وزن نوزاد ۴ ماهه

وزن ایده آل نوزاد در ۴ ماهگی چقدر باید باشد؟ | وزن نوزادان از ۱ تا ۲۴ ماهگی!

سلام پسر من ۴ ماهه کامل هستش. دیروز بردم خانه بهداشت گفتند وزنش ۶ کیلو و ۲۰۰ هستش که یک مقدار کمه اما رشد قدی اش خوبه. سوالم اینه وزن نوزاد ۴ ماهه چقدره؟ اینم بگم که وزن تولدش ۳ کیلیو و ۵۰ گرم بوده و شیر خودم را هم بهش میدم و اصلاً شیر خشک بهش ندادم. خیلی ممنون از پاسختون

وزن نوزاد در 4 ماهگی چقدر باید باشد، وزن مناسب در 4 ماهگی، کمبود وزن نوزاد 4 ماهه، راههای افزایش وزن نوزاد چهار ماهه، وزن نوزاد پایان 4ماهگی، دور سر نوزاد 4 ماهه، وزن نوزاد پنج ماهه ، خصوصیات نوزاد چهار ماهه، وزن کم نوزاد چهار ماههپاسخ مشاور:

با توجه به وزن زمان تولدشان وزن گیری متناسبی داشتند چون وزن ایده آل نوزاد ۴ماهه حدوداً باید ۲ برابر وزن تولدشان باشند و معمولاً بین ۶ تا ۷ کیلو گرم در چهار ماهگی وزن مناسبی است. البته بحث ژنتیک هم مهم است؛ برخی از کودکان بطور ژنتیکی ریز نقش هستند و برخی از کودکان استخوان درشتند.

سعی کنید هر ۲ ساعت شیردهی داشته باشید و نیازی به دادن شیر خشک هم نیست. بعد از ۶ ماهگی می توانید غذای کمکی را شروع کنید.

جدول وزن ایده آل نوزاد تا ۲سالگی

برای بدست آوردن سریع وزن ایده آل نوزاد ۴ ماهه  و یا در سنین دیگر می تواند جدول زیر را ذهن و یا گوشی همراه خود ذخیره کنید.

وزن نوزاد در 4 ماهگی

وزن مناسب نوزادان از ۱ تا ۶ ماهگی

 

وزن نوزاد در ۱ ماهگی

نوزاد از زمان تولد تا ۶ ماهگی تقریبا ۲٫۵۴ سانتی متر در ماه رشد می کند و ۱۴۱ تا ۱۹۸ گرم در هر هفته به وزن او اضافه می شود. اگر تغذیه نوزاد مناسب باشد، به تدریج و پیوسته وزن خواهد گرفت. بنابراین وزن نوزادان در این دوران به طور متوسط بین ۲٫۵ تا ۴ کیلوگرم خواهد بود.
تغذیه مناسب: تنها غذای نوزاد در این دوران شیر مادر یا شیرخشک است. زمان هر وعده شیردهی دقیق نیست و تعیین مقدار شیری که نوزادان باید در هر وعده شیردهی بنوشند، تقریبا غیر ممکن است. نوزادان در این سن باید حداقل ۷ بار در روز و یا هر دو تا سه ساعت یک بار تغذیه شوند. در صورتی که به هر دلیل شیردهی توسط مادر ممکن نباشد و کودک محروم از شیر مادر باشد، باید در این سن از شیرهای رگولار رده ۱ مانند “بیومیل ۱” یا “بیومیل پلاس ۱” یا “سوپرامیل ۱” استفاده کرد. در هر وعده ۳ پیمانه از شیر خشک در ۹۰ سی سی آب جوشیده و ولرم شده حل می شود. برای آماده کردن شیر خشک باید طبق دستورالعمل روی قوطی عمل شود.

وزن ایده آل نوزاد در ۲ ماهگی

نوزاد باید در هر هفته به تدریج و پیوسته وزن بگیرد. اگر از بابت مقدار شیری که نوزاد میخورد نگرانی وجود داشته باشد، بهتر است مقدار شیر مادری که نوزاد در هر وعده شیردهی می نوشد با دوشیدن آن زیر نظر گرفته شود. در بعضی موارد، ممکن است نوزادان نتوانند عمل مکیدن را به خوبی انجام دهند و یا شاید مادر به میزان لازم به او شیر نمی دهد. اگر با وجود تغییر در روش شیردهی باز هم مشکل ادامه پیدا کند، بهتر است با یک ماما یا پزشک مشورت شود تا راهکارهایی برای تغذیه بهتر نوزاد به مادر ارائه دهند. در این دوران نوزاد به طور متوسط ۴ تا ۵ کیلوگرم وزن دارد.
تغذیه مناسب: تنها غذای نوزاد در این دوران شیر مادر یا شیرخشک است. زمان هر وعده شیردهی دقیق نیست و تعیین مقدار شیری که نوزادان باید در هر وعده شیردهی بنوشند، تقریبا غیر ممکن است. نوزاددر این سن باید حداقل ۶ بار در روز و یا هر زمان که گرسنه بود تغذیه شود. در صورتی که به هر دلیل شیردهی توسط مادر ممکن نباشد و کودک محروم از شیر مادر باشد، باید در این سن از شیرهای رگولار رده ۱ مانند “بیومیل ۱” یا “بیومیل پلاس ۱” یا “سوپرامیل ۱” استفاده کرد. در هر وعده ۴ پیمانه از شیر خشک در ۱۲۰ سی سی آب جوشیده و ولرم شده حل می شود. برای آماده کردن شیر خشک باید طبق دستورالعمل روی قوطی عمل شود.

وزن نرمال نوزاد در ۳ ماهگی

در این مرحله، وزن گیری نوزاد از وضعیت ۱۷۰ گرم در هفته به کمی کمتر از ۱۱۳ گرم در هفته کاهش پیدا می کند. این روند تا ۷ ماهگی ادامه خواهد داشت. در این دوران وزن متوسط شیرخوار ۶ تا ۵ کیلوگرم است.
تغذیه مناسب: تنها غذای نوزاد در این دوران شیر مادر یا شیرخشک است. نوزاد در این سن باید حداقل ۶ بار در روز و یا هر زمان که گرسنه بود تغذیه شود. در صورتی که به هر دلیل شیردهی توسط مادر ممکن نباشد و کودک محروم از شیر مادر باشد، باید در این سن از شیرهای رگولار رده ۱ مانند “بیومیل ۱” یا “بیومیل پلاس ۱” یا “سوپرامیل ۱” استفاده کرد. در هر وعده ۶ پیمانه از شیر خشک در ۱۸۰ سی سی آب جوشیده و ولرم شده حل می شود. برای آماده کردن شیر خشک باید طبق دستورالعمل روی قوطی عمل شود.

وزن نوزاد ۴ ماهه

وزن نوزاد در ۴ ماهگی بطور متوسط ۶ تا ۶٫۵ کیلوگرم است.
از حدود ۴ ماهگی نوزاد نشانه هایی مبنی بر آمادگی خود برای خوردن غذای کمکی را نشان می دهد. بعضی از این نشانه ها عبارتند از: می تواند سرش را بلند کند، می تواند با کمک شما بنشیند و به غذای شما علاقه نشان می دهد. انتقال از غذای مایع به غذای جامد مرحله ای بسیار حساس است، بنابراین اگر نوزاد برای شروع غذای جامد آمادگی کافی ندارد، نباید او را مجبور به خوردن کرد.
تغذیه مناسب: غذای نوزاد در این دوران شیر مادر یا شیرخشک است. نوزاد در این سن باید حداقل ۶ بار در روز و یا هر زمان که گرسنه بود تغذیه شود. در صورتی که به هر دلیل شیردهی توسط مادر ممکن نباشد و کودک محروم از شیر مادر باشد، باید در این سن از شیرهای رگولار رده ۱ مانند “بیومیل ۱” یا “بیومیل پلاس ۱” یا “سوپرامیل ۱” استفاده کرد. در هر وعده ۷ پیمانه از شیر خشک در ۲۱۰ سی سی آب جوشیده و ولرم شده حل می شود. برای آماده کردن شیر خشک باید طبق دستورالعمل روی قوطی عمل شود.

وزن نوزاد ۵ ماهه

بین ۵ تا ۶ ماهگی، وزن نوزاد باید نسبت به وزن هنگام تولد دو برابر شده باشد. ۶ ماهگی زمانی است که باید نوزاد برای کنترل وضعیت سلامتی توسط پزشک معاینه شده و کنترل های وزن گیری انجام شود تا در صورت بروز مشکل در وزن گیری، اقدامات لازم به موقع انجام شوند.
تغذیه مناسب: غذای کودک در ۵ ماهگی تقریبا مشابه دوران ۴ ماهگی است. غذای نوزاد در این دوران شیر مادر یا شیرخشک است. نوزاد در این سن باید حداقل ۶ بار در روز و یا هر زمان که گرسنه بود تغذیه شود. در صورتی که به هر دلیل شیردهی توسط مادر ممکن نباشد و کودک محروم از شیر مادر باشد، باید در این سن از شیرهای رگولار رده ۱ مانند “بیومیل ۱” یا “بیومیل پلاس ۱” یا “سوپرامیل ۱” استفاده کرد. در هر وعده ۷ پیمانه از شیر خشک در ۲۱۰ سی سی آب جوشیده و ولرم شده حل می شود. برای آماده کردن شیر خشک باید طبق دستورالعمل روی قوطی عمل شود.

وزن ایده آل نوزاد در ۶ ماهگی

در ۶ ماهگی، نوزاد شروع به رشدی در حدود ۱٫۲۷ سانتی متر در ماه و وزن گیری ۸۵ تا ۱۴۱ گرم در هفته می کند.
تغذیه مناسب: غذای کودک در این دوره شیرمادر یا شیرخشک به علاوه غذای کمکی شامل غلات و بعد سبزیجات است. نوزادانی که از طعم میوه لذت می برند، معمولا به سبزیجات هم علاقه نشان می‌دهند. علاوه بر این ۶ ماهگی زمان مناسبی برای شروع غذای کمکی توسط غذای مخصوص نوزادان می باشد که شامل غذاهای تک غله ای است. برای این منظور استفاده از بیومیل سرآل برنج به همراه شیر به عنوان اولین غذای کمکی و چند روز پس از آن استفاده از بیومیل سرآل گندم به همراه شیر توصیه می شود. چند هفته پس از شروع غذای کمکی، می توان از غذاهای جدیدتر و ضخیم تر در زمان دندان درآوردن کودک (معمولا در حدود ۶ ماهگی) استفاده کرد. در ابتدا، دو دندان جلویی بالا و پایین کودک رشد می کنند.

اشتراک‌گذاری
2 نظر
  1. باسلام نوزادمن وزنش موقع تولد۴کیلو و۲۶۰گرم بود چند روز پیش که واسه واکسن ۴ ماهگی بردمش گفتن وزنگیریش خوب نبوده وزنش۷کیلو و۵۵۰بود.قدش۶۸سانت
    به نظرتون نوزادمن وزنش پایینه؟
    ضمنا یه هفتست بعداز روز واکسنش بهش حریره بادام میدم الان وزنش شده ۷کیلو ۸۰۰گرم.
    یکی از دندون های پایینشم دراومده.لطفا راهنماییم کنید.
    ممنونم

  2. وزن ایدآل نوزاد ۴ ماهه باید دوبرابر وزن بدو تولدش باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *