کنید.

  33. سلام من حدود ۳ماه اقدام به بارداری دارم از چندماه قبلش هم قرص یدوفولیک شروع کردم به خوردن کمبود ویتامین دی هم داشتم دکتر بهم قرص داد ۱۰عدد هفته ای یک عدد خوردم ؟؟ آیا لازم هستش قرص آهن و قرص خون هم بخورم یا نه ؟قرص ویتامین دی هم ادامه بدم یا لازم نیست

    1. سلام بستگی به جواب آزمایش شما دارد من اطلاعی از گزارش آزمایش شما ندارم.

  34. سلام من پريودي منظمي ندارم و الان ١٥ روز از پريوديم ميگذره، چن وقت پيش با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم و من پرده بكارت هم دارم، ولي ميترسم بار دار باشم، بي بي چك هم استفاده كردم منفي بود، با مايع برخورد مستقيم نداشتم،ايا ممكنه حامله باشم لطفا سريع جواب بدين، ١٥ ١٦ روز گذشتع از پريوديم

  35. سلام برای اقدام به بارداری بعد از اقدام تا چند دقیقه نباید ازجا بلند بشن لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    1. سلام تا ۱۰ دقیقه کافی است.

  36. سلام در زمان اقدام به بارداری اگه بارداری صورت بگیره بعد از چند روز مشخص میشه ؟؟

    1. سلام بهتر است صبر کنید اگر تاخیر در پریودی داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  37. سلام من این ماه اقدام به بارداری داشتم قرص کلومیفن ۵۰مصرف کردم اقدامم از شب ۱۲سیکل تا ۲۲یک شب درمیان بود الان دندونم خیلی درد میکنه خواستم بدونم من می تونم دندانپزشکی برم یانه کی باید بفهمم بارداری اتفاق افتاد یا نه لطفا راهنمایی کنید ممنونم تاحالا ۲تا قرص ژلوفن هم مصرف کردم که آیا ضرر داره یا نه ؟؟؟

    1. سلام بله می توانید به دندانپزشکی مراجعه نمایید تا مشکل شما درمان شود اگر تاخیر در پریودی شما وجود داشت آن وقت از تست بارداری استفاده کنید.

  38. سلام خواستم بدونم لک لانه گزینی با لک قبل پریودی چه تفاوت هایی باهم دارن ؟؟؟؟

    1. سلام در زمان پریود لکه بینی به خون ریزی تبدیل می شود اما در لانه گزینی جنین فقط لکه بینی جزئی وجود دارد.

  39. سلام من پریودم ۶روزه عقب افتاده تقریبا ۵روزه ترشحات قهوه ای وزرد خیلی کم دارم و ۱۵روز هم از زمان آخرین اقدامم میگذره نفخ شکم درد معده دارم امروز تست زدم منفی بود؟؟؟احتمال بارداری هستش یا نه ؟؟یا زود از تست استفاده کردم

  40. سلام قرص ویتاگنوس برای زودتر نتیجه گرفتن بارداری بهتره یا کلومیفن ؟؟

    1. سلام بستگی به وضعیت و شرح حال شخص دارد.

  41. سلام توروخدا جواب بدین دارمداز استرس میمیرم
    . من باکره هستم تاریخ ۵ خرداد پریود شدم و تاریخ ۱۲ تموم شدم. تاریخ ۱۳ یه نزدیکی خیلی سطحی داشتم. مطمانم منی با واژنم تماس نداشت ولی به خاطر نگرانی از پیش آب ۴۸ ساعت بعد رابطه دوتا لژیونل ۰٫۷۵ رو باهم خوردم. با ابن اوصاف بارداری منتفیه؟ دو روز گذشته هنوز پریود نشدم. اگه پریود شم دیگه احتیاجی به تست و آزمایش نیست درسته؟ سوال دومم اینکه این دارو تا کی در خون من باقی میمونه ؟ چون واسه یه بیماری دیگه میخوام دکتر برم و نگرانم که تو نتیجه آزمایش مشخص بشه ازین دارو استفاده کنم. توروخدا زود جواب بدین

    1. سلام تا ۳ هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی زمان دارید تا پریود شوید.

  42. سلام خانم دکتر خسته نباشید- من این دوره قرص کلومیفن استفاده کردم- از روز ۸ دوره ام نزدیکی داشتم یک شب در میان- الان روز ۲۰ ام هستش و از دیشب دلدرد دارم و امروز لکه دیدم مثل خون بود- آیا خطر ناکه؟ چکار باید بکنم؟ خیلی زیر دلم درد میکنه و حالت نفخ داره- عین دلدرد پریودی دارم- تست گذاشتم خیلی کم رنگ منفی بود خواهش میکنم راهنمایی کنید
    ممنون

    1. سلام اگر تا ۳ روز آینده به خون ریزی نیافتادید بهتر است آزمایش خون انجام بدهید.

  43. سلام خسته نباشید تورو خدا جوابمو بدید.من ۲۷فروردین تا۲اردیبهشت پریود شدم.از۳اردیبهشت تا۱۲خرداد لکه بینی قهوه ایی داشتم و۲۰اردیبهشت یه رابطه سطحی داشتم اون بعد از ارضاشدن منیشو رو من ریخت.چون باکره هستم وارد واژنم نشد.از معقد هم چیزی وارد نشد.من بهد از پنج دیقه کلا شستم.بعدش ۳خرداد تا۹خردادپریود شده بودم.ازاون موقع تاحالا من هرروز از بی بی چک استفاده میکنم منفیه و۸خرداد و۱۳خرداد ازمایش بتا دادم.منفی بود.میخواستم بدونم احتمال بارداری هست یا نه؟

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  44. سلام خانم دکتر خهسته نباشید
    من خیلی نگرانم خواهش میکنم جواب بدین
    من این دوره کلومیفن مصرف کردم و الان روز ۲ پریودیم هست که فقظ لکه است و گاهی اوقات قطع می شود. ۵ روز قبل آززمایش بتا انجام دادم قبل از تاریخ موعد پریودیم بود منفی بود و بتا ۱ دهم بود. آیا لکه لانه گزینی هستش الان؟بتا رو زود انجام دادم؟ من خیلی نگرانم میشه لطفا بفرمایید چکار کنم ممکنه حامله باشم؟ سپاس

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر به خون ریزی نیافتادید آن وقت برای اطمینان از تست بی چک استفاده کنید.

  45. سلام خسته نباشید
    من سؤالی داشتم در مورد قرص کلومیفن آیا همراهش باید آمپول بزنیم؟ یا اینکه مصرف خود قرص کلومیفن کافیه؟ من دکتر بهم قرص کلومیفن برای بارداری داد که در زمان پریودیم استفاده کنم. اما آمپول ندادن.

    1. سلام شما نیازی به تزریق آمپول نداشتید اگر نیاز بود حتما پزشک معالج برای شما تجویز می نمود بنابراین فعلا قرص کلومیفن را شروع به مصرف کنید.

  46. سلام من این ماه کلومیفن استفاده کردم از ۱تا ۹اردیبهشت لک داشتم از ۱۰تا ۲۲ به خون تبدیل شد اما خیلی کم از ۲۲شدید شد تا الان امروز سونو دادم رحم ۳۵*۷۸ اکوی میومتریال نرمال ضخامت اندومتریال ۹mm تخمدان ها ابعاد پارانشیم نرمال است RO=33mm*22mm LO=29mm*24mm در کلدوساک مایع دیده نشد فولیکول غالب مشاهده نمیشود ؟؟؟خواستم بدونم ضخامت اندومتر م پایین هستش برای اقدام به بارداری ؟؟؟با این جواب سونو چرا خون ریزی دارم هنوز ؟؟؟

    1. سلام باید به پزشک مراجعه نمایید تا برای شما آزمایشات هورمونی درخواست شود .

  47. سلام خسته نباشید
    من ۱روز مونده به پریودم بیبی چک استفاده کردم که مثبت بود آیا امکانش هست که به خاطر وجود خون در ادرار مثبت نشون داده شده باشه؟میترسم بارداری خارج از زحم داشته باشم چون اصلا احساس حاملگی ندارم آخرین رابطم هم مال ۲۱ روز پیشه

    1. سلام مثبت شدن تست بی بی چک ربطی به وجود خون در ادرار ندارد نگران نباشید بارداری خارج از رحم علائم دارد که شما علائم آن را ندارید پس بهتر است استرس و نگرانی نداشته باشید.

  48. سلام خسته نباشیدمیخواستم بپرسم بهترین زمان برای آزمایش بتا کی هستش؟یکی میگه دوروزبعداز لقاح بکی میگه ۶روز بعد از تاخیر پریودی.واقعا نمیفهمم.میخوام روز دقیقو بدونم که جواب قطعی باشه.
    من ۳خرداد شدم و ۹خرداد پاک شدم.میخواستم بدونم دقیقا چندم آزمایش بارداری بدم؟میشه جوابمو زودتر بدید.خییییلی واجبه

  49. سلام واریکوسل گرید ۲فقط سمت چپ باعث ناباروری میشه یا نه ؟؟؟لطفا راهنمایی کنید

  50. سلام خسته نباشید تو رو خدا جوابمو بدید. من از۴خردادتا۱۰ خردادپریود شدم بعدش لکه بینی داشتم که آمپول زدم لکه بینیم برطرف شد.دوباره از۴تیر تا۱۰ خردادپریود شدم.که بازم لکه بینی دارم چند روزه لکه های قرمز مایل به قهوه ایی و صورتی کم رنگ دارم.واسه همین بی بی چک گذاشتم منفی شد.بهترین زمان برای اینکه آزمایش بتا بدم و جواب درستی بگیرم.کی هستش؟یعنی میخوام بدونم چندم برم واسه آزمایش بتا

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر به خون ریزی نیافتادید وفقط لکه بینی داشتید آن وقت بهتر است از تست بارداری استفاده کنید.

  51. سلام خسته نباشید شما گفتید تا یک هفته دیگر به خونریزی نیافتایدوفقط لکه بینی داشتید درآن صورت میتونید از تست بارداری استفاده کنید.ولی من این ماه پریود شدم بعد از پریودیم لکه بینی داشتم.اگه یک هفته دوباره به خونریزی بیفتم یعنی درماه دوبار پریود میشم.تو یه سایتی خوندم نوشته بود از اولین روز قاعدگی تا۲۵ روز بعد.یعنی منکه ۴تیر پریود شدم؛۲۵روز بعدش میشه ۲۸ تیر باید تست بتا بدم.آیا این چیز درسته؟

  52. باسلام وخسته نباشیدهفته دوازده بارداری دوقلوهستم ایانزدیکی کردن دراین دوران مانعی داره باتوجه به این که خودم وهمسرم به این نزدیکی نیازداریم درضمن خودم هم مشکلی تا حالانداشتم.

    1. سلام خیر با توجه به شرح حال شما داشتن نزدیکی منعی ندارد بهتر است پوزیشن شما طوری باشد که به شکم وکمر شما فشار زیادی وارد نشود ودخول عمیق نباشد.

  53. سلام خانم دکتر .من پربود نامنظمی داشتم از ماه اردیبهشت امپول پروژسترون زدم و دوفاستون و ویتاگنوس خوردم دکتر گفت .الان دوماهه ۲۸ روزه شده سیکل.از خرداد اقدام کردم و الان تیر هستیم دومین ماهه پریود شدم و اقدامم بی نتیجه بود .همسرم‌موتیلیتی اسپرمش a+ b رو زده بود ۳۵ درصد که دکتر گفت پایینه کمی .بنظرتون چیکار کنم زود نتیجه بگیرم .ماه تیر روزهای ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۴ ۱۵ ۱۷ ۱۹ ۲۱ رو مقاربت داشتم .ترخدا کمکم کنید .واریکوسل داشت همسرم‌عمل کرد دو ساله .

    1. سلام در تایم تخمک گذاری خود یک شب در میان باید برای بارداری اقدام کنید زیرا داشتن نزدیکی هر شب به صورت پیوسته اسپرم ها را ضعیف می کند باید از شب ۱۲ سیکل قاعدگی تا ۲۰ یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید .

  54. سلام خسته نباشید.۶روز به زمان پریودم مانده با همسرم نزدیکی داشتم ایا احتمال بارداری هست؟؟ممنون میشم جواب بدبد

    1. عزیزم احتمالش ضعیفه اما هست

  55. با سلام و خسته نباشید روز شانزدهم پریودیم کیت تخمکگذاریم دوخط پررنگ شد شانزدهم و هیجدهم نزدیکی داشتم روز سی و یکم پریودی ازمایش بتا عدد ۲۸بود سه روز بعد تکرار کردم عدد بتا ۱۱۷ شد دکترم میگه این عدد خیلی کمه با توجه به اینکه ۱۰ ماه قبل در هفته پنجم سقط به خاطر عدم رشد جنین داشتم خیلی نگرانم و اینکه هیچ علایم بارداری ندارم

    1. سلام با توجه به تیتر صعودی بتای خون شما که نرمال است جای نگرانی وجود ندارد.

  56. خانم دکتر موتبلیتی اسپرمش کم نیست؟ ضعیفه اسپرماش؟ چون زده بود نرمال موتیلیتیa+ b بزرگتز از سی و دو تا ۸۰ درصد که همسرمن ۳۵ بود .میترسم مشکل باشه

  57. با سلام خانم دکتر .من قرص فلوکسامین برای اعصاب یک عدد به دوز ۵۰ میخورم .دوماهه اقدام کردم ابا برای بارداری مشکلی نداره ؟ نمیتونم ترک کنم ده ساله مصرف میکنم در طی بارداری مشکلی ندارد؟.با تشکر . .

    1. سلام به محض مثبت شدن تست بارداری باید به پزشک معالج خود مراجعه نمایید تا در صورت صلاح دید پزشک مقدار دوز دارو برای شما تعیین شود.

  58. باسلام خانم دکتر من از خرداد اقدام کردم زیر نظر دکتر به دلبل تنظیم نبودن پریودم قرص دوفاستون رو از روز پونزده پریودی به مدت ده روز طی سه ماه در هر دوره استفاده کنم.الان دوماهه اقدام کردم خرداد و تیر و بی فایده بود و دو دوره از دوفاستون رو مصرف کردم .البته سیکل قاعدگیم ۲۸ روزه شد .این ماه که سومین دوره از دوفاستون رو باید بخورم به جای ده عدد قرص نه عدد دارم .یکی از قرص ها به احتمال زیاد باز شده و افتاده .مشکلی داره ابن ماه نه تآ قرص بخورم از روز ۱۵ پریودی؟ و اینکه خیلی میخام بچم پسر بشه و این ماه نتیجه بگیرم انشالله.

    1. خیر مصرف ۹ عدد قرص دوفاستون مشکلی ندارد.

  59. با سلام .من بعد از اتمام پریودم که فقط دو روز بود و دیگه نشد و تا ششمین روز صبر کردم و اقدامم رو شروع کردم .خواستم که یک روز در میان شروع کنم تا بیستم.اما همسرم یک روز درمیون بعضی روزها دوبار میشه مقاربت .ایا از کیفیت اسپرم کم میکنه ؟ هر روز مقاربت نداریم اما یک روز در میون بعضی روزها دو بار مقاربت در روز میشه.مشکلی داره?.و اینکه موتیلیتی a+b اسپرم همسرم ۳۵ درصده که نرمال باید از سی و دو بالاتر و از هشتاد کوچکتر باشد .ایا مقدارش ضعیفه؟ واریکوسل رو دو سال پیش عمل کرد.

    1. سلام بهتر است در تایم تخمک گذاری خود یک شب در میان یک بار انزال صورت بگیرد.

  60. سلام من ماه قبل کلومیفن خوردم برای بارداری اما نشدم حدود یک ماه به خون ریزی شدید افتادم سونو دادم سالم بودم برای قطع خون ریزی دکتر بهم ال دی داد ۲ بسته گفت بعد از اتمام بسته اول یک هفته بعد بسته دوم شروع کن الان دوروز از اتمام قرصم گذشته هنوز نشدم اگه تا یک هفته دیگه که باید بسته بعدی بخورم حتما باید قبلش پریود بشم یا نه اگه نشدم هم بخورم یا نه چیکارکنم ؟؟

    1. سلام بهتر است صبر کنید تا پریود شوید.

  61. سلام خواستم بدونم قرص زینک باعث افزایش کلسترول بد میشه یا نه وکسی که کلسترولش بالاست قرص استفاده کنه ضرر داره یا نه ؟؟؟؟

  62. خانم دکتر تحرک اسپرم a+b موتیلیتی ۳۵ درصد کمه؟ اسپرم ضعیفه؟

  63. سلتم خسته نباشید.تورو خدا جوابمو بدید.من۲۷فروردین تا۲اردیبهشت پریود شدم.بعدش از ۳اردیبهشت تا ۱۲ خردادلکه بینی قهوه ایی داشتم.و۲۰ اردیبهشت یه رابطه سطحی داشتم که بعداز ارضا شدن منیشو رو من ریخت از معقدم چیزی وارد بدنم نشد.وارد واژنم نشد. چون باکره هستم بعید به نظر میرسه که چیزی وارد شده باشه.چون من بعدپنج دیقه تا یع حدودی شستم خودمو..فکر نکنم چیزی مونده باشه.۴خردادتا۱۰خردادپریودشدم.۸خرداد و۱۳خردادآزمایش بتا دادم۱/۵بود.یعنی منفی بود.تیرماه هم۴تیر تا۱۱تیر هم پربودشدم.و روز سوم پریودی سونو گرفتم که نوشته بود رحم ریزش داره.وبعدش لکه بینی قهوه ای داشتم وپاک شدم بعدش.بعدش دوباره ۲۰ تیر تا۲۶تیر پریود شدم.و چند روز لکه بینی داشتم دوباره پاک شدم.من ۲۰ تیر دوباره آزمایش بتا دادم.۱/۳بود.یعنی منفیه.میخواستم بگم یعنی من باردارم؟.آیا احتمال بارداری وجود داره؟.چرا از۱/۵شد۱/۳؟.یعنی بارداری خارج رحمی؟.
    خواهشا بگید چرا از۱/۵شد۱/۳؟

  64. سلام خسته نباشید.تورو خدا جوابمو بدید.من۲۷فروردین تا۲اردیبهشت پریود شدم.بعدش از ۳اردیبهشت تا ۱۲ خردادلکه بینی قهوه ایی داشتم.و۲۰ اردیبهشت یه رابطه سطحی داشتم که بعداز ارضا شدن منیشو رو من ریخت از معقدم چیزی وارد بدنم نشد.وارد واژنم نشد. چون باکره هستم بعید به نظر میرسه که چیزی وارد شده باشه.چون من بعدپنج دیقه تا یع حدودی شستم خودمو..فکر نکنم چیزی مونده باشه.۴خردادتا۱۰خردادپریودشدم.۸خرداد و۱۳خردادآزمایش بتا دادم که هردو۱/۵بود.یعنی منفی بود.تیرماه هم۴تیر تا۱۱تیر هم پربودشدم.و روز سوم پریودی سونو گرفتم که نوشته بود رحم ریزش داره.وبعدش لکه بینی قهوه ای داشتم وپاک شدم بعدش.بعدش دوباره ۲۰ تیر تا۲۶تیر پریود شدم.و چند روز لکه بینی داشتم دوباره پاک شدم.من ۲۰ تیر دوباره آزمایش بتا دادم.۱/۳بود.یعنی منفیه.میخواستم بگم یعنی من باردارم؟.آیا احتمال بارداری وجود داره؟.چرا از۱/۵شد۱/۳؟.یعنی بارداری خارج رحمی؟. خواهشا بگید چرا از۱/۵شد۱/۳؟

    1. سلام جواب آزمایش خون شما منفی است.

  65. سلام من هفته سیزدهم بارداری هستم. دو روزه ترشحاتم خیلی زیاد شده. بصورت ترشحات مخاطی اما نه خیلی غلیظ
    چسبنده هست و مقدارش زیاده بصورتی که در حالت بی تحرکی هم ممکنه اتفاق بیفته
    آیا مشکلی هست؟
    نشت کیسه آبه؟

    1. سلام خیر ربطی به کیسه آب ندارد این ترشحات واژن در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی افزایش می یابد اگر سوزش وخارش ندارید مشکلی وجود ندارد.

  66. باسلام خانمی هستم که این ماه با داروهای تخمکگذاری اقدام به بارداری کردم امپول اچ سی جی هم روزی که فولیکولم خوب بود تزریق کردم دو روز بعد نزدیکی داشتم ولی الان نزدیک پانزده روز ه که از وقت عادتم مگذره و هنوز عادت نشدم تادیروز هم چندبار چک بی بی استفاده کردم همشون منفی بود الان امکان داره که حامله باشم.

  67. باسلام،من چند ماه پیش برای اقدام به بارداری ،دکتر مراجعه کردم خانوم دکتر معاینه کردن و تشخیص زخم دهانه رحم دادن ،دارو و انتی بیوتیک دادندتا قبل بارداری مداوا شم .سه ماه بعددوباره مراجعه کردم .این دفعه ترشحات سبز کم رنگ داشتم ولی اصلابو نداشت خارش هم نداشتم.دکترم که معاینه کرد گفت که خوب شدی عفونت نداری ولی از اون موقع من ترشحات را گاهی سبز کم رنگ گاهی بی رنگ دارم حالا به نظر شما من چه نوع عفونتی دارم ؟چه دارویی باید بخورم؟

    1. سلام اگر تمایل داشتید با شماره مشاوره مامایی داخل سایت تماس بگیرید تا شرح حال کامل شما گرفته شده و راهنمایی شوید .

  68. سلام من الان دوماه که ال دی مصرف میکردم حدود ۲یا ۳هفته میشه درد خفیف در هردو سینه ام دارم وقتی دست میزنم درد خفیف حس میکنم ولی دست نزنم دردی ندارم دکتر هم رفتم معاینه کرد گفت چیز خاصی نیست ولی یک سونوگرافی نوشت هیچ تغییری در رنگ یا سایز سینه ندارم خواستم بدونم علتش چیه ؟؟واینکه در زمان مصرف ال دی نزدیکی اگه صورت بگیره بارداری اتفاق میوفته یا نه با تشکر

    1. سلام علت درد سینه شما مصرف قرص ال دی است در زمان مصرف قرص ال دی می توانید نزدیکی داشته باشید این قرص مانع از بارداری می شود به شرط آنکه ۲۱ عدد قرص را در زمان ۲۱ روز استفاده کنید.

  69. .سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال دارم.من ۲۰ اردیبهشت یه رابطه سطحی داشتم. بعدازارضا شدن منی رو رو من ریخت از معقد چیزی وارد نشد.رو واژنم ریخت ولی توی بدنم بعید به نظر میرسه رفته باشه چون پنج دیقه بعدش شستم خودمو واینکه با کره هستم واینکه سیزده روز بعدآزمایش خون بارداری دادم ۱٫۵بود.منفی بوددوباره پنج روز بعدم آزمایش دادم۱٫۵بود..واینکه ۲۰ تیر آزمایش دادم۱٫۳بود.و۲۰مرداد دوبارهآزمایش دادم۱٫۶بود.بعداز ۲۰ اردیبهشت هیچ رابطه ای نداشتم و پریودهم شدم ولی الان دوماهه خونریزی پریودیم خیلی کم و درحد دوروزه وبعدش هم لکه بینی قهوه ای.خواستم بدونم بارداری خارج از رحمی دارم؟اصلا باردارم یا نه؟خواهشا جواب بدید.خیییییلی نگرانم

    1. سلام خیر باردار نیستید.

  70. سلام خسته نباشید یه سوال دارم.بارداری رحمی با بی بی چک مشخص میشه؟

    1. سلام بله اگر از تایم پریود شما گذشته باشد وعقب انداخته باشید مشخص می شود.

  71. سلام من سونوی پستان دادم ضخامت پوست وبافت نرم زیر جلدطبیعی است نسوج فیبروگلاندولرپستانی در هر دو سمت با نمای لبولهای منظم رویت شد تصویری به نفع وجود توده SoIidپاتو لوژیک با ضایعه کیست یا Distortionنسجی مشهود نبود در سونوتارگت به عمل آمده از ساعت ۹-۸پریفری پستان راست در حال حاضر SoIواضحی دیده نشد نواحی اگزیلاری دوطرف ضایعه پاتولوژیک مشهود نبود این جواب سونو منه بعضی وقت ها یک احساس تیر کشیدن دارم بخاطر چیست ؟؟

    1. سلام در سونوگرافی انجام شده مشکلی وجود ندارد این تیر کشیدن ها در زمان پیش از قاعدگی به علت تغییرات هورمونی طبیعی است .

  72. سلام در خصوص پرسش بالا که براتون نوشتم در مورد سونو سینه یک قسمتش نوشته در حال حاضر solواضحی دیده نمیشه معنی حرفش یعنی چی یعنی مشکلی هستش که نوشته در حال حاضر لطفا راهنمایی کنید من خیلی نگرانم متشکرم

  73. سلام.خسته باشیدیه سوال دارم اینکه من بعداز ۱۳ روز بعد رابطه آزمایش خون بارداری گرفتم که ۱٫۵بود.و۵ روز بعد دوباره گرفتم ۱٫۵بودو حالا هریک ماه؛یه آزمایش خون میگیرم.یه بار ۱٫۳بود.یه بار۱٫۶و یه بار دیگه۱٫۸بود.میخواستم بدونم دلیل این افزایش چیه؟یعنی من باردارم؟آخه من وقتی اولین آزمایش خونمو که گرفتم دیگه هیچ رابطه ای نداشتم وپریود شدم.ولی این ماه پریود نشدم.ممکنه من باردارباشم بعد ۳؛۴ماه. از یه کسی سوال کردم.گفت شاید باردار باشی.خواهش جواب بدید.

    1. سلام خیر باردار نیستید.

  74. سلام من ۳۲ هفته و ۳ روز سونو دادم وضعیت جنین بریچ بود آیا تا پایان بارداری احتمال چرخش و سفالیک شدن جنین هست؟ ضمنا بارداری دومم هست و قبلا یک زایمان طبیعی داشتم اگه نچرخه باید سزارین بشم؟

    1. سلام باید ۳۶ هفتگی مجدد سونوگرافی انجام بدهید اگر وضعیت جنین بریچ بود سزارین می شوید.

  75. باسلام مجدد در سونوگرافی ۳۲ هفته مقدار afi=212 mm ایا خطری جنینمو تهدید میکنه؟مقدارش زیاده؟با این شرایط امکان زایمان زودرس هست؟باتوجه به اینکه وضعیت جنین هم بریچه.ممنون از راهنماییتون

    1. سلام باید تحت نظر پزشک معالج خود باشید و استراحت نسبی داشته باشید وضعیت بریچ جنین ربطی به زایمان زودرس ندارد.

  76. سلام چند روزه پریودم عقب افتاده اقدام داشتم برای بارداری ۲روز هم احساس سوزش در سینه راست داشتم بعد سینه چپ وقتی سوتین میزارم انگار درد میگیره خواستم بدونم علتش چیه تقریبا ۱ماه قبل سونو سینه انجام دادم مشکلی نداشتم ؟وگاهی هم سردرد میگیرم و احساس بی حالی دارم ؟؟لطفا منو راهنمایی کنید علت عقب افتادن پریودم تقریبا ۱۰روز میشه و علت سوزش سینه چیه ؟واینکه حدود ۳ماه میشه همسرم عمل واریکوسل سمت چپ انجام دادن وقرص مصرف میکنن ؟؟آیا امکان بارداری هستش

    1. سلام با توجه به شرح حال شما احتمال بارداری وجود دارد بنابراین بهتر است تست بارداری انجام بدهید.

  77. سلام منو نامزدم رابطه از طریق واژن با کاندوم داشتیم از روان کننده هم استفاده کردیم ولی تو بعضی مواقع کاندوم یذره بیرون میاد از الت همسرم ولی دوباره جاشو درست میکرد میخواستم بپرسم احتمال داره پیش ابش به واژنم بخوره باردار شم چون ما یسالو دوماهه نامزدیم نه ده ماه دیگه میخوایم عروسی کنیم الان دوروزه تو شوکم خودم نمیدونم چی درسته چی غلط انقد فکر کردم وسواس گرفتم بخدا تو رو خدا زود جواب بدین

    1. سلام نگران نباشید خیر به این شکل احتمال بارداری وجود ندارد.

  78. سلام در ۳۳ هفتکی سونو دادم جنینم بریج بود هم اونموقع هم الان که حدودا ۳۶ هفته هستم حرکات جنینو قسمت بالای شکم احساس میکنم یعنی تا وقتی هم که سونوی ۳۳ هفته را نداده بودم جون حرکاتش بالای شکم بود فکر می کردم وضعیتش سفالیکه ولی دیدم بریچه. الان با توجه به اینکه حرکاتشو همونجا حس میکنم ایا جنینم چرخیده یا نه؟ میشه بدون انجام سونو متوجه شد؟و اینکه اگر چرخیده باشه من چرخششو حس میکنم؟بارداری دومم هست آیا تاثیر داره روی چرخیدن بجه؟

    1. سلام خیر با انجام سونوگرافی پرزانتاسیون جنین مشخص می شود باید مجدد سونوگرافی انجام بدهید .

  79. سلام.
    من با نامزدم دو ماه پیش یعنی ۲۰ مرداد ماه رابطه بدون دخول داشتم.ولی از برخورد پیشاب با واژن مطمئن نیستم.
    ۲۲ مرداد سر تاریخ پریودیم پریود شدم.
    و ماه بعد یعنی شهریور ۲۰ پریود شدم.
    من همیشه پریودیام به همین شکل و منظم بوده.
    ولی این ماه که مهر ماه هست تا الان پریود نسدم.
    یعنی باید ۱۸ میشدم ولی ۵ روز گدشته و علائمی ندارم.
    چون عمل بینی داشتم ماه پیش آز بتا هم دادم واسه اطمینان و منفی بود
    آیا امکان بارداری هست؟؟؟

  80. سلام. من با نامزدم دو ماه پیش یعنی ۲۰ مرداد ماه رابطه بدون دخول داشتم.ولی از برخورد پیشاب با واژن مطمئن نیستم. ۲۲ مرداد سر تاریخ پریودیم پریود شدم. و ماه بعد یعنی شهریور ۲۰ پریود شدم. من همیشه پریودیام به همین شکل و منظم بوده. ولی این ماه که مهر ماه هست تا الان پریود نسدم. یعنی باید ۱۸ میشدم ولی ۵ روز گدشته و علائمی ندارم. چون عمل بینی داشتم ماه پیش آز بتا هم دادم واسه اطمینان و منفی بود آیا امکان بارداری هست؟؟؟
    تورو خدا جواب سوال منو بدید
    خیلی استرس دارم

  81. سلام من حدود ۱۲روز پریودم عقب افتاده ۲دفعه تست زدم منفی بود بعدش پریود شدم بعد یک روز قطع شد خواستم بدونم علتش چیه واینکه کمرم هم درد داره ؟؟ممکنه کیست داشته باشم ؟؟لطفا راهنمایی کنید ممنونم

  82. سلام من از اول بارداری تا الان که هفته ۳۷هستم هرچی سونو انجام دادم همه سن جنین و دقیقا یک هفته کوچکترنشون دادن یعنی به حساب سونو الان ۳۶هفته ام برای زایمان کدوم ملاکه تاریخ پریودی یا سنی که سونو برای جنین نشون میده؟

    1. سلام تاریخ پریود و اندازه گیری ارتفاع رحم از روی شکم توسط پزشک ملاک تعیین سن بارداری است.

  83. سلام خسته نباشید یه سوال دارم ۲۰ اردیبهشت رابطه داشتم و روز تخمک‌گذاریم‌بوده و تا ۴ماه بعد یعنی تا آخرشهریور هرماه؛ یعنی ماهی یک‌بارآزمایش خون بارداری دادم که منفی بود و خرداد،تیر،مرداد، شهریور،مهر پریود هم شدم ممکنه بعداز ۵ماه باردار باشم؟درصورتی که فقط یک بار همون۲۰اردیبهشت رابطه داشتم.میخوام‌بدونم احتمال داره باردار باشم.یا نه؟ واینکه چون‌این ماه هنوز پریود نشدم.وکیست و تنبلی تخمدان هم ندارم. ممکنه بعداز ۵ماه باردار شده باشم؟
    خواهشا دوتا از سوالمو جواب بدید.تا مطممئن شم.

    1. سلام خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  84. سلام خسته نباشید یه سوال دارم ۲۰ اردیبهشت رابطه داشتم و روز تخمک‌گذاریم‌بوده و تا ۴ماه بعد یعنی تا آخرشهریور هرماه؛ یعنی ماهی یک‌بارآزمایش خون بارداری دادم که منفی بود و خرداد،تیر،مرداد، شهریور،مهر پریود هم شدم ممکنه بعداز ۵ماه باردار باشم؟درصورتی که فقط یک بار همون۲۰اردیبهشت رابطه داشتم.میخوام‌بدونم احتمال داره باردار باشم.یا نه؟ اینکه چون‌این ماه هنوز پریود نشدم.وکیست و تنبلی تخمدان هم ندارم. ممکنه بعداز ۵ماه باردار شده باشم؟
    خواهشا دوتا از سوالمو جواب بدید.تا مطممئن شم

  85. سلام خسته نباشید یه سوال دارم ۲۰ اردیبهشت رابطه داشتم و روز تخمک‌گذاریم‌بوده و تا ۴ماه بعد یعنی تا آخرشهریور هرماه؛ یعنی ماهی یک‌بارآزمایش خون بارداری دادم که منفی بود و خرداد،تیر،مرداد، شهریور،مهر پریود هم شدم ممکنه بعداز ۵ماه باردار باشم؟درصورتی که فقط یک بار همون۲۰اردیبهشت رابطه داشتم.میخوام‌بدونم احتمال داره باردار باشم.یا نه؟ اینکه چون‌این ماه هنوز پریود نشدم.وکیست و تنبلی تخمدان هم ندارم. ممکنه بعداز ۵ماه باردار شده باشم؟
    خواهشا دوتا از سوالمو جواب بدید.تا مطممئن شم

  86. سلام و خسته نباشید من در هفته ۳۸ بارداری هستم در سونوگرافی که یک ماه پیش دادم وضعیت قرارگیری بریچ بود الان احساس میکنم شکمم خیلی پایین تر از نافم اومده ایا جنین بریچ هم میاد توی لگن که شکم من اینطوری شده؟ یا کلا جنین چرخیده و سفالیک شده که اینطوریه؟دکترم گفت نیاز به سونوگرافی مجدد نیست برای تعیین وضعیت جنین با شروع دردهای زایمانی میای بیمارستان و اینجا بریچ یا سفالیک بودنش برات تعیین میشه.

    1. سلام باید مجدد سونوگرافی انجام بدهید تا اگر وضعیت قرار گیری جنین به صورت بریچ باشد بین هفته ۳۸ تا ۳۹ بارداری سزارین شوید قبل از اینکه دردهای شما شروع شود.

  87. سلام من این ماه اقدام داشتم ۲۳پریود شدم ۲۴هم قطع شد نوک سینه هام درد میکنه گاهی هم درد کمر دارم و ترشح سفید رنگ هم دارم خواستم بدونم علت چیه ؟؟؟؟لطفا راهنمایم کنید علت درد نوک پستان چیه؟؟؟قبل پریودی هم حدود۱۰روز عقب افتاده تست زدم منفی بوده

    1. سلام بهتر است برای اطمینان مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید.

  88. سلام.خواهش میکنم جوابمو بدید.
    من دو ماه پیش رابطه سطحی بدون دخول داشتم.ترسم از پیشابه.
    دو روز بعد از رابطه سر موعد پریودی پریود شدم.ماه بعدم هم سر تاریخ پریود شدم.ولی این ماه ۱۵ روز گذشته و پریود نشدم. امپول پروژسترون زدم ولی هنوز نشدم.هیچ علائم پریودی ندارم.تمام آزمایشات هرمونی دادم مشکلی نداشته.آز بتا هم منفی بوده.
    تورو خدا راهنماییم کنید.احتمال بارداری وجود داره؟

    1. سلام خیر باردار نیستید.

  89. سلام در سونوگرافی هفته ۳۳بارداری فاصله جفت تا دهانه رحم ۶ سانتی متر بود. ایا این فاصله کم نیست و هنوز امکان داره بالاتر بره:برای زایمان طبیعی مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    1. سلام خیر مشکلی ندارد .

  90. سلام خسته نباشید
    من ۱ ماه پیش یک رابطه داشتم که پیشاب روی واژنم ریخت البته من باکره هستم و بعد دو روز دوتا قرص اورژانسی رو باهم خوردم سر ماه هم پریود شدم ولی الان صورتم به شدت جوش زده و گاهی وقتا احساس سرما و گرما میکنم با کمی گرفتگی عضلات.میخواستم بدونم علتش چیه ؟؟ آیا عوارض خوردن قرص اورژانسی هست ؟؟

    1. سلام بله از عوارض مصرف قرص اورژانسی است.

  91. سلام ووقت بخیر من الان طبق تاریخ پریودم ۳۹ هفته و ۵ روزم. طبق سونوی تشکیل قلب ۳۸ هفته و ۱ روز،طبق سونوی ان تی ۳۸ هفته و ۴ روزو طبق اخرین سونوگرافی که روز ۱۳ ابان انجام دادم ۳۷ هفته و ۴ روز هستم با کدوم تاریخ باید منتظر زایمان باشم؟ خیلی کلافه و خسته ام از چند تا دکتر پرسیدم هرکدوم یه چیزی میگن. هیچ علامتی از درد و …. هم ندارم راستی زایمان دومم هست و اولی در ۳۹ هفته و ۳ روز بدنیا اومد. ممنون میشم کمکم کنیدو

    1. سلام طبق تاریخ پریود وارتفاع رحم که در طول دوران بارداری پزشک شما از روی شکم محاسبه می کرده است ملاک ما برای تاریخ زایمان قرار می گیرد .

  92. سلام خسته نباشید.من ۲۰اردیبهشت اردیبهشت یه رابطه سطحی با نامزدم داشتم و چند بار آزمایش خون بارداری گرفتم منفی بوده.و اینکه آذرماه دو روز قبل اینکه پریود شم.آزمایش دادم ۱.۵منفی بوده. واز۲۰اردیبهشت تاحالا هیچ رابطه ای با نامزدم نداشتم.ولی دوماهه که خون پریودیم درحدسه روزه و خیلی کمه درحده دوبند انگشته فقط درروز.بااینکه مدروکسی پرژسترون و زعفرون و رازیانه میخورم خیلی کمه تویه این دوماهی. قبلا دردزیرشکم داشتم‌که الان تو دوماهی ندارم اصلا.وکلابعدسه روزخونم قطع میشه.میخوام بدونم با این شرایط باردارم یا نه؟چرا خونم کم شده؟تو نت خوندم میگن خون در حد دو؛سه روز ممکنه باردار باشن و حرکت جنین باعث شه.اینطور شه.یعنی باردارم که خونربزیم اینطوری شده؟علتش چیه؟

    1. سلام طول دوره پریود شما طبیعی است و ربطی به بارداری ندارد.

  93. سلام خسته نباشیدمن ۲۰ اردیبهشت یه رابطه سطحی با نامزدم داشتم و چند بار آزمایش خون بارداری گرفتم منفی بوده.و اینکه آذرماه دو روز قبل اینکه پریود شم.آزمایش دادم ۱.۵منفی بوده.ولی دوماهه که خون پریودیم درحدسه روزه و خیلی کمه.بااینکه مدروکسی پرژسترون و زعفرون و رازیانه میخورم خیلی کمه. قبلا دردزیرشکم داشتم‌که تو دوماهی ندارم اصلا.وکلابعدسه روزخونم قطع میشه.میخوام بدونم با این شرایط باردارم یا نه؟چرا خونم کم شده؟تو نت خوندم میگن خون در حد دو سه روز ممکنه باردار باشن و حرکت جنین باعث شه.اینطور شع.این خونریزی نشونه ی بارداریه؟

  94. سلام خانم دکتر خسته نباشید- من دو ساله که ازدواج کردم و تمام پریودی هام منظمه – یک سال قبل سقط داشتم- و امسال برای بارداری زیر نظر پزشک بودم – که ایشون ابتدا کلومیفن- بعد لتروزول بهم داد که از روز ۵ پریودی مصرف کنم- سری قبل لتروزول مصرف کردم و ۶ تا آمپول hmg در روز های ۸-۹-۱۰ زدم – ولی بازم سر موقع پریود شدم- منتها ۴-۵ روز بعد از تموم شدن پریودیم لکه های قهوه ی دیدم- و الان ۶ روز تاخیر دارم و باید پریود میشدم و نشدم- بی بی چک استفاده کردم بعداز یک ساعت کم رنگ مثبت شد- ولی تمام حالت های پریودی دارم- من دوره هام ۲۸ روزه است الان ۳۵ روز میگذره و نشدم ولی حالت هاشو دارم شدید- به نظرتون ممکنه باردار باشم؟دوباره بی بی چک استفاده کنم یا اینکه برم آزمایش بتا بدم؟
    سپاس از شما

    1. سلام جواب تست بی بی چک تا ۵ دقیقه اول قابل قبول است بعد از یک ساعت قابل قبول نیست می توانید صبر کنید اگر تا ۳ روز آینده پریود نشدید مجدد از تست بی بی چک استفاده کنید یا اینکه آزمایش خون انجام بدهید.

  95. سلام خانم دکتر خسته نباشید- من دو ساله که ازدواج کردم و تمام پریودی هام منظمه – یک سال قبل سقط داشتم- و امسال برای بارداری زیر نظر پزشک بودم – که ایشون ابتدا کلومیفن- بعد لتروزول بهم داد که از روز ۵ پریودی مصرف کنم- سری قبل لتروزول مصرف کردم و ۶ تا آمپول hmg در روز های ۸-۹-۱۰ زدم – ولی بازم سر موقع پریود شدم- منتها ۴-۵ روز بعد از تموم شدن پریودیم لکه های قهوه ی دیدم- و الان ۶ روز تاخیر دارم و باید پریود میشدم و نشدم- بی بی چک استفاده کردم بعداز یک ساعت کم رنگ مثبت شد- ولی تمام حالت های پریودی دارم- من دوره هام ۲۸ روزه است الان ۳۵ روز میگذره و نشدم ولی حالت هاشو دارم شدید- به نظرتون ممکنه باردار باشم؟دوباره بی بی چک استفاده کنم یا اینکه برم آزمایش بتا بدم؟
    سپاس از شما

  96. سلام من تخمدان pcoدارم و عادتم مرتبه و وقتی پریود نبودم آزمایشLhوFshوTshو پرولاکتین وAnti tpo دادم و جواب lh 0.9
    fsh2.7
    tsh1.3
    porolactin10
    Antitpo 0.22 است ایا نرمال است جواب آزمایش و میتونم باردار بشم در سن ۲۰وسالگی الان من ۱۸ سالمه ودوساله عروسی کردم و صورتم جوش میزنه البته الان کمتر شده اطفا زود جواب بدید ممنون

    1. سلام آزمایشات هورمونی شما نرمال است.

  97. سلام من این ماه اقدام داشتم و قرص لتراکس هم خوردم حدود چند هفته هستش زیر شکم وپهلوهام درد میکنه سونو دادم در قسمت سمت چپم شن ریزه کوچیک داشتم اما دکتر گفت این درد برای شن ریزه نمی تونه باشه چون کمرم پهلوهای سمت چپ وراستم زیر شکمم درد داره دردش طوریه که آروم نیستم کلا ۲روزه نوک سینه هام وقتی دستم میخوره درد میگیره خواستم بدونم این دردا بخاطر چیه ?بخاطر شن ریزه هست با میخوام پریود بشم یا احتمال بارداری هستش داخل واژنم هم گاهی یک درد خیلی خفیف دارم با تشکر

    1. سلام اصطلاح شن ریزه نداریم این دردهای شما در دوران پیش از قاعدگی و یا بارداری طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد البته استفاده از داروهای هورمونی این دردها را تشدید می کند در هر صورت اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  98. با سلام
    من در روز اخر پریودی رابطه بدون دخول داشتم اما برای احتیاط بیشتر از قرص ال دی به صورت اورژانسی یعنی اول ۴ تا خوردم و ۱۲ ساعت بعد هم ۴ عدد.بعد از مصرف قرص در همان روز حالت تهوع و سردرد داشتم و حالا بعد دو هفته از اتمام پریودی و مصرف قرص دوباره خونریزی و سردرد دارم.
    این مشکل طبیعی است ؟جای نگرانی وجود دارد ؟ باید چه کنم ؟
    ممنون

    1. سلام از عوارض مصرف قرص اورژانسی است.

  99. سلام و خسته نباشید ببخسید بنده روز ۷و ۱۲سیکلم نزدیکی داشتم سیکلهام کاملا منظم هست و نزدیکی با ریختن مایع منی به واژن بود اختمال بارداری آیا بالاست یا ضعیف هست؟

    1. سلام بله احتمال بارداری وجود دارد باید صبر کنید اگر تاخیر در پریود خود داشتید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

  100. سلام
    من ۳ساله ازدواج کردم دوره قاعدگی منظمی همیشه ۱۸ پریود میشم بهمن ماه بعد از دوره قاعدگیم اقدام با بارداری کردیم به طور منظم هر ۱ شب درمیان روز ۹ و ۱۰ اسفند خونی مثل پریودی ولی کمتر دیدم و پاک شدم امروز ۲ روزه عقب افتاده پریودم ولی بی بی چک منفی میشه ایا احتمال داره من باردار باشم؟

    1. سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید آن وقت مجدد تست بارداری انجام بدهید.

  101. سلام تقریبا یه هفته مونده تاوقت پریودم چن روز دیگه میخوایم بریم سفر زیارتی شک دارم باردارهستم یانه اگه قرص ال دی بخورم چن روز عقب بندازم درصورت بارداری ضرری برای جنین دارد سه ماه پیش تو هغته هفتم سقط داشتم توروخدا زودترراهنماییم کنین ممنون

    1. سلام بهتر است صبر کنید تا اول وضعیت شما مشخص شود .

  102. سلام عدد پره اکلامپسی من در غربالگری دوم ۱٫۹ زده یعنی چی خطرناکه ؟؟؟رنگشم تو منطقه سبز هستش TRIsomY21: 1:3380 TRIsoMY18 1:30000 SLOS 1:30000 NTDs 1:6796 لطفا برام تفسیر کنید متشکرم

    1. سلام نگران نباشید جواب غربالگری نرمال است.

  103. سلام خیته نباشید من در هفته ۱۳ ودوروز بدجور سرما خوردم رفتم پزشک عمومی بهم پنی سیلین و استامینیفون ۵۰۰ آزیترومایسین ۵۰۰ و شربت دکسترومتورفان پی و بتامتازون ۳ تا داد دوتا از بتامتازونو زدم ولی بعد که اینترنت زدم نگران شدم تاثیرش خیلی بده حالا که دوتا زدم چیکار کنم ممنونم بابات راهنماییتو ن بقیه دارو ها چی ضرر داره ؟

    1. سلام بهتر است آمپول بتامتازون تزریق نشود نیازی به مصرف دو نوع آنتی بیوتیک همزمان با هم ندارید.

  104. سلام من هفته ۱۸بارداری هستم ۳قلویی غربالگری دادم سونو وازمایشم نرمال بودن اما دکتر بهم گفت سونو داپلر انجام بده منو نگران کرده خواستم بدونم چه فرقی با سونو معمولی داره حتما باید انجامش بدم سونو معمولی اگه مشکلی تو چنین باشه نشون نمیده ؟؟لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    1. سلام نگران نباشید خیر انجام آن واجب نیست می توانید سونوگرافی معمولی نیز انجام بدهید تا وضعیت جنین ها بررسی شود.

  105. سلام سونو اندازه گیری طول دهانه رحم چگوته انجام میشه معمولی هستش یا واژینال ؟واینکه سونو آنومالی چگونه انجام میشه ؟؟؟نتیجش دقیق تر از سونو معمولی هستش یا نه با تشکر

    1. سلام خیر لزوما واژینال انجام نمی شود می توانید سونوگرافی شکمی انجام بدهید .

  106. سلام خواهش میکنم جواب بدید.من روز ۴فروردین رابطه داشتم همون روز قرص اورژانسی مصرف کردم یک هفته بعد پریود شدم ولی از ۱۱ فروردین ک اخرین پریودم بوده تا الان ک حدود ۴۲روزه پریود نشدم.امکان بارداری هست؟

  107. با سلام. سن بارداریم ۹هفته و ۵ روزه. سونوی اول را انجام دادم ضربان قلب دیده شده ولی یه هماتوم با ابعاد ۲۲در ۸ میلی متر مشاهده شده. خونریزی یا لکه بینی ندارم. دکتر برام ۱۰ عددپروژسترون۴۰۰ تجویز کرده می خواستم نظر شما را بدونم و اگر توصیه ای دارین. ممنون

    1. سلام نگران نباشید با مصرف ۱۰ عدد شیاف پروژسترون هماتوم جذب می شود.

  108. باسلام من کلومیفن خوردم ازدیشب گفتن ۱۱تا۱۳ برم سونو ولی تعطیله الان من بایدچیکارکنم.قرص و ادامه بدم ۵ شب وایا اگه تخمک ازادنشه کیست تولیدنمیشه باوجودی که سونو نمیتونم برم

    1. سلام روز ۱۴ سیکل قاعدگی سونوگرافی انجام بدهید .

  109. سلام خسته نباشید من ۴۳ سالمه و ۸سال پیش رو بارداری دوم عمل TL را انجام دادم ونزدیک ۲ماه است که پریود نمیشوم برای محض احتیاط بیبی چک را امتحان کردم و جواب منفی بود می خواستم ببینم ایا احتمال بارداری بیرون از رحم برای من رخ میدهد یا پیش یایسگی است با تشکر

    1. سلام تاخیر در پریود علت های مختلفی می تواند داشته باشد و نمی توان فقط به این دو عاملی که ذکر کرده اید آن را خلاصه کرد ممکن است علت مشکل شما اختلالات هورمونی و یا کیست تخمدان باشد باید به پزشک مراجعه نمایید تا علت مشکل شما بررسی شود.

  110. سلام کیت تخمک گذاری از کی باید استفاده کنیم ومدت چند روز ‌‌‌چون من پریود خیلی منظمی ندارم نمیدونم زمان تخمک گذاری کی هستش که برای بارداری بشه اقدام کرد؟؟

    1. سلام زمانی که شما تخمک گذاری دارید ۱۴ روز بعد از آن پریود می شوید به این شکل حدود زمان تخمک گذاری خود را به دست آورید و در حوالی تخمک گذاری خود یک هفته یک شب در میان برای بارداری اقدام کنید .

  111. سلام عدد تیتر بتام بعد سقط شد ۲۸٫۳۰ حدود ۳۸٫۲۹میلیمتر بقایا مونده باید کورتاژ کنم یا خودش دفع میشه ممنونم

    1. سلام خیر نیازی به کورتاژ نیست اما باید به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

  112. سلام وخسته نباشید من باید ۱۰ مرداد پریود میشدم که نشدم یه روز قبلش بی بی چک گداشتم خط خیلی کمرنگ داشت بعد یه روز بعد پریودیم گذاشتم که مشخصتر بود وزیر ۱۰ دقیقه خطtمشخص بود ایا باردارم ؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  113. سلام خانم دکتر خسته نباشید.من ۱۲ تیر پریودشدم.۲۸ و۳۰تیر اقدام داشتم.از فرداش کمردردوزیرشکمم درسمت چپ ب شدت درد میکرد تا یک هفته،دراین مدت احساس خستگی شدید میکردم ویبوست شدم ونفخ شکم داشتم.۴روز قبل پری بیبی زدم منفی بود. ۴ روز اززمان پریودیم گذشته بود که بیبی زدم بازم منفی بود درصورتی که کمردردودرد درزیر شکم(خفیف) داشتم ولی اصلا شبیه دردای پریودیم نبودن.امروز(روز پنجم)پریود شدم ولی خونریزیم نسبت ب زمان پریودیم کمتره.یعنی بازم باردار نیسم؟

    1. سلام اگر به خون ریزی افتادید احتمال بارداری ضعیف است .

  114. من قبل نزدیکی جوش شیرین رقیق تزریق کردم آیا واسه جنین خطر داره

  115. سلام من عمل کورتاژ تخلیه ای برای بقایا بارداری که مونده بود انجام دادم چندتا سوال دارم از شما او اینکه تو عمل کورتاژ تخلیه ای آیا داخل رحم زخم می شود یا نه و اینکه در عمل ایا با دوربین داخل رحم میبینن یا نه یعنی وقتی داخل رحم مشکلی باشه مثلا فیبروم پولیت سرطان عفونت بیماری مقاربتی یا اینکه رحم دوشاخه باشه آیا دکتر در این عمل متوجه این موارد که گفتم می شود یا نه واینکه در این عمل اگه لوله ها هم مشکلی داشته باشد مشخص می شود یا باید حتما عکس رنگی گرفت ممنونم

    1. سلام خیر مشخص نمی شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *