ویژگی وسایل پارکی پلی اتیلن

امنیت و سلامت کودک یا تمامی افراد جامعه یکی از مواردی است که باعث شده تولید کنندگان وسایل پارکی از ماده‌ای به نام پلی اتیلن در ساخت این وسایل استفاده کنند. پلی اتیلن ساختار پلیمری دارد که در واقع همان پلاستیک فشرده است و امروزه بسیاری از وسایل از آن تهیه می‌شود. در ادامه ویژگی وسایل پارکی پلی اتیلن را بررسی خواهیم کرد.

وسایل پارکی پلی اتیلن چگونه هستند؟

یکی از کاربردی ترین وسایلی که این روزها در محیط پارک ها یا مهد کودک ها می توانید مشاهده کنید وسایل پارکی پلی اتیلن است. پلی اتیلن از ترکیب کربن و هیدروژن ساخته می شود و در طی فرایندهایی به یک پلیمر تبدیل می شود. این وسایل پلی اتیلنی به هیچ عنوان برای کودکان مضر نیستند. چرا که همواره به صورت جامد استفاده می شوند. پلی اتیلن تنها زمانی خطرناک و سرطان زا است که بخار حاصل از ترکیبات آن را تنفس کنید. بنابراین، از سوزاندن وسایل پلی اتیلنی و تنفس دود آن جدا خودداری کنید. در واقع از پلی اتیلن در ساختار بسیاری از بسته بندی های مواد غذایی، انواع خوراکی ها و ترکیبات آرایشی بهداشتی استفاده می شود. اما، پلی اتیلن چه ویژگی دارد که باعث شده است در ساخت وسایل مختلف از آن استفاده کنند.

مقاومت بالا

وسایل پارکی پلی اتیلن وسایلی هستند که نسبت به وسایل پارکی فلزی که در قدیم استفاده می شد، سبک تر و مقاوم بوده و در برابر سرما و گرما تاب آوری بالایی دارند. این وسایل نه می شکنند و نه تغییر فرم می دهند. در عین حال مانند وسایل فلزی که سرما را به بدن انتقال می دادند، نه سرما و نه گرما را هنگام استفاده از این وسایل انتقال نمی دهند. به همین جهت جایگزین بسیار مناسبی برای وسایل پارکی فلزی هستند.

از دیگر شرایط مقاومت پلی اتیلن می توان به مقاومت شیمیایی این ماده اشاره کرد. این ماده در برابر مایعات حاوی اسید و نمک مقاوم است به همین دلیل یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت وسایل پارکی است که برای مدت طولانی در مجاورت هوای آزاد قرار می گیرند. یکی از موارد استفاده از این ماده در ساخت تاب و سرسره است. برای آگاهی از قیمت تاب و سرسره پارکی می توانید با نمایندگی فروش این محصول تماس برقرار کنید.

رنگ بندی خاص

وسایل پارکی پلی اتیلن تنوع رنگی بالایی دارند. به همین دلیل به محیط پارک ها و مهد کودک ها انرژی و شادی خاصی می بخشند. این وسایل خودرنگ هستند و از رنگی تهیه می شوند که آلودگی ایجاد نمی کند و در برابر تابش نور خورشید تغییر رنگ نمی دهد. از همه مهم تر خاصیت آنتی باکتریال داشته و حساسیت زا نیستند. این رنگبندی متنوع و زیبا حس کنجکاوی کودک را تحریک می کند و هیجان او را بالا می برد. افزایش هیجان باعث افزایش گردش خون شده و مواد غذایی در بدن را سریعا جذب می کند. به همین دلیل، باعث افزایش انرژی کودک نیز می شود.

استاندارد بودن

وسایل پارکی ساخته شده از ماده ای همچون پلی اتیلن، در برابر اشعه UV خورشید مقاومت بالایی دارند و چون دچار پوسیدگی نمی شوند، وسایل استانداردی به حساب می آید. به همین دلیل، کاملا امنیت کودک را حفظ می کند. لبه های این وسایل به گونه ای طراحی شده اند که تیز و برنده نیستند. در عین حال، مقاومت بالایی دارند و در طول زمان دچار شکستگی نمی شوند که بدن کودک را بخراشند و باعث آسیب رسیدن به او شوند. از همه مهم تر اینکه، این وسایل کاملا باکیفیت هستند و از مواد نامرغوب تهیه نمی شوند. به همین جهت، کاملا استاندارد بوده و والدین با خیال راحت می توانند به فرزندشان اجازه استفاده از این وسایل پارکی را بدهند.

دوستدار محیط زیست

محصولات پارکی پلی اتیلنی به این دلیل که مقاوم هستند و دچار از هم گسستگی نمی شوند که تبدیل به زباله شوند، دوستدار محیط زیست نامیده می شوند. این وسایل طبیعت را آلوده نمی کنند و طول عمر بالایی دارند.

تحمل وزن بار

یکی دیگر از ویژگی های وسایل پلی اتیلنی که در پارک ها و مهد کودک ها می توان از آن استفاده کرد، تحمل وزن بار است. این وسایل می توانند وزن چندین کودک را به طور همزمان بدون اینکه دچار آسیب شوند تحمل کنند. به خصوص مواردی چون سرسره ها که اغلب بچه ها در تعداد مختلف از آن استفاده می کنند.

وسایل پارکی پلی اتیلنی شامل چه محصولاتی هستند؟

وسایل پارکی که در مهد کودک ها هم می توان با توجه به ابعادی که دارند از آن ها استفاده کرد، شامل موارد زیر است. این محصولات در رنگ بندی های جذاب و طرح های مختلف موجود هستند.

  • تاب و سرسره پلی اتیلن
  • میز و صندلی پلی اتیلن
  • الاکلنگ پلی اتیلنی یا پلاستیکی
  • کلبه کودک پلاستیکی
  • دیوار صخره نوردی پلی اتیلنی
  • تونل بازی پلی اتیلنی مخصوص کودک
  • استخر توپ پلی اتیلنی کودک
  • سرسره های سربسته پلی اتیلنی
اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *