کیا بعد از خوردن قرص اورژانسی پریود نشدن

قرص اورژانسی خوردم ولی پریود نمیشم،آیا باردارم؟

من ۳ بهمن نزدیکی داشتم بعد دوساعت قرص اورژانسی خوردم ۲۱ بهمن باید پریود میشدم نشدم ولی سینه هام سفت شده ایا احتمال بارداری هست؟ چرا پریود نمیشم؟ علت پریود نشدن بعد از مصرف قرص اورژانسی چیست؟

علت پریود نشدن بعد از قرص اورژانسی

پاسخ مشاور نی نی نما:

به علت مصرف قرص اورژانسی نظم پریودتان به هم ریخته است و سفت و دردناک شدن سینه نیز می تواند از عوارض قرص اورژانسی باشد. اگر تا سه هفته بعد از مصرف قرص اورژانسی پریود نشدید آن وقت تست بارداری انجام بدهید.

 

آیا قرص اورژانسی بر پریودی من تاثیر می گذارد؟

قرص اورژانسی ممکن است نه تنها باعث لکه بینی و خونریزی نامنظم شود، بلکه بر پریودی بعدی شما نیز تاثیر می گذارد. اگر چه اکثر زنان در زمانی خاص پریود می شوند، ممکن است چند روز زودتر یا دیرتر پریودی رخ دهد. اگر پریودی بیشتر از ۵ روز تاخیر داشت، باید با پزشک صحبت کنید که آیا حامله هستید یا نه. این مسئله در صورت پریودی خیلی سبک یا سنگین نیز صادق است.

خونریزی واژینال بعد از خوردن قرص اورژانسی

برخی از خانم ها پس از مصرف قرص ضدبارداری خونریزی خفیفی را تجربه می کنند. این خونریزی سه روز پس از مصرف قرص ها قطع می شود. اگر خونریزی قطع نشد یا شدیدتر شد به پزشک مراجعه کنید. خونریزی نشانه مشکلات جدی تری است.

جلوگیری از عوارض جانبی قرص های ضدبارداری اورژانسی

اگر نگران عوارض پس از مصرف قرص هستید با پزشک مشورت کنید. پزشک قرص هایی به شما می دهد که تاثیر عوارض جانبی را از بین ببرد به عنوان مثال قرص ضد تهوع. اگر پس از مصرف قرص ضدبارداری اورژانسی احساس سرگیجه یا حالت تهوع داشتید، بهتر است دراز بکشید و از استفراغ جلوگیری کنید. اگر یک سال پس از مصرف قرص استفراغ کنید باید قرص دیگری بخورید. اگر باز هم احساس بیماری کردید برای مصرف دوباره قرص با پزشک تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی: پیشگیری از بارداری: ۱۷ روش مختلف جلوگیری از بارداری

قرص اورژانسی خوردم ولی پریود نمیشم

تاثیر قرص های ضدبارداری اورژانسی بر عادت ماهانه

بله، قرص ضدبارداری اورژانسی بر عادت ماهانه شما تاثیر می گذارد. عادت ماهانه بعدی شما ممکن است یک هفته زودتر یا یک هفته دیرتر اتفاق بیفتد. اگر عادت ماهانه شما بیش از یک هفته به تعویق افتاد حتما آزمایش بارداری انجام دهید.

رفع عوارض قرص های اورژانسی با قرص های درمانی

استفاده از قرص های ضدبارداری اورژانسی باعث خونریزی خفیفی می شود. اما در حالتی که خونریزی شدید باشد مسئله جدی است. اگر خونریزی دارید، احساس سرگیجه می کنید و شکمتان درد می کند با پزشک تماس بگیرید. همچنین اگر خونریزی شما بعد از سه روز متوقف نشد یا شدیدتر شد با پزشک تماس بگیرید. علائم شما نشانه های شرایط جدی هستند که نیاز به درمان و معالجه با دارو دارد.

احتمال بارداری بعد از خوردن قرص ضدبارداری اورژانسی

قرص ضدبارداری از باردار شدن شما جلوگیری می کند اما اگر باردار باشید باعث توقف آن نمی شود.

قرص ضدبارداری اورژانسی صد درصد موثر نیست. هر چقدر زودتر قرص را مصرف کنید تاثیر آن بیشتر است. اگر قرص اورژانسی را تا سه روز بعد از نزدیکی مصرف کنید بیشترین تاثیر را دارد اما تا ۵ روز می تواند از بارداری جلوگیری کند. مطابق بررسی های دپارتمان سلامت امریکا، از هر ۱۰۰ نفر خانمی که در سه روز اول بعد از نزدیکی قرص ضدبارداری مصرف می کنند، ۱۵ نفر باردار می شوند. همچنین از هر ۱۰۰ نفر خانمی که در ۵ روز اول از دستگاه IUD استفاده کنند، یک نفر باردار می شود. اگر قرص ضدبارداری اورژانسی مصرف کردید و عادت ماهانه شما بیش از یک هفته به تعویق افتاد آزمایش بارداری انجام دهید.

منبع خبر : ooma

اشتراک‌گذاری
یک نظر
  1. سلام من یک سوال داشتم من یک رابطه محافظت نشده داشتم که فرداش قرص اورژانس خوردم بعو چند روز لکه بینی شدم که دوباره رابطه محاظت نشدم تکرار شد دوباره قرص اوژانسو ۱۲ساعت مونده به ۷۲ساعت استفاده کردم الان باید پریود میشودم ولی نشدم آزمایش بتا دادم منفیه بیبی چک چهار بار تو روزای مختلف زدم اونم منفی چی کار باید کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *