ویتامین دی ۵۰۰۰۰ در بارداری/ اندازه دوزش نرماله؟!

ویتامین دی 50000 در بارداری

من هفته ششم بارداری هستم دکتر برای من قرص ویتامین دی۳ تجویز کردن که هر جمعه تا هشت هفته بخورم بعد هشت هفته ماهی یک قرص مصرف کنم. الان داروخانه دوز ۵۰۰۰۰ دادن به من. دکتر برای من قرص کلسیم هم نوشتن که هر روز باید بخورم الان داروخانه قرص کلسیم +ویتامین دی دادن به من. این ضرری برای جنین نداره چون به نظرم خیلی زیاد شد مصرف وتامین دی ۳٫ دوزش بالا نیست. ممنون میشم راهنمایی کنید.

پاسخ مشاور نی نی نما:

دوز ویتامین دی و نحوه ی مصرف با توجه به جواب آزمایش شما تجویز شده است. در دوران بارداری باید رژیم غذایی مقوی و مغذی داشته باشید و مصرف لبنیات را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

بهتر است از هفته ۱۶ بارداری از قرص کلسیم -ویتامین د هفته ای ۲ تا ۳ بار، بسته به جواب آزمایش استفاده کنید در سه ماهه اول بارداری روزی یک عدد قرص اسید فولیک یک میلی گرمی استفاده کنید اگر آزمایش خون انجام داده اید و کاهش ویتامین دی داشته اید می توانید هفته ای یک بار از این قرص ویتامین دی ۵۰۰۰۰ استفاده کنید در غیر این صورت نیازی ندارید.

زرده تخم مرغ، جگر، پای مرغ، روغن ماهی به خصوص آزاد و سالمون از منابع خوب ویتامین دی هستند. اما در ۳ ماه اول بارداری باید مصرف جگر را محدود کنید.

اشتراک‌گذاری
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *