حرکاتی که باعث سقط جنین میشود

حرکاتی که باعث سقط جنین میشود

زنان به هنگام بارداری تغییراتی را در اندام خود مشاهده می‌کنند و در تلاش هستند تا با انجام ورزش‌هایی در دوران بارداری به حفظ اندام خود کمک کنند. همچنین کارشناسان نیز می‌گویند فعالیت‌های فیزیکی برای جنین مفید است. براساس گزارش «مدیکال دیلی»، به زنان باردار توصیه می‌شود تا ۴ روز در هفته و به مدت ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنند اما کمبود اطلاعات در مورد چگونگی و میزان ورزش، پیش از زایمان مشکلاتی را به وجود می‌آورد. گفته شده، برخی فعالیت‌های فیزیکی مادر ممکن است به جنین آسیب برساند. از همین رو در اینجا با برخی ورزش‌هایی که باید از انجام آن اجتناب کنید آشنا خواهید شد.چه ورزشهایی در بارداری ممنوع است و باعث سقط جنین میشود؟، حرکاتی که باعث سقط جنین میشود، کدامند؟، چه ورزشی باعث سقط جنین میشود؟

چه ورزش هایی باعث سقط جنین می شود؟

بطور کلی ورزشهای پرشی که همراه با حرکات ناگهانی و فشار شدید است مثل دراز نشست، طناب زدن ممکن است باعث سقط جنین شود. ورزشهایی نیز وجود دارند که احتمال ضربه خوردن به شکم مثل بسکتبال و والیبال وجود دارد که باز هم احتمال سقط و آسیب به جنین را افزایش می دهد. در ضمن ورزش در محیط گرم نیز در بارداری خطرناک است.

مطلب پیشنهادی: سقط جنین تا چند ماهگی امکان دارد؟!

ورزشهایی که ممکن است به جنین آسیب برسانند

اولین نکته ایی که در این مورد باید مد نظر قرار بدهید این است که در دوران بارداری ابدا به فکر کاهش وزن نیفتید. و اقدام برای کم کردن وزن را به بعد از زایمان موکول کنید. و تمرینات ورزشی خود را کمی نسبت به گذشته سبک تر کنید.

استفاده از وسایل بازی در پارک ها

سوار شدن بر ماشین های شهربازی و یا وسایل که فرود ناگهانی و یا تکان های شدید دارد، به هیچ عنوان در دوران بارداری توصیه نمیشود.

یوگا در بارداری

انجام حرکات دشوار و سنگین در یوگا که منجر به نگه داشتن تنفس می‌شود، می‌تواند فشار خون را افزایش دهد.

مطالب مرتبط: پیاده روی در دوران بارداری: مزایا، توصیه ها و موارد احتیاطی

دراز کشیدن به پشت در بارداری

ورزش‌هایی که شامل دراز کشیدن به پشت می‌شوند بر جریان خونی که به جنین می‌رسد تاثیر می‌گذارد و منجر به افت فشار می‌شود. از همین رو از انجام چنین فعالیت‌هایی پس از دوره سه ماهه اول بارداری خودداری کنید.

ورزش‌های تماسی در بارداری

ورزش‌هایی که دارای تماس‌های فیزیکی هستند مانند بسکتبال، خطرات زیادی دارد و منجر به «ترومای شکم» (هر گونه جراحت به ناحیه شکمی) می‌شوند.

ورزش هایی با بلند کردن وزنه‌های سنگین

بلند کردن وزنه و انقباضات بیش از حد عضلات می‌تواند بر سیستم‌های «قلبی عروقی» و «ماهیچه‌ای اسکلتی» تاثیر بگذارد.

رفتن به ارتفاعات بالا در بارداری

هر فعالیتی که ممکن است منجر به ارتفاع زدگی‌شود، اکسیژن‌رسانی به جنین را کاهش می‌دهد.

طبق این گزارش، اما هنوز تمرینات مناسبی وجود دارد که در دوران بارداری مفید هستند که از جمله این ورزش‌‌ها می‌توان پیاده‌روی، دوچرخه سواری و شنا را نام برد. انجام منظم این ورزش‌ها می‌تواند منجر به بهبود گردش خون و بهبود سلامتی شود.

مهم است بدانید که هر گونه فعالیت ورزشی در دوران بارداری برای شروع نیاز به گرم کردن دارد تا بدن مادر انعطاف‌پذیرتر شود.

چه ورزشی باعث سقط جنین میشود

اسکی در دوران بارداری

به دلیل احتمال سقوط و پرت شدن در حین اسکی کردن در شیب های تند در دوران بارداری توصیه نمیشود. و در صورتی که  از طرفداران پروپاقرص ورزش اسکی هستید، ترجیحا در شیب های ملایم به اسکی بپردازید زیرا بهم خوردن تعادل در ماه های باردری به دلیل تغییر کردن مرکز ثقل بدن در دوران بارداری موضوعی است که در این دوران با آن دست و پنجه نرم میکنید. همچنین برای اسکی کردن در دوران بارداری این نکته را مد نظر قرار دهید که از رفتن به کوه های ارتفاع بیشتر از ۱۸۰۰ متر بپرهیزید،چونکه می تواند باعث بروز خطر کمبود اکسیژن برای شما و جنین میشود.

منبع خبر : farsnews،nininama

اشتراک‌گذاری
3 نظر
  1. سلام بعد از یکسال عادت ماهانه نشدم تا ۲۴ خرداد ولی الان پریود نشدم ب حساب خودم باید ۲۴ تیر میشدم

  2. ورزش دردوران بارداری نه تنها برای مادر بلکه برای جنین نیز مفید است.
    از جمله فواید آن :
    کمر درد را کاهش می‌دهد.خطر ابتلا به دیابت بارداری را تا ۳۰درصد کاهش می‌دهد.احتمال زایمان زودهنگام را کاهش می‌دهد.افسردگی را از بین می‌برد.از اضافه وزن بارداری جلوگیری می‌کند.بی اختیاری ادرار در دوران بارداری را کنترل می‌کند.از یبوست بارداری جلوگیری می‌کند.خستگی را برطرف می‌کند.درد زایمان را کاهش می‌دهد.
    فواید ورزش برای فرزند شما
    کودک شما قلب سالم تری خواهد داشت.وزن او در زمان تولد طبیعی خواهد بود.سیستم عصبی او سریع‌تر رشد خواهد کرد.خطر ابتلا به سندروم زجر تنفسی نوزادان را کاهش می‌دهد.سیستم ایمنی بدن او را بهبود می‌بخشد.
    شما در طول بارداری باید مراقب حرکات ورزشی که انجام می‌دهید باشید. هر فرد با توجه به شرایط جسمی که دارد، بارداری خاصی را تجربه می‌کند؛ بنابراین باید با توجه به توانایی‌های خود ورزش کنید تا فشار بیش از حد به شما وارد نشود. برای این که در طول ورزش بدن شما آسیب نبیند، با مشورت پزشک و کارشناس ورزشی، حرکات ورزشی را انتخاب کنید ، نه به صرف گفته و توصیه اطرافیان .

  3. اسطوره دیگر بارداری این است که ورزش ممکن است به کودک شما آسیب برساند. این نمی شود. فعال ماندن هم برای شما و هم برای کودک شما مفید خواهد بود و به آماده شدن بدن برای زایمان کمک می کند.
    بیشتر بدانید که چقدر ورزش برای شما مناسب است (ممکن است لازم باشد شروع به کندی کنید و آن را تقویت کنید) ، و بهترین راهکارهای فعال کردن در دوران بارداری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *